Sesongen 2021

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • G-Man
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2011
    • 3163

    Opprinnelig skrevet av Sailor Man

    En kontrakt på et år eller to med Hovland tror jeg vil passe oss veldig bra. Han vil heve kvaliteten i forsvaret big time.
    Eh, nei.... Det han vil bidra med er å dra ned gjennomsnittsfarten, pasningssikkerheten og sjarmfaktoren. Eneste han vil heve er gjennomsnittsalderen.

    Fåt (altfor) mye cred fordi han spiller på et godt lag. Å hente han blir like meningsløst som da vi henta Scheel fordi han var midtstopper på et Sogndal som slapp inn lite mål, og dermed pr definisjon måtte være god. Han var helt elendig.

    Kommentar

    • maxpayne
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2006
      • 1220

      Denne uka bør alle med hjerte for klubben la krangler og uenigheter ligge, og heller ringe en venn, og venners venner for å spørre om det ikke er på tide med ett fyskisk besøk på Åråsen igjen!

      Kommentar

      • armykanari
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2009
        • 737

        Opprinnelig skrevet av G-Man

        Eh, nei.... Det han vil bidra med er å dra ned gjennomsnittsfarten, pasningssikkerheten og sjarmfaktoren. Eneste han vil heve er gjennomsnittsalderen.

        Fåt (altfor) mye cred fordi han spiller på et godt lag. Å hente han blir like meningsløst som da vi henta Scheel fordi han var midtstopper på et Sogndal som slapp inn lite mål, og dermed pr definisjon måtte være god. Han var helt elendig.
        Gode poeng her. Men hva om man heller henter en type ala Dyrestam. Skal garantert ha like mye i lønn, og ville sannsynligvis havnet på benken fordi man ikke er god nok. Rett og slett. I Hovland, får du en gammel spiller ja. Men han er god nok i et par år til. I alle fall. Han har spilt så og si rubbel og bit de siste årene i Rosenborg, og han kan være et forbilde for mange andre i klubben. Uten å nødvendigvis spille hver kamp. Faktum er at vi spiller med 3 stoppere, og får vi Hovland gratis til en OK sum i året. Så er ikke det krise.

        Kommentar

        • Aderyn
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Dec 2020
          • 133

          Litt skeptisk til Hovland. Tjener han 500k i året og er fornøyd med å sitte på benken greit men synes ikke han er verdt det hvis han skal være lønnsledende i klubben som jeg regner med. RBK fansen ikke akkurat overbegeistret over prestasjonene hans siste par årene. Regner vi med at Slørdahl drar på lån og at Sandberg er ferdig i klubben så trenger vi nok 2 stoppere inn. Ser for meg en yngre type, kanskje Vetle Skjærvik fra Kamma som vi har vært linket med før. Så en rutinert type som kan tåle å slite litt benk, Hovland kunne vært den mannen men han skal vel spille hvis han kommer. Men usikker på om han er en oppgradering fra Pettersson/Garnås pr dags dato.

          Kommentar

          • BD
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2006
            • 1403

            Synes Hovland er omtrent like god som Garnås. Garnås kan bli bedre de neste par årene, Hovland kommer trolig til å bli dårligere. Han fyller 33 i februar og passer dårlig inn i en visjon om å bli et spillende lag som skal kunne stå høyt.

            Vil heller at vi forlenger med Sandberg, som endelig er skadefri og spiller fotball regelmessig. Talentet hans er ubestridt. Vi har allerede hentet rutine i Petterson, i tillegg har Garnås, Ogbu og Slørdahl mye mer erfaring når neste år starter opp. Dersom Ogbu selges før seriestart kunne kanskje en ettårskontrakt med Hovland vært ok, men det er visst ikke Hovland interessert i. Da er det i mine øyne bedre å se etter andre alternativer dersom vi skulle være i manko på midtstoppere.

            Kommentar

            • Kanarivogel89
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2006
              • 4407

              Hvis vi absolutt skal ha noen fra RBK tar jeg heller Anders Konradsen, som også er på utgående kontrakt, enn Hovland. Året yngre og en glimrende utfordrer for Mathew/Kairinen. Jeg digger typen Krogstad, men føler meg aldri trygg når han er på banen og mener vi kunne trengt en forsterkning her.

              Men gjetter han vender tilbake til Bodø etter sesongen.
              Last edited by Kanarivogel89; 02.11.2021, 20:33.

              Kommentar

              • Kanarivogel89
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 4407

                Nardo taper mot Flekkerøy og spiller med det i Norsk Tipping-ligaen neste år. 3. divisjonsmotstand i cupen i mars der altså

                Kommentar

                • MortenA
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2007
                  • 3376

                  Opprinnelig skrevet av Aderyn
                  Litt skeptisk til Hovland. Tjener han 500k i året og er fornøyd med å sitte på benken greit men synes ikke han er verdt det hvis han skal være lønnsledende i klubben som jeg regner med. RBK fansen ikke akkurat overbegeistret over prestasjonene hans siste par årene. Regner vi med at Slørdahl drar på lån og at Sandberg er ferdig i klubben så trenger vi nok 2 stoppere inn. Ser for meg en yngre type, kanskje Vetle Skjærvik fra Kamma som vi har vært linket med før. Så en rutinert type som kan tåle å slite litt benk, Hovland kunne vært den mannen men han skal vel spille hvis han kommer. Men usikker på om han er en oppgradering fra Pettersson/Garnås pr dags dato.
                  Jeg tar det ikke for gitt at LSK gir opp Sandberg. Han har startet 22 kamper for et av topplagene i Obos, spilt 2000+ min. i år, fortsatt ung (2000-modell). Jeg blir overrasket dersom vi sender han på dør.
                  Når det gjelder Hovland, så er jeg mer skeptisk da alderen ikke passer inn. Han blir vel også utfordrer på høyre stopperplass hvor vi er godt forspent.
                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                  Kommentar

                  • Zindrinho
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2019
                    • 487

                    Det er vel større fare for at Sandberg gir opp sportsklubben dessverre, tror nok han er fryktelig gira på fast spilletid nå som han har hatt en sesong skadefri.

                    Kommentar

                    • Lars Henrik Dahl
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2020
                      • 2188

                      Opprinnelig skrevet av Zindrinho
                      Det er vel større fare for at Sandberg gir opp sportsklubben dessverre, tror nok han er fryktelig gira på fast spilletid nå som han har hatt en sesong skadefri.
                      Tror at klubben har en viktig salgsjobb foran seg for å overbevise ham om å skrive under på en forlengelse. Håper vi kan få ham til å bli

                      Kommentar

                      • Kjøttkaka
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2012
                        • 291

                        Det er veldig synd om Sandberg glipper nå når han endelig har blitt frisk. Tror han vil passe veldig bra som sidestopper i trebackslinja vår, og han vil få mye spilletid neste år selv om han ikke skulle vært klart førstevalg.

                        Kommentar

                        • ynnor
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2008
                          • 857

                          Jeg sitter igjen og ser mange kamper fra hver serierunde. Har dommerene noengang vært dårligere? De dømmer med forskjellige regler i hver kamp. Umulig for spillere og tilskuere å vite hva
                          som gjelder. Gule kort blir delt ut på måfå , noe som kan bli helt avgjørende i løpet av en sesong. De ødelegger fotballen for meg ,og i og med at det er samme gjengen som skal sitte i VARbussen blir det ikke noe bedre senere.På tide at man tar en diskusjon på rekruteringa i landet. Noe må gjøres

                          Kommentar

                          • Kanarivogel89
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2006
                            • 4407

                            Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                            Grunnet laber aktivitet her inne har jeg snekret sammen en liten og svært synsete analyse av de kommende kampene og deres innvirkning på jakten om 4. plassen i årets sesong. Gutta tar kanskje én kamp om gangen, men jeg tar meg friheten til å titte litt dypere inn i krystallkula, altså fram til neste landslagspause 2. oktober, i det den mest spennende høsten i klubbens nyere historie så vidt er i gang.

                            Spillerstall og sommerens overgangsvindu tatt i betraktning må man regne et Molde fritatt for Europa-spill, et Glimt med en sylskarp Pellegrino på topp, og et RBK som omsider (til alle andres fortvilelse) virker å ha forstått at et generasjonsskifte har vært et skrikende behov i flerfoldige sesonger, som favoritter til topp tre. Jeg vil i dette innlegget ta utgangspunkt i at disse tre, i en eller annen konstellasjon, ender på topp sesongen 2021, og kommer derfor ikke til å gå i dybden på medaljefavorittene. Skulle min spådom slå feil og f.eks Fugla klare å karre seg forbi én eller flere av dem, så er jo det kult, men det virker ikke overveiende sannsynlig.

                            I sjiktet bak kommer et kobbel med lag som alle vil kjempe om 4. plassen. Jeg tror dette vil dreie seg om LSK, KBK, Viking og Vålerenga. Jeg synes Haugesund virker for svekka etter å ha mista både Dessler og Wadji. Fire tap siste fem, deriblant en pinlig cup-exit mot Stord, og 15 baklengs i samme periode vitner om en klubb på vei ned heller enn opp. Søderlund kan muligens gjøre en god jobb på topp, men er 34 år, ute av form og muligens over toppen. F.eks Frode Johnsen og Steffen Iversen har gjort slike spådommer til skamme tidligere, men det finnes også flust av eksempler på det motsatte.

                            Røkla bak Haugesund mener jeg har hatt for mager poengfangst og vist for dårlig stabilitet til å melde seg inn i kampen like bak medaljeplassene. Av disse peker jeg ut Sandefjord som "dark horse" – i grunn et utrolig kult lag de har fått snekra sammen i Vestfold. Kudos til Tegström og pappa Ødegaard.

                            Så, til en titt på det jeg mener er favorittene til 4. plassen, analysert etter dagens tabellplassering.

                            LSK (28p, 8 4 4, 24-18, +6)

                            Form siste 5: V-T-U-V-V, 10p, 10-4, +6

                            Neste fem: MIF (B), SKB (H), Odd (B), Tromsø (H), S08 (B)

                            Toppscorere: Lehne Olsen (13), DG (2), Ranger (2)

                            Assists: Åsen (6), Kairinen (3), Mathew (2)

                            Hvem skulle vel tro at denne gjengen skulle befinne seg på 4. plass á poeng med et gulljagende RBK 16 kamper ut i sesongen? I hvert fall ikke undertegnede. Jeg meldte før sesongen at jeg ville vært blid som en sol dersom vi presterte topp 10 i comeback-sesongen. Aldri i min villeste fantasi trodde jeg at det skulle se så lyst ut som det gjør nå. Forsvaret virker potte tett, vi har en målgarantist på topp, og et kollektiv vi ikke har sett siden Uwe var trener.

                            Til forskjell fra de andre lagene like under seg på tabellen, har LSK et relativt overkommelig program de neste fem. Om vi kommer til å være en utfordrer til 4. plassen tror jeg i stor grad kommer til å være avgjort når dommer blåser av bortekampen mot Særp og gutta tar landslagspause 2. oktober. Dersom vi ikke har klart å sanke godt med poeng her, tror jeg lufta går litt ut av ballongen før de presumptivt tøffere kampene mot lagene rundt oss på tabellen ruller i gang. Vi har et knalltøft program etter nevnte landslagspause, og vi er svært avhengig av at den gode formen fortsetter fram til dette. Skulle vi stå med 10+ poeng etter kampen mot S08 kan alt skje. Vi har vært gode i de vanskelig kampene mot lag under oss på tabellen i år, så vi krysser fingrene.

                            Styrke: Kollektivet. Gutta jobber som en enhet. Vi slapp kanskje inn seks mål de første to kampene, men deretter har sentrallinja MHC, Ogbu, Mathew, TLO stått som ei påle i en halv sesong. Garnås har tatt sjumilssteg som stopper, og Petterson inn tror jeg betyr at vi utrolig nok kan snøre igjen enda mer i bakre rekker. Ser ut som en kruttsterk signering, svensken. Vi har sluppet inn smått utrolige 12 mål de siste 14 kampene. Eneste lag som har rundspilt oss siden vi la om formasjon er (et nå veldig svekka) Vålerenga på Intility. Jeg kan rett og slett ikke se for meg at baklengsmålene kommer til å rase inn i høst, og da holder det gjerne med et mål eller to i andre enden for å bikke en U i vår favør. Er også i best form av lagene i dette innlegget

                            Svakhet: Målscorere og bredde i troppen. En skade på nøkkelspillere som TLO, Kairinen, Ogbu eller Åsen (Mathew gidder jeg ikke nevne – den maskinen blir aldri skada) kan fort være døden for våre ambisjoner. TLO har 13 kasser, DG og Ranger har to hver. Ellers finnes det ingen andre som har scora mer enn ett. Dette er bekymringsverdig, og vi må for all del håpe noen andre kan steppe opp litt i målscoringsprotokollen. Vi ligger der vi ligger fordi vi slipper inn få mål, ikke fordi vi scorer motstander i senk.

                            KBK (26p, 8-2-6, 20-19, +1)

                            Form siste 5: T-V-T-V-T, 6p, 9-8, +1

                            Neste fem: MFK (H), SIF (B), FKH (H), SKB (B), RBK (H)

                            Toppscorere: Bye (4), Mucolli, Kartum, Nilsen (3)

                            Assists: Gjertsen (5), Askar (2), 8 spillere med én assist

                            Det var nok også ganske få som trodde Michelsen og KBK skulle ligge så godt an etter 16 runder. Et lag helt uten store stjerner (Polen-floppen Gjertsen er vel den største) som i hovedsak har holdt seg i øvre sjikte av tabellen gjennom å være svært gjerrige bakover. KBK mangler en utpreget toppscorer, men har til gjengjeld hatt mange som har bidratt i målprotokollen. De har hentet inn Moses Mawa, som jo har et stort uforløst potensiale, og i så måte kan vise seg å være en joker i toppkampen. Bakerst har de en McDermott som muligens har vært ligaens beste keeper i år, og foran ham har Hopmark og Coly stått fjellstøtt ... helt til i det siste, i alle fall. Nær halvparten av KBKs baklengsmål har kommet i de siste fem kampene, og det kan virke som om det begynner å slå litt sprekker defensivt. 3 tap siste 5 er bekymringsverdig, og KBK er nødt til å snu den vonde trenden om de ikke skal bli hektet av i toppen. Fikk juling mot Glimt sist, og nå venter en annen gullfavoritt i Molde til helga. Skal også møte RBK før landslagspausen 2. oktober, så her skal topp 4-ambisjonene til KBK virkelig få testet seg.

                            Styrke: Trener Michelsen er helt fantastisk på å skape gull av gråstein, så igjen i år. Utrolig undervurdert trener som gang på gang leverer langt over evne for en klubb av KBKs størrelse.

                            Svakhet: 20 mål på 16 kamper er ikke et snitt som tilsier 4. plass. Dersom de ikke holder koken oppe i forsvar har jeg vanskelig for å se at KBK ikke skal falle på tabellen. Har en xGA som tilsier at de har vært svært heldige med antall innslupne mål så langt (nest verst totalt med 1,58 xGA, nest verst med 1,42 xGA hjemme og tredje verst med 1,73 xGA borte

                            Viking (25p, 7-4-5, 31-32, -1)

                            Form siste 5: U-V-V-T-U, 8p, 10-9, +1

                            Neste fem: RBK (H), STB (B), B/G (H), Molde (B), Sandefjord (H)

                            Toppscorere: Berisha (10), Tripic (6), Nilsen Tangen (4)

                            Assists: Bell (4), Pattynama (4), Berisha/Kabran (3)

                            Som Fuglas rake motsetning ligger ikke Viking der de ligger fordi de slipper inn få mål, men heller fordi de scorer motstanderne i senk. 32 baklengs er like mange som håpløse Brann, og kun Stabæk har flere innslupne med sine 35. Til gjengjeld er det kun trioen på topp som scorer flere enn siddisene. Viking har hentet hjem gamle helter i Berisha og Tripic, og det har de gjort lurt i. Duoen står for over halvparten av scoringene til klubben, og skader på en av disse vil være krise, om ikke nysigneringen Mai Traoré skulle finne på å sette fyr på ligaen. Sannsynligvis trenger han litt tilvenningstid.

                            Viking har en fin miks av rutinerte spillere og svært spennende talenter. Heggheim blir det noe stort av, Nilsen Tangen er en finfin spiller, og Joe Bell er utrolig undervurdert. Sistnevnte kan fort forsvinne ut før overgangsvinduet, men Viking har allerede videreført Oseania-satsningen på midtbanen ved å sikre seg en ny 99-årgangs Kiwi, denne gang med det norskklingende etternavnet Stensness . I tillegg har de hentet inn en meget spennende midtstopper i den slovenske U-21 spilleren David Brekalo. For Vikings del får man håpe han kan bidra til å demme igjen bakover, for et snitt tilsvarende 60 baklengs på én sesong lukter ikke akkurat 4. plass.

                            Kampprogrammet de neste fem er knalltøft, men det positive for Vikings del er at de, i likhet med KBK, vil være ferdige med topp 3 innen starten av oktober. Og Molde har de jo allerede slått -- en meget sterk prestasjon, og et forrykende comeback

                            Styrke: Gir seg aldri. Kan ligge under med flere mål og virke fortapte, men kommer tilbake gang på gang, nå senest mot Molde. Har angrepsspillere i ypperste ES-klasse, og er dødelig effektive i angrep (kun Molde (1,79) med høyere Xg enn Viking (1,68))

                            Svakhet: Slipper inn alt for mange mål, og virker generelt ustabile. dupper opp og ned på tabellen. Mangler den defensive robustheten til LSK og KBK, spesielt på bortebane hvor deres xGA (1,82) kun toppes av Stabæk (2,25)

                            VIF (23p, 5-8-3, 27-22, +5)

                            Form siste 5: U-U-T-U-U, 4p, 6-8, -2

                            Neste fem: STB (H), SF (B), MFK (H), B/G (B), SIF (H)

                            Toppscorere: Dønnum (6, solgt), Udahl (5), Tollås Nation/Borchgrevink (3)

                            Assist: Dønnum (3), Sahraoui (3), Borchgrevink (3)

                            De er nok skuffa på Valle. Tenk å ligge bak nyopprykkede Lillestrøm etter 16 spilte kamper. De har det i kjeften, men ikke i beina virker det som. Kødden fra Eidsvoll, Rolex-Dønnum, er borte, og med det nesten alt krydderet i Fagermos luftslott. De må lene seg på magikeren Sahraoui og håpe Kjartansson kommer seg i form veldig snart, ellers tror jeg de skal få det trått. Søpla har sluppet inn få mål i år, men nå har overhypede Klaesson bestemt seg for å slite benk i England for noen år, og med det står NAVerne igjen med svært urutinerte Haug og totalt urutinerte Sjøeng. I tillegg har strikkmotoren på backen, Adekugbe, flytta til Tyrkia.

                            Fagermo har messa mye om at man i Enga heller tar en 7. plass enn å signere middelmådigheter. Dette etter å ha henta svensk-makedonsk vrakgods ved navn Leonard Zuta fra Serie B. Albin Mörfeldt er kanskje spennende han, men når man gir 10ern til en 20-åring som har spilt 6 kamper for Varberg BOIS, så framstår jo det litt pussig. Nicolaj Thomsen virker for så vidt som en merittert og sterk signering, men her har VIF i kjent stil altså henta en midtbanespiller for å erstatte en back (Adekugbe). Vinduet er ikke over, men jeg vurderer VIF som overgangstaper i sommer. Gledelig nok litt tilbake til gamle synder på overgangsfronten.

                            Så ... hvorfor har jeg dem med i denne vurderingen? Det har seg sånn at de har noen spillere i ypperste ES-klasse i Sahraoui, Kjartansson og Bjørdal. Dersom de klarer å få alle disse tre til å skinne, og i tillegg får i gang Layouni, kan de bli farlige utover høsten. Fagermo er et rasshøl, men samtidig en veldig slu trener som er flink til å få mye ut av lite. Si hva du vil om fyren, men hvordan han bygget opp Odd var forbilledlig. Nå som han er borte, er Odd igjen på vei inn i glemselens dal der de hører hjemme. Jeg tror VIF er såpass svekka at de ikke er favoritten til 4. plassen, men de kan veldig fort overraske.

                            VIF har også et ganske så tøft kampprogram med Molde hjemme og B/G borte. De er avhengig av poeng i minst en av disse, men det er lite som tilsier at dette skal skje slik ting ser ut nå.

                            Styrke: Fagermo er en av landets dyktigste trenere, og det er mange talentfulle gutter på vei opp. Sahraoui er så god at jeg håper han forsvinner ut av landet ASAP, og Kjartansson er en målgarantist når han er skadefri. Bjørdal er ekstremt undervurdert i fotball-Norge, og er limet som binder dette VIF-laget sammen. Udahl har vist seg som en klok signering, og Odin Thiago Holm og Seedy Jatta kommer til å bli veldig gode. Vi håper de venter litt lenger på det definitive gjennombruddet.

                            Svakhet: Mistet tre nøkkelspillere i sommer. Resultatene i det siste har vært langt under forventning (eller over forventning sett med gulsvarte briller), og Søpla er nødt til å komme seg opp på hesten igjen om de skal havne noe høyere enn den 7. plassen Fagermo etter sigende gjerne tar imot. Keeperplassen er ekstremt svekket, og det pene baklengssnittet kan fort se langt verre ut dersom ikke urutinerte Haug vokser raskt inn i rollen. Er inne i en svak formkurve.

                            Hva tror så mine meddebattanter om de kommende kampene?
                            Tok en titt tilbake på denne. Helt spinnvilt at vi bare er ett fattig poeng bak 4. plassen med den høsten vi har hatt. 14 av 33 poeng vunnet siden runde 16 er utrolig skralt. Virker nesten som det er kamp om å unngå 4. plass.

                            Deilig at Glimt-kampen er over. Resten av kampene har vi mulighet. Molde som enten vil ha et vanvittig press på seg for å forhindre B/G-gull eller er ferdigspilt for sesongen. Tikker det inn meldinger om mål i B/G-kampen den helga går fort lufta ut av Molde. Godset og SF er sannsynligvis ferdig for i år, så her har vi mer å spille for. Samtidig er Godset totalt uberegnelige i år. Friday spiller nok sitt livs kamp.

                            Kaan tilbake var sjukt digg å se. Knudsen er veldig god han, men det skjer noe når Kaan kommer inn. Håper han kan stille fra start mot Godset.

                            Men så var det denne høsten da. Holde Søpla bak seg er fortsatt målet!

                            Kommentar

                            • Lars Henrik Dahl
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2020
                              • 2188

                              Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                              Tok en titt tilbake på denne. Helt spinnvilt at vi bare er ett fattig poeng bak 4. plassen med den høsten vi har hatt. 14 av 33 poeng vunnet siden runde 16 er utrolig skralt. Virker nesten som det er kamp om å unngå 4. plass.
                              14 av 33 er skralt i forhold til resten av sesongen, og skralt for et topplag. En slik poenghøst ville over en hel sesong gitt 38 poeng, noe jeg tror svært mange her ville takket ja til før sesongstart

                              Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                              Deilig at Glimt-kampen er over. Resten av kampene har vi mulighet. Molde som enten vil ha et vanvittig press på seg for å forhindre B/G-gull eller er ferdigspilt for sesongen. Tikker det inn meldinger om mål i B/G-kampen den helga går fort lufta ut av Molde. Godset og SF er sannsynligvis ferdig for i år, så her har vi mer å spille for. Samtidig er Godset totalt uberegnelige i år. Friday spiller nok sitt livs kamp.

                              To tette og jevne hjemmekamper hvor vi ikke vil få noe gratis. Lag som ikke har noe å spille for vet man aldri hvor man har. Bør likevel være realistisk å håpe på 6 poeng her. Men husk på, det er disse kampene vi har sviktet gang på gang, også i år. For å ta 4 plassen må vi sannsynligvis ha full pott. RBK har et overkommelig program og mye bedre målforskjell enn oss. Glimt har en viktig torsdagskamp, så bartene kan få det noe enklere enn normalt. KBK har igjen noen ekle kamper og er i svak form, så der har vi en mulighet til å avansere.

                              Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                              Kaan tilbake var sjukt digg å se. Knudsen er veldig god han, men det skjer noe når Kaan kommer inn. Håper han kan stille fra start mot Godset.
                              Håper også på det, men vi skal huske på at da Kairinnen kom inn hadde Glimt begynt å spare spillere til midtukekamp. Jeg tror det hadde minst like mye å si som at Kairinnen var så mye bedre. Uansett enig, KKK har vært savnet.

                              Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                              Men så var det denne høsten da. Holde Søpla bak seg er fortsatt målet!
                              Når mulighetene for Europa neste år svinner, er vel det å holde Søpla bak seg det viktigste målet - vel å merke for supporterne. Det burde være veldig mulig, med bare 3 kamper igjen. Søpla tar neppe 9 poeng, sannsynligvis heller ikke 7. Det innebærer at 4 poeng ville holde.

                              Jeg vil gjerne være foran Søpla, men som L'pool supporter minnes jeg en sesong for ikke så mange år siden - Klopps første sesong hvis jeg ikke tar feil. Everton supporterne feiret som gale over at de endte foran Liverpool på tabellen. Jeg syntes det var patetisk. (da sto jeg riktignok på andre siden) Hvorfor feire en 7.plass bare fordi rivalen kommer på 8? Vi må da ha høyere ambisjoner? Jeg tar heller sølv BAK Enga (selv om jeg håper de aldri vinner serien igjen) enn en 6. plass foran dem. Men som Bakke sa: "Det gjør jo ikke noe om vi ender foran Vålerenga"

                              Kommentar

                              • Kanarivogel89
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2006
                                • 4407

                                Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                                14 av 33 er skralt i forhold til resten av sesongen, og skralt for et topplag. En slik poenghøst ville over en hel sesong gitt 38 poeng, noe jeg tror svært mange her ville takket ja til før sesongstart




                                To tette og jevne hjemmekamper hvor vi ikke vil få noe gratis. Lag som ikke har noe å spille for vet man aldri hvor man har. Bør likevel være realistisk å håpe på 6 poeng her. Men husk på, det er disse kampene vi har sviktet gang på gang, også i år. For å ta 4 plassen må vi sannsynligvis ha full pott. RBK har et overkommelig program og mye bedre målforskjell enn oss. Glimt har en viktig torsdagskamp, så bartene kan få det noe enklere enn normalt. KBK har igjen noen ekle kamper og er i svak form, så der har vi en mulighet til å avansere.



                                Håper også på det, men vi skal huske på at da Kairinnen kom inn hadde Glimt begynt å spare spillere til midtukekamp. Jeg tror det hadde minst like mye å si som at Kairinnen var så mye bedre. Uansett enig, KKK har vært savnet.



                                Når mulighetene for Europa neste år svinner, er vel det å holde Søpla bak seg det viktigste målet - vel å merke for supporterne. Det burde være veldig mulig, med bare 3 kamper igjen. Søpla tar neppe 9 poeng, sannsynligvis heller ikke 7. Det innebærer at 4 poeng ville holde.

                                Jeg vil gjerne være foran Søpla, men som L'pool supporter minnes jeg en sesong for ikke så mange år siden - Klopps første sesong hvis jeg ikke tar feil. Everton supporterne feiret som gale over at de endte foran Liverpool på tabellen. Jeg syntes det var patetisk. (da sto jeg riktignok på andre siden) Hvorfor feire en 7.plass bare fordi rivalen kommer på 8? Vi må da ha høyere ambisjoner? Jeg tar heller sølv BAK Enga (selv om jeg håper de aldri vinner serien igjen) enn en 6. plass foran dem. Men som Bakke sa: "Det gjør jo ikke noe om vi ender foran Vålerenga"
                                Mange gode poenger her. 38 poeng er jo mer enn vi har tatt i mange tidligere år. Er nok prestasjonene i år som har gått mange, meg selv inkludert, litt til hodet. Målsetningen min før sesongen, å havne topp 10, er allerede oppnådd. Vi kan fortsatt bli nummer 10 om absolutt alt går på tverke siste tre, men sannsynligvis snakker vi topp 7. At vi ender på øvre halvdel i comebacksesongen er kruttsterkt og noe alle kan være stolte av. Gleder meg mer enn noensinne til neste sesong! Digg med cup å se fram til i mars og.

                                Kommentar

                                • Aderyn
                                  Seniormedlem
                                  Forumsadist
                                  • Dec 2020
                                  • 133

                                  Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                                  Mange gode poenger her. 38 poeng er jo mer enn vi har tatt i mange tidligere år. Er nok prestasjonene i år som har gått mange, meg selv inkludert, litt til hodet. Målsetningen min før sesongen, å havne topp 10, er allerede oppnådd. Vi kan fortsatt bli nummer 10 om absolutt alt går på tverke siste tre, men sannsynligvis snakker vi topp 7. At vi ender på øvre halvdel i comebacksesongen er kruttsterkt og noe alle kan være stolte av. Gleder meg mer enn noensinne til neste sesong! Digg med cup å se fram til i mars og.
                                  10 plass er faktisk umulig, i og med at Godset(10) og Haugesund(9) skal møtes. Begge disse må vinne sine 3 siste kamper for å kunne ha en mulighet å havne foran oss. 9 er dårligst mulig plassering per nå og 8 er lavest mulig jeg tror er realistisk om vi har lite flyt. Topp 7 skal nok gå greit som du sier, håper virkelig vi klarer å holde enga bak oss. Ville vært en gulrot. Men litt redd med tanke på deres enkle kampprogram og at vi har Molde igjen. Men nå er det ikke sånn at enga valser over enkel mostand heller, ofte der de sliter.

                                  Kommentar

                                  • BD
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Feb 2006
                                    • 1403

                                    Uavgjort p.t. i både i RBK-Glimt og KBK-Viking. En scoring til Glimt står øverst på ønskelista. 4 poeng til RBK og 3 til oss i de to siste er ikke usannsynlig, da kan det være avgjørende

                                    Kommentar

                                    • BD
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2006
                                      • 1403

                                      Opprinnelig skrevet av BD
                                      Uavgjort p.t. i både i RBK-Glimt og KBK-Viking. En scoring til Glimt står øverst på ønskelista. 4 poeng til RBK og 3 til oss i de to siste er ikke usannsynlig, da kan det være avgjørende
                                      Der scorer KBK, ikke bra

                                      Kommentar

                                      • OlaG
                                        Oversetterdrone
                                        Myklebust Light
                                        • May 2008
                                        • 895

                                        Selv om det selvfølgelig hadde vært bedre at RBK tapte så kan man vel ikke si annet enn at vi var greit heldige med resultatene i de andre kampene denne runden

                                        Kommentar

                                        • BD
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Feb 2006
                                          • 1403

                                          Jeg tror vi sannsynligvis trenger 4 poeng for å holde KBK bak oss og 6 poeng for å holde RBK bak oss

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎