Talenter i LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Totti21
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3499

    Juniorlaget spiller kvartfinale i NM mot Molde i dag kl15.00. Dekkes denne live noe sted, og er det noen som vet noe om hvor sterkt lag vi klarer å stille i denne?

    Kommentar

    • pattriot
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • Aug 2011
      • 108

      Den begynte kl 14, og Molde leder nå med ett mål. Finner ikke noen live dekning, men du kan se lag osv. på http://www.fotball.no/System-pages/K...atchId=6111131

      Kommentar

      • Fridtjof
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2005
        • 2120

        Vi har snudd det! 1-1 ved Imoh Fred åfferihælvetteputterhaggishampåbenken Friday i det 60. minutt og 1-2 ved Peder Kristiansen i det 78. minutt.
        Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

        Kommentar

        • Totti21
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2004
          • 3499

          Opprinnelig skrevet av Fridtjof
          Vi har snudd det! 1-1 ved Imoh Fred åfferihælvetteputterhaggishampåbenken Friday i det 60. minutt og 1-2 ved Peder Kristiansen i det 78. minutt.
          Satser på at dette kun er en av to seire i Molde denne uka. Deilig å slå Molde på alle nivå, og morsomt at juniorene har spilt seg frem til en semifinale.

          Kommentar

          • GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

            Jadda, endte 2-1! Spennende å se hva rekrutta stiller med i morgen nå.

            Kommentar

            • Oldtimer
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Feb 2011
              • 316

              Opprinnelig skrevet av GIFKanari
              Jadda, endte 2-1! Spennende å se hva rekrutta stiller med i morgen nå.
              Terminlista sier tirsdag, men spennende høst for alle lag, gjør det jo ekstra hyggelig!

              Kommentar

              • Totti21
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2004
                • 3499

                Jeg vet ikke om dette har blitt diskutert her inne før, men har kommet over en del diskusjoner rundt at NTF ønsker å opprette en nasjonal G16 serie allerede fra 2015.



                Jeg synes ideen er fantastisk, men jeg er ekstremt skeptisk til at man nok vil se at toppklubbene automatisk er kvalifisert til en slik serie fremfor breddeklubbene som ofte sitter på de beste G16 årgangene. LSK sitt G16 i år er vel ett eksempel på ett lag som er svakere enn flere av breddeklubbene i Oslo/Akershus, og dermed ikke hadde forsvart en plass i en slik serie sportslig sett.

                Jeg er redd resultatet av en slik serie vil være at alle de beste G16 spillerne bytter klubb tidlig, og at man muligens vil kunne ødelegge hele årganger ute i breddeklubbene, som jo fremdeles er der de fleste toppspillerne blir oppfostret.

                Nå har de vel ikke spikret kvalifiseringskravet enda, men det er vel lite sannsynlig at de 32 lagene i de to øverste divisjonene vil holdes utenfor dette mtp at det helt garantert vil kreve en del ressurser når G16 laget skal til Bodø for å spille seriekamp.

                Men, det er ingen tvil om at dette sannsynligvis vil gjøre at LSK som klubb vil bli langt mer attraktiv for de beste unge spillerne i området enn de er i dag.

                Kommentar

                • MortenA
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2007
                  • 3349

                  Med økonomien i norsk fotball om dagen virker dette som et dyrt tiltak. Klubber kvier seg for å rykke opp i 2.div. fordi reiseutgiftene øker så mye, og så skal vi få nasjonal G16-serie? Dette virker som typisk pampeide fra forbundet uten rot i talentenes hverdag.

                  På papiret kan det virke som en god ide, men jeg tror det er bedre å legge til rette for at talenter kan spille med eldre aldersgrupper slik at de matches på et nivå som passer dem.
                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                  Kommentar

                  • Fridtjof
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2005
                    • 2120

                    Jeg deler MortenAs skepsis med tanke på økonomi. I tillegg synes jeg dette matcher dårlig med verdier om at juniorspillere skal få lov til å satse på skole ved siden av fotballen. Kun noen få av disse guttene når helt opp, da harmonerer det dårlig å bidra til ytterligere VGS-frafall.
                    Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                    Kommentar

                    • Folke
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2008
                      • 5955

                      Må i så fall få støtte fra NFF, ellers blir dette bare enda en fordel til Molde.

                      Kommentar

                      • GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

                        Keivan Ghaedamini med 90 minutter i EM-kval for G18 mot Finland i går, 0-0. Som nevnt i annen tråd var både Lundemo og Ohi med i en hel andre omgang for U21 mot Irland, 4-1. Håper fortsatt man har god koll på Fjeldberg og Stensby på G16.

                        Kommentar

                        • Martin Olsen
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Jan 2007
                          • 186

                          Nå har Fjelberg og Stensby skrevet under Proffkontrakter med Ull/Kisa og da må vi eventuellt kjøpe de ut med Penger vi ikke har....

                          Kommentar

                          • HSft
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2004
                            • 6075

                            Opprinnelig skrevet av Martin Olsen
                            Nå har Fjelberg og Stensby skrevet under Proffkontrakter med Ull/Kisa og da må vi eventuellt kjøpe de ut med Penger vi ikke har....
                            Må være interessant for noen investorer. Begge disse bør bli fuglaspillere i vinter. Synes det er rart vi har vært så kalde som vi har vært og ikke henta dem før. Men det er ingen grunn til at i hvertfall stensby skal ta steget ned i 2. div.

                            Kommentar

                            • Martin Olsen
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Jan 2007
                              • 186

                              Så du mener at de skal gå rett inn i Tippeligalaget, siden de ikke bør være med ned i 1.Div? De har ikke startet så mange kamper i 1. div i år på et lag som rykker ned.
                              Er kanskje lurt å la de spille fast for et godt 2. Div lag som vil kjempe i toppen.

                              Kommentar

                              • HSft
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2004
                                • 6075

                                Opprinnelig skrevet av Martin Olsen
                                Så du mener at de skal gå rett inn i Tippeligalaget, siden de ikke bør være med ned i 1.Div? De har ikke startet så mange kamper i 1. div i år på et lag som rykker ned.
                                Er kanskje lurt å la de spille fast for et godt 2. Div lag som vil kjempe i toppen.
                                Når han i slutten av sesongen har spilt seg inn på laget i 1. div så ser jeg ikke noen grunn til at han skal ta steget ned i 2. div. Tror det er viktig å spille på så høyt nivå som mulig i den alderen. Jeg tror treninger med et tippeligalag, innhopp i tippeligaen og spill for et bunnlag i 2. div er bedre for utviklingen enn spill og treninger for et topplag i 2. div. Lett for utviklingen å stagnere litt om man blir værende på et lavt nivå. De fleste av de bedre spillerne i 98-årgangen spiller på høyere nivå enn 2.div neste sesong. Kisa kommer vel også mest sannsynlig til å miste en del spillere neste sesong?

                                For all del, ingen katastrofe for utviklingen hans om han spiller et år i 2. div, men jeg tviler på at han gjør det. Spessielt Stensby har fått såppas mye oppmerksomhet at han nok står på blokka til en del klubber. Veldig kaldt om vi venter lenger med å hente disse romerikstalentene.

                                Kommentar

                                • Børge
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2013
                                  • 2526

                                  Talentfulle unggutter - indre.no

                                  Sitat fra artikkelen:

                                  Til neste sesong bytter Fredrik og Ola ut BSF-drakta med LSK-drakta. Det er et valg som er tatt i en god tone av foreldrene, klubbene og kretsen. Trener for 14-årslaget er som tidligere nevnt i Indre Akershus Blad, hølendingen og trenertalentet Kristoffer Lie, som også trener sone- og kretslag.
                                  – Hos oss vil de få spille og trene med og mot andre spillere som er like gode, og som vil like mye med fotballen. Det gjør også noe med bevissheten når de velger LSK. De kommer til å yte enda mer, sier Sannerud.
                                  Han legger til at LSK har gått fra en landslagspiller på aldersbestemte lag i 2008, til 10-12 i dag.
                                  – Det viser at LSK har blitt mye bedre på talenutvikling de siste årene.
                                  Sint og tverr på felt N

                                  Kommentar

                                  • Canário
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2005
                                    • 1471

                                    Veldig artig at Jørgen Kolstad fikk sine første minutter på a-laget i går! Første Tippeliga-spiller fra Aurskog-Høland siden 1980-tallet. Herlig å få dyrket opp en a-lagsspiller med lokal tilhørighet. Ifølge gilberts eminente treningsrapporter er det kun formaliteter før han er i neste års stall. I tillegg tror jeg vi kan vente mer av spillere som Keivan Ghaedamini, Peder Kristiansen, Nicolai Walstad, Marcus Kveen, Osvold og ikke minst Simen Nordermoen neste år. Hadde Nordermoen vært skadefri i år, hadde han nok debutert for lenge siden.

                                    Ser meget positivt på talentutviklingen vi har hatt de seneste årene. Ikke bare spillere som er en del av klubben nå gjenspeiler dette, men ikke minst navnene som spilte andre steder i de to øverste divisjonene i år: Ajer, Tokstad, Høibraten, Kolbjørnsrud, Furuseth, Grodås, (Trøen), Gabrielsen, FG (og sikkert flere som er glemt). Det virker som det jobbes utrolig bra. Det er mye opplegg, samlinger, landslagsuttak og stadig nye navn - både fra egen klubb og andre romeriksklubber. LSK-hallen fungerer som samlingspunktet for mye av virksomheten, og skal absolutt ha æren for å være en del av grunnlaget for utviklingen.

                                    For ti år siden trente a-laget på grus om vinteren, og målene på de slitte gressbanene på Lillestrøm stadion ble tatt inn i oktober. Med andre ord har det skjedd en massiv forbedring på å legge til rette for aktivitet. Dette er forhåpentligvis bare starten på bølgen av nye spillere som kommer opp gjennom Romeriksfotballen. Ser man bort fra LSKs gode talentutvikling, er Lørenskog og Skedsmo en av de største breddefotballklubbene i Norge. Det er rimelig å anta at disse klubbene også har glede av hallen (i hvert fall dem på sonesamlinger), og Krogstad (kant/spiss) fra Lørenskog har nå vært på LSK-treninger i forrige uke.

                                    Meget viktig at kommunen kan hjelpe til med å overta hallen, og på den måten gi noe tilbake til den sunne aktiviteten, gleden, leken og inspirasjonen LSK bidrar til å gi overfor barn og unge (før facebook tar dem, ref. Lars Tjernås' artikkel i dag). Fristende å si at kommunen tjener på å investere i barn og unges helse, og tilrettelegge for aktivitet og gode vaner fra tidlig alder, enn å betale prisen for dårlig helsetilstand senere i livet. To viktige argument for at kommunen bør bidra, er for å gi noe tilbake for engasjementet og publisiteten LSK gir kommunen, og fordi det er billigere for kommunen å forebygge helse enn å skulle reparere i ettertid.

                                    Kommentar

                                    • HSft
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2004
                                      • 6075

                                      Opprinnelig skrevet av Børge
                                      Spennende. Denne Fredrik som omtales som en av norges mest spennende unggutter var i RB for litt siden etter et prøvespill i Ajax:

                                      Kommentar

                                      • Klimtkongen
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2014
                                        • 419

                                        Får håpe han er god nok til å gå rett inn på laget. Kan trengs slik økonomien er for tiden...

                                        Kommentar

                                        • Martin Olsen
                                          Seniormedlem
                                          Forumonanist
                                          • Jan 2007
                                          • 186

                                          Canario!
                                          Simen Nordermoen gjorde sin debut i 2013. Marcus Kveen, trappet ned og sluttet i LSK April 2013, slik at han ikke har spilt for oss de siste 2 sesongene..
                                          Spillere å følge fremover fra Egen stall er:
                                          96 modeller: Keivan Ghaedamini (Back), Stian Christensen (Keeper), Sheriff Sinyan (Midtbane), Mohamed Ofkir (Kant), Mats Eide Espeland (Midtbane)
                                          97 Modeller: Nikolas Walstad (Stopper)
                                          98 Modeller: Petter Mathias Olsen (Off.Midtbane)
                                          99 Modeller: Emil Gundelach Ødegaard (Keeper), Arne Holter (Stopper/Back), Henrik Kristiansen (Midtbane)

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎