Talenter i LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • xeR
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Jan 2004
    • 11206

    Lurer på hva mulighetene er for å signere kontrakt med han for å låne han ut til en klubb i nærheten av der han skal bo
    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

    Kommentar

    • armykanari
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2009
      • 736

      Opprinnelig skrevet av xeR
      Lurer på hva mulighetene er for å signere kontrakt med han for å låne han ut til en klubb i nærheten av der han skal bo

      Det er jo en genial ide!! f.eks Steinar pedersens Jerv, selv om det kan bli en lang pendlevei for gutten

      Kommentar

      • gilbert
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 3164

        "Uverdig talentjakt"

        Anders Hasselgård fra Norges idrettshøgskole og Fredrik Ødegard fra Norges Idrettsforbund har i dag en større artikkel i Aftenposten om "Uverdig talentjakt" fra norske fotballklubber, med bakgrunn i FIFAs reaksjon mot Barcelona før påske. Mer enn 10.000 unge afrikanske fotballtalenter lever på gata i europeiske storbyer, mange av dem etter å ha blitt henta av useriøse talentspeidere. For Norge omtales Lyn, Brann og Molde for moralsk tvilsom praksis. Siden LSK også har henta flere yngre afrikanske spillere i de siste åra, finner jeg det riktig å gjengi artikkelens eneste omtale av Lillestrøm:

        "Da Lillestrøm i 2009 signerte kontrakt med den unge nigerianeren Emmanuel Igiebor, til tross for at han hadde vært på prøvespill i Vålerenga i lengre tid, kokte det over for daværende VIF-trener Tor Ole Skullerud, som kalte Lillestrøms metode for umoralsk. Spilleren tilhørte tross alt Vålerenga - om ikke juridisk, så i alle fall moralsk. Hvem var egentlig unmoralsk i denne saken? Lillestrøm, som ga en ung, håpefull spiller kontrakt og økonomisk sikkerhet, eller VIF, som holdt samme spiller på pinebenken i månedsvis, uten å tilby noe som helst annet enn prøvespill?"

        Min hensikt med å gjengi dette er naturligvis slett ikke å henge ut andre klubber som måtte være omtalt i dette avsnittet, og heller ikke å trekke fram et aktuelt trenernavn før 16. mai....men bare å gjengi på en objektiv måte hvordan LSK er omtalt i forbindelse med et kontroversielt spørsmål om talentjakt i Europa og Norge.

        gilbert

        Kommentar

        • Ted Nugent
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2004
          • 851

          Ajer klar for Start

          Kommentar

          • ulfpulf
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2004
            • 2502

            Opprinnelig skrevet av Ted Nugent
            Fryktelig synd, men han svarer i hvert fall bra for seg:

            Nå forlater landslagsspilleren Lillestrøm etter fem år i klubben.

            - Jeg har blitt tatt godt vare på i Lillestrøm. De er gode på spillerutvikling. Både trening, kamp og det det sosiale har vært veldig bra, skryter den nye Start-spilleren.

            Kommentar

            • Totti21
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2004
              • 3499

              Opprinnelig skrevet av Ted Nugent
              Dette gjorde rett og slett vondt synes jeg, selv om det ser ut til at det er lite LSK kunne gjøre for å forhindre dette. Her har vi en spiller som garantert kommer til å hevde seg i Tippeligaen

              Kommentar

              • GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

                Enda en grunn mindre til å gidde følge rekrutta.

                Kommentar

                • HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6075

                  Å være interessert i talentutviklingen i LSK er en utrolig lite givende interesse. Med Gulbrandsen, Høibråten og Ajer ute på så kort tid så blir det rimelig deprimerende. Spesielt de to siste er spillere det er utrolig kjedelig at forlater klubben.

                  Håper vi får se Ajer på landslaget i fremtiden, men å bytte miljø på denne måten i en så viktig utviklingsperiode kan umulig være ideelt for utviklingen hans. Regner med at foreldrene hans har vært backa opp i et hjørne her, siden de prioriterer bort stabilitet i en viktig utviklingsperiode for et så stort fotballtalent.

                  Men alle kan ikke være velsignet med fornuftige idrettsforeldre, slik som f.eks Martin Ødegaard er.

                  Kommentar

                  • Simeone
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2008
                    • 761

                    Ok, dette med Ajer synes jeg faktisk ikke er rart. Familien flytter til Kristiansand og de ønsker ikke å la guttungen på 15 bli igjen alene i Lillestrøm. Er det så rart at foreldrene hans prioriterer skole og trygghet, fremfor idrett?

                    Hvor mange barnetalenter har ikke blitt gode de siste årene? De kan kanskje telles på en hånd.

                    Det er selvfølgelig vanvittig surt at vi mister talenter, men jeg ser ikke hva LSK kunne gjort annerledes i denne saken

                    I et større bilde er det noen enkle faktorer som kan påvirke talentutviklingen i LSK:

                    -Ligg stabilt på øvre halvdel av tabellen, da vil ingen løpe til Godset eller Molde ved første anledning
                    -Gi talenter spilletid (dette gjør vi idag)
                    -Få LSK 2 opp i 2.divisjon så fort som mulig.
                    Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                    para gritarle a la FIFA:
                    ¡Que ellos son el gran ladrón!

                    Kommentar

                    • HSft
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2004
                      • 6075

                      Opprinnelig skrevet av Simeone
                      Er det så rart at foreldrene hans prioriterer skole og trygghet, fremfor idrett?

                      Det er bare litt rart at de velger å flytte når de har et barn som har alle muligheter til å oppfylle drømmen om å bli fotballproff. Om jeg hadde hatt en sønn med seriøse muligheter til å bli fotballproff og et godt miljø til å lykkes til dette så hadde jeg nok prøvd å unngå å flytte når han var mellom 15 og 18 år for å gi han et stabilt miljø i de viktige årene.

                      Men når de nå uansett flytter så er det jo naturlig at de tar med seg guttungen, og ikke noe man kan klandre LSK for.

                      Kommentar

                      • Simeone
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2008
                        • 761

                        Opprinnelig skrevet av HSft
                        Det er bare litt rart at de velger å flytte når de har et barn som har alle muligheter til å oppfylle drømmen om å bli fotballproff. Om jeg hadde hatt en sønn med seriøse muligheter til å bli fotballproff og et godt miljø til å lykkes til dette så hadde jeg nok prøvd å unngå å flytte når han var mellom 15 og 18 år for å gi han et stabilt miljø i de viktige årene.

                        Men når de nå uansett flytter så er det jo naturlig at de tar med seg guttungen, og ikke noe man kan klandre LSK for.
                        Jeg har desverre sett han altfor lite til å uttale meg om hvor stort talent han faktisk er. Er helt på linje med deg, desverre er det noen syke folk der ute som tydeligvis mener at fotball ikke er det viktigste.

                        Vi får trøste oss med at det vil komme flere spennende spillere. Når de kommer må vi være det naturlige valget.
                        Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                        para gritarle a la FIFA:
                        ¡Que ellos son el gran ladrón!

                        Kommentar

                        • trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7027

                          Trist med Ajer, men det virker ikke som om klubben kan lastes for at familien flytter, akkurat. Han sier det jo selv:

                          Jeg har blitt tatt godt vare på i Lillestrøm. De er gode på spillerutvikling. Både trening, kamp og det det sosiale har vært veldig bra
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                          Kommentar

                          • dennis
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2006
                            • 872

                            Opprinnelig skrevet av HSft
                            Det er bare litt rart at de velger å flytte når de har et barn som har alle muligheter til å oppfylle drømmen om å bli fotballproff. Om jeg hadde hatt en sønn med seriøse muligheter til å bli fotballproff og et godt miljø til å lykkes til dette så hadde jeg nok prøvd å unngå å flytte når han var mellom 15 og 18 år for å gi han et stabilt miljø i de viktige årene.

                            Men når de nå uansett flytter så er det jo naturlig at de tar med seg guttungen, og ikke noe man kan klandre LSK for.
                            Hva om faren har fått en drømmejobb: adm. dir i firma xxxx. Årslønn 9mill.
                            Spekulasjoner

                            Kommentar

                            • HSft
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2004
                              • 6075

                              Opprinnelig skrevet av dennis
                              Hva om faren har fått en drømmejobb: adm. dir i firma xxxx. Årslønn 9mill.
                              Spekulasjoner
                              Det kommer jo ann på hva man prioriterer, og om det er greit å håpe på en ny mulighet senere.

                              Start virker ikke som det ideelle stedet for et fotballtalent. De fleste talentene fra sørlandet velger heller viking eller odd. Startfansen er også meget skeptisk til egen talentsatsning:


                              Vi får håpe Ajer er et så stort talent at dette ikke har noe å si, og at han klarer å spille seg rett inn på a-laget til tross for at treneren ikke er kjent for å foretrekke ungdommen. Mjelde virka i hvertfall positiv til å gi han spilletid i artikkelen.

                              Ajer er definitivt et talent utenom det vanlige, og det største talentet vi har hatt i nyere tid. Han og Høibråten er slik jeg ser det de spillerne som har kommet opp gjennom juniorlaget vårt de siste årene som vi har størst mulighet til å få se på landslaget om noen år. Han er en del av den gylne kunstgressgenerasjonen som kan gjøre det morsomt med landslagsfotball om noen år.

                              Kommentar

                              • 007
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Oct 2013
                                • 270

                                Vi får håpe og tro at han spiller seg snarlig inn på A-laget til Start og at han om noen få år kommer tilbake til LSK. Og at han da storspiller og hjelper Fugla til store fremganger :-)

                                Vi kan ikke i denne saken gjøre annet enn å ønske han lykke til og velkommen tilbake snarlig!

                                Kommentar

                                • HSft
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 6075

                                  Lsks åpningskamp mot rosenborg i NTF u16 blir vist live imorgen.

                                  Gruppespillskamp i NTFU16 direkte fra SalMar-banen på Lerkendal.


                                  Rosenborg hadde opprinnelig med bl.a. Sætre, Helmersen og Tobias Grahn, men det er mulig de to førstnevnte er opptatt med landslagsforberedelser.

                                  Kommentar

                                  • 007
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Oct 2013
                                    • 270

                                    "Sist endret av HSft; 13.01.2012 kl 22:59 Begrunnelse: Slettli har gått til FK Senja"

                                    Ser at du, "HSft", ikke har endret åpningsinnlegget siden 13/1-12.

                                    Er dette en bevisst handling, eller har oppfølginga av denne tråden gått i glemmeboka fordi det er så mange andre tråder å skrive i??

                                    På forhånd takk for svar :-)

                                    Kommentar

                                    • HSft
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2004
                                      • 6075

                                      Opprinnelig skrevet av 007
                                      "Sist endret av HSft; 13.01.2012 kl 22:59 Begrunnelse: Slettli har gått til FK Senja"

                                      Ser at du, "HSft", ikke har endret åpningsinnlegget siden 13/1-12.

                                      Er dette en bevisst handling, eller har oppfølginga av denne tråden gått i glemmeboka fordi det er så mange andre tråder å skrive i??

                                      På forhånd takk for svar :-)
                                      Det tok 2.5 år før noen kommenterte at jeg slutta å oppdatere tråden. Det er vel også grunnen til at jeg slutta å følge den opp. Virka ikke som om det var noen spesiell interesse for det blant andre enn meg.

                                      Kommentar

                                      • GIFKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2009
                                        • 8243

                                        Kisas Stensby og Fjeldberg har spilt seg frem til finale i nordisk mesterskap med U16. Hadde vært balsalm for sjelen å få vite at vi ihvertfall har en slags førsterett på disse to i og med samarbeidsavtalen. Stensby er kanskje lengst frem av de to akkurat nå.

                                        Kommentar

                                        • HSft
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2004
                                          • 6075

                                          Stensby får veldig mye skryt av danskene på twitter. Han har vært med Stabæk tidligere i år mener jeg å huske og vi vet at godset bl.a. signerte 99-spillere fra skeid nylig. Kan også være flere speidere som har merka seg stensby i denne turneringen. Romerikstalentene bør spille i gult og svart!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎