Sesongen 2021

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars Henrik Dahl
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2020
    • 2001

    Opprinnelig skrevet av Playboy1

    Helt enig.
    Forøvrig synes jeg Lehnes mål borte mot Sarp var enda bedre enn frispark målet
    Støtter denne. Synes det er helt utrolig at dette ikke ble nominert. Her snakker vi en enkeltmannsprestasjon av de sjeldne, toppet med en kremavslutning.

    Kommentar

    • LS89
      Kamptrådkongen
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2013
      • 3319

      Mesfin bekreftet i studio RB i går kveld at de skal naturlig skal ha inn en utfordrer til Dragsnes og en erstatter for DG. Simon sa også at Akor Adams er en de har hatt i kikkerten hele sesongen, men kunne først intensivere jakten i sommer da han hadde 6 måneder igjen av kontrakten med Sogndal. Han er ikke sett på som en erstatter for TLO, og forsvinner Lehne skal det inn en erstatter der. Det er enten utlandet (Asia først og fremst) eller fornyelse av kontrakten med LSK. Visstnok en litt annen overgangsstrategi i Asia, mye pga språk som gjør at klubbene der borte bruker såkalte mellommenn (gode i engelsk) når det kommer til dialog mellom klubbene. Mesfin sa han dog ikke hadde sjekket helt troverdigheten av disse mellommennene. Vil tro det er mye ymse der ute, og slikt må uansett verifiseres. Virker som det er rimelig 50 / 50 hva det ender opp med.

      Kommentar

      • maxpayne
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2006
        • 1206

        4. plass er over all forventning selvsagt men kun små ting skiller fra en 4. plass til en 10. plass i eliterserien, det tror jeg mange er klar over. Vi har tatt store steg med ball men vi trenger større gjennombruddskraft for vi kan ikke forvente at en spiss scorer 55% av målene våre neste sesong.

        2. plass på TLO i toppscorerligaen. Det er bare imponerende når vi ser variasjonen av det han har scoret på. Håper at noen åpner lommeboka for det er kun det det står på.

        1. plass til Lars Ranger i gult kort statistikken. Det er bare å gratulere. Ranger har på mange måter hatt sitt gjennombrudd i år men utviklingen hans er ikke særlig lovende med så mye spiletid.

        Kommentar

        • BD
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2006
          • 1380

          Opprinnelig skrevet av maxpayne
          1. plass til Lars Ranger i gult kort statistikken. Det er bare å gratulere. Ranger har på mange måter hatt sitt gjennombrudd i år men utviklingen hans er ikke særlig lovende med så mye spiletid.
          Her synes jeg du er altfor streng. De siste par kampene kan ikke legges til grunn - han har vært halvskadet og samtidig vært helt satt ut av skade i perioden før dette.

          Han har spilt 24 kamper i Eliteserien og klart seg godt. Det er veldig god utvikling for en spiller som for det meste var reserve i Obos i fjor!

          Kommentar

          • Wanker
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2005
            • 632

            Opprinnelig skrevet av BD
            Her synes jeg du er altfor streng. De siste par kampene kan ikke legges til grunn - han har vært halvskadet og samtidig vært helt satt ut av skade i perioden før dette.

            Han har spilt 24 kamper i Eliteserien og klart seg godt. Det er veldig god utvikling for en spiller som for det meste var reserve i Obos i fjor!
            Jeg elsker hans vilje til å angripe helhjertet, det er noe en motstander er nødt til å ta hensyn til. Veldig bra! Men samtidig bør han kanskje utvikle det defensive.
            På mange baklengsmål synes jeg han virker veldig dårlig orientert om motstandernes løp ryggen hans? Dette har jo vært en gjenganger for LSK-backene i mange år, og må da være noe av det letteste i hele verden å forbedre seg på. For en som er såpass rask, burde det også være unødvendig å få så mange kort mot. En liten justering her også, så blir det bare helt enormt, dette!
            Hunter S. Thompson:

            There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
            Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

            Kommentar

            • MortenA
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 3318

              Opprinnelig skrevet av maxpayne
              1. plass til Lars Ranger i gult kort statistikken. Det er bare å gratulere. Ranger har på mange måter hatt sitt gjennombrudd i år men utviklingen hans er ikke særlig lovende med så mye spiletid.
              Det må sies at flere av kortene til Ranger har vært av den håpløse typen, fra dommers side. Noen har vært berettiget, men Lars er ingen råtass slik tallene skulle tyde på. Når det gjelder det defensive, så er jeg enig i at han har noen unoter som må slipes vekk. På offensiven startet han friskt på våren med mange gode raid fremover når han fikk ballen. Disse ble mer sjeldnere etterhvert som sesongen gikk. Lignende synes jeg Edh også ble noe mer defensiv utover i sesongen. Jeg har en liten teori om at gutta fikk beskjed om å holde igjen litt siden laget bygget opp mye av spillet på venstresiden og de måtte bli igjen for å beholde litt balanse i forsvaret når Dragsnes og til tider Petterson gikk fremover. Men det må Bakke evt. utrede om.
              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

              Kommentar

              • BD
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2006
                • 1380

                Ranger skal i hvert fall ha for at han ikke trekker seg i duellene. Han snur sjelden ræva til (i motsetning til noen andre backer i LSK de senere årene) og har skaffet mange frispark med sin uredde spillestil også. Juling skal både deles ut og mottas når Ranger er på banen. Jeg liker det.

                Kommentar

                • maxpayne
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2006
                  • 1206

                  Ranger har selvsagt forsvart en plass på laget i år men jeg syntes han er vårt svakeste punkt av de som spiller jevnlig og jeg tror egentlig Edh allerede har utkonkurrert Ranger så blir det opp til begge å ta de neste steg gjennom vinteren. Før sesongen så var jeg sikker på at den som kom til å begå flest horrible balltap og tabber var Garnås men han har imponert med kun en kjempetabbe som han slapp unna med. Ranger har en del håpløse involveringer som etter min mening kan skyldes en form for overtenning i visse situasjoener men også litt for lite muskler og for treg til å komme opp i motstander en mot en. Får han kontroll på dette så ser jeg ikke bort i fra at han kan få en fin fin sesong neste år men jeg syntes Edh ligger en del foran nå.

                  Kommentar

                  • MortenA
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2007
                    • 3318

                    Opprinnelig skrevet av maxpayne
                    Ranger har selvsagt forsvart en plass på laget i år men jeg syntes han er vårt svakeste punkt av de som spiller jevnlig og jeg tror egentlig Edh allerede har utkonkurrert Ranger så blir det opp til begge å ta de neste steg gjennom vinteren. Før sesongen så var jeg sikker på at den som kom til å begå flest horrible balltap og tabber var Garnås men han har imponert med kun en kjempetabbe som han slapp unna med. Ranger har en del håpløse involveringer som etter min mening kan skyldes en form for overtenning i visse situasjoener men også litt for lite muskler og for treg til å komme opp i motstander en mot en. Får han kontroll på dette så ser jeg ikke bort i fra at han kan få en fin fin sesong neste år men jeg syntes Edh ligger en del foran nå.
                    Edh har virkelig vært en gledelig overraskelse i årets sesong. Det er skammelig å tenke tilbake på at jeg argumenterte for at vi skulle signere Rafn i våres siden høyrebacken vår virket svak. Generelt synes jeg Ranger har vært flinkere til å utfordre med ball og komme til avslutninger. Samtidig synes jeg Edh også har vært mindre offensiv i høst, så det bringer meg tilbake til teorien om at gutta har fått ordre om å holde igjen slik at Ogbu og Garnås kunne forskyve mot venstre for å dekke opp rommet bak Dragsnes.

                    Uansett hvem av dem som spiller, så er det godt å vite at høyrekanten vår er godt dekket.
                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                    Kommentar

                    Working...
                    😀
                    😂
                    🥰
                    😘
                    🤢
                    😎
                    😞
                    😡
                    👍
                    👎