Sportsklubbens økonomiske situasjon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • xeR
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Jan 2004
    • 11206

    Opprinnelig skrevet av hthaug
    Har en følelse av at det kommer friske penger etterhvert, men de vil nok se at klubben gjør alt de makter for å få skuta på rett kjøl selv før man ønsker å bidra. Jeg blir veldig overrasket om så ikke skulle skje.
    Ren ønsketenkning eller har du hørt noe?
    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

    Kommentar

    • MortenA
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2007
      • 3318

      Hvis vi ikke forlenger med Bosman-spillerne vil vel førsteelleveren vår se slik ut neste år:

      ------------------Friday--------------------
      ------------------Ohi-----------------------
      Fofana/SKM---Mjelde---Lundemo---Riise/Knutzon
      Ringstad/SKM-Kippe--Magnar---Riise/Knutzon---
      ----------------Origi--------------------------

      Satser på at vi resignerer Origi siden Udjus ble lånt ut. Noe usikker på om Magnar fortsetter hus oss, men håper det. Skal dog innrømme at benken blir seende tynn ut bak disse, men tror MA fra Strømmen og forhåpentligvis Bonke kan fete den opp litt.
      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

      Kommentar

      • xeR
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Jan 2004
        • 11206

        Opprinnelig skrevet av MortenA
        Hvis vi ikke forlenger med Bosman-spillerne vil vel førsteelleveren vår se slik ut neste år:

        ------------------Friday--------------------
        ------------------Ohi-----------------------
        Fofana/SKM---Mjelde---Lundemo---Riise/Knutzon
        Ringstad/SKM-Kippe--Magnar---Riise/Knutzon---
        ----------------Origi--------------------------

        Satser på at vi resignerer Origi siden Udjus ble lånt ut. Noe usikker på om Magnar fortsetter hus oss, men håper det. Skal dog innrømme at benken blir seende tynn ut bak disse, men tror MA fra Strømmen og forhåpentligvis Bonke kan fete den opp litt.
        Du forutsetter at både Ringstad og Fofana er her neste sesong, det tviler jeg på.
        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

        Kommentar

        • DoubleHi5
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2011
          • 3933

          Opprinnelig skrevet av hthaug
          Har en følelse av at det kommer friske penger etterhvert, men de vil nok se at klubben gjør alt de makter for å få skuta på rett kjøl selv før man ønsker å bidra. Jeg blir veldig overrasket om så ikke skulle skje.

          Opprinnelig skrevet av xeR
          Ren ønsketenkning eller har du hørt noe?
          Dette hører kanskje mer hjemme i en "utvidet ryktetråd", men i fjor høst ble jeg fortalt at det skulle være flere personer med hjertet i LSK med solid økonomi som ønsket å "investere" i klubben. Det ble videre hevdet at dette ikke ville være aktuelt før tidligere investor var ute av bildet.

          Dette kom fra en person som jeg vet har hatt kontakter helt inn i styrerommet til klubben, men som jeg samtidig vet ikke alltid er like etterrettelig i sine påstander.
          Elska þetta félag

          Kommentar

          • MortenA
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2007
            • 3318

            Opprinnelig skrevet av xeR
            Du forutsetter at både Ringstad og Fofana er her neste sesong, det tviler jeg på.
            Med salget av Ruben bør presset for å selge begge være betydelig redusert, og SKM bør erstatte den som drar. Skulle begge forlate oss bør det generere midler til å enten resignere PVM eller Johan, eller signere Bonke slik at Mjelde kan dekke kanten.

            At en av dem forsvinner i løpet av sommeren er slett ikke umulig, men da kan SKM erstatte den som forlater oss. Skulle begge bli solgt i løpet av året bør vi ha midler til å finne en erstatter.
            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

            Kommentar

            • stovnerfugl
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Nov 2013
              • 163

              Opprinnelig skrevet av MortenA
              Hvis vi ikke forlenger med Bosman-spillerne vil vel førsteelleveren vår se slik ut neste år:

              ------------------Friday--------------------
              ------------------Ohi-----------------------
              Fofana/SKM---Mjelde---Lundemo---Riise/Knutzon
              Ringstad/SKM-Kippe--Magnar---Riise/Knutzon---
              ----------------Origi--------------------------

              Satser på at vi resignerer Origi siden Udjus ble lånt ut. Noe usikker på om Magnar fortsetter hus oss, men håper det. Skal dog innrømme at benken blir seende tynn ut bak disse, men tror MA fra Strømmen og forhåpentligvis Bonke kan fete den opp litt.
              Origi har utgående kontrakt.

              Kommentar

              • Grusom B
                Generalissimo Bellisimo
                • Nov 2003
                • 6248

                Origi må jo nesten være førstepri å få signert. Han bør være keeperen vår de neste åtte åra.
                Ni principe ni rey...

                D10S!

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  Opprinnelig skrevet av MortenA
                  Med salget av Ruben bør presset for å selge begge være betydelig redusert, og SKM bør erstatte den som drar. Skulle begge forlate oss bør det generere midler til å enten resignere PVM eller Johan, eller signere Bonke slik at Mjelde kan dekke kanten.
                  Mjelde er en etablert spiller som er reserve i den posisjonen i dag. Klubben må tenke utvikling nå, en yngre spiller med lavere lønn må ta den kantrollen. Bjarmann har selv sagt at det er de yngres tid i LSK nå, og at lønninger skal ned på 90-tallsnivå. Blir veldig overraska om Mjelde er her neste år med de realitetene som virker å herske nå, at han tilfører mye i form av profesjonalitet og erfaring blir da også en luksus vi neppe kan ta oss råd til utover de få etablerte som faktisk forsvarer en plass i førsteoppstillinga.

                  Kommentar

                  • Fugl1970
                    Medlem
                    Møteplager
                    • May 2008
                    • 99

                    Hvor mange millioner mangler vi egentlig for å overleve?
                    Hørte 4,5 innen utgangen av august og totalt 15 ila året. Hva er status nå?
                    Savner å høre noen tall fra ledelsen i klubben.

                    Kommentar

                    • Ginola
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2010
                      • 549

                      Opprinnelig skrevet av OlaG
                      Ingen grunn til å hogge ned noen, men jeg tror du tar delvis feil ihvertfall
                      Fra artikkelen i RB fra da Scheie ble valgt som styreleder:



                      Sånn som jeg tolker (og tror) så har hun både en forretningsmessig tilnærming til jobben, og et hjerte for klubben. Jeg tror at begge deler er veldig viktig, og også at det er viktig at ikke hjertet er større enn business-hjernen.

                      Som Knut påpeker så lever Enga på godviljen til Trøim nå, og sånn som jeg tolker administrasjon og styre i LSK nå så ønsker man å komme seg i motsatt posisjon: at man ikke er avhengig av investorer overhodet for å drive klubben.
                      Det svir ganske mye akkurat nå (ingen var vel glad for å se Ruben forsvinne til MFK, uansett hvor nødvendig man eventuelt skjønner at det er), men jeg mener ihvertfall at det er den eneste bærekraftige strategien på sikt. En ting er det økonomiske uføret, men å være for tett bundet til investorer medfører også at man til en viss grad lar eksterne interesser (som verken er valgt (dvs LSK-styret) eller innsatt av de som er valgt (administrasjon/daglig leder)) diktere både drift og sportslige valg i klubben.
                      Per Bergs innblanding i spørsmålet om hovedtrener er jo et greit eksempel fra nærområdet, mens måten Brann har blitt skviset av investorer i trenerspørsmål er et annet.

                      Jeg mener at det klubben trenger akkurat nå er personer som er villig til å la seg styre mer av fornuft enn hjerte og lyst på (kortsiktig) sportslig gevinst.
                      Ikke uenig, men jeg er fremdeles ikke overbevist om at Scheie er rett person for denne jobben. Håper som sagt jeg tar feil. I RB i dag stilles det også spørsmålstegn ved rekkefølgen ting gjøres. For å sette det på spissen er vi snart en fotballklubb uten fotballspillere. Resultat av dette vil være mindre entusoasme og færre tilskuere. Folk flest vil snu ryggen til klubben. Sponsorene vil bli, om mulig, enda vanskeligere å få om bord,og klubben blir også mindre attraktiv for nye talenter. Når bedrifter sliter økonomisk så er det INGEN som ville laget dårligere produkter for å redde bedriften. Hva skal de leve av da? Det er med få untak en god løsning å skyte seg selv i foten eller kutte av seg beina. At klubben ikke har kvittet seg med forpliktelsene i lsk hallen og solgt ut lokalene for lengst er for meg en gåte. Slike tiltak med flet burde vært tjort i god tid før vi begynner å selge unna arvesølvet for lommerusk, og dermed svekke laget og klubben i lang lang tid fremover. Går gi ned er det ingen garanti for at vi kommer tilbake.

                      Kommentar

                      • plantemiddel
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2012
                        • 799

                        Var det ikke LSK-hallen som skulle være en del av dette arvesølvet da? Er vel knapt ett år siden PM ble genierklært for å ha fått på plass denne hallen. Nå er det liksom blitt en slags skandale at den nye daglige lederen, knapt et halvt år inn i jobben, ikke har greid å kvitte seg med hallen.

                        Kommentar

                        • Ginola
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jul 2010
                          • 549

                          Opprinnelig skrevet av plantemiddel
                          Var det ikke LSK-hallen som skulle være en del av dette arvesølvet da? Er vel knapt ett år siden PM ble genierklært for å ha fått på plass denne hallen. Nå er det liksom blitt en slags skandale at den nye daglige lederen, knapt et halvt år inn i jobben, ikke har greid å kvitte seg med hallen.
                          Respekterer din mening, men jeg ville langt heller sett vi at kvittet oss med hallen tidligere og beholdt et par spillere i steden. Med tallene på bordet skulle en tro det var innlysende. Når det koster klubben over 300.000,- pr mnd for å trene i LSK hallen og vi ikke eier nåla i veggen og gir bort spillere burde det blitt tatt grep her tidlig. Noe som det kanskje er gjort, men det har tatt lang tid? Jeg vil heller ha et slagkraftig lag enn en hall...
                          Last edited by Ginola; 22.07.2014, 11:38.

                          Kommentar

                          • DoubleHi5
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2011
                            • 3933

                            Opprinnelig skrevet av plantemiddel
                            Er vel knapt ett år siden PM ble genierklært for å ha fått på plass denne hallen.
                            Ja, den reportasjen er antagelig den mest uetterrettelige som noen gang er presentert i Lortskvetten! Mer enn pinlig når vi i ettertid har fått vite hvordan situasjonen i klubben var i virkelighetens verden!!
                            Elska þetta félag

                            Kommentar

                            • Fugl1120
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2005
                              • 3528

                              Opprinnelig skrevet av Ginola
                              Respekterer din mening, men jeg ville langt heller sett vi at kvittet oss med hallen tidligere og beholdt et par spillere i steden. Med tallene på bordet skulle en tro det var innlysende. Når det koster klubben over 300.000,- pr mnd for å trene i LSK hallen og vi ikke eier nåla i veggen og gir bort spillere burde det blitt tatt grep her tidlig. Noe som det kanskje er gjort, men det har tatt lang tid? Jeg vil heller ha et slagkraftig lag enn en hall...
                              Hvis kommunen ikke ønsker å kjøpe hallen, hvor mange andre tror du kan tenke seg å kjøpe en fotballhall i Lillestrøm? Jeg håper virkelig ingen tror at ikke LSK har forsøkt, men det virker tungt for enkelte å forstå at enkelte aktiva (ref: spillere) er enklere å omsette enn andre (ref: eiendom med svært begrenset bruksverdi for folk flest).
                              Lauken er vår venn!

                              Kommentar

                              • Ginola
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2010
                                • 549

                                Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                Hvis kommunen ikke ønsker å kjøpe hallen, hvor mange andre tror du kan tenke seg å kjøpe en fotballhall i Lillestrøm? Jeg håper virkelig ingen tror at ikke LSK har forsøkt, men det virker tungt for enkelte å forstå at enkelte aktiva (ref: spillere) er enklere å omsette enn andre (ref: eiendom med svært begrenset bruksverdi for folk flest).
                                Ut fra det som har stått i media er det gitt et inntrykk av at lsk først gikk til kommunene i forlant av sommeren, og at kommunen har utsatt behandling av saken pga sommerferie. Mulig det er feil og at jeg har misforstått. Men poenget mitt var at dette er noe av det første som burde vært gjort når hallen medfører en tung økonomisk belastnig. Hvorfor vente så lenge?

                                Kommentar

                                • Fugl1120
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2005
                                  • 3528

                                  Opprinnelig skrevet av Ginola
                                  Ut fra det som har stått i media er det gitt et inntrykk av at lsk først gikk til kommunene i forlant av sommeren, og at kommunen har utsatt behandling av saken pga sommerferie. Mulig det er feil og at jeg har misforstått. Men poenget mitt var at dette er noe av det første som burde vært gjort når hallen medfører en tung økonomisk belastnig. Hvorfor vente så lenge?
                                  Media spekulerer, de har ingen sannheter. LSK ser selvsagt også at hallen er en diger kostnadspost, du kan nok regne med at arbeidet har pågått i lang tid selv om de ikke løper til media hver gang de har vært i møter. Det virker som du tror det bare er å kvitte seg med hallen, men det er ikke spesielt enkelt. Hallen er lånefinansiert og LSK er dermed avhengig av å få solgt den for å ikke sitte igjen uten hall og med samme gjeld opp etter øra, alternativt få noen andre til å overta driften. Hvis du kjenner noen som kan ha bruk for en fotballhall tipper jeg LSK er glade for tips, for det er nok ikke verdens enkleste prospekt å finne kjøpere til.
                                  Lauken er vår venn!

                                  Kommentar

                                  • Ola
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 1651

                                    De kan da ikke ha investert i en hall uten å regne på vedlikeholdskostnadene? Er det ikke grenser for inkompetanse i denne klubben? Mjøndalen og Sarpsborg skal altså klare å gå rundt, men ikke LSK.

                                    Kommentar

                                    • xeR
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Jan 2004
                                      • 11206

                                      Opprinnelig skrevet av Ola
                                      De kan da ikke ha investert i en hall uten å regne på vedlikeholdskostnadene? Er det ikke grenser for inkompetanse i denne klubben? Mjøndalen og Sarpsborg skal altså klare å gå rundt, men ikke LSK.
                                      Det er ikke sikkert at kostnadene hadde vært så ille om ikke LSK hadde gått på denne økonomiske knekken vi er i nå.

                                      Mjøndalen og Sarpsborg har ikke ambisjoner om å være toppklubber, det er rimeligere å drive mediokre jojoklubber enn å drive en klubb som har som mål om å minimum være i tippeligaen og gjerne så høyt opp som mulig.
                                      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                      Kommentar

                                      • GIFKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2009
                                        • 8243

                                        Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                        Media spekulerer, de har ingen sannheter.
                                        Ain't that the truth!

                                        Var vel Torvik i RB som var ute i slutten av mai og mente at LSK burde ha en naturlig målsetning om medalje i år, knapt to uker etterpå sprakk konkursspøkelset.

                                        Kommentar

                                        • Rønnern
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 6690

                                          Opprinnelig skrevet av Ola
                                          De kan da ikke ha investert i en hall uten å regne på vedlikeholdskostnadene? Er det ikke grenser for inkompetanse i denne klubben? Mjøndalen og Sarpsborg skal altså klare å gå rundt, men ikke LSK.
                                          Hallen ble bygget under andre økonomiske forutsetninger enn dagens. Det har aldri vært tvil at at hallen kom til å koste LSK penger, men dette godtok man for å få utmerkede treningsforhold og da for hele klubben, ikke bare a-laget...

                                          Det er klart at hallen svir ekstra nå som man ikke har penger til en binders en gang.
                                          Mvh Ronnie "The Runner"
                                          LSK for alltid

                                          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎