Sesongen 2021

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanarivogel89
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 4316

    Opprinnelig skrevet av sigurdsen
    Noen som vet om det kan være aktuelt å hente tilbake ETS før siste kamp? Antar at han ønsker å fullføre meg Jerv i håp om opprykk.
    Hva blir det nå mot Sandefjord? Pettersson melder seg etter sigende klar.

    Ranger - Slørdahl - Pettersson - Dragsnes - Baccay/DG

    Kommentar

    • BD
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2006
      • 1386

      Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

      Hva blir det nå mot Sandefjord? Pettersson melder seg etter sigende klar.

      Ranger - Slørdahl - Pettersson - Dragsnes - Baccay/DG
      Jeg vet ikke om poteten Knudsen kanskje blander seg inn her? Han har fått minutter både som vingback og midtstopper i løpet av sesongen. Hva som er den beste løsningen er jeg blank på, men dette gir i hvert fall færre posisjonsendringer:

      Ranger - Slørdahl - Knudsen - Petterson - Dragsnes

      Eller kanskje man skal stable Kind Mikalsen på beina? Han har vært på benken i de siste kampene, så han kan kanskje være aktuell?

      Kommentar

      • Aderyn
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Dec 2020
        • 133

        Hva med

        Hedenstad

        Ranger - Slørdahl - Pettersson

        DG - Mathew - Kairinen - Dragsnes

        Knudsen - Lehne - Åsen


        Kjennes vel kanskje ut som det tryggeste alternativet for min del. Ikke veldig gira på midtbanespillere i forsvarstreeren, samt vi er avhengig av en kompetent venstreside mot Ari Jonsson som er i storslag. Ranger har erfaring fra stopperollen så bør kunne takle det ok. Føler meg ikke trygg på Slørdahl som sentralstopper men han kan bytte med Pettersson om absolutt nødvendig. Alternativet med DG over på venstrekant fungerer også men litt usikkert i og med at jeg tror han aldri har spilt noe særlig på venstre før. Baccay/SKM vet jeg rett og slett ikke status på, sitter jo på benk fra tid til annen men kommer aldri innpå noen av de. Kind har hvert fall noe matchform fra 2. laget og vet jo hva man får selv om det ikke akkurat er spektakulært så kunne han kanskje fortjent en siste start på Åråsen. Men verken SKM eller Baccay har spilt på øverste nivå på 2+ år nå

        Kommentar

        • niko
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2008
          • 444

          Knudsen til RB: "Jeg har ferdigheter og selvtillit som gjør at jeg kan spille stopper om de mener jeg skal gjøre det.". Topp innstilling!

          Kommentar

          • MortenA
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2007
            • 3352

            Opprinnelig skrevet av Aderyn
            Hva med

            Hedenstad

            Ranger - Slørdahl - Pettersson

            DG - Mathew - Kairinen - Dragsnes

            Knudsen - Lehne - Åsen


            Kjennes vel kanskje ut som det tryggeste alternativet for min del. Ikke veldig gira på midtbanespillere i forsvarstreeren, samt vi er avhengig av en kompetent venstreside mot Ari Jonsson som er i storslag. Ranger har erfaring fra stopperollen så bør kunne takle det ok. Føler meg ikke trygg på Slørdahl som sentralstopper men han kan bytte med Pettersson om absolutt nødvendig. Alternativet med DG over på venstrekant fungerer også men litt usikkert i og med at jeg tror han aldri har spilt noe særlig på venstre før. Baccay/SKM vet jeg rett og slett ikke status på, sitter jo på benk fra tid til annen men kommer aldri innpå noen av de. Kind har hvert fall noe matchform fra 2. laget og vet jo hva man får selv om det ikke akkurat er spektakulært så kunne han kanskje fortjent en siste start på Åråsen. Men verken SKM eller Baccay har spilt på øverste nivå på 2+ år nå
            Alternativt Slørdahl - Ranger - Petterson

            Jeg tror Slørdahl passer bedre som erstatter for Garnås, og Ranger har fart til å rydde opp i midten. Å sette DG og Knudsen på vingbacken og ving tror jeg ikke spiller noen rolle. Begge burde beherske begge rollene.
            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

            Kommentar

            • Kanarivogel89
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2006
              • 4316

              Da er det klart at FFK ikke blir å finne i Eliteserien neste år. Bare å få henta Taofeek Ismaheel fort som svint

              Kommentar

              • banan
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jun 2018
                • 438

                Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                Da er det klart at FFK ikke blir å finne i Eliteserien neste år. Bare å få henta Taofeek Ismaheel fort som svint
                Mener jeg leste et sted at de forventer minst 10 millioner kroner for han. Så det er nok komplett urealistisk å se for seg han i LSK- drakt neste år.

                Kommentar

                • Snow
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Jul 2019
                  • 179

                  Gi heller spilletid til ung gutta. Se hvor bra det har gått med Edh. Spilletid, spilletid og spilletid er fasiten.

                  Kommentar

                  • MortenA
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2007
                    • 3352

                    Opprinnelig skrevet av banan

                    Mener jeg leste et sted at de forventer minst 10 millioner kroner for han. Så det er nok komplett urealistisk å se for seg han i LSK- drakt neste år.
                    Å forvente å få 10 mill for en Obos spiller fremstår for meg vel så urealistisk.
                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                    Kommentar

                    • kunden
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 2296

                      Opprinnelig skrevet av MortenA

                      Å forvente å få 10 mill for en Obos spiller fremstår for meg vel så urealistisk.
                      Mannsverk fra Sogndal til molde 15 mill.

                      FFK går høyt ut men forventer neppe 10. Er sikkert glade for 5.

                      Kommentar

                      • Kanarivogel89
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2006
                        • 4316

                        Opprinnelig skrevet av kunden

                        Mannsverk fra Sogndal til molde 15 mill.

                        FFK går høyt ut men forventer neppe 10. Er sikkert glade for 5.
                        Og hvis da 3 for Igoh var verdt det, så vil jeg helt klart si Ismaheel for 5 er verdt det. Vært en sensasjon i OBOS. Her må Nigeria-banden vår på frierferd.

                        Spørsmålet blir nok heller om vi skal koste på oss å bruke hele budsjettet på én spiller. Eman Markovic hos Start er en ganske lik spiller som nok er tilgjengelig litt billigere. 23 målpoeng for et lag midt på tabellen er veldig sterkt for en såpass ung spiller. Finnes jo også andre plasser som kan trenge forsterkninger. Robert Taylor fra Brann er en jeg kan tenke meg om bergenserne forsvinner ned i OBOS. Kanskje kan landslagskollega Kaan legge inn noen ord for oss her? Ellers er jo de løse ryktene om Lunan utrolig utrolig spennende! Kjenner jeg gleder meg veldig til silly season i vinter. Allerede fått en pangstart med Akor Adams. Klassesignering, så og si uten risiko.

                        Får nesten fyre opp en Sesongen 2022-tråd snart nå
                        Last edited by Kanarivogel89; 07.12.2021, 19:54.

                        Kommentar

                        • Lars Henrik Dahl
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2020
                          • 2123

                          Tror vel at hvis vi har betalt 1,5 mill for Åsen (om enn med hjelp utenfra) i tillegg til pengene vi har brent av det siste året på Kairinnen og Ogbu, så skal vi ha realistiske forventninger til Silly season. Noe vil definitivt skje, kanskje også på salgssiden som kan snu opp ned på ting. Utover det, vi trenger noen forsvarsspillere.

                          Spørsmålet "Hvem skal erstatte TLO hvis han går" har vært stilt. Et like viktig spørsmål er "Hvem skal erstatte TLO hvis han blir"? Thomas har gått på vannet i år. Han har lært noen ting som kan skape varige forbedringer, men mye er også at suksess avler suksess. Realistisk sett er TLO nede på 9-12 scoringer igjen neste år hvis han blir. Sorry, håper jeg tar feil, men historien er full av "One season wonders". Det at vi har fått inn Adams og at Braut får et år til i styrkerommet gjør at vi stiller mye bredere neste år, og det er bra. Vi vil ha akutt behov at flere melder seg på scoringslista.

                          Kommentar

                          • Aderyn
                            Seniormedlem
                            Forumsadist
                            • Dec 2020
                            • 133

                            Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl
                            Tror vel at hvis vi har betalt 1,5 mill for Åsen (om enn med hjelp utenfra) i tillegg til pengene vi har brent av det siste året på Kairinnen og Ogbu, så skal vi ha realistiske forventninger til Silly season. Noe vil definitivt skje, kanskje også på salgssiden som kan snu opp ned på ting. Utover det, vi trenger noen forsvarsspillere.

                            Spørsmålet "Hvem skal erstatte TLO hvis han går" har vært stilt. Et like viktig spørsmål er "Hvem skal erstatte TLO hvis han blir"? Thomas har gått på vannet i år. Han har lært noen ting som kan skape varige forbedringer, men mye er også at suksess avler suksess. Realistisk sett er TLO nede på 9-12 scoringer igjen neste år hvis han blir. Sorry, håper jeg tar feil, men historien er full av "One season wonders". Det at vi har fått inn Adams og at Braut får et år til i styrkerommet gjør at vi stiller mye bredere neste år, og det er bra. Vi vil ha akutt behov at flere melder seg på scoringslista.
                            Lehne poenget er viktig. Tror det skal ekstremt mye til for at han scorer 25 mål neste år, selvfølgelig håper vi på det men det er en grunn til at man de siste 20 årene kan telle spisser i ESN med slikt målsnitt på en hånd. Tror genuint han har blitt en bedre spiller, men rundt 15 mål neste år er nok realistisk og ville vært bra. Savner flere mål fra kantene våre. Selv så god Åsen er har ikke fyren skuddfot, merkelig nok. På de spillerne som har bekledd en offensiv kantrolle i år(Åsen, Svendsen, Helland, DG, Mathisen og til en viss grad Knudsen) står vi igjen med 5 scoringer, som ikke er veldig bra. Så får man vurdere om det i hovedsak skyldes for dårlige skuddføtter eller et system som bare mater Lehne og ikke får vår andre spillere i skuddposisjon. Kanskje en blanding men heller litt mot at vi ikke har gode nok avsluttere i frontrekka. Vi kan ikke være like avhengig av Lehne neste år, fordi det er umenneskelig å prestere på det nivået igjen. Adams inn er flott, gir oss en ekstra dimensjon på slutten av kamper, tydeligvis en som har spisskompetanse men vi trenger også flere mål fra vingene. Ismaheel fra FFK som noen har nevnt her hadde vært drømmesigneringen for min del, med 1v1 ferdigheter og mye målpoeng men blir nok for dyr så der må vi se andre steder.

                            Kommentar

                            • Kanarivogel89
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2006
                              • 4316

                              SKM, Baccay og DG takker for seg ref. RB. Virker som fornuftige avgjørelser, men synd at Baccay ikke klarte å få ut potensialet sitt. Fikk kontraktstilbud, men valgte å takke nei grunnet manglende spilletid. Burde han fått flere sjanser?

                              Kommentar

                              • Sailor Man
                                Moderator
                                • Jun 2007
                                • 1340

                                Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                                SKM, Baccay og DG takker for seg ref. RB. Virker som fornuftige avgjørelser, men synd at Baccay ikke klarte å få ut potensialet sitt. Fikk kontraktstilbud, men valgte å takke nei grunnet manglende spilletid. Burde han fått flere sjanser?
                                Det gjenstår å se, tenker jeg. Men jeg synes det er rart at han ikke har klart å komme seg nærmere laget etter noen gode kamper i 2019.

                                Kommentar

                                • Kanarivogel89
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2006
                                  • 4316

                                  Opprinnelig skrevet av Sailor Man

                                  Det gjenstår å se, tenker jeg. Men jeg synes det er rart at han ikke har klart å komme seg nærmere laget etter noen gode kamper i 2019.
                                  Enig. Var vel på prøvespill i Chelsea for ikke lenge siden. Frykter en ny Ohi-historie her. Forhåpentligvis blir det heller en Dragsnes-historie Passer nok fint for Josef å ta steget innom OBOS.

                                  Kommentar

                                  • G-Man
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2011
                                    • 3150

                                    Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                                    Synd at Baccay ikke klarte å få ut potensialet sitt. Fikk kontraktstilbud, men valgte å takke nei grunnet manglende spilletid. Burde han fått flere sjanser?
                                    Basert på det jeg har sett av treninger m.m. mener jeg at han har fått de sjansene han har gjort seg fortjent til. Har utvilsomt et talent i bunn, men virker veldig lite . Om vi har en "innsatsskala" som topper med Åsen i den ene enden, så er Baccay farlig nær den andre enden.

                                    Kan han blomstre et annet sted? Selvfølgelig en mulighet, men det fordrer ganske store endringer i tankesettet, tror jeg.

                                    Kommentar

                                    • Kanarivogel89
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2006
                                      • 4316

                                      Det synes at det har blitt gjort en god jobb i år. Nominert i alle kategorier. Lehne til beste spiller og beste mål, Mads til beste unge spiller og Bakke til årets trener. Det verste er at vi egentlig burde ta storeslem her, kanskje med unntak av årets mål. For et år det har vært!
                                      Last edited by Kanarivogel89; 09.12.2021, 18:12.

                                      Kommentar

                                      • HSft
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2004
                                        • 6075

                                        Hvorfor er det ingen som har nevnt Akor Adams her inne?

                                        Kommentar

                                        • Kanarivogel89
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2006
                                          • 4316

                                          Opprinnelig skrevet av HSft
                                          Hvorfor er det ingen som har nevnt Akor Adams her inne?
                                          Er da nevnt flere ganger han. Tror ikke det finnes en sjel her inne som er negativ til den signeringa.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎