Sesongen 2021

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6075

    Opprinnelig skrevet av Sailor Man

    Helt enig med midtbanen, der trengs det ikke flere. Vi har fire sentrale/indreløpere vi kan være trygge på at holder bra ES-nivå og spennende unggutter i bakhånd.

    Med angrepsrekka er det kanskje nok folk på papiret, men dekninga vår der er dårligere. Dobbeldekninga her legger opp til at vi får inn Helland (som jeg ikke tar for gitt ennå) og spillere ute av beste posisjon. DG har vel bare spilt på høyre i tida hans her, jeg veit ikke om han er like god på venstre. Seferi er jeg usikker på, men han har vel også for det meste spilt på høyre? Av spillerne vi har i troppen nå er vel Svendsen den klareste kandidaten til å ta venstrevingen.

    Hvis vi tar med Helland i regnestykket har vi en bankers spiller på høyre, men vi kan ikke regne med at han spiller 30 kamper. så jeg mener vi trenger bedre dekning uavhengig av om han kommer, og som en var inne på over her, helst en som kan spille både ving og midtspiss.

    edit: Hvilken plass i rekka Seferi får, blir jo opp til ham selv og hvordan han presterer på trening. Med ham tror jeg vi har en spiller som fort kan vise seg som bedre enn både DG og Svendsen, men at det blir tidlig å forvente så mye av ham denne sesongen. Han har muligheten til å vinne plassen eller i det minste en backuprolle og veldig lite å tape.
    Seferi er venstreving. Vet ikke om han noen gang har spilt på høyre?

    Helland er en dårlig fitt siden vi har DG på høyre som er det mest naturlige fvingvalget i troppen. Med Helland inn så må DG fungere på høyre, ellers er det egentlig ikke plass til han i troppen og vi må ha inn en ny venstreving. Om Helland ikke kommer inn, så er det en venstreving vi egentlig trenger, ja. Med Helland på høyre så må vi ha en bakromstrussel på venstre, da er ikke Svendsen riktig mann.

    Kommentar

    • Fugggel
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2020
      • 489

      Opprinnelig skrevet av G-Man

      Jeg tror det blir konge, de utfyller hverandre perfekt, og jeg har en massiv softspot for Garnås!
      hvordan utfyller de hverandre?

      Vet ikke hvor mye du har sett av Ogbu, men han er vant til å spille som den sentrale av 3 stoppere. I alle kampene jeg har sett av han så er han veldig ofte ute av posisjon og han tar ofte store sjanser. Dette er mye mer risikofylt i en back rekke med 2 stoppere.

      Garnås er etter min menig ganske lik, han utlyser heller ikke mye trygghet.

      vi får da også et stopperpar med tilsammen en eliteseriekamp.

      jeg savner en tydelig leder med erfaring bak, og etter min menig så er ikke det garnås.

      Bare så det er sagt så mener jeg at signeringen av Ogbu er meget bra, potensialet hans er skyhøyt!


      Kommentar

      • Fugggel
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2020
        • 489

        Opprinnelig skrevet av HSft

        Seferi er venstreving. Vet ikke om han noen gang har spilt på høyre?

        Helland er en dårlig fitt siden vi har DG på høyre som er det mest naturlige fvingvalget i troppen. Med Helland inn så må DG fungere på høyre, ellers er det egentlig ikke plass til han i troppen og vi må ha inn en ny venstreving. Om Helland ikke kommer inn, så er det en venstreving vi egentlig trenger, ja. Med Helland på høyre så må vi ha en bakromstrussel på venstre, da er ikke Svendsen riktig mann.
        Enig, vi er avhengig av at DG lykkes på Venstre gitt at Helland kommer. Vi kommer i større grad til å bli spilt lave i år og da trenger man en spiller som er hissig på bakrommet. Og det er vel det DG er best på. Tror derfor ikke det har så mye å si om han spiller Høyre eller Venstre.

        Kommentar

        • Sailor Man
          Moderator
          • Jun 2007
          • 1353

          Opprinnelig skrevet av Fugggel

          Enig, vi er avhengig av at DG lykkes på Venstre gitt at Helland kommer. Vi kommer i større grad til å bli spilt lave i år og da trenger man en spiller som er hissig på bakrommet. Og det er vel det DG er best på. Tror derfor ikke det har så mye å si om han spiller Høyre eller Venstre.
          Vi håper på det!

          Usikkerheten rundt Braut som backup er fortsatt der for min del. TLO var mye sliten mot slutten av kampene i fjor og burde vært bytta ut. Braut fikk ikke sjansen i fjor, så vi må håpe på at han har tatt noen steg siden da, men helst skulle jeg sett en mer «ferdig vare» til å ta den joker-rollen.

          Kommentar

          • HSft
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2004
            • 6075

            Opprinnelig skrevet av Fugggel

            Enig, vi er avhengig av at DG lykkes på Venstre gitt at Helland kommer. Vi kommer i større grad til å bli spilt lave i år og da trenger man en spiller som er hissig på bakrommet. Og det er vel det DG er best på. Tror derfor ikke det har så mye å si om han spiller Høyre eller Venstre.
            Enig. Med Svendsen - Lehne - Helland som fronttreer og Åsen som den nærmeste bak dem, så kan motstander sette forsvarslinja si på vår 16meter.

            Vi er ikke så interessert i innlegg fra DG og har ikke noe ønske om at han har ball bredt i banen, så det bør fungere fint at han går i bakrom og løp inn i feltet rundt Lehne fra venstresiden. Burde være mer naturlig å komme til avslutninger fra venstre.

            Kommentar

            • HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6075

              Spennende offensive talenter vi har henta i hvert fall:

              Kommentar

              • hthaug
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2004
                • 407

                Opprinnelig skrevet av HSft
                Spennende offensive talenter vi har henta i hvert fall:
                https://youtu.be/hci9eHk29s0?t=16
                Kommer til å råtne på benken selv om Lehne blir fotballinvalid regner jeg med.

                Kommentar

                • Fugggel
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2020
                  • 489

                  Opprinnelig skrevet av HSft

                  Enig. Med Svendsen - Lehne - Helland som fronttreer og Åsen som den nærmeste bak dem, så kan motstander sette forsvarslinja si på vår 16meter.

                  Vi er ikke så interessert i innlegg fra DG og har ikke noe ønske om at han har ball bredt i banen, så det bør fungere fint at han går i bakrom og løp inn i feltet rundt Lehne fra venstresiden. Burde være mer naturlig å komme til avslutninger fra venstre.
                  Så kan det være i enkelt matcher hvor vi styrer kampen i større grad, at Svendsen-Lehne-Helland kan være en meget bra front trio. Kan skapes en del ubalanse med de vingene der!

                  Kommentar

                  • armykanari
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2009
                    • 737

                    Opprinnelig skrevet av hthaug

                    Kommer til å råtne på benken selv om Lehne blir fotballinvalid regner jeg med.
                    Blir utrolig spennende å følge med i treningskampene fremover.

                    Kommentar

                    • Aderyn
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • Dec 2020
                      • 133

                      Hørte på en podcast med navn "Synseligaen" der de hadde Tom Nordlie som gjest, episoden lagt ut i går.

                      Der kom det fram, tror ikke dette har blitt lekket ut i media(?), at David Datro Fofana, 18 år gammel spiller fra Elfenbenkysten. Stort talent som allerede har a-landslagskamper faktisk var på vei og skulle til å signere for Lillestrøm fram til moren stoppet avtalen og krevde at han dro til enten "Belgia eller Molde". Og selvfølgelig ble det annonsert i dag at gutten har signert for Molde. Flere klubber i store land har vært interessert. Fy faen skulle man ikke få enda en grunn til å hate Molde, bare vent til guttungen blir solgt for 50 mill nå.

                      Kommentar

                      • Sailor Man
                        Moderator
                        • Jun 2007
                        • 1353

                        Opprinnelig skrevet av Aderyn
                        Hørte på en podcast med navn "Synseligaen" der de hadde Tom Nordlie som gjest, episoden lagt ut i går.

                        Der kom det fram, tror ikke dette har blitt lekket ut i media(?), at David Datro Fofana, 18 år gammel spiller fra Elfenbenkysten. Stort talent som allerede har a-landslagskamper faktisk var på vei og skulle til å signere for Lillestrøm fram til moren stoppet avtalen og krevde at han dro til enten "Belgia eller Molde". Og selvfølgelig ble det annonsert i dag at gutten har signert for Molde. Flere klubber i store land har vært interessert. Fy faen skulle man ikke få enda en grunn til å hate Molde, bare vent til guttungen blir solgt for 50 mill nå.
                        Så lenge der er «synseligaen» som er kilden, holder jeg meg avventende til de ryktene

                        Kommentar

                        • Aderyn
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • Dec 2020
                          • 133

                          Opprinnelig skrevet av Sailor Man

                          Så lenge der er «synseligaen» som er kilden, holder jeg meg avventende til de ryktene
                          Det er bare podcasten, poenget er jo at Tom Nordlie var gjest og det var han som meldte dette. Nordlie har kontakter innad i klubben og ser ikke noen grunn til at han er en type som han skulle lyve om det der. Eneste grunnen jeg hørte på var pga nettopp han var gjest. Tydeligvis var dealen så og si i boks mye pga at Atta Aneke og Mesfin har et solid forhold.

                          Kommentar

                          • BD
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Feb 2006
                            • 1400

                            Opprinnelig skrevet av Aderyn

                            Det er bare podcasten, poenget er jo at Tom Nordlie var gjest og det var han som meldte dette. Nordlie har kontakter innad i klubben og ser ikke noen grunn til at han er en type som han skulle lyve om det der. Eneste grunnen jeg hørte på var pga nettopp han var gjest. Tydeligvis var dealen så og si i boks mye pga at Atta Aneke og Mesfin har et solid forhold.
                            Han var på prøvespill i mfk for ett år siden, så der hadde det vel vært vi som hadde "stjålet" han dersom han hadde gått til oss.

                            Kommentar

                            • HSft
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2004
                              • 6075

                              Fint om vi er på banen på den type spillere i hvert fall.

                              Kommentar

                              • Roll75
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2007
                                • 834

                                Hva skjer med Helland? Vært stille noen dager nå...

                                Kommentar

                                • niko
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2008
                                  • 448

                                  Jobber med sluttpakke fra RBK før det kan skje noe mer: Rosenborg, Lillestrøm | Helland ute av Hareides RBK-planer: - Ingenting er uaktuelt (nettavisen.no)

                                  Kommentar

                                  • kunden
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2005
                                    • 2309

                                    "De prøver forgjeves å finne en klubb som vil ha meg, sier Helland til avisen"
                                    Så det er ingen som vil ha mannen, Eller mente han fortvilet?

                                    Kommentar

                                    • hthaug
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2004
                                      • 407

                                      Opprinnelig skrevet av kunden
                                      "De prøver forgjeves å finne en klubb som vil ha meg, sier Helland til avisen"
                                      Så det er ingen som vil ha mannen, Eller mente han fortvilet?
                                      Er vel det at RBK heller vil slippe sluttpakke. De ønsker seg et bud som jeg regner med ingen er villig til å betale.

                                      Kommentar

                                      • kunden
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 2309

                                        Opprinnelig skrevet av hthaug

                                        Er vel det at RBK heller vil slippe sluttpakke. De ønsker seg et bud som jeg regner med ingen er villig til å betale.
                                        Er nok det ja jmfr lønna til Åsen

                                        Kommentar

                                        • Sailor Man
                                          Moderator
                                          • Jun 2007
                                          • 1353

                                          Opprinnelig skrevet av hthaug

                                          Er vel det at RBK heller vil slippe sluttpakke. De ønsker seg et bud som jeg regner med ingen er villig til å betale.
                                          Det er sjanseløst for dem, et sånt bud kommer aldri til å komme.

                                          1. spilleren har sagt han vil fortsette i Norge
                                          2. Han har sannsynligvis en av de høyeste lønningene i ES, og kan ikke forvente å få noe i nærheten av det i neste klubb.
                                          3. RBK har gått ut offentlig og sagt at han ikke er ønsket med videre.

                                          Hele greia virker veldig klønete av Rosenborg, og de har nok bare to valg i praksis: Beholde Helland som har fått beskjed i avisa om at Hareide ikke vil satse på ham eller betale ham ut av kontrakta.

                                          Edit: Alle interesserte klubber skjønner det samme som oss - hvis vi bare venter litt får Helland med seg en sluttpakke som gjør at han kan fire på lønnskravene.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎