Talenter i LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • OptimistFugl
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2008
    • 462

    Opprinnelig skrevet av GIFKanari
    Dette kan du utmerket godt ha rett i, men skulle da ønske at LSK faktisk viste at de har denne kontrollen og at interessen for å knytte de til seg er der. En liten notis er nesten alt som trengs. Det kan ikke koste mer enn å publisere et tretti sekunders videoklipp av Brændsrød som tar saltoer.
    Det er vel ikke i LSKs interesse å dele med all verden hvem vi ønsker å hente. Ingen grunn til å hjelpe søpla og andre med deres kartlegging.

    Kommentar

    • GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

      Opprinnelig skrevet av OptimistFugl
      Det er vel ikke i LSKs interesse å dele med all verden hvem vi ønsker å hente. Ingen grunn til å hjelpe søpla og andre med deres kartlegging.
      Dette er helt på siden av poenget uansett, jeg har aldri hevdet dette heller. Men jeg ønsker en mer offensiv profil i lokalmiljøet. Og satt opp imot disse spillerne i Kisa er det en annen historie, spesielt etter kjøpet av Kind Mikalsen og det som ble sagt da.

      Kommentar

      • Martin Olsen
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Jan 2007
        • 186

        Stensby og Fjeldberg, Har Proffkontrakter med Ull/Kisa og må da kjøpes ut av disse Kontraktene. LSK må da stille seg spørsmålet, skal vi kjøpe 2 unge spillere til over 1 million tilsammen, som kan bli Tippeliga spillere om 2-3 år, eller hente 2 spillere som allerede er klare for å kjempe om startplass i første 11`ern. Et annet spørsmål er disse 2 spillerne fra Kisa så mye bedre enn de vi har på Juniorlaget vårt som spilte Cupfinale i fjor og som også skal spille i samme divisjon i 2015. 2.Divisjon....

        Kommentar

        • Ginola
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2010
          • 549

          Opprinnelig skrevet av Martin Olsen
          Stensby og Fjeldberg, Har Proffkontrakter med Ull/Kisa og må da kjøpes ut av disse Kontraktene. LSK må da stille seg spørsmålet, skal vi kjøpe 2 unge spillere til over 1 million tilsammen, som kan bli Tippeliga spillere om 2-3 år, eller hente 2 spillere som allerede er klare for å kjempe om startplass i første 11`ern. Et annet spørsmål er disse 2 spillerne fra Kisa så mye bedre enn de vi har på Juniorlaget vårt som spilte Cupfinale i fjor og som også skal spille i samme divisjon i 2015. 2.Divisjon....
          Godt innlegg. Blir feil å hente spillere bare fordi de er lokale. Det er mange faktorer som spiller inn, blant annet om de er gode, riktige typer, behov og økonomi.

          Kommentar

          • HSft
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2004
            • 6075

            Opprinnelig skrevet av Ginola
            Godt innlegg. Blir feil å hente spillere bare fordi de er lokale. Det er mange faktorer som spiller inn, blant annet om de er gode, riktige typer, behov og økonomi.
            Kanskje burde man lokke til seg talentene i yngre alder. Stensby spesielt har vært kjent som et stort talent lenge før han skrev noen proffkontrakt med ull/kisa.

            Kommentar

            • klippen
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2009
              • 251

              Dette er litt kult. LSK er som eneste norske lag med i en eliteturneringen underlagt Gothia Cup. Det er liten tvil om at juniorene får en meget matching i LSK om dagen. Sammen med at vi nå har fått på plass en spennende stall, er juniorsatsinga i klubben det største lyspunktet for meg i LSK om dagen.

              Følg linken til LSK-akademiet sin facebook-side, her kommer det en del interessante nyheter.

              Log på Facebook for at starte med at dele og komme i kontakt med dine venner, din familie og folk, du kender.

              Kommentar

              • fredyfredag
                Juniormedlem
                Ferskenpels
                • Nov 2014
                • 6

                Hva har skjedd med talentene våres? Deriblant Kamyar Adel Bawah som ble registrert på B-lista i fjor, og Mohammed Ofkir? Har de fått noe kontrakttilbud? Hørte de begge var aktuelle for Strømmen?

                Sett Moa på en del trenger med A-laget, men Kamyar har jeg ikke hørt noe om i år. Noen som vet hva som har skjedd?

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  Ofkir og Bawah begge med på juniorlaget som tok en solid 4-0 seier i interkrets over Stabæk i hallen i dag. Heldigvis flere kjenninger fra rekruttlaget slik at en som muligens også trenger briller kunne gå etter nummerne når det måtte til. Men er det kanskje ikke i overkant dunkelt der inne? Uansett, flott å se at LSK-lag som konsekvent prøver spille seg ut, i løpet av nitti minutter kunne jeg kun bokføre ett eneste langt utspill fra keeper og en upressa langball dypt fra egen halvdel, og det mot en pasningsskikker motstander som presset høyt. 3-0 etter første omgang etter fine angrep, mål av Sheriff (som i store deler levde opp til navnet sentralt på midten), det jeg mener var Lindahl, og Ofkir. Fortjent ledelse, men i overkant resultatmessig, et par fine redninger av Ødegaard.

                  Andreomgangen ble preget av resultatet uten at Stabæk klarte spille seg til stort, de maktet dog to stolpetreff etter ett frispark og en gavepakke fra vårt forsvar, en laber støttepasning med feil adresse. Innbytter Espeland hadde også ett skudd i stolpen før storerbror Kristiansen gjorde 4-0 med noen minutter igjen på en fin overgang og spillvending.

                  Stabæk hadde fortjent scoring, forventer at dette også blir et topplag i serien men det var en tydelig forskjell på lagene i begge bokser, de slet i markeringsspillet og vi kom lett i overtall med våre offensive backer.

                  Kommentar

                  • GIFKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2009
                    • 8243

                    "Gårsdagens kamp var i følge trener Toni Ordinas (Stabæks trener på tredje året) en av de aller beste juniorkampene han har sett siden han kom til Norge, både i forhold til det tekniske, taktiske og det høye tempoet i kampen."

                    Kommentar

                    • GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

                      Prøvespiller Rongved står oppført for Skeid og juniorkamp mot LSK i dag på Nordre Åsen kunstgress. Hadde i utgangspunktet tenkt å ta turen, men utendørs og kampstart 20.15 med alt været vi har hatt frister litt for lite.

                      Kommentar

                      • Lars
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 6156

                        Juniorlaget hadde griseflaks (okseflaks?) og vant 2-1 mot Skeid på Nordre Åsen/Skeidbanen i årets fjerde interkets-kamp. LSK-juniorene står nå med 3-1-0 på de første fire.

                        Lagoppstillingene med fullt navn: http://www.fotball.no/fotballdata/Ka...atchId=6144938

                        For LSKs del var ikke Henrik Kristiansen med fra start. I stedet startet Ludvik Benco. Posisjoner fra høyre i en slags 4-4-1-1: Twizere - (Sander!) Karterud, Venstad, Sangnæs, Holter - Bawah, Sinyan, Benco, Khan - Olsen - Lindahl.

                        Janath Krisnamoorthy tok andre omgang for Arne Holter, mens Varis Singh Khera over for Petter Mathias Olsen (Bawah i mellomrom, Varis på høyre). I tillegg ble Fredrik Rudiløkken Larsen byttet inn de siste kvarteret for Bilal Kahn.

                        LSK scoret 1-0 etter et jevnt første kvarter, i en innleggssituasjon fra venstre der ballen gikk gjennom feltet og Kamyar Bawah fikk pirket ballen 10 centimeter over målstreken. 2-0 kom halvveis inn i andreomgang, der Bilal Kahn driblet seg innover fra venstrekanten og skjøt ballen med skeiva (høyre) nede i høyre hjørne. Fin prestasjon. Skeid reduserte umiddelbart etter det som også var en fin enkeltmannsprestasjon. LSK var under enormt press mot slutten, men holdt unna. Egentlig var Skeid dominerende de siste 75 minuttene, men det aller største trykket hadde de fra 2-1 og utover. Skeid må ha hatt et tosifret antall målsjanser, mange av dem virkelig store, mens LSK ikke skapte noe særlig utover målene.

                        Det var veldig få på LSK som utmerket seg positivt. Sheriff Sinyan var god i perioder, men han har nok langt mer inne. Noe av det samme gjelder Kamyar Bawah, som jeg har sett veldig mye bedre før. Vil faktisk trekke fram Casper Reynolds Venstad som LSKs beste. Ikke fordi han leverte noen enorm prestasjon, men fordi han virker som en oppegående taktiker og til tider en ledertype. Han var den eneste som tok tak i de kollektive problemene LSK hadde offensivt og defensivt. Svake prestasjoner er det lettere på trekke fram, men 16-17-åringer skal slippe å kritiseres med navn her inne.

                        Da har jeg mer lyst til å kritisere trenerteamet. Synes det er direkte svakt at spillerne blir stående å diskutere om og hvordan de skal spille seg ut bakfra på 5-metere. Som regel endte det med lange 5-metere, selv om Reynolds Venstad jobbet veldig for å organisere en mer ambisiøs frispilling bakfra. Hvorfor er det ikke en klarere plan på noe så grunnleggende? Lange 5-metere skal være en absolutt siste kriseløsning på et utviklingslag. Lagledelsen virket også svak da LSK forsøkte å legge om til en slags 4-3-3 mot slutten. Det var totalt kaos og diskusjoner blant spillerne på motsatt side av trenerbenken i over 5 minutter, og spillerne fant vel egentlig aldri ut hvordan trenerne ville ha det. Det må være mulig å kommunisere en formasjonsendring på en tydelig måte. Synes også spillet mot etablert forsvar virket noe planløst, uten at jeg er en som slenger ut "planløst!" bare fordi et lag spiller dårlig.

                        Jens Rongved spilte hele kampen for Skeid sentralt på midtbanen, og gjorde seg vel etter hvert fortjent til prisen som banens beste spiller. Jeg synes imidlertid ikke at han dominerte så totalt som jeg hadde forventet at han skulle gjøre. Men han vokste inn i det, og i 2. omgang var det han som var drivkraften i et Skeid-lag som hadde LSK på gaffelen. Han er utvilsomt en god ballspiller, med fin teknikk, godt overblikk og et bra pasningsspill. Jeg holder allikevel en spiller som Jørgen Kolstad som bedre foreløpig, men så har jeg jo bare sett Rongved denne ene gangen.

                        Kommentar

                        • Martin Olsen
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Jan 2007
                          • 186

                          Legger også merke til at Skeid toppet sitt lag til denne kampen og mange av disse utgjør store deler av A-Laget til Skeid i 2. Div. Skeid ønsker å ta flest mulig med poeng før 2. Div starter 18.4. LSK stilte uten de som startet for LSK 2`s treningingskamp mot Strømmen på mandag. (Keivan, Peder, Sondre, Moa). så jeg vil si et sterkt resultat av LSK på Nordre åsen i kveld. Jens Rongved trener forresten med LSK som en hospitant ordning med Skeid.
                          Morsomt med Arne Holter og Henrik Kristiansen som er født i 1999 mot eldre spillere med god 2. Div erfaring.

                          Kommentar

                          • GIFKanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2009
                            • 8243

                            Juniora vant 7-1 mot 2010 i dag, blir vel noe sånt som 19-2 på tre kamper mot dem i år det. Hittil.

                            Kommentar

                            • GIFKanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2009
                              • 8243

                              God seier for juniora i går igjen, 4-1 borte mot Lørenskog. Målmessig er det stødige bidrag fra Sheriff og Peder Kristiansen, og må si at spesielt sistnevnte lenge har vært en personlig favoritt. Virker i år å ha tatt steg som bør gjøre han svært aktuell for aldersbestemte landslag. Ingen Ofkir, som vel betyr at han er høyaktuell mot TIL også.

                              Ellers er jeg spent på hva man tryller frem i den forestående nasjonale G16-serien. Det laget fremstår ikke altfor sterkt pr. nå og får en ilddåp borte mot Glimt i premieren. Noen som vet noe angående hvilke hospitanter som er aktuelle her?

                              Kommentar

                              • PetterH
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2012
                                • 668

                                Er spent på G16 laget våres jeg også. Skal bli spennende å se hvordan vi står mot de andre lagene. Virker som klubben har satset ganske mye på dette laget. Hvordan er G15 laget våres egentlig? De fikk juling av kvinnelaget i treningskamp sist helg.

                                Kommentar

                                • HSft
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 6075

                                  Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                  Ellers er jeg spent på hva man tryller frem i den forestående nasjonale G16-serien. Det laget fremstår ikke altfor sterkt pr. nå og får en ilddåp borte mot Glimt i premieren. Noen som vet noe angående hvilke hospitanter som er aktuelle her?
                                  Titta litt på hvilke lokale spillere fra 99 og 00 som ble tatt ut til statoil sin talentleir i fjor. Henrik Kristiansen, Emil Ødegaard og Arne Holter er kanskje de som er lengst fremme av våre i den årgangen?

                                  Ellers ser jeg at Sivert Westerlund go Hermann Halvorsen fra LSK ble tatt ut i utviklingsgrupper. Det samme ble Martin Østli, Rælingen og Martin Fløtre, Fjeldhamar. I tillegg ble Kristoffer Hansen, Eidsvold turn tatt ut på 00-landslaget. Så disse er kanskje spillere som kan være aktuelle for den nasjonale G16-serien.

                                  Kommentar

                                  • HSft
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2004
                                    • 6075

                                    Østli og Fløtre har visst allerede meldt overgang til LSK og er i G16-troppen ser jeg.

                                    Kommentar

                                    • Gjertsen_KANARIS
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Jun 2006
                                      • 196

                                      Martin Østlie meldte overgang til LSK for over et år siden. Funfact: Han er uoffisielt kåret til norges kjekkeste 99´er. Så her kan det bli mange fjortisser i hallen fremover..

                                      En annen spiller fra Rælingen er Jonas Levernes(99 modell) som mest sannsynlig spiller mot LSK på onsdag. Enormt god spiller og har herjet i de yngere årsklasser. Jeg har ikke sett han på noen år, men ryktene sier at han bare blir bedre og bedre. Dog så ser vi nok aldri denne gutten i LSK drakt da han er sønn av gamle VIF kaptein Bjørn Arild Levernes..
                                      VI ER KANARIFANSEN OG HOLDER ALDRI KJEFT<3

                                      Kommentar

                                      • Kroktåa
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2015
                                        • 2857

                                        Opprinnelig skrevet av Gjertsen_KANARIS
                                        En annen spiller fra Rælingen er Jonas Levernes (99 modell) som mest sannsynlig spiller mot LSK på onsdag. Enormt god spiller og har herjet i de yngere årsklasser. Jeg har ikke sett han på noen år, men ryktene sier at han bare blir bedre og bedre. Dog så ser vi nok aldri denne gutten i LSK drakt da han er sønn av gamle VIF kaptein Bjørn Arild Levernes..
                                        Tror ikke det har så mye å si. Lokal tilknytning og sosiale nettverk, veit du...

                                        Kommentar

                                        • flisbyen
                                          Utestengt
                                          • Sep 2010
                                          • 305

                                          Opprinnelig skrevet av Gjertsen_KANARIS
                                          Martin Østlie meldte overgang til LSK for over et år siden. Funfact: Han er uoffisielt kåret til norges kjekkeste 99´er. Så her kan det bli mange fjortisser i hallen fremover..

                                          En annen spiller fra Rælingen er Jonas Levernes(99 modell) som mest sannsynlig spiller mot LSK på onsdag. Enormt god spiller og har herjet i de yngere årsklasser. Jeg har ikke sett han på noen år, men ryktene sier at han bare blir bedre og bedre. Dog så ser vi nok aldri denne gutten i LSK drakt da han er sønn av gamle VIF kaptein Bjørn Arild Levernes..
                                          Gutten kommer aldri til å spille for Fugla. Han er vif og strømmen. Han sa selv at det overhodet ikke er aktuelt med LSK.


                                          Det som er kjipere, er at barnebarnet til Jann "Lunnik" Lund, Markus Nakkim Lund debuterte for vif på fredag. Direkte i slekt med Tommy, og spiller for vif. Ikke veldig hyggelig...

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎