Vår Sportsdirektør: Simon Mesfin

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • maxpayne
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2006
    • 1206

    Jeg skjønner ikke hvorfor arbeidsgiver trenger å kommentere ett ansettelsesforhold i en FB post. Selv om klubben har sitt på det tørre når gjelder Edh så har ikke dette noe i en FB post å gjøre. Der må SM ta kritikk. At ett familiemedlem står opp for sine må en ofte regne med men da vet man gjerne at det blir tatt litt godt i for å forsvare sine. SM stoler jeg på gjør jobben sin så lenge han er i sin stilling og det bør være mulig å heve seg over dette. Fra i fjor sommer så synes jeg at han har vært litt for opptatt av å blidgjøre alle med en del sitater, lovnader og forklaringer. Det er umulig å tilfredsstille alle i hans jobb i LSK. Stol på deg selv, hold tett og drit i om Edh familien, kanarifansen eller andre er sure og gjør det du synes er best for LSK. Det er jobben din.
    Last edited by maxpayne; 14.03.2024, 20:14.

    Kommentar

    • gilbert
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 3163

      Når det gjelder Mesfins spark til en navngitt Fugla-fan, her på forumet tidligere blant annet kjent som «Sykkelmann», har vedkommende nå lagt seg helt flat og bedt både Mesfin, klubben og Eskil ydmykt om unnskyldning, og lovt å aldri gjøre det mer - viderebringe falske nyheter fra helt upålitelige kilder altså. Det var helt riktig og nødvendig, men han skal likevel ha anerkjennelse for å være modig nok til å innrømme feilene og ta ansvar for et meget dumt og helt villedende innlegg.

      Kommentar

      • knut
        Make knut Great Again
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2006
        • 9364

        Folkelig gjort av Mesfin detta her!

        Og godt med litt rør!

        Kommentar

        • Svart og gul
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2004
          • 251

          Konklusjonen her bør vel være at det var unødvendig av alle parter: brutter'n til Edh, Sykkel og Mesfin sjæl.

          Kommentar

          • EPA
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • Aug 2013
            • 129

            Opprinnelig skrevet av Svart og gul
            Konklusjonen her bør vel være at det var unødvendig av alle parter: brutter'n til Edh, Sykkel og Mesfin sjæl.
            Syns det faktisk var unødvendig av part en og to, men helt ok at sistemann kan få lov til å svare på en drøss med usannheter som blir slengt i hans og klubbens retning. Han burde holdt seg for god til å navngi folk direkte og heller tatt en telefon, men ellers var det ganske ryddig! Det var heller ikke hans feil at dette ble en sak i utgangspunktet, så hvis vi anser oss alle som barn i fuglafamilien bør vi tåle at pappa samler alle inn i stua en gang iblandt og sier fra når folk begår overtramp i øst og vest!

            Kommentar

            • Svart og gul
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Oct 2004
              • 251

              Opprinnelig skrevet av EPA

              Syns det faktisk var unødvendig av part en og to, men helt ok at sistemann kan få lov til å svare på en drøss med usannheter som blir slengt i hans og klubbens retning. Han burde holdt seg for god til å navngi folk direkte og heller tatt en telefon, men ellers var det ganske ryddig! Det var heller ikke hans feil at dette ble en sak i utgangspunktet, så hvis vi anser oss alle som barn i fuglafamilien bør vi tåle at pappa samler alle inn i stua en gang iblandt og sier fra når folk begår overtramp i øst og vest!
              Bra du hiver inn noen utropstegn. Da tolker jeg innlegget som ironi.

              Kommentar

              • trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7027

                Opprinnelig skrevet av Svart og gul
                Konklusjonen her bør vel være at det var unødvendig av alle parter: brutter'n til Edh, Sykkel og Mesfin sjæl.
                Samtidig er dette noe av det som gjør LSK og norsk fotball så mye mer interessant og ekte enn all verdens plastikkligaer. Det er kort avstand fra sjefen til grasrota. Mesfin svarte vel i det forumet der han antok at han ville treffe flest mottakere, og det var kanskje ikke så dumt, selv om formen kanskje kan diskuteres. Ønsker mye heller at folk klarer å si ting rett ut til hverandre om det som foregår rundt klubben enn at sportssjefen skal isolere seg helt fra ytre omgivelser. Omgivelsene rundt LSK er ikke store nok til at det blir noe annet enn fjollete.
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                Kommentar

                • Svart og gul
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Oct 2004
                  • 251

                  Gjentar spådommen min om at Mesfin er ferdig i løpet av 2024. Har mislyktes totalt i flere overgangsvinduer nå. I dag stiller vi altså med en midtbane alle vet ikke fungerer sammen, og hva har vi av offensivt krutt å sette inn..?

                  Kommentar

                  • worthy
                    Medlem
                    Hoffnarr
                    • Apr 2011
                    • 43

                    Opprinnelig skrevet av Svart og gul
                    Gjentar spådommen min om at Mesfin er ferdig i løpet av 2024. Har mislyktes totalt i flere overgangsvinduer nå. I dag stiller vi altså med en midtbane alle vet ikke fungerer sammen, og hva har vi av offensivt krutt å sette inn..?
                    Han har mislykket lenge. At han ikke har fått mer press på seg over tid kan jeg ikke forstå. Han har falt oppover, og forhåpentligvis så begynner folk å våkne nå.

                    Kommentar

                    • Dole
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2004
                      • 1505

                      Opprinnelig skrevet av worthy

                      Han har mislykket lenge. At han ikke har fått mer press på seg over tid kan jeg ikke forstå. Han har falt oppover, og forhåpentligvis så begynner folk å våkne nå.
                      Falt oppover?

                      Det er kanskje på tide å ta kvelden?

                      Kommentar

                      • DoubleHi5
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2011
                        • 3933

                        Jeg kommenterer Pads innlegg fra "Sesongen"-tråden her i Mesfin-tråden, hvor jeg mener det hører hjemme.

                        Opprinnelig skrevet av Pad
                        Går inn i sesongen med Va, Erling, Bolly, Skaarud, Seferi og Furaha som offensive alternativ. Et helt vilt vindu nok en gang, og en sesong som hovedsaklig handler om å holde plassen og utvikle seg foran neste sesong.
                        Jeg har beveget meg fra å være veldig fornøyd med den jobben Simon gjør til å bli mer og mer skeptisk. Nei, jeg er ikke sint, bare veldig skuffet! Noe av det som skuffer meg, er at Simon lovet at det skulle brukes mye penger på å forsterke stallen, og det løftet har han på ingen måte holdt. I november forsterket han det løftet ved å uttale følgende på lsk.no: " MESFIN LOVER HARDE LSK-PAKKER TIL JUL" (https://www.lsk.no/nyheter/mesfin-lo...pakker-til-jul). Når vi alle vet at dette løftet ikke ble holdt, må vi kalle en spade for en spade og konstatere at Mesfin har holdt oss for narr. Man kan til og med bruke enda hardere ord for å beskrive det han (ikke) gjorde.

                        At det kanskje har skjedd ting som har vanskeliggjort å holde det han lovet, kan være. Men da får han i anstendighetens navn vise seg som en mann og stå til rette for både fansen og alle som følger fugla og rakrygget innrømme at han ikke snakket sant! Slik han fremstår nå, blir han for meg mer en mus enn en mann! En som gjemmer seg og ikke er den lederen vi har blitt vant til å anse ham som!

                        Tror Mesfin har nådd sitt potensiale som Sportssjef i LSK og er på klart nedadgående.

                        Hvem kan bli vår nye sportssjef som kan ta oss videre opp mot det nivået vi ønsker og klubben uttaler at den vil være på?

                        En aldri så liten brannfakkel fra meg her. Men jeg mener at nå får det være nok, for å sitere en kjent fotballeder!

                        Elska þetta félag

                        Kommentar

                        • Pad
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2022
                          • 619

                          Må nesten ut med en uttalelse om hvordan de tenkte, hva som gjorde at det ble som det ble og ikke minst planene fremover. Skal man se på at alle andre bruker penger og håpe på at ting roer seg ned eller skal man også ta sats og prøve? Kan ikke skjønne noe om det var dette Georgson ble lovet før han signerte.

                          Kommentar

                          • EPA
                            Seniormedlem
                            Forumsadist
                            • Aug 2013
                            • 129

                            Litt usikker på hva som er hva her, men det er antagelig ikke mulig for MeSfin å hente uten at hovedtrener er enig og vise versa.
                            Mesfin lovte harde pakker, og det skjedde ikke med unntak av Kitolano som jeg mener er en meget klar forsterkning.
                            Her bør det komme en forklaring på hvorfor det ble som det ble, annet enn vi syns det ble for dyrt! For alle koster ikke 30 mill så vidt meg bekjent, og om vi hadde brukt 20 for å muligens sikret oss Europa mener jeg det hadde vært verdt det.

                            Hadde det ikke funket etter å blåst 20 mill, så hadde forhåpentligvis ikke pengene vært borte. De fleste spillere kan faktisk selges igjen om nødvendig. med mindre man kjøper usikre spillere som ikke holder nivået for da kan pengene være borte for alltid (ref de fleste vi har signert nå, og ikke vet stort om før i 2025/2026).
                            Fant de ikke fler, eller er trenerne så fornøyd med det vi har uten å egentlig ha grunnlag for å si det (siden de tross alt ikke har prøvd nivået her med unntak av treningskamper mot laber motstand hvor lagene kan spille en friere fotball enn når det står om poeng og man safer litt mer)?
                            Har alt de har kastet etter spillere som de har på det berømte skyggelaget blitt avslått? Tviler, for da ville det vel vært flere saker om forsøk på å hente i RB og i dødballspodden.
                            Det kan da ikke være umulig å få tak i noen som flytter beina fortere enn de tre vi på har på midten, i tillegg til en eller annen spiss/kant som har scoret noen mål og spilt relativt fast på et ok nivå et sted i Europa.
                            Det vi har hentet/hatt lyst på hittil etter vi fikk nye trenere er bortimot utelukkende spillere fra Sverige som tross alt er et steg ned når det gjelder ligaen, og de så vidt meg bekjent har de ikke vi har fått ikke utmerket seg på øverste nivå engang (kanskje med unntak av Eric Larsson, men han kan jo også ha droppet i kvalitet etter han forlot Sverige for alt jeg vet).

                            Er det virklig slik at Simon vil åpne lommeboka og kjøpe, men trenerne er så sta at de ikke vil hente mener jeg det nesten er på grensen til at de kan pakke sakene med mindre vi kommer til Europa med den stallen vi har, for da sier de egentlig at vi er gode nok og bør bortimot kjempe om gullet.
                            Har de ikke klart å finne noen som vi kan overtale som samtidig er gode nok til å styrke oss allerede nå bør vi vurdere å legge ned Scouting og spare noen kroner, for det er vel å bra å finne tre nigerianere som KAN bli gode for oss i 2026/2027 (kan ikke regne med at de slår gjennom med en gang de kommer hit for det skjer jo bare en gang av tjue), men det styrker ikke akkurat stallen hverken på kort eller ganske lang sikt.

                            Det er ikke valgkamp vi driver med her, så ingen grunn til å love bort ting man ikke kan holde...
                            Last edited by EPA; 04.04.2024, 01:55.

                            Kommentar

                            • Dole
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2004
                              • 1505

                              Opprinnelig skrevet av Pad
                              Må nesten ut med en uttalelse om hvordan de tenkte, hva som gjorde at det ble som det ble og ikke minst planene fremover. Skal man se på at alle andre bruker penger og håpe på at ting roer seg ned eller skal man også ta sats og prøve? Kan ikke skjønne noe om det var dette Georgson ble lovet før han signerte.
                              Nå er det vel ikke slik at alle andre bruker mye penger? Tvert imot virker det som mange av klubbene har roet ned kjøpefesten.

                              Kommentar

                              • EPA
                                Seniormedlem
                                Forumsadist
                                • Aug 2013
                                • 129

                                Opprinnelig skrevet av Dole

                                Nå er det vel ikke slik at alle andre bruker mye penger? Tvert imot virker det som mange av klubbene har roet ned kjøpefesten.
                                Stemmer nok bra det, men ca halvparten av klubbene har hentet bedre eller mye bedre enn oss så vidt jeg kan se. Dessuten var det vel ingen der som gitt ut og lovte harde pakker?

                                Kommentar

                                • Lars Henrik Dahl
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2020
                                  • 2001

                                  Opprinnelig skrevet av EPA

                                  Stemmer nok bra det, men ca halvparten av klubbene har hentet bedre eller mye bedre enn oss så vidt jeg kan se. Dessuten var det vel ingen der som gitt ut og lovte harde pakker?
                                  Hvis vi stryker de to klubbene det er uinteressant å sammenligne oss med pga økonomiske muskler, kunne vært interessant å se en liste over de overgangene du tenker på. Tviler ikke på at det er noe der ute, men synes det har vært ekstremt dødt.

                                  Med de to strøket burde det mao fortsatt være ca 6 lag som har hentet bedre enn oss ut i fra hva du sier

                                  Kommentar

                                  • G-Man
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2011
                                    • 3141

                                    Jeg får gå mot strømmen da, og si at det kan være fornuftig å prøve en halv sesong i et nytt spillemønster før vi konkluderer hvor det bør forsterkes. (Kan jo peke på Start som en klubb hvor man gjorde det motsatte, med katastrofale konsekvenser).

                                    Selvfølgelig er det, sett i ettertid, dumt å love harde pakker som ikke kommer. Men det kan samtidig bety at de pakkene som kommer til sommeren blir enda bedre. Jeg forutsetter at Mesfin og trenerne ser det samme som oss, og at det bare vil bli tydeligere gjennom sesongen hva vi virkelig trenger (FART) - og at Mesfin dermed nå har tid til å hente riktig.

                                    (Men om sommervinduet blir av samme kvalitet som dette, så skal jeg hive meg på hylekoret)...

                                    Kommentar

                                    • DoubleHi5
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2011
                                      • 3933

                                      Det er uinteressant hva andre klubber har gjort eller ikke gjort. Det som er interessant, er hva LSK trenger. Og hva klubben, ved sportssjefen har annonsert og dermed lovet.

                                      Skal man ha respekt og tillit, må man vise respekt. Når Mesfin gjemmer seg bak tastaturet sitt og ikke står rakrykket og forklarer oss hvorfor det ikke ble slik han lovet, har han mistet mye av den respekten jeg har hatt til ham. Nå sitter vi her og spekulerer på om det kanskje er slik, eller muligens sånn. Jeg håper inderlig at Mesfin snarest mulig viser seg som den jeg har oppfattet ham som og oppklarer hva som har skjedd og hvorfor, hvordan man tenker og hva som er planene fremover. Når det skjer, er jeg villig til å tilgi denne uheldige håndteringen og igjen ha full tillit til ham. Hvis dette derimot ikke skjer, vil i alle fall min tillit til ham bare fortsette å forvitre.

                                      Jeg vil for øvrig ikke kalle mitt utspill, eller andres kommentarer for et hylekor. Det er mer en bekymringsmelding. Jeg spissformulerte en god del, men jeg synes vi alle debatterer dette på en god måte!
                                      Elska þetta félag

                                      Kommentar

                                      • G-Man
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2011
                                        • 3141

                                        Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                        Jeg vil for øvrig ikke kalle mitt utspill, eller andres kommentarer for et hylekor. Det er mer en bekymringsmelding. Jeg spissformulerte en god del, men jeg synes vi alle debatterer dette på en god måte!
                                        Var ikke deg jeg tenkte på med "hylekor" DoubleHi5, du er en av dem jeg respekterer meningene til her inne (Og som deg liker jeg å spissformulere...

                                        Kommentar

                                        • EPA
                                          Seniormedlem
                                          Forumsadist
                                          • Aug 2013
                                          • 129

                                          Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                                          Hvis vi stryker de to klubbene det er uinteressant å sammenligne oss med pga økonomiske muskler, kunne vært interessant å se en liste over de overgangene du tenker på. Tviler ikke på at det er noe der ute, men synes det har vært ekstremt dødt.

                                          Med de to strøket burde det mao fortsatt være ca 6 lag som har hentet bedre enn oss ut i fra hva du sier
                                          S08, Godset, Odd, FFK mener jeg har gjort det bedre enn oss.
                                          I tillegg var jeg så frekk at jeg slang på Brann og Viking som var tydelige på at de hadde så og si det de trengte/ønsket siden de tross alt hentet litt klasse høsten 2023.

                                          Det som er viktig å merke seg er vel hvor mange de har hentet som går rett inn i startoppstillingen kontra oss, så det kan godt være mange fler som burde være i listen uten at jeg har pugget alle lagoppstillinger og vurdert spillere de har mistet kontra nye inn og sjekket alle stats på dette.

                                          Vi ender opp med en ny inn i startoppstillingen, og med unntak av nødløsningen pga Ranger er de fleste et godt stykke unna. De er enten alt for uferdige eller alt for ferdige

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎