Talenter i LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Perern
    Juniormedlem
    Bøffelpromp
    • Jun 2004
    • 19

    Det som er urovekkende er utviklingen i klubben! Lasse er ut i fra mine vurderinger en ball/tekniskspiller, og LSK er dessverre ikke lenger et lag for ballspillere. Det er tydelig at at kraft og fysikk går foran i utvikling fremfor å utvikle en ballbesittende spillestil. Det er i grunn kjempetrist for fotballen av flaggskipet på romerike! Dette gir grunn til uro, og synd utviklingen og spillestil ikke diskuteres i en større sammenheng.
    Lillestrøm

    Kommentar

    • 10.09.50
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2005
      • 1410

      Opprinnelig skrevet av Skinke
      Nevøen til Tom Lund er det vel også(?)
      Det er da vitterlig barnebarnet? Dette er som om sønnen til Korak skulle bli kastet ut av jungelen.

      Kommentar

      • flisbyen
        Utestengt
        • Sep 2010
        • 305

        Barnebarnet til Tom Lund til Strømmen. Gratulerer alle sammen! Et nytt høydepunkt!

        Kommentar

        • ragnarrock
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2008
          • 937

          Opprinnelig skrevet av flisbyen
          Barnebarnet til Tom Lund til Strømmen. Gratulerer alle sammen! Et nytt høydepunkt!
          Desto mere gledelig hvis han tar store steg, viser alle at han er god nok for fugla, kommer tilbake og leder oss til Gull.

          Det er ingen grunn til at man skal få plass på laget fordi du heter noe med Lund, Grodås, Gulbrandsen eller Diallo! Håper og tror at en med DEN bestefaren har hodet og hjerte såpass på rett sted at han skjønner klubben sine grunner, tar det som en utfordring og jobber alt han kan for å komme tilbake, tipper at det vil være flere fra LSK som holder et ekstra godt øye i hans retning i mange år fremmover just in case.
          *Kjempe gutta fighte gutta!!*

          -RagnarRock-

          Kommentar

          • Grusom B
            Generalissimo Bellisimo
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6248

            Er man i slekt med Tom Lund burde man jo få livstidskontrakt med klubben når man blir født! Har aldri sett gutten spille, aldri hørt om ham en gang, men man kaster ikke ut barnebarnet til Tommy. Det gjør man bare ikke.
            Ni principe ni rey...

            D10S!

            Kommentar

            • lars p
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Nov 2005
              • 190

              Opprinnelig skrevet av Grusom B
              Er man i slekt med Tom Lund burde man jo få livstidskontrakt med klubben når man blir født! Har aldri sett gutten spille, aldri hørt om ham en gang, men man kaster ikke ut barnebarnet til Tommy. Det gjør man bare ikke.
              Vil heller snu på det jeg. Er du barnebarnet til Tom Lund , så går du faen ikke til Strømmen. Da legger du heller opp

              Kommentar

              • MortenA
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2007
                • 3349

                Opprinnelig skrevet av flisbyen
                Barnebarnet til Tom Lund til Strømmen. Gratulerer alle sammen! Et nytt høydepunkt!
                Med den logikken burde Knut Torbjørn Eggen være RBK-trener og Darren Ferguson ta over som ManU-manager når far gir seg, og hele slekta til Oddvar Brå på skilandslaget, helt uavhengig av om de kan gå på ski. Videre burde søstra til Stoltenberg sitte i regjering, og døtrene til Bush presidenter.

                Vi kan ikke sitte i et øyeblikk og si at de beste skal spille, for så i neste øyeblikk kreve at folk skal få plass fordi de har et søskenbarn på Gjøvik. Om vi holdt på Lasse, hva sier det til andre talenter? Ikke kom til LSK med mindre faren din er kjent?
                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                Kommentar

                • erikh
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Feb 2008
                  • 443

                  Opprinnelig skrevet av Perern
                  Det som er urovekkende er utviklingen i klubben! Lasse er ut i fra mine vurderinger en ball/tekniskspiller, og LSK er dessverre ikke lenger et lag for ballspillere. Det er tydelig at at kraft og fysikk går foran i utvikling fremfor å utvikle en ballbesittende spillestil. Det er i grunn kjempetrist for fotballen av flaggskipet på romerike! Dette gir grunn til uro, og synd utviklingen og spillestil ikke diskuteres i en større sammenheng.

                  eh...hvilken klubb er det du snakker om!? I LSK inkluderer de spillerne man har hentet og satset på de siste årene ujah, nosa, edwin, BBS, Knudtzon, Lasse, Bolly, Fredrik G...ikke akkurat spillere som først og fremst har styrkene sine i kraft og fysikk.

                  Kommentar

                  • Perern
                    Juniormedlem
                    Bøffelpromp
                    • Jun 2004
                    • 19

                    Bjørn bergmann sigurdarson og Fredrik Gulbrandsen er vel ingen teknikkere?? de har vel først og fremst fysikk som sin styrke! Og jeg mener bare at det er det ledere og trenerteam har kvaliteter til å utvikle. Og du sier selv hentet om ujah, nosa, edwin, og de er vel ikke da utviklet av lillestrøm?? Jeg savner at man tar tak i ungdomsutviklingen, det er for svakt at Lillestrøm ikke klarer utvikle lokale spillere! Jeg er helt sikker på at noen opp i gjennom årene har hatt kvaliteter det er mulig å utvikle, og det krever en god del kvalitet av de som utvikler og forvalter materialet også med tanke på å få frem spillere.
                    Lillestrøm

                    Kommentar

                    • HSft
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2004
                      • 6075

                      Opprinnelig skrevet av Perern
                      Bjørn bergmann sigurdarson og Fredrik Gulbrandsen er vel ingen teknikkere??
                      Fredrik sin største styrke er vel farten, som kan gå under fysikk. Men det blir litt rart å si at en fyr på 1.70 har fysikken som sin største styrke. Bjørn Bergmann sin fremste styrke er vel nettopp teknikken selv om han også har duellstyrke og fart.

                      Ellers fortjener nok Lillestrøm sin ungdomssatsning de siste årene mye kritikk. Håper dermed at det blir bedre fremover nå. Blir spennende å se hvordan vi klarer å utvikle Haraldsen f.eks.

                      Kommentar

                      • Totti21
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2004
                        • 3499

                        Mergim Hereqi



                        Scoringsmaskinen Mergim Hereqi har signert for FK Tønsberg.

                        Hereqi kommer fra Lillestrøm hvor han i 2010 scoret et mål i snitt for klubbens 2. lag.
                        På 14 kamper for juniorlaget kom han opp i over 20 scoringer.


                        Spissen har et tjuetall u-landskamper og fem mål fordelt på landslagene til U15, U16 og U17. Han debuterte i eliteserien for Strømsgodset som 16- åring og har tidligere vært på prøvespill for ungdomslagene til Chelsea og Glasgow Rangers.
                        – Han fikk stor oppmerksomhet da han som 14 åring scoret mål i testkamp for Chelsea sitt u16 lag, forteller FKT-trener Hein Henriksen.
                        – En målfarlig spiller som vi er glade for å få hit, legger han til.
                        Mergim Hereqi selv sier at han ser på FKT som en god klubb å utvikle seg videre i.
                        – Inntrykket av klubben er meget bra, og nå gleder jeg meg til å komme i gang, sier han.



                        I tillegg vet jeg at Shina Michael Babajide har vært, eller er på prøvespill hos FK Tønsberg i disse dager.

                        Kommentar

                        • HSft
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2004
                          • 6075

                          Ser ut til at lista over juniorlaget er oppdatert på LSK.no nå, så jeg oppdaterer denne lista også nå.

                          91 årgangen er ikke seniorer lenger, her er Tokstad, Ringstad og Bergmann en del av A-stallen vår mens Colin N'Kee har gått til Strømsgodset, Victor Grodås har gått til Hødd og Robin Karlsen har gått til ???.

                          I tillegg til disse har Eivind Damstuen(92), Rino Lund Johnsen(92), Emil André Jahr(94) og Lasse Lund Olsen(93) forlatt klubben. Damstuen har gått til Ull/Kisa og det gikk rykter om at Olsen hadde tilbud fra Strømmen, ellers er det ukjent for meg hvor disse har dratt.

                          I tillegg til disse forsvinner trolig Sesay som ikke har oppholdstilatelse.

                          Inn har vi fått Joakim Osvold, en spiss fra Oppsal som allerede har rukket å bemerke seg med en del mål på juniorlaget. I tillegg er en rekke spillere hentet opp fra guttelaget. Vi kan bl.a. regne med å se mer til Marius Høibråten og Johan Kolbjørnsrud i år som begge har landskamper.

                          Vi har veldig mange 92 spillere i år som må vise seg frem for å ha noen fremtid i klubben. Gulbrandsen og Gabrielsen er allerede en del av a-stallen. Foruten disse to er det vel Slettli og Hjelmtvedt som har fått mest oppmerksomhet, i tillegg er Rustadbakken en god spiller som har vist seg frem på juniorlaget. Av disse tror jeg Hjelmtvedt kan ha en liten mulighet til å spille seg til en a-lagskontrakt om han får en skadefri sesong.

                          I tillegg til disse er det verdt å merke seg navnet Kristoffer Ajer som har blitt trukket fram som et stort talent i 98årgangen og har fått positiv omtale etter sonetreninger med 97årgangen. HAr dog ikek ført han opp i lista ettersom han er ekstremt ung, ikek har noen juniorkamper og ikke har noen landskamper.

                          Kommentar

                          • HSft
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2004
                            • 6075

                            Kom over denne artikkelen igjen når jeg prøvde å finne ut om hvor de som har forlatt LSK har dratt. http://www.rb.no/lsk-magasinet/article3353124.ece

                            Tenkte det kunne være moro å ta en titt på hvordan disse spillerne ligger ann for tiden og om noen ser ut til å lykkes.

                            Andreas Skaarer, LSK,
                            Var en hurtig og lovende ving i 93 årgangen som vel la opp pga skader.

                            Marius Hagen, Eid,
                            Signerte for Molde for et par år siden. Ser nå ut til å spille på junirlaget til Molde. Ingen landskamper.
                            Eidaren Marius Hagen (17) skal spele for Moldes lag i 2. divisjon kommande sesong.


                            Marius Lundemo, Bærum,
                            Født i 94, og har debutert på a-laget til Bærum. Ser ut til å ha en del sonekamper, men ingen landskamper. Ble kåret til årets unge spiller i Bærum i 2010. http://www.baerumsk.net/bsk2.0/index...ag-menyinnhold

                            Lasse Lund Olsen, LSK,
                            Spilte på juniorlaget til LSK i fjor. Fikk ikke fornya tillit i år og det er ukjent hvor han fortsetter karieren. Født i 93, ingen landskamper.

                            Gaute Oleberg, LSK,
                            Ferdig i LSK.

                            Flamur Kastrati, Skeid
                            Spiller for Twente i Nederland. Rykter på vgd sier at han har debutert for a-laget, men jeg har ikke funnet noe offisielt. Har en rekke landskamper.

                            Steffen Hjelmtvedt, Gjøvik-Lyn,
                            Spiller på juniorlaget til LSK og har vært på benken i tippeligaen. Har fått mye av karieren ødelagt av skader og har spilt seg ut av landslaget.

                            Lunan Ruben Gabrielsen, Gjøvik-Lyn,
                            En del av A-lagstroppen til Lillestrøm og har spilt litt tippeliga. Fast på landslaget.

                            Alper Gøksu, Lørenskog,
                            Spilte på juniorlaget til Lsk, men så ut til å stagnere etter en rekke skader. Spilt seg ut av landslaget.

                            Torje Slettlie, Landsås,
                            Spiller for juniorlaget til LSK. Fikk en treningskamp for a-laget før 2009 sesongen. Har også vært en del skadet og har spilt seg ut av landslaget. Er siste års junior og må overbevise voldsomt for å få kontrakt med a-laget før 2012.


                            Fredrik Gulbrandsen, LSK
                            Har fått noen innhopp i tippeligaen og spiller fast på landslaget. Hadde et vellykka utlån til Lyn og har vist seg frem positivt for a-laget.


                            Emil Jahr, LSK
                            Spilte godt for lsk g16 men fikk ikke vist seg ordentlig frem på juniorlaget. Er nå ferdig på juniorlaget til lsk.


                            Markus Fjørtoft, Bærum

                            Erblin Lhullahu, Bærum,

                            Abdir Abdirahman, Bærum,

                            Joachim Riis, Bærum

                            Gikk litt lei nå =). Om noen har noe på de tre siste så er det supert, ellers googler jeg dem en annen gang og legger til.

                            Uansett ser det ut til at Kastrati, Gulbrandsen og Gabrielsen er de eneste som er i rute til å "lykkes". Fortsatt gode muligheter for at mer enn en av dem lykkes altså.

                            Kommentar

                            • HSft
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2004
                              • 6075

                              G16 laget vårt har forresten fått ny trener. Mladen Blagojevic har hatt noe suksess med yngre lag i sverige og ble anbefalt av Powell.

                              De senaste nyheterna på skd.se – Lokala nyheter levererade av Bonnier News Local.

                              De senaste nyheterna på skd.se – Lokala nyheter levererade av Bonnier News Local.


                              Om man googler han så får man opp en del mindre lovende artikler, som forhåpentligvis omhandler navnebrødre.


                              G16 laget har følgende tropp i år:
                              Keivan Ghaedamini
                              Christian Bjerknes
                              Jørgen Kolstad
                              John Daniel Hertzenberg
                              Joakim Holmedahl
                              Anders Baakind
                              Amir Adjou
                              Hans Christian Bergsjø
                              Robin Lindahl
                              Peder Kristiansen
                              Atilla Rodriguez
                              Olav Eian
                              Jacob Boutera
                              Øyvind Halvorsen
                              Stian Christensen
                              Bård Sander Svendsen
                              Ole Martin Bystrøm

                              Her er det verdt å merke seg Stian Christensen (Keeper, supertalent som også er en del av juniorlaget), Keivan Ghaedamini (offensiv midtbanespiller/ving som ble henta sammen med Christensen) og Christian Bjerknes (spiss som hadde et sykt målsnitt på g16 i fjor)

                              Kommentar

                              • Lars
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 6156

                                Det er vel også på sin plass å nevne at Amir Adjou ble tatt ut i utfordrertroppen til G15-landslaget i forbindelse med StatoilHydro-akademiet i fjor.

                                Kommentar

                                • Rune
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2008
                                  • 1229

                                  Tusen takk, HSft

                                  Artig lesning! Skulle til å spørre om hvem man skulle merke seg på g16-laget, også så jeg at det allerede var på plass. Konge!

                                  Rune
                                  "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                                  Kommentar

                                  • Leif A
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 3962

                                    Men hvor er det blitt av Tanfi?
                                    Der kunne vi hatt en mulig kultspiller...
                                    Knurr...

                                    Kommentar

                                    • HSft
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2004
                                      • 6075

                                      Opprinnelig skrevet av Leif A
                                      Men hvor er det blitt av Tanfi?
                                      Der kunne vi hatt en mulig kultspiller...
                                      Tanfi står som en del av juniorstallen. Men om han skal bli en kultspiller må han vel først spille seg til en a-lagskontrakt. Det kan jeg aldri se for meg at han lykkes med, desverre.

                                      Kommentar

                                      • perrern80
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2006
                                        • 603

                                        Og Colin N`kee har dratt til "Godset". Å der forsvant ett, i mine øyne, stort spiss talent.

                                        Kommentar

                                        • Kjell.T.Ring
                                          Poll St. Ring
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Dec 2005
                                          • 11796



                                          Lillestrøm
                                          Mathis Bolly kan denne sesongen få mer spilletid av Henning Berg. Kom fra Holmlia til Lillestrøm som juniorspiller. Har enorm hurtighet på linje med Ernest Asante i Start og Luton Shelton i Vålerenga. Bolly begynner å ta form. Når han utvikler spilleforståelsen kan han bli et fryktet angrepsvåpen for LSK. Født 1990.
                                          Se opp for Ruben Gabrielsen fra G-19 landslaget. Debuterte allerede i april 2009. Hans største problem er konkurransen og at Henning Berg sjelden bytter i de bakre rekker. Forsvarsspiller med flott fremtid foran seg. Den tidligere Gjøvik/Lyn-spilleren ble født 1992.


                                          Fra Frode Olsens blogg om talenter. Han har vel strengt talt glemt et par?
                                          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎