Sesongen 2021

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Aderyn
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Dec 2020
    • 133

    Usikker på om ET Sandberg ønsker å bli med videre. Med hvor bra han har vært i OBOS er det en no brainer at vi prøver å forlenge men utløpende kontrakt ser jeg ikke helt at han blir her for å risikere mer benk. Viktigste for han nå er å spille fotball, enten det er i topp OBOS eller Eliteserien. Tror fort han kan finne på å heller dra til Jerv permanent, evt at en nedre halvdel ESN klubb henter han. Men Sandberg som backup/rotasjon for å finne ut hvor god han egentlig er ville ikke vært dumt om det er noe han vil være med på.

    Slørdahl mener jeg må lånes ut et år til OBOS, litt tidlig å kvitte seg med han. Samtidig er han egentlig ikke god nok for oss per dags dato. Om Sandberg ikke signerer og Slørdahl lånes ut trenger vi to stoppere inn. Så noen nevnte Tiedemann Hansen ovenfor, som vel kan være et alternativ, og kanskje hente en yngre fremadstormende type i tillegg. Type som Skjærvik fra Kamma kanskje.

    Kommentar

    • Holterkanari
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2009
      • 561

      Om Hovland kommer kan jo det være en Joker?
      ________________________
      TB

      Kommentar

      • BD
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Feb 2006
        • 1386

        Opprinnelig skrevet av Holterkanari
        Om Hovland kommer kan jo det være en Joker?
        Garnås og Petterson er både bedre, yngre og passer bedre i vårt system. I tillegg har Hovland nektet å signere ettårskontrakt i rbk, så han må trolig tilbys minimum to år.

        Ber til høyere makter om at vi unngår slike signeringer og heller utvikler egne, unge talenter.

        Kommentar

        • BD
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2006
          • 1386

          Jeg er for øvrig uenig i det som skrives her inne om Slørdahl. Jeg mener han har bevist at han holder nivået i Eliteserien allerede. I oppkjøringen i fjor var han god, og han er i en alder hvor man kan ta syvmilssteg i løpet av få måneder. Han er i mine øyne en ideell backup og utfordrer til de tre faste dersom vi «tar oss råd til» det. Hvis man mener utlån er bedre for utviklingen er jo det greit, men hvis vi selger han er jeg ganske sikker på at vi kommer til å angre.

          Kommentar

          • MortenA
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2007
            • 3352

            Sandberg har holdt seg skadefri og fått den spilletiden han trengte i år. Jeg ser ingen grunn til at vi ikke skal resignere han. Både han og Slørdahl trenger spilletid, og i så måte kan en veteran ala Hovland passe inn i et par sesonger slik at unggutta kan lånes ut og få den erfaringen de trenger.
            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

            Kommentar

            • Svart og gul
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Oct 2004
              • 268

              Dette hører kanskje hjemme i ryktetråden, men når man hører snakk om at det jobbes med å hente hjem Ruben Gabrielsen, ville det vært en gedigen nedtur å få Even Hovland i stedet.

              Kommentar

              • lsk_rob
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Mar 2016
                • 139

                Personlig håper jeg vi får med ETS videre. Det var helt riktig å låne han ut iår da han har vært så å si sammenhengende skadet i 2 år, slik at han kunne spille kamper på jevnlig basis nå som han endelig var friskmeldt. Han har levert bra på utlån, og det vil føles litt rart om vi skiller lag etter all tålmodigheten klubben har vist ham til nå. Han har forøvrig også spilt en del i 3-backs linje i Jerv denne sesongen. Hovland vil jeg helst ikke ha inn, både grunnet alder og at jeg ikke synes han bringer inn noe som vi ikke allerede har fra før.

                Kommentar

                • MortenA
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2007
                  • 3352

                  Opprinnelig skrevet av Svart og gul
                  Dette hører kanskje hjemme i ryktetråden, men når man hører snakk om at det jobbes med å hente hjem Ruben Gabrielsen, ville det vært en gedigen nedtur å få Even Hovland i stedet.
                  Dette er nytt for meg, men hadde vært en gledelig nyhet om vi fikk hentet hjem Ruben. Jeg vet han og Fredrik Gulbrandsen har en forkjærlighet for klubben, men trodde det ble litt for tidlig for han. Etter å ha sjekket, så ser jeg at han har fått meget begrenset med spilletid i FCK slik at det faktisk kan være mulig å hente. Dersom dette blir en realitet, så er det bare å glemme Hovland, men jeg var ganske enkelt ikke klar over Rubens situasjon.
                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                  Kommentar

                  • Fugggel
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2020
                    • 489

                    Klart at om man kunne fått hjem Ruben så vil det være det beste vi kan få til. Om Simon hadde landet den dealen så må han nesten på sokkel. Snakk om en landslagsspiller i sin beste alder.

                    Men når det er sagt så ville Hovland definitivt vært en forsterkning. Han er bedre en Garnås totalt sett. Jeg var blant de som var ekstremt skeptisk til at Garnås skulle spille for oss i ES. Og han har så til de grader motbevist det, for han er god nok. Men han har dessverre fortsatt mangler med ball i beina og i den delen av spillet er Hovland bedre. Hovland er en særs komplett spiller og hadde vært fantastisk om vi hadde fått han. Ser ingen problemer med hans alder, vi er nødt til å ha en miks og det har vi selvom Hovland kommer.
                    Slørdahl må lånes ut og på det utlånet er han nødt til å bevise at han har noe som det er vært å satse på. For det er jeg sannelig usikker på om han har.

                    Kommentar

                    • Lars Henrik Dahl
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2020
                      • 2123

                      Opprinnelig skrevet av MortenA

                      Dette er nytt for meg, men hadde vært en gledelig nyhet om vi fikk hentet hjem Ruben. Jeg vet han og Fredrik Gulbrandsen har en forkjærlighet for klubben, men trodde det ble litt for tidlig for han. Etter å ha sjekket, så ser jeg at han har fått meget begrenset med spilletid i FCK slik at det faktisk kan være mulig å hente. Dersom dette blir en realitet, så er det bare å glemme Hovland, men jeg var ganske enkelt ikke klar over Rubens situasjon.
                      Under like forhold er valget enkelt. Gjetter på at Ruben neppe er noe billigere mann å signere, men han er en fugl! Ikke minst en bedre spiller enn Hovland

                      Når det gjelder ETS burde det være enkelt valg fra vår side. Er han villig til å signere ny kontrakt med oss skal han signeres. Om han er interessert er en helt annen sak.

                      Etter min oppfatning er Slørdal altfor god til å slippe. Han er ennå ung, og kan bli kjempegod. Hvis vi får inn to nye (eks ETS og Ruben) kan han lånes ut til 1. div. I motsatt fall er han rikelig god nok som rotasjonsspiller, men holder dessverre ikke høyt nok nivå på venstre side hvis Petterson er ute. Der er det vel egentlig bare Dragsnes som har holdt akseptabelt nivå. Sentralt eller til høyre er han allerede god nok. Største utfordringen er at han blir ikke bedre enn han er nå uten å få spilletid. Mulig han må ut av klubben for å få dette, men man vet aldri. Se på Edh som plutselig fikk muligheten. Ranger skal slite med å ta tilbake den plassen.

                      Synes ellers det er påfallende stille etter gårsdagens VG artikkel om Adams. Verken RB eller LSK.no har gitt pip fra seg. Noen som har hørt noe?

                      Kommentar

                      • Fugggel
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2020
                        • 489

                        Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl
                        Synes ellers det er påfallende stille etter gårsdagens VG artikkel om Adams. Verken RB eller LSK.no har gitt pip fra seg. Noen som har hørt noe?
                        Etter hva jeg har hørt er han klar, mangler bare offentliggjøringen. Hvorfor Rb ikke har skrevet noe synes jeg er litt rart. Så Sogn avis som er i samme konsern skrev om det i går.

                        Kommentar

                        • Holterkanari
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2009
                          • 561

                          Opprinnelig skrevet av BD

                          Garnås og Petterson er både bedre, yngre og passer bedre i vårt system. I tillegg har Hovland nektet å signere ettårskontrakt i rbk, så han må trolig tilbys minimum to år.

                          Ber til høyere makter om at vi unngår slike signeringer og heller utvikler egne, unge talenter.
                          Godt skrevet det, jeg tenkte han som en erstatning for Ogbu som trolig har sin siste sesong hos oss

                          ________________________
                          TB

                          Kommentar

                          • G-Man
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2011
                            • 3150

                            Opprinnelig skrevet av Fugggel
                            Men når det er sagt så ville Hovland definitivt vært en forsterkning. Han er bedre en Garnås totalt sett. Jeg var blant de som var ekstremt skeptisk til at Garnås skulle spille for oss i ES. Og han har så til de grader motbevist det, for han er god nok. Men han har dessverre fortsatt mangler med ball i beina og i den delen av spillet er Hovland bedre. Hovland er en særs komplett spiller og hadde vært fantastisk om vi hadde fått han.
                            Her overvurderer du gamle Hovland en hel del, hadde valgt Garnås fremfor han når som helst.

                            Kommentar

                            • Aderyn
                              Seniormedlem
                              Forumsadist
                              • Dec 2020
                              • 133

                              https://www.fotbollskanalen.se/bloggar/ ... en_bloggar

                              Svenske medier linker oss til 21 årige sentrale midtbanespilleren Ismet Lushaku, fra Eskilstuna på nivå 2 i Sverige. Kontrakt som utløper på slutten av året og noen andre svenske klubber som skal være interessert. Har en landskamp for Kosovo og skulle faktisk på prøvespill i Arsenal før korona stoppet det hele. Skjønner ikke helt hva vi skal med en ny sentral midtbanespiller, har vel 4-5 i troppen allerede men hvis det skjer noe der regner jeg med Krogstad forsvinner.

                              Kommentar

                              • LS89
                                Kamptrådkongen
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2013
                                • 3324

                                Skjer så mye positivt i LSK om dagen at det er på grensen til useriøst.

                                Kommentar

                                • Fugggel
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2020
                                  • 489

                                  Opprinnelig skrevet av G-Man

                                  Her overvurderer du gamle Hovland en hel del, hadde valgt Garnås fremfor han når som helst.
                                  Lov å mene det. Uansett så er jeg ganske sikker på at LSK ser etter en start 11’er spiller i Garnås sin posisjon, nettopp pågrunn av det jeg nevnte med kvaliteter med ball. Det får du i Hovland. Samtidig så kan vi håpe at vi kan finne noen som er på nogenlunde samme nivå kanskje bedre enn Hovland og i tillegg kanskje er 3-4 år yngre. Det ville vært det ideelle.

                                  Kommentar

                                  • lsk_rob
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • Mar 2016
                                    • 139

                                    Opprinnelig skrevet av Fugggel

                                    Lov å mene det. Uansett så er jeg ganske sikker på at LSK ser etter en start 11’er spiller i Garnås sin posisjon, nettopp pågrunn av det jeg nevnte med kvaliteter med ball. Det får du i Hovland. Samtidig så kan vi håpe at vi kan finne noen som er på nogenlunde samme nivå kanskje bedre enn Hovland og i tillegg kanskje er 3-4 år yngre. Det ville vært det ideelle.
                                    Det høres merkelig ut av flere grunner. Garnås har tatt store steg det siste året med pasningsspillet sitt, og er stadig i bedring. Hvorfor vi skal ha inn en 33-åring som trolig krever en meget høy lønn forstår jeg veldig lite av, og jeg vet at RBK-supporterne er heller ikke helt overbevist over hans prestasjoner for de. Kunne KANSKJE vurdert han på en 1-års kontrakt, men siden han allerede har avslått en 1-års kontrakt fra RBK så håper jeg vi heller finner noen andre. Mye viktigere å finne en venstre vingback som kan utfordre Dragsnes, da det ser tynt ut der nå med tanke på de utgående kontraktene.

                                    Kommentar

                                    • Fugggel
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2020
                                      • 489

                                      Opprinnelig skrevet av lsk_rob

                                      Det høres merkelig ut av flere grunner. Garnås har tatt store steg det siste året med pasningsspillet sitt, og er stadig i bedring. Hvorfor vi skal ha inn en 33-åring som trolig krever en meget høy lønn forstår jeg veldig lite av, og jeg vet at RBK-supporterne er heller ikke helt overbevist over hans prestasjoner for de. Kunne KANSKJE vurdert han på en 1-års kontrakt, men siden han allerede har avslått en 1-års kontrakt fra RBK så håper jeg vi heller finner noen andre. Mye viktigere å finne en venstre vingback som kan utfordre Dragsnes, da det ser tynt ut der nå med tanke på de utgående kontraktene.
                                      Definitivt blitt bedre, men det er fortsatt mye å gå på. Mot lag som tar hensyn til oss tvinger de ofte at vi må frispille fra høyreside. Garnås blir tvunget til å ta med seg ball frem og her har han i flere kamper gått seg i problemer. Dersom vi skal ta ytterligere steg er vi nødt til å ha spillere i hver posisjon som kan løse det å bli satt i situasjoner hvor man blir utfordret på sine svakheter. Her synes jeg fortsatt at Garnås er for dårlig selvom jeg anerkjenner at han har blitt bedre.

                                      Hovland er et godt alternativ på flere områder vil jeg si. Han er en bra spiller og han drar med seg mye erfaring fra livet i en toppklubb. Han har flere landskamper og har spilt i utlandet. Den erfaringen er fin å ha i gruppa. Om vi kan lande noen bedre så vil jeg bli sjeleglad for all del. Men tror at det kan være et bra alternativ for oss i 1-2 år.

                                      Så god som Edh har vært håper jeg at han er bankers i laget om det er på høyre eller venstre. Så får Ranger og Dragsnes konkurrer om hvem som skal spille. Ser ikke at vi trenger en ny vingback da.

                                      Kommentar

                                      • Sailor Man
                                        Moderator
                                        • Jun 2007
                                        • 1340

                                        Sånn det ser ut nå er det ikke tvil om at venstreback er det viktigste. Men - vi trenger en stopper også, som er en reell konkurrent til å starte.

                                        I år har vi vært heldige med skader og suspensjoner i forsvaret, men det har vært tynt med fire stoppere i høst, og i praksis bare tre på våren.

                                        Skal vi ta ytterligere steg, bør vi ha en bredere stall, med konkurranse om flere plasser. Da er vi dekka mot langtidsskader, at spillere blir solgt eller at de får en formsvikt. Jeg mener at Slørdahl per i dag er et lite stykke unna nivået til Garnås, Ogbu og Pettersson - derfor trenger vi minst en ny spiller i den posisjonen.

                                        Så har mange over her rett i at Slørdahl fremdeles er ung og er et stort talent fremdeles - men han trenger mer tid til å bli god nok til å spille fast på et godt ES-lag.

                                        Om Hovland er det et godt poeng at han kanskje blir for dyr for oss, og at han går mot slutten av karrieren. Men han er absolutt god nok for oss. Dette er en spiller med over 25 landskamper for Norge, som har vært på den branntomta som har vært Rosenborg de siste par åra. Tenk på Valsvik i fjor, for eksempel. Helt ute i kulda i RBK, men var god for Godset i år.

                                        Kommentar

                                        • Sailor Man
                                          Moderator
                                          • Jun 2007
                                          • 1340

                                          Opprinnelig skrevet av Fugggel


                                          Så god som Edh har vært håper jeg at han er bankers i laget om det er på høyre eller venstre. Så får Ranger og Dragsnes konkurrer om hvem som skal spille. Ser ikke at vi trenger en ny vingback da.
                                          Uenig i at vi ikke trenger vingback. Vi mister sannsynligvis Simen Kind, Baccay og DG, som alle tre ville vært alternativer på VB. Uten noen unggutter som Edh og Ranger på vei opp, blir det altfor tynt - særlig med skadehistorikken til Ranger.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎