Sesongen 2021

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars Henrik Dahl
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2020
    • 2123

    Opprinnelig skrevet av lsk_rob

    Det høres merkelig ut av flere grunner. Garnås har tatt store steg det siste året med pasningsspillet sitt, og er stadig i bedring. Hvorfor vi skal ha inn en 33-åring som trolig krever en meget høy lønn forstår jeg veldig lite av, og jeg vet at RBK-supporterne er heller ikke helt overbevist over hans prestasjoner for de. Kunne KANSKJE vurdert han på en 1-års kontrakt, men siden han allerede har avslått en 1-års kontrakt fra RBK så håper jeg vi heller finner noen andre. Mye viktigere å finne en venstre vingback som kan utfordre Dragsnes, da det ser tynt ut der nå med tanke på de utgående kontraktene.
    Vi trenger en "Sesongen 2022" tråd snart. Hvis vi skal fortsette med 3 (5) bak hadde det som ga mest for pengene vært en forlengelse av ETS. Da har vi 5 habile stoppere. Jeg er ikke villig til å gi opp Slørdal. Forhåpentligvis har Ogbu is i magen til å bli en sesong til. Han er ennå veldig ung, og vil sannsynligvis være enda mer attraktiv om et år.

    Støtter at Dragsnes trenger en utfordrer. Edh kan selvfølgelig være utfordrer på begge sider, gitt at Ranger vil ha igjen plassen "sin", men Edh har vist at han fortjener å spille. Fortsatt forvirret over Baccay sin utvikling, som var moden for eliteserien for 2 år siden, gjorde en svak kamp og havnet i kulda, prøvespiller i England, og deretter ikke klarer å få fast plass på utlån i Postnord. Slik det ser ut nå er det vel lite som tilsier å forlenge med ham, men er på ingen måte sikker. Sentralt er vi godt forspent, gitt at Kairinnen blir. Forsvinner han i vinter må vi ha inn en til. Knudsen vil i stor grad kunne fylle skoene hans neste år, men vi må ha en backup. Krogstad virker å ha stoppet opp fullstendig. Han er god nok til å komme inn siste 15 i enkelte kampbilder, men ikke god nok til å styre kamper.

    Kommentar

    • Sailor Man
      Moderator
      • Jun 2007
      • 1340

      Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

      Fortsatt forvirret over Baccay sin utvikling, som var moden for eliteserien for 2 år siden, gjorde en svak kamp og havnet i kulda, prøvespiller i England, og deretter ikke klarer å få fast plass på utlån i Postnord.
      Enig - årets utlån til KIL var så kortvarig at han først og fremst var en nødløsning, men det er ikke et godt tegn at han ikke spilte fast på FFK i fjor og at han ikke får innhopp engang i år. Hadde klubben villet satse på ham burde han vel fått noen minutter i ny og ne? Man kan sikkert spekulere mye om hvorfor ikke, men det skjer jo ofte at gode juniorspillere ikke tar steget opp på toppnivå. Kanskje han trenger å gå omveien om litt lavere divisjoner en periode, som Marius Amundsen for eksempel.

      Kommentar

      • Lars Henrik Dahl
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2020
        • 2123

        Blir for øvrig spennende å se hva nysigneringen fra Sogndal har å komme med. Generelt skeptisk til skrytevideoer på Youtube, selv en viss Jesper så jo ut som en million der Likevel, ser ut som en god signering: En kraftpakke, brukbar teknisk, ok overblikk og to gode skuddbein. Kanskje ikke lynrask. En ting jeg la merke til er at han bare feirer seg selv på scoringer. Det passer VELDIG dårlig inn i det kollektivet vi har klart å bygge nå. Feiringen i seg selv er ikke farlig, men forteller ofte noe om mentalitet. Til sammenligning: TLO feiret nesten ikke 1-0 før Edh hadde kommet bort til ham i siste kamp. Mistenker at dette er noe man må jobbe med hos Adams for at han skal passe inn.

        Kommentar

        • Fugggel
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2020
          • 489

          Opprinnelig skrevet av Sailor Man

          Uenig i at vi ikke trenger vingback. Vi mister sannsynligvis Simen Kind, Baccay og DG, som alle tre ville vært alternativer på VB. Uten noen unggutter som Edh og Ranger på vei opp, blir det altfor tynt - særlig med skadehistorikken til Ranger.
          Enig i at det er på kanten. I en situasjon hvor det ikke er noen skader har vi dobbeldekning ettersom at Edh er like god på begge sider. Kan være at det vil være smart å hente en, men problemet er å få tak i noen som er god nok men sannsynligvis ikke starter. Det blir vanskelig.

          Kommentar

          • Sailor Man
            Moderator
            • Jun 2007
            • 1340

            Opprinnelig skrevet av Fugggel

            Enig i at det er på kanten. I en situasjon hvor det ikke er noen skader har vi dobbeldekning ettersom at Edh er like god på begge sider. Kan være at det vil være smart å hente en, men problemet er å få tak i noen som er god nok men sannsynligvis ikke starter. Det blir vanskelig.
            For å korrigere meg selv fra istad, så har Seferi spilt vingback tidligere, så han kan kanskje være et alternativ. Men på kort sikt kan jeg ikke se for meg at han skal være bor annet enn en nødløsning der, i en ganske ukjent rolle etter den sesongen han har hatt i år.

            Enig i at det er et vanskeligere å få gode spillere til å komme hvis de ikke kan regne med å spille, men et alternativ kan være å hente en unggutt, en spiller som kan spille i flere posisjoner (som DG eller Knudtzon) eller å få tak i en som tar plassen fra Dragsnes. Hvem det skulle vært, aner jeg ikke.

            Kommentar

            • Lars Henrik Dahl
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2020
              • 2123

              Opprinnelig skrevet av Fugggel

              Enig i at det er på kanten. I en situasjon hvor det ikke er noen skader har vi dobbeldekning ettersom at Edh er like god på begge sider. Kan være at det vil være smart å hente en, men problemet er å få tak i noen som er god nok men sannsynligvis ikke starter. Det blir vanskelig.
              Bakke har jo uttalt et par ganger at det ideelle er å ha en etablert (voksen) og en utfordrer (ung) i hver posisjon. Det er ikke dermed gitt at den etablerte spiller hver gang, da forsvinner poenget. Utfordringen med dobbelt dekning er at spillerne trenger spilletid både for å kunne levere stabilt og å kunne utvikle seg videre. En spiller som er god nok og har ambisjoner vil ikke finne seg i å sitte på benken over tid. Noe rotasjon fungerer, men man kan ikke rotere mye hvis laget fortsatt skal holde fasongen. Synes det har fungert godt i år, muligens med ett par unntak.

              Eskild og Magnus er to spillere som er intelligente nok og ferdighetsmessig gode nok til å bekle flere roller. Magnus hadde tre (!) forskjellige plasser i løpet av kampen mot Godset, og løste alle bra. Edh har spilt i hvert fall i 4 forskjellige posisjoner i år, selv om han akkurat nå er etablert som høyre vingback. Nå er de unge nok til å være fornøyd så lenge de får spille. De har havnet i den merkelige situasjonen at de er gode nok til 11'eren nesten uansett hvor behovet skulle være, men de er ikke nødvendigvis førstevalget på noen plass. (Edh har kanskje blitt det nå i Rangers skadefravær) På sikt får vi nok bedre utvikling på begge disse ved å la dem rendyrke en rolle. Edh har løst begge kantroller godt, akkurat som en del andre spillere (DG, Svendsen) Likevel: De færreste spillere er så tobeinte at de vil spille på samme måte på høyre og venstre side. Der man søker dødlinja fra ene kant, vil man gå mer innover fra andre kant.

              Det er mulig å argumentere for at Edh kan spille uansett, så kan Ranger og Dragsnes konkurrere om den andre plassen. (Jeg gjorde det selv i et tidligere innlegg) Jeg synes likevel det er en nødløsning. Fortsetter Edh utviklingen, spiller Edh der Edh er best, ikke der det er et hull i oppstillingen.

              Kommentar

              • G-Man
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2011
                • 3150

                Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl
                Blir for øvrig spennende å se hva nysigneringen fra Sogndal har å komme med. En ting jeg la merke til er at han bare feirer seg selv på scoringer. Det passer VELDIG dårlig inn i det kollektivet vi har klart å bygge nå. Feiringen i seg selv er ikke farlig, men forteller ofte noe om mentalitet.
                Her treffer dumin bekymring veldig godt. Adams er utvilsomt et talent, men inntrykket fra Sogndal-kampene dette året er en spiller som har mye å gå på rent mentalt. Feiring er en ting, men jeg har også sett en rekke tilfeller av at når han mister ballen så bare stopper han opp, fremfor å forsøke å ta ballen tilbake. Mange sjanser har også rent ut i sanden fordi han på død og liv skal avslutte selv, fremfor å spille lagkamerater i bedre posisjoner.

                Ja, slike egoistiske luksusfakter er det mulig å fjerne når en spiller kommer til et godt kollektiv, la oss håpe det skjer her også (for talentet er udiskutabelt, og han har x-faktoren).

                Kommentar

                • lsk_rob
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Mar 2016
                  • 139

                  Opprinnelig skrevet av Fugggel

                  Enig i at det er på kanten. I en situasjon hvor det ikke er noen skader har vi dobbeldekning ettersom at Edh er like god på begge sider. Kan være at det vil være smart å hente en, men problemet er å få tak i noen som er god nok men sannsynligvis ikke starter. Det blir vanskelig.
                  Og, ikke minst, vi bør ha en vingback med en venstrefot. Har klubben tro på Baccay så er det selvsagt en mulig løsning.

                  Kommentar

                  • Sailor Man
                    Moderator
                    • Jun 2007
                    • 1340

                    Opprinnelig skrevet av G-Man

                    Her treffer dumin bekymring veldig godt. Adams er utvilsomt et talent, men inntrykket fra Sogndal-kampene dette året er en spiller som har mye å gå på rent mentalt. Feiring er en ting, men jeg har også sett en rekke tilfeller av at når han mister ballen så bare stopper han opp, fremfor å forsøke å ta ballen tilbake. Mange sjanser har også rent ut i sanden fordi han på død og liv skal avslutte selv, fremfor å spille lagkamerater i bedre posisjoner.

                    Ja, slike egoistiske luksusfakter er det mulig å fjerne når en spiller kommer til et godt kollektiv, la oss håpe det skjer her også (for talentet er udiskutabelt, og han har x-faktoren).
                    Enig - det er enormt viktig for oss å ta vare på den gode kulturen vi har klart å bygge opp på kort tid. Der er det ikke plass til primadonnaer, uten at jeg anklager Adams for å være en, altså. Jeg kjenner ikke godt nok til ham.

                    Heldigvis kommer Adams til en klubb der han åpenbart ikke er stjerna på samme måte som i Sogndal - her skal han lære av ligaens beste spiss. At vi har Åsen neste år også er nok viktig med tanke på å overøfre kulturen vår videre, i tillegg til at vi allerede har to nigerianere på laget som i høyeste grad er lagspillere. Tror vi har et bra mottaksapparat for unge spillere med litt for stort ego.

                    Kommentar

                    • gilbert
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 3174

                      I diskusjoner om kanter og vingbacker må det være lov (Nils Johan) å minne om at Henrik Skogvold alt har A-lagskontrakt og har fått sin debut i Eliteserien og vært i troppen en rekke ganger i år, tross sin unge alder (født 14. juli 2004). Geir Bakke sa dette om ham til RB tidligere i år:

                      "– Han er veldig ung, men har gode tyngdeoverføringer og er rask. Henrik er flink til å identifisere rom, og han vurderer godt hvilke rom han kan utnytte og gå i både med og uten ball. I tillegg er han en ganske distinkt avslutter også, sier LSK-treneren.

                      På et område sammenlikner han Skogvold med sesongens store gjennombruddsmann, den to år eldre Eskil Edh.

                      – Til å være så ung så er Henrik god relasjonelt og ganske flink til å vite hva som lønner seg når. Med tanke på å forstå spillet, så er han langt framme, akkurat som Eskil synes jeg. ABC-en er på plass, og han skal bare være litt i drivhus og vende seg til tempoet. Det er en reise han skal ut på, men han er en «coming man» han."

                      gilbert

                      Kommentar

                      • Fugggel
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2020
                        • 489

                        Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                        Det er mulig å argumentere for at Edh kan spille uansett, så kan Ranger og Dragsnes konkurrere om den andre plassen. (Jeg gjorde det selv i et tidligere innlegg) Jeg synes likevel det er en nødløsning. Fortsetter Edh utviklingen, spiller Edh der Edh er best, ikke der det er et hull i oppstillingen.
                        Hele poenget mitt er at jeg mener at Edh har vært best. Synes ikke det er en nødløsning om han spiller på begge sider. Så godt han har løst det tidligere ser jeg ikke at det går utover han på noen som helst måte.

                        Kommentar

                        • maxpayne
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2006
                          • 1212

                          Sesongen er selvsagt bra, men vi har en spiss som har scoret 57% av målene våre. Vi bør gjøre mye for å beholde TLO til vi har en spiller som i alle fall kan garantere for en 10 - 12 mål i ligaen. Forsvarsmessig ser vi ut til å ligge en 7 - 10 mål bedre enn nedrykksesongen og enn 3 - 6 mål bedre enn sesongene 2017 og 2018. En forbedring selvsagt men det er ingen tvil om at den som bærer sesongen på sine skuldere er TLO. Gjermund Åsen sine assist er også meget bra og jeg regner med at han umulig kan bomme like mye på mål neste sesong så her er vi godt skodd. Vi er nødt til å få en våre vingbacker til å garantere for en 8 til 10 målpoeng og få flere midtbanespillere i avslutningposisjoner med tellende resultat.. Klarer vi å nærme oss 32 - 34 innslupne mål neste sesonng så er vi med der oppe igjen. For en spiss som scorer såpass mye som i år tror jeg det er lenge til vi ser igjen.
                          Last edited by maxpayne; 03.12.2021, 14:16.

                          Kommentar

                          • MortenA
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2007
                            • 3352

                            Opprinnelig skrevet av Sailor Man
                            Heldigvis kommer Adams til en klubb der han åpenbart ikke er stjerna på samme måte som i Sogndal - her skal han lære av ligaens beste spiss. At vi har Åsen neste år også er nok viktig med tanke på å overøfre kulturen vår videre, i tillegg til at vi allerede har to nigerianere på laget som i høyeste grad er lagspillere. Tror vi har et bra mottaksapparat for unge spillere med litt for stort ego.
                            Føler meg trygg på at Åsen og Helland plukker eventuelle unoter før snøen har smeltet.
                            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                            Kommentar

                            • *eLSKerLSK*
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jun 2005
                              • 407

                              Så kan vi ikke bli dårligere enn nummer seks. Fortsatt mulig å ta 4. plassen.

                              Kommentar

                              • DoubleHi5
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2011
                                • 3956

                                Vi havner på øvre halvdel av tabellen. Det er sterkt i vår comeback-sesong. Det var artig å leke med tanken om både bronse og Europa. Vi må forsterke hvis vi skal fortsette fremgangen.
                                Elska þetta félag

                                Kommentar

                                • bjarmann
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2005
                                  • 2869

                                  Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                  Vi havner på øvre halvdel av tabellen. Det er sterkt i vår comeback-sesong. Det var artig å leke med tanken om både bronse og Europa. Vi må forsterke hvis vi skal fortsette fremgangen.
                                  Bronse? Lekte med tanken om gull jeg. Deilig var det. En sesong jeg aldri vil glemme
                                  I år så tar vi alt

                                  Kommentar

                                  • kunden
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2005
                                    • 2298

                                    Skulle fjerdeplassen ryke kan vi vel nå Europa hvis vi vinner cupen. Istemmer "hvilken sesong". Hadde jeg ikke i mine villeste fantasier trodd etter 3-4 serierunder.

                                    Kommentar

                                    • sigurdsen
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2006
                                      • 1817

                                      Noen som vet om det kan være aktuelt å hente tilbake ETS før siste kamp? Antar at han ønsker å fullføre meg Jerv i håp om opprykk.

                                      Kommentar

                                      • Lars Henrik Dahl
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2020
                                        • 2123

                                        Eurosport- Årets lag. Petter velger MHC, Ogbu, Åsen og TLO. Jokke har Åsen og TLO pluss våre gamle Sheriff og Ohi

                                        Kommentar

                                        • McGuffy
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2004
                                          • 5094

                                          Opprinnelig skrevet av sigurdsen
                                          Noen som vet om det kan være aktuelt å hente tilbake ETS før siste kamp? Antar at han ønsker å fullføre meg Jerv i håp om opprykk.
                                          Vi har vel ikke anledning til å registrere spillere i troppen nå? Ref Arnor i fjor.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎