Talenter i LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BroganTrundler
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2014
    • 665

    Opprinnelig skrevet av Klimtkongen
    Vet ikke helt hva jeg synes om å hente spillere som ikke er gode nok for søpla. Eller, det vet jeg jo egentlig.

    Men håper vel at dette er en tabbe av dem.
    Stoler mer på vårt trenereapparat enn søpla sitt.

    Kommentar

    • Tvilling
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2006
      • 1462

      Nå får vi trenere med kapasitet og fokus på talentutvikling :-) Inntil det motsatte er bevist - så blir dette bra

      Kommentar

      • runarM
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2004
        • 565

        Opprinnelig skrevet av Klimtkongen
        Vet ikke helt hva jeg synes om å hente spillere som ikke er gode nok for søpla. Eller, det vet jeg jo egentlig.

        Men håper vel at dette er en tabbe av dem.
        Ble nok vurdert opp mot et annet talent, Nije, som er samme alder og posisjon. Tipper det var close call mellom de to, og potensialet er der utvilsomt okke som.
        runarM

        Kommentar

        • mats
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2008
          • 621

          Er han klar ???

          Kommentar

          • armykanari
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2009
            • 736

            Noen som kan fortelle hva slags back Simen Nordermoen er? Føler han blir nevnt i hytt og gevær når det er snakk om talenter i klubben, men tror ikke jeg har sett noe til han enn kampen vi alle vil glemme på sunnmøre. Er han god nok for 1. laget eller er det stallfyll?

            Kommentar

            • HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6075

              Opprinnelig skrevet av armykanari
              Noen som kan fortelle hva slags back Simen Nordermoen er? Føler han blir nevnt i hytt og gevær når det er snakk om talenter i klubben, men tror ikke jeg har sett noe til han enn kampen vi alle vil glemme på sunnmøre. Er han god nok for 1. laget eller er det stallfyll?
              Han blir nok backup for Riise. Har en del landskamper på aldersbestemt nivå, fikk ødelagt sesongen i fjor av skader. Rimelig lav, veldig offensiv.

              Kommentar

              • GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

                G-16 spilte mandag uavgjort mot Tyrkia i en turnering der nede, 1-1. LSKs Ødegaard og Holter spilte hele kampen, Christiansen ubenytta reserve. Holter pådro seg også en skade.

                Kommentar

                • HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6075

                  Hvem christiansen er vet jeg ikke, men kristiansen spilte 73 min (av 80).

                  Kommentar

                  • GIFKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2009
                    • 8243

                    Ahh, det forklarer mye! Plutselig var det lett å finne ut at han er broren til Peder Rekrutt, ligner litt også. Har ikke sett Henrik spille, ihvertfall tror jeg ikke det.

                    Kommentar

                    • GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

                      Er Ghaedamini på vei ut iom. at han fortsatt ikke er tatt opp i a-stallen?

                      Kommentar

                      • BroganTrundler
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jul 2014
                        • 665

                        Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                        Er Ghaedamini på vei ut iom. at han fortsatt ikke er tatt opp i a-stallen?
                        Hørt at han er i kontraktsforhandlinger med klubben.

                        Kommentar

                        • GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

                          Håper det går i orden med Ghaedamini og at det skjer noe i (samarbeids)forholdet med Kisa og spillerne Stensby og Fjeldberg, spesielt hvis Ohi forsvinner ut. Skrekken er at disse to forsvinner til en lokal konkurrent. Det er viktigere for klubben å koble disse til seg enn å hente Cyril mener jeg, hvis dette i det hele tatt er en problemstilling. Nå er Kisa og andrelaget på samme nivå, en intensjonsavtale bør vel være mulig?

                          Kommentar

                          • mats
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Mar 2008
                            • 621

                            Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                            Håper det går i orden med Ghaedamini og at det skjer noe i (samarbeids)forholdet med Kisa og spillerne Stensby og Fjeldberg, spesielt hvis Ohi forsvinner ut. Skrekken er at disse to forsvinner til en lokal konkurrent. Det er viktigere for klubben å koble disse til seg enn å hente Cyril mener jeg, hvis dette i det hele tatt er en problemstilling. Nå er Kisa og andrelaget på samme nivå, en intensjonsavtale bør vel være mulig?
                            Enig, her må vi være på VIKTIG!

                            Kommentar

                            • HSft
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2004
                              • 6075

                              Jeg synes det er merkelig at ikke Stensby og Fjeldberg alt er på plass i LSK. De er lokale gutter som burde hentes, og jeg ser ingen grunn til at de skal bli nå. Treninger med et eliteserielag, kamper i 2. div og potensielt muligheten for innhopp i tippeligaen må være en bedre arena for dem enn å kjempe om plassen på et 2. div lag og trene med 2. div-spillere?

                              Disse to er snart de eneste på g17-landslaget som spiller på så lavt nivå, og blandt de fremtredende på G17-landslaget er stensby den eneste på så lavt nivå. Hverken Hansson (Brann), Ajer (Start), Ødegaard (Madrid), Haug (City), Sæter (RBK), Berge (Søpla), Helmersen (RBK) eller Riisa (Köln) er i nærheten av en like svak treningshverdag.

                              Kommentar

                              • mats
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2008
                                • 621

                                Opprinnelig skrevet av HSft
                                Jeg synes det er merkelig at ikke Stensby og Fjeldberg alt er på plass i LSK. De er lokale gutter som burde hentes, og jeg ser ingen grunn til at de skal bli nå. Treninger med et eliteserielag, kamper i 2. div og potensielt muligheten for innhopp i tippeligaen må være en bedre arena for dem enn å kjempe om plassen på et 2. div lag og trene med 2. div-spillere?

                                Disse to er snart de eneste på g17-landslaget som spiller på så lavt nivå, og blandt de fremtredende på G17-landslaget er stensby den eneste på så lavt nivå. Hverken Hansson (Brann), Ajer (Start), Ødegaard (Madrid), Haug (City), Sæter (RBK), Berge (Søpla), Helmersen (RBK) eller Riisa (Köln) er i nærheten av en like svak treningshverdag.
                                Hallo Torgeier !!!

                                Kommentar

                                • GIFKanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2009
                                  • 8243

                                  Nei, det er egentlig vanskelig å fatte at det i praksis ikke har stått et kløyva ord om disse to Kisa-spillerne, hverken på LSKs hjemmeside eller i RB. Spesielt Stensby er en dominerende figur på aldersbestemt. Det er synd og skam at kun Kisa finner det interessant at de to faktisk har vært med på LSK-trening, i november i fjor:



                                  Det er mye bra som skjer på talentsida nå, vi har gått fra en eneste spiller på aldersbestemt til nærmest tosifra på noen år, men saker som dette viser at man fortsatt har en vei å gå. Mentaliteten at vi er en klubb som kjøper ferdig vare henger fortsatt igjen. Jeg synes også fokuset her inne blant supporterne på talenter og utvikling av spillere er altfor labert. Og se hvordan Brogeland ordlegger seg i artikkelen jeg la inn, her er det lite til ingenting som tyder på at det faktisk eksisterer noe samarbeid på dypere nivå mellom de to klubbene.

                                  Jeg føler på mange måter det går en rød tråd mellom hvordan LSK forholder seg til lokalmiljøet og hvordan klubben ikke makter skaffe seg sponsorer som monner. Nå må man våkne, hvor er selvtilliten?

                                  Kommentar

                                  • Fugl1120
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2005
                                    • 3528

                                    Opprinnelig skrevet av HSft
                                    Jeg synes det er merkelig at ikke Stensby og Fjeldberg alt er på plass i LSK. De er lokale gutter som burde hentes, og jeg ser ingen grunn til at de skal bli nå. Treninger med et eliteserielag, kamper i 2. div og potensielt muligheten for innhopp i tippeligaen må være en bedre arena for dem enn å kjempe om plassen på et 2. div lag og trene med 2. div-spillere?
                                    Jeg tror dette i hovedsak skyldes at det ikke er gratis å hente unge talenter til klubben, og at vi rett og slett ikke har råd til å hente en del av dem. Kind Mikalsen måtte eksternfinansieres, det samme med Amundsen og man har enda ikke kommet i mål med Krogstad, for å nevne noen. Det virker kanskje naturlig for mange at Romeriksklubbene er positivt innstilte til å sende spillere til LSK, men av hva jeg erfarer stilles det ofte urimelig høye krav økonomisk for å få hentet unggutta til klubben. Kisa er etter hva jeg har hørt en av verstingene, dette til tross for at LSK har sendt utallige spillere den andre veien uten å få en krone tilbake.

                                    Det er sannsynligvis også et poeng at man har satt en grense for hvor mange unge spillere man ønsker å ha fast på A-lagstreningene. Det kan tenkes at LSK føler de har fylt den kvota allerede, og at det er mer aktuelt å invitere gutta med på noen treninger for å følge utviklingen og holde de varme. Det finnes ikke et eneste talent på hele Romerike som ikke LSK kjenner godt til allerede, selv ned i 6-årsalderen. LSK-akademiet er dyktige på oppfølging og kartlegging, men i dette tilfellet er det antagelig vurdert slik at det er bedre at de forblir i det miljøet de er nå.
                                    Lauken er vår venn!

                                    Kommentar

                                    • GIFKanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2009
                                      • 8243

                                      Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                      LSK-akademiet er dyktige på oppfølging og kartlegging, men i dette tilfellet er det antagelig vurdert slik at det er bedre at de forblir i det miljøet de er nå.
                                      Dette kan du utmerket godt ha rett i, men skulle da ønske at LSK faktisk viste at de har denne kontrollen og at interessen for å knytte de til seg er der. En liten notis er nesten alt som trengs. Det kan ikke koste mer enn å publisere et tretti sekunders videoklipp av Brændsrød som tar saltoer.

                                      Kommentar

                                      • Fugl1120
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2005
                                        • 3528

                                        Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                        Dette kan du utmerket godt ha rett i, men skulle da ønske at LSK faktisk viste at de har denne kontrollen og at interessen for å knytte de til seg er der. En liten notis er nesten alt som trengs. Det kan ikke koste mer enn å publisere et tretti sekunders videoklipp av Brændsrød som tar saltoer.
                                        Det er svært få klubber i verden, om noen, som har ressurser til å kommentere alle aktuelle unggutter som nesten var gode nok til å bli hentet, aller minst LSK. Jeg tipper LSK har langt flere aktuelle unggutter i kikkerten enn bare de nevnte to, men man kan ikke forvente en offisiell uttalelse fra klubben om hvor de står hver gang det dukker opp en spennende spiller. At man prioriterer å legge ut videoer av Brændsrød som tar saltoer, skyldes i hovedsak at det er størst interesse rundt A-laget og at de som drifter klubbens mediekanaler etter all sannsynlighet ikke har kapasitet til å dekke mer enn det mest interessante, nemlig førstelaget. Dersom man ønsker å få med siste nytt fra de yngre lagene i LSK, anbefaler jeg å følge LSK-akademiet på Facebook som regelmessig publiserer siste nytt fra de yngre lagene.
                                        Lauken er vår venn!

                                        Kommentar

                                        • GIFKanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2009
                                          • 8243

                                          Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                          Det er svært få klubber i verden, om noen, som har ressurser til å kommentere alle aktuelle unggutter som nesten var gode nok til å bli hentet, aller minst LSK.
                                          Igjen har du rett, men Ull/Kisa er ikke en hvilken som helst klubb for LSK, spesielt ikke etter kjøpet av Kind Mikalsen og omstendighetene rundt det. Om noe så viste jo det kjøpet at der det er vilje er det handlingskraft. Og Stensby er en lokal spiller som skiller seg ut i sin årsklasse nasjonalt. Det mener jeg må være interessant for alle som følger LSK som klubb.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎