Sesongen 2021

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • niko
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2008
    • 441

    Opprinnelig skrevet av Playboy1

    Enig , 5 scoringer etter corner , høres ikke så galt ut.
    Bare at vi har virket så veldig tafatt på corner over lengre tid nå . Samtidig med at vi har hatt så veldig mange av dem.
    Statistisk scorer man på ca 3% av cornere, ser det ut til. Så hvis vi er på snittet med 5 scoringer, tilsvarer det 166 cornere / 22 kamper = ca 7.5 cornere/kamp. Fant ikke i farta hvor mange cornere vi har totalt i år, men vi er neppe så langt unna snittet. Når det er sagt, har jeg også inntrykk av at vi ikke virker spesielt skumle på cornere.

    Kommentar

    • plantemiddel
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2012
      • 801

      Noen som vet hvorfor vi bare spiller lørdagskamper? Mulig en får kompensasjon, men må jo bety en del tapte billettintekter for klubben.

      Kommentar

      • Kroktåa
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2015
        • 2872

        Opprinnelig skrevet av plantemiddel
        Noen som vet hvorfor vi bare spiller lørdagskamper? Mulig en får kompensasjon, men må jo bety en del tapte billettintekter for klubben.
        Fordi NFF, antakelig.

        I intervjuet på mandag, uttalte Lauritsen bl.a.: "Han tror også de sportslige resultatene kunne gitt høyere publikumsinntekter enn det de budsjetterte med. – Det er jo naturlig å tro det. På den andre siden så er det klart at det er mer gunstig å spille søndag klokka seks enn lørdag klokka seks."

        Han nevnte ingen ting om kompensasjon.

        Kommentar

        • Kanarivogel89
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 4304

          Har vi noensinne sett noe lignende? Er vel sju lørdagskamper på rad vi vil ha nå etter Viking-kampen? Så kommer en kamp i midtuka mot Stabæk før RBK til helga, også denne på lørdag.

          Kommentar

          • Kanarivogel89
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2006
            • 4304

            Søpla poenget bak nå. Blir pri nummer én å holde dem bak oss, men tror det blir tøft med kampprogrammet vi har igjen.

            Kommentar

            • knut
              Make knut Great Again
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2006
              • 9370

              Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
              Søpla poenget bak nå. Blir pri nummer én å holde dem bak oss, men tror det blir tøft med kampprogrammet vi har igjen.
              Hvis ikke vi mønstrer antatt førsteellver, er vi ikke favoritt i en eneste av kampa vi har igjen.

              Folk nevner psyken. Jeg tror heller det er mangel på kvalitet som viser seg.

              Og så må Edh få spella!

              Kommentar

              • Kanarivogel89
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 4304

                Opprinnelig skrevet av knut

                Hvis ikke vi mønstrer antatt førsteellver, er vi ikke favoritt i en eneste av kampa vi har igjen.

                Folk nevner psyken. Jeg tror heller det er mangel på kvalitet som viser seg.

                Og så må Edh få spella!
                Tilbøyelig til å være enig her. Hadde det vært f.eks. Ranger, Dragsnes, DG og Garnås som hadde vært ute så hadde saken vært en annen. Åsen, en av KK eller Mathew, TLO og Igoh er de absolutt verste fire fraværene vi kan ha (i tillegg til MHC, som heldigvis er tilbake nå). Kvaliteten faller noe helt enormt. Er ikke tilfeldig at knekken kom etter hvert som denne gjengen falt fra. Og jeg tviler på at vi ser Åsen eller KK tilbake på banen før etter landslagspausen i november.

                Jeg vil påstå vi fortsatt er favoritter mot Stabæk på onsdag, dog. Spesielt dersom TLO er tilbake (ikke at Braut var svak mot Viking altså. Han kom vel til tre veldig feite, så han får godkjent). Hvis vi ikke vinner der blir det typ 10. plass i år. Vinner vi kan vi kanskje få oss et boost, men jeg tror dessverre vi blir slakt på Lerkendal neste helg.

                Edh må dyrkes. Helt enig der. Nå har vi lite å spille for. Da er det bedre å utvikle et så stort talent som Eskil

                Kommentar

                • Tvilling
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2006
                  • 1465

                  Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                  Og jeg tviler på at vi ser Åsen eller KK tilbake på banen før etter landslagspausen i november
                  I flg En idag: "Thomas Lehne Olsen og Gjermund Åsen er begge trolig tilbake i LSK-troppen til onsdagens kamp."

                  Kommentar

                  • Lars Henrik Dahl
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2020
                    • 2046

                    Opprinnelig skrevet av Tvilling

                    I flg En idag: "Thomas Lehne Olsen og Gjermund Åsen er begge trolig tilbake i LSK-troppen til onsdagens kamp."
                    Merk: "Troppen" - Altså ikke det samme som at de er klare for 90 min. Synes for øvrig at Braut var en av de få som ikke gjorde seg bort mot Viking. Prøver også å tenke positivt i forhold til at når kampen uansett var tapt var det fint å gi spilletid til spillere som Bergum og Skogvold framfor å risikere kjeksbeina til Helland på en kunstgressbane.

                    Kommentar

                    • Kanarivogel89
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2006
                      • 4304

                      Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl
                      Synes for øvrig at Braut var en av de få som ikke gjorde seg bort mot Viking.
                      Har lyst til å slå et slag for Brauten her. Totalt umulig situasjon for en spiller å befinne seg i mtp. formen til konkurrenten, men han jobber på og kommer til målsjanser på løpende bånd når han får tillit. Helt utrolig at han ikke fikk seg minst ett mål mot Viking og Stabæk. Redningene til Østbø og Sandberg var meget kvalifiserte. Begge sjansene er mål 9/10 ganger. Det kommer til å løsne for Jonatan, og jeg håper han kan få en større rolle å spille neste sesong, for det fortjener et såpass stort talent.

                      Kommentar

                      • Kroktåa
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2015
                        • 2872

                        Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                        Har lyst til å slå et slag for Brauten her. Totalt umulig situasjon for en spiller å befinne seg i mtp. formen til konkurrenten, men han jobber på og kommer til målsjanser på løpende bånd når han får tillit. Helt utrolig at han ikke fikk seg minst ett mål mot Viking og Stabæk. Redningene til Østbø og Sandberg var meget kvalifiserte. Begge sjansene er mål 9/10 ganger. Det kommer til å løsne for Jonatan, og jeg håper han kan få en større rolle å spille neste sesong, for det fortjener et såpass stort talent.
                        Brauten er vår mann for sesongene 22-24. Etter sesongen blir TLO solgt for en pen slump (10-20 mill) til en topp 6-10-liga, der han sikrer pensjonen sin på et par tre år. Da er tida inne for vår Johnny Braut

                        Han har de siste kampene vist at han absolutt er en målsnik, kommer seg til skarpe sjanser, men har et lite knepp til før han setter de sjansene han nå har brent. Det har ikke bare vært godt keeperarbeid som har holdt ham unna skåringer (ja, det har vært gode keeperredninger) men også mangelen på rutinert smartness der han skal klare å kamuflere avslutningene.

                        På både skuddet i går, og headingen mot Viking, klarer en god keeper å lese hvor ballen kommer tidelen før han faktisk avslutter. Når han kommer over det kneppet (og det er jeg overbevist om at han gjør) kan han komme til overgå både TLO og de fleste andre målsniker i TL.

                        Kommentar

                        • Kroktåa
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2015
                          • 2872

                          Tre hjemme og tre borte igjen. De tre borte er i kategorien grusom, jeg regner med sikre null poeng i Bodø og i Trondheim. Godset og Sandefjord i ingenmannsland utenfor nedrykksfare, regner jeg som like sikre trepoengere hjemme. Vi har hatt et forunderlig tak på de miljøkriminelle på Røkkeløkka, så der øyner jeg håp om ett poeng. Søpla på Åråsen er helt åpen.

                          Da tror jeg vi havner på mellom 45–48 poeng, som bør holde til 5.–6. plass, avhengig av om KFK kollapser. Viking tror jeg holder steamen helt inn, sjøl om de taper mot skarrepakket i kveld! Og regner med at sarpingene viser litt stolthet ved sitt ærverdige navn, og sender slumsøstrene gjennom damlukene ned Sarpefossen.

                          En sesong godt over forventet, med gode forventninger til neste år med litt forsterkninger og mer rutine. Og vi har altså Nardo i cupen i mars.

                          Kommentar

                          • knut
                            Make knut Great Again
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2006
                            • 9370

                            Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                            Etter sesongen blir TLO solgt for en pen slump (10-20 mill) til en topp 6-10-liga, der han sikrer pensjonen sin på et par tre år.
                            Unner TLO et proffeventyr, hvis'n vil.

                            Men vi kan ikke selge han for småpenger!

                            Bak han på toppskårerlista er det jo nesten så "selvmål" er, så her må ting evt veies riktig.

                            Kommentar

                            • *eLSKerLSK*
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jun 2005
                              • 403

                              VIF tapte i kveld. Deilig. Da er vi uansett resultater i helgen, foran dem før derbyet. Ja, før.

                              Kommentar

                              • BD
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2006
                                • 1385

                                Ogbu er vel bare ett gult mot RBK fra å være suspendert igjen, ettersom han først fikk gult kort og deretter direkte rødt mot KBK? Garnås, Mathew, Ranger og Edh er også i faresonen.

                                Kommentar

                                • Aderyn
                                  Seniormedlem
                                  Forumsadist
                                  • Dec 2020
                                  • 133

                                  Opprinnelig skrevet av Kroktåa

                                  Etter sesongen blir TLO solgt for en pen slump (10-20 mill) til en topp 6-10-liga, der han sikrer pensjonen sin på et par tre år. Da er tida inne for vår Johnny Braut
                                  Klarer ikke helt se for meg Lehne ender i en slik type liga. Tror nok Asia er mer realistisk, sett det med andre eldre spillere i ligaen som leverer bra. Junker og Bakenga blant annet. Nederland-Belgia osv er først og fremst utviklingsligaer som ikke henter en 30 åring fra Norge uten noe utenlandserfaring. Tyrkia kan fort være en mulighet, eller Midtøsten/Japan tipper jeg. Pris kanskje 7-10 mill et sted siden han aldri har spilt utenfor ligaen og siden det tross alt er første sesongen han scorer i nærheten av så mange mål. Synes heller ikke vi er i en posisjon der vi kan skvise de siste millionene når det kommer til Lehne. Han har mer enn gjort seg fortjent til et utenlandseventyr. Så skal vi ha en rettferdig sum med penger men rundt 10 mill med alder/CV tatt i betraktning er nok det meste vi kan forvente.

                                  Kommentar

                                  • Playboy1
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 2109

                                    Opprinnelig skrevet av brune stakkeland
                                    Fra sak i adressa:
                                    "Pål André Helland forteller at både han og Gjermund Åsen ofte snakker med Hovland, og bekrefter langt på vei at de driver lobbyvirksomhet for å få stopperen til Åråsen neste sesong:"

                                    Det tyder vel på at Åsen ser for seg å bli på Åråsen neste sesong og
                                    Ang Hovland , Skjønner ikke helt hvorfor vi da evt skulle betale meget høy lønn for en spiller som da vil være 33 år ,
                                    og evt sende talenter ala Slørdahl enda lenger bak i køen ?

                                    Kommentar

                                    • Sailor Man
                                      Moderator
                                      • Jun 2007
                                      • 1328

                                      Opprinnelig skrevet av Playboy1

                                      Ang Hovland , Skjønner ikke helt hvorfor vi da evt skulle betale meget høy lønn for en spiller som da vil være 33 år ,
                                      og evt sende talenter ala Slørdahl enda lenger bak i køen ?
                                      En kontrakt på et år eller to med Hovland tror jeg vil passe oss veldig bra. Han vil heve kvaliteten i forsvaret big time. Per nå har vi bare fire midtstoppere i troppen, og tre av dem spiller hver kamp. Skal vi fortsette å spill med tre bak, bør vi få inn en til..

                                      Angående Slørdahl, synes jeg ikke han helt har ES-nivået inne ennå. Som flere har vært inne på den siste tida, bør han lånes ut neste sesong.

                                      Kommentar

                                      • Sailor Man
                                        Moderator
                                        • Jun 2007
                                        • 1328

                                        Flyttet et par innlegg hit fra spillertråden til Åsen.

                                        Sailor Man, mod

                                        Kommentar

                                        • Kanarivogel89
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2006
                                          • 4304

                                          Molde får pryl av Godset ser jeg. P.t. tre poeng bak dem om vi vinner på Aker. Denne sesongen blir interessant til siste slutt den!

                                          Edit: Rødt på Bjørnbak. You love to see it!
                                          Last edited by Kanarivogel89; 31.10.2021, 19:18.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎