Talenter i LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Seb.R
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 4159

    Spissen til den islandske mesteren Alfred Finnbogason som RB-sporten har nevnt som interessant for LSK, er ikke med til Norge nå.

    Det er derimot Breidablikks trener.
    Han kommer til Åråsen for å snakke om et mulig samarbeid om talentutvikling.

    http://www.rb.no/lokal_sport/article5352030.ece

    ---

    Stiller meg utelukkende positivt til dette. Virkelig godt at ting begynner å skje rundt LSKs langsiktige fremtid.
    www.sebastianramsland.com
    www.twitter.com/sebramsland

    Kommentar

    • HSft
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2004
      • 6075

      Ser i nyhetstråden at Høibråden har signert for 3 år og at vi håper å signere en spiller til fra samme årgang. Regner med at spilleren vi vil signere er Martin Wilhelmsen Trøen fra Eidsvoll turn. Spennende i så fall med lokale landslagsspillere fra yngre klasser. Trøen ser ut til å være fast spydspiss på g15 landslaget og har bl.a. putta et mål i kamp mot sverige. Juniorlaget har jo heller ikke flust med spisser.

      Kommentar

      • sniper
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 5254

        Tipper noen fra Raumnes/Årnes, veit LSK blant andre har sendt brev på noen guttunger derfra.

        Kommentar

        • sigurdsen
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2006
          • 1817

          Opprinnelig skrevet av HSft
          Ser i nyhetstråden at Høibråden har signert for 3 år og at vi håper å signere en spiller til fra samme årgang. Regner med at spilleren vi vil signere er Martin Wilhelmsen Trøen fra Eidsvoll turn. Spennende i så fall med lokale landslagsspillere fra yngre klasser. Trøen ser ut til å være fast spydspiss på g15 landslaget og har bl.a. putta et mål i kamp mot sverige. Juniorlaget har jo heller ikke flust med spisser.
          Lillehammeringen Anders Trondsen har tidligere i høst trent med Lillestrøm og ble nå tatt ut til g15 landslaget.. Vet noen noe mer om hvem han trente med her og om han har noen fremtid.
          Hyggelig og jordnær gutt virker det som, og utrolig talentfull. Husker jeg ble drilla av han noen ganger på løkka, da han var 9-10 år.

          "Lillehammer FK-spiller på landslaget

          Anders Trondsen, som denne sesongen har fått sin debut på LFK 2, ble i dag tatt ut til G15-troppen til en turnering i Frankrike. Der skal de spille mot Portugal, Frankrike og Nederland. LFK Web og hele klubben gratulerer Anders, og ønsker han lykke til!"
          Sakset fra www.fflillehammer.no

          Kommentar

          • HSft
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2004
            • 6075

            Opprinnelig skrevet av sniper
            Tipper noen fra Raumnes/Årnes, veit LSK blant andre har sendt brev på noen guttunger derfra.
            Vi har alt henta noen spillere herfra, men de har nok ikke signert noen proffkontrakter. Regner med at flere 95 spillere hentes til juniorlaget, men det er altså snakk om at Høibråten og forhåpentligvis en til signerer proffkontrakter. Dette bør dermed være et talent utenom det vanlige, mitt tips er som nevnt Trøen ettersom han ser ut til å være fast i førsteelveren til landslaget og ble nevnt på lsk.no i denne artikkelen http://www.lsk.no/?did=9136315 .

            Fra Raumnes/Årnes har vi henta følgende spillere (ikke proffkontrakter):

            Dennis Rognstad - Som er en del av g15 nå.
            Christopher Heltorp - var på lån hos LSK:

            Simen Holter - Er klar for juniorlaget fra og med neste sesong. Midtstopper som var ønska av KIL i tillegg til LSK.

            Kommentar

            • HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6075

              Da er det bare å ønske Grodås lykke til vidre i Hødd. Her tror jeg Hødd har gjort en god signering. Grodås gjorde sakene sine bra for juniorlaget og jeg syntes ikke han var langt unna god nok til å vurderes for a-laget.

              Samtidig holdt han ikke et så høyt nivå at det er skuffende at han drar.

              Blir spennende å se hvor N'Kee og Karlsen finner seg klubber.

              Kommentar

              • lskgogo
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2010
                • 633

                Opprinnelig skrevet av HSft
                Da er det bare å ønske Grodås lykke til vidre i Hødd. Her tror jeg Hødd har gjort en god signering. Grodås gjorde sakene sine bra for juniorlaget og jeg syntes ikke han var langt unna god nok til å vurderes for a-laget.

                Samtidig holdt han ikke et så høyt nivå at det er skuffende at han drar.

                Blir spennende å se hvor N'Kee og Karlsen finner seg klubber.
                Enig! Victor Grodås på sitt beste kunne være VELDIG god. Men syns ikke han presterte gjevnt over bra nok.

                Da forsvinner far Frode helt fra klubben også..
                Tar seg en pause til mars 2012..

                Kommentar

                • Gjertsen_KANARIS
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Jun 2006
                  • 196

                  Kan med 90 % sikkerhet si at Collin Nkee er klar for Strømsgodset. Han har fått tilbud om kontrakt og vil signere i løp av uken.

                  Snakket med flere av juniorspillerene til LSK som har fått tilbud fra klubber som Mjøndalen, Alta, Valdres og Løv-Ham med 15 000 i lønn + leilighet. Flere er også kritiske til hvordan LSK håndterer sine JR spillere, og kun henter inn nye store utenlandske talenter..
                  Virker som flere av gutta har vurdert de uliketilbudene, men ønsker å bli i LSK ettersom de vil fullføre sin på begynte skoletid. Vi vil nok se mange gode talenter som forsvinner til mindre klubber i sommerperioden (Da skolegangen er over).
                  VI ER KANARIFANSEN OG HOLDER ALDRI KJEFT<3

                  Kommentar

                  • HSft
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2004
                    • 6075

                    kan ikke helt se at det er noe stort tap for oss å miste talenter til mjøndalen og løv-ham. Vi har en rekke talenter på jr laget som ikke kommer til å ta steget til a-laget. Om de vil finne seg andre klubber så må det nesten være greit. Juniorlaget vårt kan ikek konkurere mot klubber som mjøndalen og Løv-ham. De største talentene våre er vel under kontrakt.

                    HAdde vært moro om du kunne nevne noen navn på spillere som du er redd vi mister i sommerpausen.

                    Kommentar

                    • *46*

                      Er nok snakk om noen juniorer på siste året som klubben vurderer til ikke å ta steget for hele veien for å bli en Tippeligaspiller. Collin Nkee er vel en man anser som ikke er god nok for Tippeligan - dessverre.... Og det er plent umulig å gi plass til alle Jr. spillerene i A-stallen. At man henter andre talenter, burde dem i stede se på som en utfordring og noen å strekke seg etter.

                      Kommentar

                      • Totti21
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2004
                        • 3499

                        Opprinnelig skrevet av Gjertsen_KANARIS
                        Snakket med flere av juniorspillerene til LSK som har fått tilbud fra klubber som Mjøndalen, Alta, Valdres og Løv-Ham med 15 000 i lønn + leilighet. Flere er også kritiske til hvordan LSK håndterer sine JR spillere, og kun henter inn nye store utenlandske talenter..
                        Virker som flere av gutta har vurdert de uliketilbudene, men ønsker å bli i LSK ettersom de vil fullføre sin på begynte skoletid. Vi vil nok se mange gode talenter som forsvinner til mindre klubber i sommerperioden (Da skolegangen er over).
                        At juniorgutta våres utvikler seg såpass godt i LSK at flere av de som ikke er gode nok for våres a-lag alikevell er attraktive for adeccoligalag, synes jeg er veldig positivt. Det viser vel egentlig at ungdomsutviklinga til LSK har tatt ett stort steg, da det ikke er lenge siden våre juniorer gikk til Ull/Kisa og Frogner istedenfor Alta og Løv/Ham når de ble seniorer.

                        Blir en av 22 gode nok for a-laget til LSK, så tror jeg vi skal være veldig fornøyde.

                        Kommentar

                        • kbs
                          Juniormedlem
                          Bøffelpromp
                          • Jan 2010
                          • 18

                          Blir selvsagt nysjerrig på hvilke spillere dette gjelder. For meg er det positivt at spillere ikke er fornøyd med bare å spille på juniorlaget og 2. laget. Viktig at de ungegutta vil opp og frem. Vi kan heller ikke regne med at alle våre ungegutter vil slå igjennom og ta tippeliganivået.

                          Men det er synd om disse spillerne er; Tokstad, Ringstad, Gabrielsen og andre av de aller mest lovende gutta vi har. Om disse gutta blir i LSK til de har fullført skolegangen og så forsvinner, vil det si et til to år til hos oss.

                          Da har vi hatt dem hos oss i den tida de skal utvikle seg, mens når vi egentlig skal kunne regne med at de skal ta nivået i TL så forsvinner de.
                          Utover de aller største talentene så må vi regne med at mange av juniora aldri blir tippeligaspillere.

                          Kommentar

                          • Fuggel
                            Medlem
                            Hoffnarr
                            • Sep 2004
                            • 46

                            Her er det nok snakk om spillere fra juniorstallen. Denne vinteren er det 91-spillerne som forsvinner, dvs Karlsen, N'kee (Godset?) og Grodås (Hødd). Neste år er det Fjeldstad, Johnsen, Damstuen, Mostue, Amundsen, Tanfi, Babajide, Slettli (synd med alle skadene), Hjelmtvedt (ditto), Rustadbakken og Jakobsen som ryker. Dette er toppfotballens natur.

                            Av juniorene i A-stallen er det vel bare Tokstad som står i fare for å ikke få ny kontrakt etter 2011-sesongen. Han må snart finne seg sjæl og ikke minst en posisjon på banen (back?). Björn og Ringstad er i elleveren når 2011-sesongen begynner. Fredrik kommer til å bli brennaktuell som bakromsspiss når Ujah og Björn forsvinner. Ruben får ny kontrakt pga anvendelighet, potensial og fysisk robusthet (stort problem for mange unge spillere).

                            0-2 (1 i snitt) juniorspillere til A-stallen per år er riktig "utvinningstakt" når A-stallen allerede er såpass ung.

                            Ser følgende spillere som aktuelle i årene som kommer:

                            92: Sesay åpenbar.
                            93: Ingen åpenbare, men Witzøe-tvillingene har potensial.
                            94: Ohi åpenbar, men Haraldsen, Grefsli og Kolbjørnsrud har også potensial.
                            95: Høibråten åpenbar, men Adjou og Bjerkenes har også potensial.

                            Kommentar

                            • HSft
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2004
                              • 6075

                              Opprinnelig skrevet av Fuggel
                              Neste år er det Fjeldstad, Johnsen, Damstuen, Mostue, Amundsen, Tanfi, Babajide, Slettli (synd med alle skadene), Hjelmtvedt (ditto), Rustadbakken og Jakobsen som ryker. Dette er toppfotballens natur.
                              Ser følgende spillere som aktuelle i årene som kommer:
                              Jeg vil ikke avskrive Hjelmtvedt helt enda. Om han får et år uten skader (usansynlig...) så ser jeg ikek bort fra at han kan spille seg til kontrakt.

                              Kommentar

                              • Kjell.T.Ring
                                Poll St. Ring
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Dec 2005
                                • 11796

                                Ting går tydeligvis i riktig retning.



                                På den tiden var nåværende søppeltømmer Lasse Bergan Foss nærmest startelevern av "talentene"
                                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                Kommentar

                                • HSft
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 6075

                                  Da er N'Kee klar for godset. Alltid litt skummelt å la gode juniorspillere gå til andre tippeligaklubber, men jeg tror klubben gjør den rette vurderingen her. Spennende å se om han blir tippeligaspiller for Godset. Lykke til!

                                  Kommentar

                                  • sten
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Feb 2005
                                    • 873

                                    Colin N`kee er klar for godset. Skjønner ikke hvorfor han ikke fikk mulighet i A-stallen til Lsk. Ett lokalt talent noe klubben absolutt burde ta vare på

                                    Kommentar

                                    • Emil B
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2006
                                      • 5921

                                      Er jo sånn at noen kommer og noen går i blant.

                                      Kommentar

                                      • Ketil Cantona
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 6813

                                        Joda noen kommer og går, men er ikke N`kee romeriking?
                                        Lokale talenter skal ikke kunne være aktuelle for andre enn LSK...

                                        Kommentar

                                        • Håkon Henriksen
                                          Administrator
                                          • Nov 2003
                                          • 6411

                                          Siden jeg kjenner Colin nogelunde, og prater med han fra tid til annen, så kjenner jeg godt til saken. Både Powell og Bergdølmo ønsket han videre i klubben, men han som bestemmer var ikke enig. Jeg ønsker Colin lykke til i Drammen, selv om jeg ikke liker det.
                                          Håkon Henriksen
                                          -
                                          Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                                          -
                                          ALT FOR FUGLA

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎