Sesongen 2024

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • LS89
    Kamptrådkongen
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2013
    • 3324

    Rogers til Kamma på lån. Her snakker vi vel anvendte 5 millioner.

    Kommentar

    • banan
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jun 2018
      • 438

      Opprinnelig skrevet av LS89
      Rogers til Kamma på lån. Her snakker vi vel anvendte 5 millioner.
      Er fram til sommeren. Er bra at han får jevnlig spill i Eliteserien. Gjør han det veldig bra så vil verdien overstige de 5 mill, og enten være nærmere plass på laget vårt eller gjøre at vi går med overskudd.

      Kommentar

      • Pad
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2022
        • 651

        Går inn i sesongen med Va, Erling, Bolly, Skaarud, Seferi og Furaha som offensive alternativ. Et helt vilt vindu nok en gang, og en sesong som hovedsaklig handler om å holde plassen og utvikle seg foran neste sesong.

        Kommentar

        • knut
          Make knut Great Again
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2006
          • 9372

          Opprinnelig skrevet av LS89
          Rogers til Kamma på lån. Her snakker vi vel anvendte 5 millioner.
          Merkeligste signeringa i manns.

          Hvisomatte dersomatte MLS meg her og der.

          Kommentar

          • Lars Henrik Dahl
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2020
            • 2087

            Opprinnelig skrevet av knut

            Merkeligste signeringa i manns.
            I ettertid er det lett å konkludere med at det ikke var en god signering.

            Hvis vi skrur klokka tilbake, hadde vi Roseth ute på ubestemt tid, Tønnesen ble skada hver 3 kamp, Skjærvik med regelmessige hjerneblødninger og Slørdal uten tillit. At vi på det tidspunktet trengte folk inn var åpenbart. Rogers var sannsynligvis på papiret det beste alternativet for en "overkommelig" pris. Det mest merkelige var strengt tatt ikke å signere Rogers (som tross alt hadde gjort det brukbart i Eliteserien, selv om han var på nedadgående i Barteland), men å ikke bruke pengene på å få framskyndet overgangen til Moen Foss i stedet.

            Kommentar

            • knut
              Make knut Great Again
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2006
              • 9372

              Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

              I ettertid er det lett å konkludere med at det ikke var en god signering.

              Hvis vi skrur klokka tilbake, hadde vi Roseth ute på ubestemt tid, Tønnesen ble skada hver 3 kamp, Skjærvik med regelmessige hjerneblødninger og Slørdal uten tillit. At vi på det tidspunktet trengte folk inn var åpenbart. Rogers var sannsynligvis på papiret det beste alternativet for en "overkommelig" pris. Det mest merkelige var strengt tatt ikke å signere Rogers (som tross alt hadde gjort det brukbart i Eliteserien, selv om han var på nedadgående i Barteland), men å ikke bruke pengene på å få framskyndet overgangen til Moen Foss i stedet.
              Jeg er ikke enig i konkludering i ettertid.

              Hvis flere her er som meg, har man holdt greit kjeft siden han var en ny spiller. Og det har gått nøyaktig som man har trodd - dønn sistevalg basert på evner.

              Som du sier var han på nedadgående i RBK, og ikke bare litt. Supportera dems skjønte ingenting da vi henta'n... Og den summen?! Fy faen dem lo og fryda seg. I dag igjen.

              Og jeg er helt enig angående Moen Foss.

              Men vi skulle vel spare noen tusenlapper der, mens milliona fløy på Rodgers?

              Min påstand er at Rodgers inn er den største ripa i lakken til Mesfin, og dataprogrammet hans?

              Kommentar

              • EPA
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Aug 2013
                • 153

                Opprinnelig skrevet av knut

                Jeg er ikke enig i konkludering i ettertid.

                Hvis flere her er som meg, har man holdt greit kjeft siden han var en ny spiller. Og det har gått nøyaktig som man har trodd - dønn sistevalg basert på evner.

                Som du sier var han på nedadgående i RBK, og ikke bare litt. Supportera dems skjønte ingenting da vi henta'n... Og den summen?! Fy faen dem lo og fryda seg. I dag igjen.

                Og jeg er helt enig angående Moen Foss.

                Men vi skulle vel spare noen tusenlapper der, mens milliona fløy på Rodgers?

                Min påstand er at Rodgers inn er den største ripa i lakken til Mesfin, og dataprogrammet hans?
                Syns ikke det er på langt nær den største ripa i lakken, for det er lov å bomme på kjøp. Selv om en spiller har en tøff periode et sted kan de faktisk blomstre andre steder med endring i spillemønster/tillit/miljø osv. Det var vel ikke sånn at feks Åsen var den supporterne/trenerne i RBK elsket høyest når han dro hit.
                Men enig i at de heller burde kasta penger mot sandefjord og syns det er en meget merkelig avgjørelse.

                Den største ripa er å love harde pakker og levere såpass dårlig, for det er noe man faktisk kan gjøre noe med... Å love noe forplikter, og gjør man ikke det så er det en stor ripe fra meg!
                Ingen tvang han til å love noe som helst, og da syns jeg det er helt på grensen uansett hva grunnen er!

                Kommentar

                • kunden
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2005
                  • 2292

                  Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                  I ettertid er det lett å konkludere med at det ikke var en god signering.

                  Hvis vi skrur klokka tilbake, hadde vi Roseth ute på ubestemt tid, Tønnesen ble skada hver 3 kamp, Skjærvik med regelmessige hjerneblødninger og Slørdal uten tillit. At vi på det tidspunktet trengte folk inn var åpenbart. Rogers var sannsynligvis på papiret det beste alternativet for en "overkommelig" pris. Det mest merkelige var strengt tatt ikke å signere Rogers (som tross alt hadde gjort det brukbart i Eliteserien, selv om han var på nedadgående i Barteland), men å ikke bruke pengene på å få framskyndet overgangen til Moen Foss i stedet.
                  Nei. Det var en merkelig signering - og til den prisen. bartene må ha ledd hele veien til banken. Det lille jeg så at rbk da han spilte var en spiller som fomlet med ball. Mer er det egentlig ikke så si. Bomkjøp og kraftig ripe i lakken til de som instigerte denne handelen.
                  Slørdahl any day over han.
                  Og var egentlig Skjærvik den superstopperen han også?

                  Kommentar

                  • DoubleHi5
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2011
                    • 3954

                    Det er interessant å se tilbake på hva Morten Svesengen skrev etter sesongslutt 2023. Klippene nedenfor er hentet fra hans kommentar i rb den 4/12 -23.

                    Enda mer interessant vil det være å høre Svesengens konklusjon nå. Synes han klubben har lykkes med dette? Har klubben bygd det slagkraftige laget han skriver at "de "?

                    Endelig er sesongen over – LSK med stor jobb foran seg

                    "Sett i ettertid skal derfor LSK være glad for at de ikke brant alt kruttet i sommerens overgangsvinduet. Hadde de brukt mer penger før vinduet stengte 31. august, ville det vært tilsvarende mindre å bruke nå. Isteden sitter Åråsen-klubben med gode muligheter til å styrke laget sitt inn mot 2024.

                    Det sier det seg selv at de må gjøre dersom LSK skal ha noen mulighet til å henge med i toppen av tabellen neste år. (Min utheving.)

                    På midtbanen må minst tre nye spillere inn for å styrke den posisjonen. Tempo er en viktig egenskap å se etter siden det ikke er den fremste styrken til den nåværende trioen Vebjørn Hoff, Ylldren Ibrahimaj og Gjermund Åsen."

                    "På spissplass er det derimot behov for påfyll. Thomas Lehne Olsen og Henrik Skogvold er begge på kontrakt og blir med i 2024. LSK trenger ytterligere to spisser for nødvendig konkurranse og dekning. Skogvold har fått muligheten til å utvikle seg i høst, og det gjør ham langt mer konkurransedyktig neste sesong. Da må han også tåle enda tøffere konkurranse om en plass på laget."

                    "Vel blåst 2023, LSK. Nå er det 2024 som gjelder. Spillerne må lade batteriene til sesongoppkjøringen starter 8. januar. Klubben må i mellomtiden ansette trener og bygge et slagkraftig lag for 2024."

                    Sesongen 2023 er endelig blåst av. For LSKs del hadde den allerede vart i noen uker for lenge da serieavslutningen ble blåst av i Sandefjord ved 19-tida søndag kveld.
                    Elska þetta félag

                    Kommentar

                    • Kanarivogel89
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2006
                      • 4314

                      Jeg lurer rett og slett på om G&A har lyst til å se troppen i konkurransesammenheng og heller forsterke i sommer når de vet bedre hvor skoen trykker. Meget høyt spill, all den tid troppen har klare mangler og vi rett og slett gambler bort en halv sesong hvor utsiktene for Europa-spill aldri har sett bedre ut.

                      Kommentar

                      • hthaug
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2004
                        • 402

                        Serieåpning mot et nyopprykket lag er ofte et bananskall når man i tillegg har skiftet trener, system og hvor spiller-logistikken er uavklart. Ekstremt med negativitet her inne må jeg si. Spillerne selv har jo sagt at de er positive og tror dette blir rått når det får satt seg.

                        Når det er sagt, så burde LSK ha ordnet seg en treningskamp mot et antatt mye bedre lag for å få en bedre oversikt om hvor man ligger. Regner med at Goggen fikk seg en aha-opplevelse.

                        Mot sommeren burde ting ha satt seg godt og det burde være en progresjon i spillet. Jeg regner med flere trøkker i trynet i tiden som kommer, og tenker det blir en opprydding i spillerstallen i løpet av sommeren. Noen må også ut, ikke bare inn.

                        Kommentar

                        • DoubleHi5
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2011
                          • 3954

                          Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                          Jeg lurer rett og slett på om G&A har lyst til å se troppen i konkurransesammenheng og heller forsterke i sommer når de vet bedre hvor skoen trykker. Meget høyt spill, all den tid troppen har klare mangler og vi rett og slett gambler bort en halv sesong hvor utsiktene for Europa-spill aldri har sett bedre ut.
                          Jeg har vært inne på den samme tanken selv. Men hvis det er sånn, da legger Georgsson virkelig hodet sitt på blokka! Det er, som du skriver, meget høyt spill. Hvis det lykkes, vil han jo fremstå som klok. Hvis det mislykkes, vil han både fremstå som en idiot og kan i verste fall ha ødelagt veldig mye for klubben! I tillegg til at han da sannsynligvis er ferdig i LSK før serien er halvspilt.

                          Edit: Uansett om det skulle være sånn, må Mesfin stå med rak rygg og fortelle oss hvorfor vurderingene har blitt som de er.
                          Elska þetta félag

                          Kommentar

                          • trigz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 7029

                            Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                            Det er interessant å se tilbake på hva Morten Svesengen skrev etter sesongslutt 2023. Klippene nedenfor er hentet fra hans kommentar i rb den 4/12 -23.[/URL]
                            Jeg har dessverre gitt opp RB. Sves var i mange år et kritisk korrektiv til LSK når det trengtes. Men avisa har blitt en lydig logrebikkje som ikke stiller kritiske spørsmål.
                            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                            Kommentar

                            • EPA
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Aug 2013
                              • 153

                              Opprinnelig skrevet av hthaug
                              Serieåpning mot et nyopprykket lag er ofte et bananskall når man i tillegg har skiftet trener, system og hvor spiller-logistikken er uavklart. Ekstremt med negativitet her inne må jeg si. Spillerne selv har jo sagt at de er positive og tror dette blir rått når det får satt seg.

                              Når det er sagt, så burde LSK ha ordnet seg en treningskamp mot et antatt mye bedre lag for å få en bedre oversikt om hvor man ligger. Regner med at Goggen fikk seg en aha-opplevelse.

                              Mot sommeren burde ting ha satt seg godt og det burde være en progresjon i spillet. Jeg regner med flere trøkker i trynet i tiden som kommer, og tenker det blir en opprydding i spillerstallen i løpet av sommeren. Noen må også ut, ikke bare inn.
                              Ja, det har kun gått en kamp og det alt for tidlig å være supernegativ. Jeg mener fortsatt systemet de ønsker å spille er meget interessant, og det er som et par andre påpeker mulig de ønsker å se an litt/lokalisere svakehetene bedre før de henter en haug med spillere.
                              Nå det er det samtidig endel ting som skurrer når det burde være meget tydelig for alle som har sett mer enn to kamper med fugla det siste året hvor skoen trykker mest. Vi ønsker å dominere kamper og det klarte vi faktisk med 70%-30% mot KBK, men så fort motstander får tak i ballen rundt midtstreken er det nesten 50/50 om vi slipper inn i løpet av de neste 15 sekundene eller ikke.
                              Dette har med fart, ukonsentrasjon og elendige valg å gjøre når motstander treffer med 2-3 pasninger på rad samtidig som vi dessverre ikke har en keeper som tar alt som kommer om dagen.

                              Kommentar

                              • trigz
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 7029

                                Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                Men hvis det er sånn, da legger Georgsson virkelig hodet sitt på blokka!
                                I så fall har han grovt feilberegnet det ytre trykket som venter, og blir slaktet før det neste overgangsvinduet starter. Trenere som har mistet troverdigheten varer aldri lenge på Åråsen.
                                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                Kommentar

                                • hthaug
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2004
                                  • 402

                                  Det tar tid før nye trenere får satt laget de ønsker seg, at vi totalslakter ting allerede etter en kamp spilt er alt for tidlig.

                                  Pust med magen folkens, ihvertfall en 3-4 kamper til til vi ser hvordan ting utvikler seg.

                                  Kommentar

                                  • kunden
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2005
                                    • 2292

                                    Får i det minste se det positive ved at Rodgers er leid ut med hensikt på salg.
                                    Er det mulig å bruke Uba sentralt midt sammen Hoff montro. Jeg tenker høyt her - og antar det blir 343 etterhvert. Larson og Yldren/Kito på på kantene med Åsen, TLO og Skogvold på topp?

                                    Kommentar

                                    • Lars Henrik Dahl
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2020
                                      • 2087

                                      Opprinnelig skrevet av kunden

                                      Nei. Det var en merkelig signering - og til den prisen. bartene må ha ledd hele veien til banken. Det lille jeg så at rbk da han spilte var en spiller som fomlet med ball. Mer er det egentlig ikke så si. Bomkjøp og kraftig ripe i lakken til de som instigerte denne handelen.
                                      Slørdahl any day over han.
                                      Og var egentlig Skjærvik den superstopperen han også?
                                      Bare så det er sagt, jeg reagerte også på prisen, men det var nok det reelle prisnivået på midtstoppere med tilsvarende cv på det tidspunktet. Når det gjelder hans innsats i RBK, var det ganske mange i den klubben som fomla med ball i fjor Jeg kjøper at noen anså det som en dårlig signering allerede da, selv var jeg usikker. Jeg synes ikke det var en merkelig signering gitt situasjonen vi sto i. Men når man likevel nærmest bestemte seg for å "ikke satse" resten av sesongen kunne man like gjerne brukt en del av pengene på å kjøpe fri Moen Foss fra Sandefjord og ellers satsa på Slørdal. Som squad player hadde jeg også valgt Slørdal over Rogers hver dag og to ganger på søndager.

                                      Kommentar

                                      • AB40
                                        Medlem
                                        Hoffnarr
                                        • Aug 2015
                                        • 52

                                        Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                        Det er interessant å se tilbake på hva Morten Svesengen skrev etter sesongslutt 2023. Klippene nedenfor er hentet fra hans kommentar i rb den 4/12 -23.

                                        Enda mer interessant vil det være å høre Svesengens konklusjon nå. Synes han klubben har lykkes med dette? Har klubben bygd det slagkraftige laget han skriver at "de "?

                                        Endelig er sesongen over – LSK med stor jobb foran seg

                                        "Sett i ettertid skal derfor LSK være glad for at de ikke brant alt kruttet i sommerens overgangsvinduet. Hadde de brukt mer penger før vinduet stengte 31. august, ville det vært tilsvarende mindre å bruke nå. Isteden sitter Åråsen-klubben med gode muligheter til å styrke laget sitt inn mot 2024.

                                        Det sier det seg selv at de må gjøre dersom LSK skal ha noen mulighet til å henge med i toppen av tabellen neste år. (Min utheving.)

                                        På midtbanen må minst tre nye spillere inn for å styrke den posisjonen. Tempo er en viktig egenskap å se etter siden det ikke er den fremste styrken til den nåværende trioen Vebjørn Hoff, Ylldren Ibrahimaj og Gjermund Åsen."

                                        "På spissplass er det derimot behov for påfyll. Thomas Lehne Olsen og Henrik Skogvold er begge på kontrakt og blir med i 2024. LSK trenger ytterligere to spisser for nødvendig konkurranse og dekning. Skogvold har fått muligheten til å utvikle seg i høst, og det gjør ham langt mer konkurransedyktig neste sesong. Da må han også tåle enda tøffere konkurranse om en plass på laget."

                                        "Vel blåst 2023, LSK. Nå er det 2024 som gjelder. Spillerne må lade batteriene til sesongoppkjøringen starter 8. januar. Klubben må i mellomtiden ansette trener og bygge et slagkraftig lag for 2024."

                                        https://www.rb.no/endelig-er-sesonge...o/5-43-2158652


                                        Morsom lesning dette da mitt inntrykk av sporadisk lytting av Dødball gir inntrykket at han ikke står på noe av dette i dag. Jeg tror Mesfin og Sves diskuterer fint på kontoret hans, og ut derfra kommer det kun Mesfins forklaring, uten noe kritisk blikk fra Sves. Merkelig journalistisk vri dette og siden klubben kan dele sånne ting selv så er utsikten til RB abb ufattelig usannsynlig.

                                        Ikke har vi hentet midtbanespiller med tempo og ikke har vi større konkurranse på midtspiss (det sitatet var fort for 352/343, men allikevel ingen klar backup for TLO).
                                        Kanskje er det vanskelig for G&A å helt vite nivået på våre spillere kontra ligaen etter kun videoanalyser og kamper mot antatt dårlig motstand, men at ikke Mesfin og resten av gjengen kan komme opp med flere enn Kitolano som styrker laget etter formasjonsbyttet forundrer meg.

                                        Kommentar

                                        • Lars Henrik Dahl
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2020
                                          • 2087

                                          Opprinnelig skrevet av AB40



                                          Morsom lesning dette da mitt inntrykk av sporadisk lytting av Dødball gir inntrykket at han ikke står på noe av dette i dag. Jeg tror Mesfin og Sves diskuterer fint på kontoret hans, og ut derfra kommer det kun Mesfins forklaring, uten noe kritisk blikk fra Sves. Merkelig journalistisk vri dette og siden klubben kan dele sånne ting selv så er utsikten til RB abb ufattelig usannsynlig.

                                          Ikke har vi hentet midtbanespiller med tempo og ikke har vi større konkurranse på midtspiss (det sitatet var fort for 352/343, men allikevel ingen klar backup for TLO).
                                          Kanskje er det vanskelig for G&A å helt vite nivået på våre spillere kontra ligaen etter kun videoanalyser og kamper mot antatt dårlig motstand, men at ikke Mesfin og resten av gjengen kan komme opp med flere enn Kitolano som styrker laget etter formasjonsbyttet forundrer meg.
                                          Jeg er helt sikker på at de har kommet opp med fler, men Kito var den ene man kom i havn med. Lønnsbudsjettet vårt er nok den største begrensningen.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎