Nærmer vi oss slutten for Espen, Gilbert og Pål Steffen?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gamle-perta
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2004
    • 2418

    Opprinnelig skrevet av gilbert
    Hvorfor Arild og Edwin ikke starter oftere sammen på topp er meg derfor en liten gåte.gilbert
    Helt enig!
    Print ut denne statistikken å gi den direkte til Henning Berg og Petter Belsvik på treninga i morra!
    Kanskje de har like lite oversikt over dette som de hadde over gule kort..?

    PS: Vil ikke trenerne ha den, så gi den til RB.
    Mvh
    Gammer´n (Per T)

    Kommentar

    • Loddet
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2004
      • 325

      Personlig trenger jeg ingen statistikk for å konstatere at Sundgot burde starte. Som sagt tidligere i tråden er ikke jeg Sundgots største fan. Likevel mener jeg han er klart å foretrekke sammen Edwin. De utfyller hverandre vesentlig bedre enn det Occean/Edwin gjør, mye på grunn av at Arild har vesentlig større fotballforståelse enn det Occean har.

      Om vi derimot av en eller annen grunn skulle spillt med en mann på topp, mener jeg Occean er et vel så godt alternativ som Arild. Men det gjør vi heldigvis ikke.

      Kommentar

      • gilbert
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 3188

        Opprinnelig skrevet av gamle-perta
        Print ut denne statistikken å gi den direkte til Henning Berg og Petter Belsvik på treninga i morra!
        "Mission accomplished" - ifbm treningskampen mot Portmore ga jeg et ark med utskrift av denne lista og innlegget (i store bokstaver) til Henning og Torgeir, og sa det var apropos Arilds 100 skåringer. Og jeg så også at de leste det. Så får vi se hvem som starter de neste kampene...

        gilbert

        Kommentar

        • gilbert
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 3188

          Effektive spisser setter sjansene

          VG hadde tirsdag 18. august en ti-på-topp liste over de mest effektive spillerne etter utnyttelse av sjansene (takk til alvar for tipset, i en annen tråd). Fra nr 2 til nr 10 er lista:

          Erik Mjelde: 67 prosent, 8 mål på 12 sjanser
          Bjørn Helge Riise: 67 prosent, 6 mål på 9 sjanser
          Magne Hoseth: 60 prosent, 6 på 10 sjanser
          Simen Brenne: 57 prosent, 8 mål på 14 sjanser
          Celso Borges: 56 prosent, 5 mål på 9 sjanser
          Birkir Bjarnarson: 55 prosent, 6 mål på 11 sjanser
          Mads Stokkelien: 53 prosent, 8 mål på 15 sjanser
          Stig Johansen: 50 prosent, 5 mål på 10 sjanser
          Erik Huseklepp: 48 prosent, 11 mål på 22 sjanser

          Og helt øverst, som nr 1 ?

          Arild Sundgot: 78 prosent, 7 mål på 9 sjanser.

          Den oppmerksomme leser av forumet vil legge merke til at VG dessuten teller feil, ettersom Arild vitterlig har 8 offisielt godkjente mål (se ovenfor), og dermed skal ha 8 mål på 10 sjanser, eller en effektivitet på 80 prosent; han setter fire av fem sjanser.

          For en gammel Sundgot-observatør må det være tillatt å kommentere at dette er en ganske ny trend for Arild, som i mange år hadde lav uttelling på sjansene, men satte en god del mål fordi han kom til relativt mange sjanser. Økt effektivitet skyldes trolig dels erfaring, dels annet spillemønster og andre medspillere. På samme måte var Arilds skåringer de første åra sjelden fra langt inne i boksen. Headinger på dødball eller volleyskudd et stykke fra mål var vanligst, mens vi ofte fortvilte over total miss på "opplagte" sjanser inne i femmeteren. Nå setter Arild som oftest de "måltjuv-sjansene" han tidligere nesten alltid køla bort.

          gilbert

          Kommentar

          • KrisB
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2008
            • 2923

            Opprinnelig skrevet av KrisB
            Sundgot FFK-aktuell

            Etter hva Demokraten kjenner til er Lillestrøm-spissen Arild Sundgot spissen FFK jobber for å få til klubben.

            Den storvokste spilleren tar ingen fast plass på Åråsen og FFK ser ham som en passende makker for Everton på topp.
            Klubben har også ved flere anledninger tidligere forsøkt å hente Sundgot til byen.

            http://www.demokraten.no/lokalsport/article4528421.ece

            Er det mulig? Det er ikke vanskelig å fortså at Sundgot ikke skal noen steder. Legenden blir i Lillestrøm og det er bare å le av denne saken.

            Kommentar

            • superbøffel
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 5611

              Opprinnelig skrevet av KrisB
              Er det mulig? Det er ikke vanskelig å fortså at Sundgot ikke skal noen steder. Legenden blir i Lillestrøm og det er bare å le av denne saken.
              Kanskje det er på sin plass i gi klubbledelsen og Legenden beskjed om hva vi mener mot Godset? Banner og sanger for Gilbert?
              Enøyd i de blindes dal.

              Kommentar

              • gilbert
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 3188

                Signaler til bosmenn

                Fra dagens RB (foreløpig bare på papir), artikkelen "Assistkongen", om Karim Essediri:

                Sitat fra Torgeir Bjarmann:

                "Av de som ikke har kontrakt etter denne sesongen er det bare overfor Espen Søgård vi har signalisert at vi vil forlenge. Men jeg regner med at vi vil ha et klarere bilde av situasjonen og hvilke rammer vi har når dette overgangsvinduet er over."

                Bosmenn utenom Espen i år er Riseth, Essediri og Myklebust. Riseth sier til RB at han har fått klar beskjed fra Henning Berg om at han ikke har noen framtid i klubben. I dagens artikkel om Karim sier Bjarmann at Essediri ikke kan levere noen bedre søknad (om forlenga kontrakt) enn å fortsette storspillet. Hva Magnus angår, har vi ingen tegn eller informasjon i det hele tatt, verken den ene eller andre veien, annet enn hvor ofte (og hvor på banen) han er blitt brukt i år.

                gilbert

                Kommentar

                • gilbert
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 3188

                  Espen starter forhandlinger

                  I følge dagens RB (papir) vil Espen Søgård nå i løpet av ei ukes tid starte forhandlinger med Torgeir Bjarmann om forlengelse av kontrakten, i og med at de var enige om å vente til etter dette overgangsvinduet, som stenger i dag. Med Bjørkøy borte, er vel interessen for å beholde Råner'n neppe redusert, selv om lønnsnivået for Espen som for andre i stallen neppe vil ligge på det nivået de "nygamle" spillerne fikk i 2007-2008.

                  gilbert

                  Kommentar

                  • Henrik
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2006
                    • 2110

                    Ser at Søgård tror at LSK skal tilby en anstendig lønn, det gjør de sikkert også. Men jeg håper at anstendig lønn en spiller i LSK som ikke er bankers på laget er mer type 500k enn 1 mill.

                    Kommentar

                    • Odinster
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Aug 2008
                      • 160

                      Opprinnelig skrevet av Henrik
                      Ser at Søgård tror at LSK skal tilby en anstendig lønn, det gjør de sikkert også. Men jeg håper at anstendig lønn en spiller i LSK som ikke er bankers på laget er mer type 500k enn 1 mill.
                      Stusset over det samme. Han må jo ha lagt merke til hvilken situasjon LSK er i økonomisk.

                      Hadde vel forventet at dette var en spiller med hjerte på rette plassen, og ikke var ute etter å tyne klubben for mest mulig penger.

                      Nå vet ikke jeg hvor mye han tjener, men mener han at han har en uanstendig lønn i dag?

                      Eller hvordan skal man tolke dette?

                      Kommentar

                      • Kimito
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 2600

                        Opprinnelig skrevet av Odinster
                        Eller hvordan skal man tolke dette?
                        Tror ikke det er noe dramatikk i dette. Intervjueren antyder ganske klart at Lillestrøm kan finne på å tvinge han ut med å gi et helt urimelig lønnstilbud. Svaret er gitt i den konteksten.
                        Ferdigskåra

                        Kommentar

                        • BennyLem
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 2902

                          Opprinnelig skrevet av Odinster
                          Stusset over det samme. Han må jo ha lagt merke til hvilken situasjon LSK er i økonomisk.

                          Hadde vel forventet at dette var en spiller med hjerte på rette plassen, og ikke var ute etter å tyne klubben for mest mulig penger.

                          Nå vet ikke jeg hvor mye han tjener, men mener han at han har en uanstendig lønn i dag?

                          Eller hvordan skal man tolke dette?
                          Her skjønner jeg faktisk Espen.

                          Han er:
                          1. En lojal spiller, som har vært her lenge
                          2. Han har fått relativt mye spilletid de siste årene
                          3. Han er en god ambassadør etc.

                          Alikevel tjener han langt mindre enn enkelte spillere som har vært i LSK de siste årene, som knapt kan betegnes som annet enn omreisende landeveisrøvere. Spillere som omtrent ikke har spilt, og i hvert fall ikke levert.

                          Det som var uflaks for Espen er at disse fikk kontrakter mens Uday-galskapen raste som værst. Nå er det andre tider, og en mer nøktern linje. Det vil ta tid å rydde i lønnsstrukturen, og det skjønner jeg Espen kan oppfatte som urettferdig.
                          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                          Kommentar

                          • norskpoker
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2007
                            • 399

                            Opprinnelig skrevet av BennyLem
                            Det som var uflaks for Espen er at disse fikk kontrakter mens Uday-galskapen raste som værst. Nå er det andre tider, og en mer nøktern linje. Det vil ta tid å rydde i lønnsstrukturen, og det skjønner jeg Espen kan oppfatte som urettferdig.
                            Sant nok, men på den annen side er det ikke mange, om noen, andre norske klubber som hadde tilbydt mannen bedre kontrakter enn det han har hatt med LSK de siste årene. Mannen står oppført med en inntekt på godt over 700K i skattelistene og med diverse fradrag har han nok ikke mye under millionen i lønn. En mann med hans begrensinger skal virkelig ikke klage over hva han har fått i lønningsposen de siste årene.

                            Edit: Jeg ser nå at Midtun Lie står oppført med en inntekt på 332.000 i 2007. Så veldig høy lønn har altså mannen ikke...

                            Kommentar

                            • GIFKanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2009
                              • 8243

                              Søgård har få gode kort på hånda, han må nærmest ta det han får ellers er han ikke lenger en TL-spiller. Ingen andre TL-klubber er interessert i en så begrensa spiller. Vil gjerne ha med ham videre i LSK, men som en squadspiller og innpisker i gruppa, evner vi ikke å finne noe bedre kan vi belage oss på en konstant tilværelse i bånn av TL. Harde ord kanskje, men det blir ikke mindre sant av den grunn.

                              Kommentar

                              • KrisB
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2008
                                • 2923

                                Opprinnelig skrevet av Odinster
                                Stusset over det samme. Han må jo ha lagt merke til hvilken situasjon LSK er i økonomisk.

                                Hadde vel forventet at dette var en spiller med hjerte på rette plassen, og ikke var ute etter å tyne klubben for mest mulig penger.

                                Nå vet ikke jeg hvor mye han tjener, men mener han at han har en uanstendig lønn i dag?

                                Eller hvordan skal man tolke dette?
                                Nå blir dette litt overdramatisert. Spørsmaålet fra RB var slik:

                                -Det er mange som har forsvunnet nå. Du er ikke redd for at LSK heller ikke ønsker deg med videre og gir deg et økonomisk tilbud du ikke kan leve med?

                                -jeg tror de vil ha meg når de vil forhandle om ny kontrakt. Og da regner jeg også med at de tilbyr meg anstendig lønn, sier Espen Søgård.



                                Det eneste Espen Søgård gjør er å svare på spørsmålet. Han tror han får en annstendig lønn. Verken mer eller mindre.

                                Kommentar

                                • Jeffers
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Aug 2005
                                  • 186



                                  En ting er hva Søgård hadde i netto inntekt - men det er jo peanuts til hva Marius Johnsen & Kiesenebner som står litt lenger nede tjente...

                                  Kiesnebner-kjøpet er jo på linje med Orjinta - katta i sekken :-P

                                  Eller som bt.no så vittig skriver i info-boksen:

                                  "... eller betaling av lønnen til Erik Huseklepp i 41 dager"

                                  --larsw
                                  Votis subscribunt fata secundis

                                  Kommentar

                                  • BennyLem
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 2902

                                    Opprinnelig skrevet av norskpoker
                                    Edit: Jeg ser nå at Midtun Lie står oppført med en inntekt på 332.000 i 2007. Så veldig høy lønn har altså mannen ikke...
                                    Han kom vel til oss i 2008?
                                    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                    Kommentar

                                    • norskpoker
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2007
                                      • 399

                                      Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                      Han kom vel til oss i 2008?
                                      Ja, men med en ganske så ordinær lønn i Start skal det en del til at han har en sinnsyk lønn hos oss. Skjønt, man vet jo aldri...

                                      Kommentar

                                      • Henrik
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2006
                                        • 2110

                                        Opprinnelig skrevet av norskpoker
                                        Ja, men med en ganske så ordinær lønn i Start skal det en del til at han har en sinnsyk lønn hos oss. Skjønt, man vet jo aldri...
                                        Lønnen hans kom vel frem i en artikkel da han kom hit, 4 mill over 3 år om jeg ikke husker feil.

                                        Kommentar

                                        • Folke
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2008
                                          • 5955

                                          Synd for Søgård at det er såpass lenge til neste kamp, for å gjøre noen forhandlinger etter den forestillingen i går... nei det blir neppe bra butikk av det for hans del.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎