Talenter i LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6075

    Fredrik Havnaas var det jeg tenkte på:

    Bjørkelangingene Fredrik Havnås og Ola Ness, pluss sørumsandingen Vegard Servold, spiller på den beste sone-gruppen for 2001-kullet, og nå er guttene tatt ut på kretslaget.




    Rart han ikke var med på statoilsamlingen i år.

    Kommentar

    • GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

      Kanskje denne karen? En artikkel som sto i aviser landet rundt i vinter:

      Kommentar

      • mats
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2008
        • 621

        Det kan hende,flere engelske klubber sksl være på nå skjønte jeg

        Kommentar

        • fredpet76
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2004
          • 1206

          3 fra Lillestrøm på G-16 landslaget:

          Kommentar

          • GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

            Juniora ute av cupen, 3-4 borte mot TIL.

            Kommentar

            • Emil
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2005
              • 306

              Steinar Pedersen, som filmer lokalfotballen, har lagt ut et sammendrag fra juniorkampen mot Lørenskog:
              Kamp (ungdomsfotball):Lag: Lillestrøm – LørenskogTurnering: G19 InterkretsDato: fredag 14. august 2015 kl. 19.15Sted: LSK-hallenKampfakta: https://www.fotbal...

              Kommentar

              • GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

                Skikkelig fysikk på Kylian, en god tilvekst for juniora på alle måter. Er han virkelig bare 17? Westerlund virker å være nok en spennede backtype vi får frem. Så han første gang mot Raufoss før i år, som var en kamp mot en forsvarsvegg i mer eller mindre hele kampen, og han kom stadig på driberaid a la på den 5-2 scoringa.

                Har du det offensive i orden er jo mye allerede gjort, desto viktigere er det at LSK virkelig får meislet ut sin egen identitet på banen slik at spillerne ihvertfall ikke stagnerer og ønsker seg andre steder i landet.

                Kommentar

                • fredpet76
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Feb 2004
                  • 1206

                  Imponerende basisferdigheter gutta har. Tydeligvis skjedd mye siden jeg selv var junior tidlig på 90 tallet. Jeg også merket meg nr 2. Hurtighet og en herlig venstrefot på den gutten.

                  Kommentar

                  • bema0806
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2011
                    • 521

                    Ivar Hoff om talenter i LSK

                    Kommentar

                    • Martin Olsen
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Jan 2007
                      • 186

                      Når Hoff var leder eller trener i LSK, Så var det ikke mange lokale gutter på laget. Rykket opp i Toppserien med Lokale Lillestrøm Gutter, var vel bare Tom Lund igjen etter at resten var kjøpt fra VIF,Lyn og Skeid. Da han var trener på begynnelsen av 90`tallet ble de 2 største talentene i Norge hentet inn Hjalmar og Ole Martin Johansen. Ble ikke så mye av de heller.....

                      Kommentar

                      • knut
                        Make knut Great Again
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2006
                        • 9365

                        Basert på det ene oppkutta ralljeringsminuttet til Hoff, så har han ikke fått med seg at vi var 190 000,- unna konkurs i fjor.

                        Fredrik og Høibråten; good ridance.

                        Ruben; nødvendig økonomisk men synd.

                        Tokstad; var han god nok da han var her? (er god nok nå men)

                        Ajer; alle muligheter ha vært prøvd, eller så har Hoff helt rett.

                        Uansett, verdt å merke seg at når vi sutrere sutrer på forumet til spesielt interesserte, ja da er det helt krise.

                        Men når Hoff står å snakker ned klubben på riksdekkende, da er det helt strålende - "for han har da så rett atte".

                        Kommentar

                        • MortenA
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2007
                          • 3318

                          Ivar har gått ut på dato. Det eneste han har liret av seg de siste ti årene er noen artige kommentarer og en masse som kun er ment for å skape publisitet om hans person.

                          Når han var leder/trener fantes ikke Bosman-dommen som har endret situasjonen i fotballverden, men det ser ikke ut til at han har fått med seg.
                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                          Kommentar

                          • fredpet76
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Feb 2004
                            • 1206

                            Er litt fint at Ivar er såpass "rappkjefta" også. Vi kom jo på tv, og det kom jo fram at vi er en klubb som skaper mange gode spillere. Det er positivt. Men han vet jo selvsagt ikke hva han prater om, for han har jo like lite peiling på hva som skjer på innsiden av Åråsen som oss forumvankere. Han videreformidla på en måte det vi skriver her inn.

                            Kommentar

                            • DoubleHi5
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2011
                              • 3933

                              Etter min mening er det liten tvil om at Ivar Hoff har 100% rett når han påpeker at LSK har mistet altfor mange talenter de siste årene. Han har også rett i at det trengs en mentalitetsendring i klubben, dersom vi skal bestå som en toppklubb. Når enkelte velger å latterliggjøre Ivar Hoff for at han sier det alle ser, viser det bare at enkelte av forumdeltagerne har skylapper og øreklokker og nekter å ta inn over seg hvordan klubben har degenerert.

                              Man kan sikkert finne argumenter for at det i enkelttilfeller "var nødvendig" med salg til (ofte) lave priser ut fra den økonomiske situasjonen. (Hvem har satt oss i den situasjonen?) Men med ledere som hadde vært litt mer offensive og fremsynte og som hadde hatt en bedre dialog med spillerne og en konkret og detaljert plan for hver enkelt av dem, er jeg sikker på at mange/flere av disse overgangene enten kunne vært unngått eller at klubben hadde fått (mye) bedre betalt.

                              Når Bjarmann snakker om at vi "må kjenne vår plass i næringskjeden" og at vi "har blitt en selgende klubb" viser det at klubben har gitt opp. Når man også tidlig gikk ut og annonserte at vi ikke kom til å forhandle nye kontrakter med spillerne før tippeligaplassen var sikret, må det jo ha vært planen at "flest mulig" (?) skulle selges eller gis bort.

                              For ordens skyld vil jeg legge til at jeg ikke tror at Bjarmann er den som har bestemt dette. Torgeir sitter ikke i styret (det er åpenbart noen som tror det!). Han er bare en ansatt som jobber etter de føringene han får fra det til enhver tid sittende styret. Så kan man selvfølgelig drøfte om han er dyktig nok i kommunikasjonen med spillerne.
                              Elska þetta félag

                              Kommentar

                              • knut
                                Make knut Great Again
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2006
                                • 9365

                                Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                Etter min mening er det liten tvil om at Ivar Hoff har 100% rett når han påpeker at LSK har mistet altfor mange talenter de siste årene. Han har også rett i at det trengs en mentalitetsendring i klubben, dersom vi skal bestå som en toppklubb. Når enkelte velger å latterliggjøre Ivar Hoff for at han sier det alle ser, viser det bare at enkelte av forumdeltagerne har skylapper og øreklokker og nekter å ta inn over seg hvordan klubben har degenerert.

                                Man kan sikkert finne argumenter for at det i enkelttilfeller "var nødvendig" med salg til (ofte) lave priser ut fra den økonomiske situasjonen. (Hvem har satt oss i den situasjonen?) Men med ledere som hadde vært litt mer offensive og fremsynte og som hadde hatt en bedre dialog med spillerne og en konkret og detaljert plan for hver enkelt av dem, er jeg sikker på at mange/flere av disse overgangene enten kunne vært unngått eller at klubben hadde fått (mye) bedre betalt.

                                Når Bjarmann snakker om at vi "må kjenne vår plass i næringskjeden" og at vi "har blitt en selgende klubb" viser det at klubben har gitt opp. Når man også tidlig gikk ut og annonserte at vi ikke kom til å forhandle nye kontrakter med spillerne før tippeligaplassen var sikret, må det jo ha vært planen at "flest mulig" (?) skulle selges eller gis bort.

                                For ordens skyld vil jeg legge til at jeg ikke tror at Bjarmann er den som har bestemt dette. Torgeir sitter ikke i styret (det er åpenbart noen som tror det!). Han er bare en ansatt som jobber etter de føringene han får fra det til enhver tid sittende styret. Så kan man selvfølgelig drøfte om han er dyktig nok i kommunikasjonen med spillerne.
                                Spørsmålet ditt fra parentesen der "Hvem har satt oss i den situasjonen?"; har vi noen gang konkludert?

                                Det er jo rota til alt.

                                Kommentar

                                • fredpet76
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Feb 2004
                                  • 1206

                                  Opprinnelig skrevet av knut
                                  Spørsmålet ditt fra parentesen der "Hvem har satt oss i den situasjonen?"; har vi noen gang konkludert?

                                  Det er jo rota til alt.
                                  Sittende styret har skjønt at vi ikke skal benytte penger vi ikke har. Det har ingen av de foregående skjønt. Dagens styre kunne sikkert gitt beskjed til Bjarmann om å hente spillere, men da ville vi nok havnet i rød sone, krisetiltak måtte håndteres, vi ville ikke hatt penger til å betale strøm, kutt i lønninger osv, osv, osv..

                                  Dette svir som f... men er helt nødvendig.

                                  Kommentar

                                  • DoubleHi5
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2011
                                    • 3933

                                    Opprinnelig skrevet av knut
                                    Spørsmålet ditt fra parentesen der "Hvem har satt oss i den situasjonen?"; har vi noen gang konkludert?

                                    Det er jo rota til alt.
                                    Hysj! Er det noe som er enda mer forbudt å snakke om i denne lite meddelsomme klubben enn noe annet, så er det nettopp det!
                                    Elska þetta félag

                                    Kommentar

                                    • _Jonern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 4376



                                      Et lite sammendrag fra LSK g19 mot Fredrikstad. Ser utvilsomt ut som at Fuglas nr 10, Petter Mathias Olsen, har veldig bra kvaliteter. Teknikk, fart og balanse. Samt en bra fot. Kan bli en spennende spiller fremover.
                                      ..................

                                      Kommentar

                                      • HSft
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2004
                                        • 6075

                                        Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                        Ser utvilsomt ut som at Fuglas nr 10, Petter Mathias Olsen, har veldig bra kvaliteter. Teknikk, fart og balanse. Samt en bra fot. Kan bli en spennende spiller fremover.
                                        Moro å se Fredrikstads nr 11 også. Anas Farah Ali er nok en vi kommer til å høre mer om i fremtiden. 2000 model (G15), men spiller på G16-landslaget som eneste underårige. På sammendraget ser det ut som om han er veldig rask i hvertfall...

                                        Kommentar

                                        • bema0806
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Sep 2011
                                          • 521

                                          Hvilke talenter har vi på dame siden og blir det jobbet like bra på den siden som på herre siden?

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎