Talenter i LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fugl1120
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 3528

    #61
    Av hva jeg har fått med meg, spiller Sutterud nå for Drøbak.
    Lauken er vår venn!

    Kommentar

    • Latvijan
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2005
      • 360

      #62
      Først av alt HSft: takk for god oversikt over junior-situasjonen.

      Opprinnelig skrevet av HSft
      Alper Gôksû er en spiller jeg har sansen for, og han er vel den eneste av disse som har u-landslagskamper. Han har desverre stagnert litt og må ta et langt steg i vinter for å ha miuligheten videre.
      Å si at Alper har stagnert litt er som å si at Kiko tjener helt ok... En ekstrem underdrivelse. Dersom ikke Alper tar fem steg fremover i 2010 kan han like gjerne satse på bedriftsligaen. Håper for all del at han utvikler seg, for dette har vært en spennende spiller.

      At Grodås og Sutterud forsvinner er helt greit. Om planen er å bygge norges største keeper-satsing trenger vi langt mer talentfulle unggutter enn dem.

      Litt trist å miste Appelquist, Mosis, Singh og Omojuanfu, men ingen av dem holder vel helt Tippeliga-nivå til tross for at de alle har en del kvaliteter.

      For 2010 er mine ønsker følgende: Haraldsen og Gulbrandsen får noen sjanser for a-laget og Bolly beviser at han holder mål (2009 var et stort tilbakesteg for Bolly)

      Kommentar

      • HSft
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2004
        • 6075

        #63
        Opprinnelig skrevet av Latvijan
        For 2010 er mine ønsker følgende: Haraldsen og Gulbrandsen får noen sjanser for a-laget og Bolly beviser at han holder mål (2009 var et stort tilbakesteg for Bolly)
        Tror det er for tidlig for Haraldsen å få prøve seg for a-laget. Han har noen ekstreme ferdigheter, men fysikken har gjort at LSK har venta lenge med å slippe han til på junior. Jeg tror han får nok med å tilpasse seg juniornivået i år. I inneKM så spilte han på G16 laget mens Ohi spilte for G19, Så jeg håper ikke dette tyder på at han skal spille mest G16 i år også, synes det er på tide at han får forsøke seg som junior.

        Kommentar

        • Martin Olsen
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Jan 2007
          • 186

          #64
          I Følge Jr. Laget så har Alper slitt med Skader og sykdom gjennom hele året. Han datt sammen på Trening i Vinter og ble hentet i Sykebil, så jeg tror De rundt Jr.Laget har brukt denne sesongen med å få han på bena igjen.
          Synes vel ikke det er så Veldig trist å Miste Appelqvist, Singh og M. Omoijuanfo. Ingen av de bidro noe særlig hverken på Jr. Laget eller 2. Laget.
          Mosis, ble vel hentet for å styrke 2. Laget som hadde mindre poeng enn A-laget på Våren. Mosis gjorde det bra og blir nok å finne i en 2. Div klubb

          Kommentar

          • Toro
            Medlem
            Hoffnarr
            • Jan 2007
            • 42

            #65
            Talenter på Romerike

            Opprinnelig skrevet av HSft
            Tror det er for tidlig for Haraldsen å få prøve seg for a-laget. Han har noen ekstreme ferdigheter, men fysikken har gjort at LSK har venta lenge med å slippe han til på junior. Jeg tror han får nok med å tilpasse seg juniornivået i år. I inneKM så spilte han på G16 laget mens Ohi spilte for G19, Så jeg håper ikke dette tyder på at han skal spille mest G16 i år også, synes det er på tide at han får forsøke seg som junior.
            Hvis du vil se de største fotballtalentene (til og med Gutter 16) på Romerike med bl.a Jon Raymond Haraldsen og Ohi Anthony Omoijoanfo, må du komme til LSK hallen Søndag 06.12-09. Har lagt ut uttaket til G-94 på Akershus fotballkrets hjemmeside. Fotball hele søndagen, med G-94 Akershus vs G94 Oslo, klokken 17:30 som avslutning på dagen. Så møt opp! :-)

            Kommentar

            • HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6075

              #66
              Opprinnelig skrevet av Toro
              Hvis du vil se de største fotballtalentene (til og med Gutter 16) på Romerike med bl.a Jon Raymond Haraldsen og Ohi Anthony Omoijoanfo, må du komme til LSK hallen Søndag 06.12-09. Har lagt ut uttaket til G-94 på Akershus fotballkrets hjemmeside. Fotball hele søndagen, med G-94 Akershus vs G94 Oslo, klokken 17:30 som avslutning på dagen. Så møt opp! :-)
              Hvorfor er det bare spillere fra Romerike med? Burde ikke resten av Akershus vært representert?

              Kommentar

              • Toro
                Medlem
                Hoffnarr
                • Jan 2007
                • 42

                #67
                Kretslag

                Opprinnelig skrevet av HSft
                Hvorfor er det bare spillere fra Romerike med? Burde ikke resten av Akershus vært representert?
                Ja det kan du si.
                Spillere fra Asker og Bærum spiller for Oslo, det samme gjør spillere sør-øst for oslo.

                Kretslaget til Akershus kan bruke spillere fra Øvre og nedre Romerike.
                Så potensielle "Akershusspillere" burde vært flere, men slik er det ikke.

                Kommentar

                • HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6075

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av Toro
                  Ja det kan du si.
                  Spillere fra Asker og Bærum spiller for Oslo, det samme gjør spillere sør-øst for oslo.

                  Kretslaget til Akershus kan bruke spillere fra Øvre og nedre Romerike.
                  Så potensielle "Akershusspillere" burde vært flere, men slik er det ikke.
                  Så Follo går bl.a. under Oslo?

                  Kommentar

                  • Toro
                    Medlem
                    Hoffnarr
                    • Jan 2007
                    • 42

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av HSft
                    Så Follo går bl.a. under Oslo?
                    Ja, det er riktig.

                    Kommentar

                    • superbøffel
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 5611

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av Toro
                      Ja, det er riktig.
                      Mulig jeg tar feil her, men jeg mener da Follo er en egen fotballkrets.
                      Enøyd i de blindes dal.

                      Kommentar

                      • Toro
                        Medlem
                        Hoffnarr
                        • Jan 2007
                        • 42

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av Toro
                        Ja, det er riktig.
                        I tillegg har LSK en spiller på kretslaget til Østfold.

                        Kommentar

                        • Toro
                          Medlem
                          Hoffnarr
                          • Jan 2007
                          • 42

                          #72
                          Opprinnelig skrevet av superbøffel
                          Mulig jeg tar feil her, men jeg mener da Follo er en egen fotballkrets.
                          Har tatt feil før jeg, mulig de faller inn under Østfold?
                          Jeg trener Kretslag G-94, jobber ikke i kretsen :-)

                          Kommentar

                          • superbøffel
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 5611

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av Toro
                            Har tatt feil før jeg, mulig de faller inn under Østfold?
                            Jeg trener Kretslag G-94, jobber ikke i kretsen :-)
                            Om du trener ett av kretslagene og ikke engang vet hvilke klubber som faller inn under kretsen er det tydelig at lite har skjedd siden det kun ble hentet spillere til kretslagene fra LSK, Strømmen og Skjetten slik det ble på 80- og 90-tallet.
                            Enøyd i de blindes dal.

                            Kommentar

                            • Toro
                              Medlem
                              Hoffnarr
                              • Jan 2007
                              • 42

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av superbøffel
                              Om du trener ett av kretslagene og ikke engang vet hvilke klubber som faller inn under kretsen er det tydelig at lite har skjedd siden det kun ble hentet spillere til kretslagene fra LSK, Strømmen og Skjetten slik det ble på 80- og 90-tallet.
                              He he, morsomt. Jeg vet hvilke klubber som faller inn under Akershus Fotballkrets, men er usikker på hvor grensen går mellom Oslo og Østfold, rent klubbmessig. Det er ikke sååååå interessant ettersom de ikke er aktuelle for kretslaget til Akershus!
                              Last edited by Toro; 06.12.2009, 00:03.

                              Kommentar

                              • HSft
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2004
                                • 6075

                                #75
                                Nå som årets juniorstall har blitt presentert er det på tide med en oppdatering av tråden. Følgende spillere har forsvunnet:

                                1990

                                Fredrik Mosis, Tidligere klubb: Skeid
                                Robin Vågan, Tidligere klubber: Gjerdrum, Ull/Kisa, Lørenskog
                                Hareet Singh, Tidligere klubber: Bøler IF
                                Michael Omojuanfu, Tidligere klubber: Holmlia, VIF
                                Thomas Halstensen, Tidligere klubber: Ingen
                                Lars Sutterud, Tidligere klubber: Bjerke IL
                                Sondre Grodås, Tidligere klubber: Hornindal, Ullern
                                Christian Appelquist, Tidligere klubber: Ingen

                                1991
                                Torstein Kastet, Tidligere klubber: Holter, Nannestad
                                Esben Mohamed Rashid, Tidligere klubber: Holmlia

                                1992
                                Christian Myklebust, Tidligere klubber: Skedsmo

                                1993
                                Andreas Skaarer, Tidligere klubb:


                                Den store overskelsen for meg var at Esben Rashid er ute. HAn imponerte voldsomt i inne KM 5er. Men han har kanskje til gode å imponere voldsomt når de spiller med 11.

                                Ellers trist at det ser ut til at Skaarer har gitt seg. Har aldri sett han spille selv, ettersom han har vært ute med skader siden jeg flytta til Lillestrøm, men han var vel den eneste av 93spillerne våre som var på statoilakademiet .

                                Inn har vi fått 3 spillere i tillegg til de som er hentet opp fra 93/94 laget. Disse tre er:

                                Andreas Fjeldstad - Han fikk blant annet noen minutter mot all stars-laget, og sto for juniorlaget i innekm for 5er.

                                Didrik Mostue - HAr tidligere vært på prøvespill for liverpool:

                                Nettsiden for den offisielle supporterklubben til Liverpool FC i Norge. Oppdateres døgnet rundt på alt som skjer om Liverpool på norsk. Terminliste, resultater, nyheter, innsikt, kommentarer, historie, drakter og kampbilletter. Supporterklubben gir også ut magasinet The Kopite og podcasten

                                Tidligere angrepsspiller som nå ser ut til å være en diger stopper. Spilte også under inne km for 5er.

                                Akinbola Akinyemi
                                - Hentet fra Kolbotn. Har aldri hørt om denne spilleren før. Det eneste jeg fant gjennom google var denne siden:
                                http://www.football-talents.co.uk/Ak...7-40156-2.html i tillegg til at han er nevnt på lagoppstillingen til Kolbotn junior i et par artikler.


                                Fra 90-årgangen som var siste års junior i fjor er Bolly og Nosa fortsatt i stallen som seniorer. Blir spennende å se hvilke spillere fra 91-årgangen som fortsatt er her om ett år.
                                Last edited by HSft; 11.01.2010, 23:29.

                                Kommentar

                                • erlando
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2006
                                  • 858

                                  #76
                                  Hva var poenget med å hente Mosis for et halvt år? Var det et rent forsøk på å berge plassen i 2. divisjon?

                                  Overgangen virket merkelig nok i sommer, men den gir enda mindre mening nå.
                                  Ja til pause i pausen!

                                  Kommentar

                                  • erikh
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Feb 2008
                                    • 443

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av erlando
                                    Hva var poenget med å hente Mosis for et halvt år? Var det et rent forsøk på å berge plassen i 2. divisjon?

                                    Overgangen virket merkelig nok i sommer, men den gir enda mindre mening nå.
                                    Det var hoved hensikten med den overgangen ja. Saa ble det vel hintet til at dersom han imponerte stort nok fantes det A-lagsmuligheter

                                    Kommentar

                                    • sparwasser
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2005
                                      • 3185

                                      #78
                                      Interkretsserien for G-19 starter allerede 18.mars.

                                      LSK møter Vålerenga på bortebane i serieåpninga.

                                      Hele terminlista:

                                      Kommentar

                                      • HSft
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2004
                                        • 6075

                                        #79
                                        Tokstad, Ringstad og Gabrielsen har blitt tatt ut i G19 troppen.

                                        Kommentar

                                        • HSft
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2004
                                          • 6075

                                          #80
                                          Spennende å følge uttakene av g-landslagene fremover. Vi har for tiden spillere som er aktuelle for alle lagene utenom G17. Tenker da først og fremst på:

                                          G19 - Tokstad, Ringstad, Gabrielsen
                                          G18 - Gabrielsen, Gulbrandsen (Slettli, Hjelmtvedt)
                                          G17 - ...
                                          G16 - Haraldsen, Omoijuanfo
                                          G15 - Høibråten

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎