Sesongen 2021

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Dumbo
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2004
    • 467

    Opprinnelig skrevet av Tjodleif
    Sves: "Likevel må jeg innrømme at jeg ikke trodde Molde skulle være så desperate etter en ny spiss da Leke James dro gratis til en klubb i Saudi-Arabia at de skulle tilby Sigurdarson minst fem millioner i total lønn hvert av de to neste årene. Det er sannsynligvis minst tre ganger så høy lønn som han har i LSK."

    Måten Sves formulerer seg på her tyder ikke på en forsnakkelse/"forskrivelse", men at Sves faktisk erfarer at BBS er blitt tilbud rundt 5 mill i årslønn. Hele Moldeforumet på VGD og mange fler har konkludert, uten diskusjon, at Sves' skrablerier melder om 5 mill over to år, altså 2,5 mill i årslønn

    Hva som er det rette i saken er det få som vet, men folk må da klare å tolke et avsnitt bokstavelig.
    For øvrig står følgende i samme artikkel "Så seint som mandag sa han nei til et lønnstilbud som etter det RB kjenner til var på rundt fire millioner kroner." Vi kan anta at dette beløpet også var årslønn. Med andre ord sa han nei til over en toårsperiode å tjene 8 millioner i Molde for istedenfor å tjene godt under halvparten hos oss. Jeg tviler på om så mange andre spillere hadde valgt bort 4-5 millioner kroner ved å spille for oss fremfor Molde. At tilbudet til slutt ble så godt at det var umulig å si nei, tror jeg de fleste har forståelse for. Også de som i skuffelse skrive skit om BBS.

    Kommentar

    • Sailor Man
      Moderator
      • Jun 2007
      • 1340

      Forståelse har jeg - penger er viktigere for Björn enn LSK. Det er likevel skuffende fordi han velger å gå til nettopp Molde og på grunn av alle de tidligere uttalelsene hans.

      Ellers er det mange antagelser om lønna han er tilbudt i Molde, men lite håndfast. Det er heller ikke så interessant hvor mye penger han er tilbudt, synes jeg. Det er mye mer enn i LSK og nok for Björn.

      Kommentar

      • DoubleHi5
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2011
        • 3956

        Opprinnelig skrevet av HSft

        Enig i alt utenom det der. Lehne og Braut er bra dekning på spissplassen. Man må erstatte Haraldsson. Er en venstreving av høy kvalitet vi mangler. Skremmende at vi ikke er linka til noen.
        Enig. Men ikke si det til Stavrum i Molde. Vi bør bruke dette for alt det er verdt i forhandlingene. Og jeg regner jo med at vi hadde planer om å bruke ham hvis han ble klar!
        Elska þetta félag

        Kommentar

        • Sailor Man
          Moderator
          • Jun 2007
          • 1340

          Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

          Enig. Men ikke si det til Stavrum i Molde. Vi bør bruke dette for alt det er verdt i forhandlingene. Og jeg regner jo med at vi hadde planer om å bruke ham hvis han ble klar!
          Helland kan vel spille på venstre?

          Kommentar

          • G-Man
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2011
            • 3150

            Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
            Og jeg regner jo med at vi hadde planer om å bruke ham hvis han ble klar!
            Og det er et stort HVIS - og det er ikke for å slenge dritt om bbs, men jeg tror mange her inne har fullstendig urealistiske forventninger til hva selv en skadefri utgave kan levere.

            Kommentar

            • HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6075

              Opprinnelig skrevet av Sailor Man

              Helland kan vel spille på venstre?
              Helland bør vel absolutt spille på høyre. Er ikke en spiller som har hurtighet til å komme seg rundt på kanten så mye.

              Vil tro DG på feil side er mer aktuelt.

              Kommentar

              • HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6075

                Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

                Enig. Men ikke si det til Stavrum i Molde. Vi bør bruke dette for alt det er verdt i forhandlingene. Og jeg regner jo med at vi hadde planer om å bruke ham hvis han ble klar!
                Kan hende vi hadde brukt Lehne på venstre om BBS kom i form. Med Lehne og BBS som mottagere for innlegg slått av Helland så kunne det blitt farlig i boksen.

                Kommentar

                • bjarmann
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2005
                  • 2869

                  Opprinnelig skrevet av LS89
                  Nå melder Nidaros at Helland ønsker seg til LSK for å gjenforenes med Åsen. Dette var også en av grunnene til at Åsen valgte LSK og ikke Tromsø melder de.
                  Har gode kilder i Trøndelag på at Helland høyst sannsynlig kommer til oss!
                  I år så tar vi alt

                  Kommentar

                  • Tvilling
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2006
                    • 1467

                    Opprinnelig skrevet av Sailor Man
                    Forståelse har jeg - penger er viktigere for Björn enn LSK. Det er likevel skuffende fordi han velger å gå til nettopp Molde og på grunn av alle de tidligere uttalelsene hans.

                    Ellers er det mange antagelser om lønna han er tilbudt i Molde, men lite håndfast. Det er heller ikke så interessant hvor mye penger han er tilbudt, synes jeg. Det er mye mer enn i LSK og nok for Björn.
                    «Penger er viktigere for Bjørn enn Lsk» er et av mange utsagn som er tabloid, i mine øyne.
                    Han sa først nei ..trolig til ganske mye mer penger enn hva han fikk i Lsk. Han kom også gratis til Obos klubben, og har bidratt.. Kunne han ha gått til andre i høst og fått bedre betalt?? Ja, ut i fra det vi vet.
                    Men så er det kanskje en grense, også for Bjørn?
                    Hva som «er nok» er en ny antagelse..
                    Å velge å gå til Mokde .. sett litt utenfra.. så er kanskje Molde eneste logiske klubbvalg for nettopp Bjørn. Der er han kjent, har likt seg... trolig og utenfor klubben.

                    Personlig synes jeg Bjørn ilegges vanvittig mye negativitet. Det er som om suppotere legger opp til hat mot en av våre egne. Og det basert på mye synsing. De siste årene har det vist seg at deler av (?) miljøet her kan være ganske lett antennlige... i å fyre opp aggresjon mot det som oppleves (eller er) negativt. Jeg håper dette blir mer balansert.. ellers kan det gå negativt ut over klubben, tenker jeg.

                    ​​Minner om at Bjørn fortsatt er en av våre egne!
                    Last edited by Tvilling; 28.01.2021, 19:02.

                    Kommentar

                    • Sailor Man
                      Moderator
                      • Jun 2007
                      • 1340

                      Opprinnelig skrevet av Tvilling

                      «Penger er viktigere for Bjørn enn Lsk» er et av mange utsagn som er tabloid, i mine øyne.
                      Han sa først nei ..trolig til ganske mye mer penger enn hva han fikk i Lsk. Han kom også gratis til Obos klubben, og har bidratt.. Kunne han ha gått til andre i høst og fått bedre betalt?? Ja, ut i fra det vi vet.
                      Men så er det kanskje en grense, også for Bjørn?
                      Hva som «er nok» er en ny antagelse..
                      Å velge å gå til Mokde .. sett litt utenfra.. så er kanskje Molde eneste logiske klubbvalg for nettopp Bjørn. Der er han kjent, har likt seg... trolig og utenfor klubben.

                      Personlig synes jeg Bjørn ilegges vanvittig mye negativitet. Det er som om suppotere legger opp til hat mot en av våre egne. Og det basert på mye synsing. De siste årene har det vist seg at deler av (?) miljøet her kan være ganske lett antennlige... i å fyre opp aggresjon mot det som oppleves (eller er) negativt. Jeg håper dette blir mer balansert.. ellers kan det gå negativt ut over klubben, tenker jeg.

                      ​​Minner om at Bjørn fortsatt er en av våre egne!
                      Synsing er jeg enig i at det er for mye av, og der er jeg skyldig selv også. Men i innlegget ditt er det også tett av antagelser, bare for å det på det tørre:

                      • «han sa først nei, trolig til mye mer penger»
                      • «kunne han gått gratis, ja ut fra det vi vet»
                      • «så er det en grense - også for Bjørn?»
                      • «Molde er kanskje eneste logiske klubbvalg»
                      • «han har likt seg, trolig også utenfor klubben»

                      Det vi vet er ikke mer enn at Björn er enig med Molde om en personlig kontrakt, under en måned etter han skrev ny avtale med LSK, at det er på grunn av penga, at noen har gitt inntrykk til Molde om at han ville være gratis eller veldig billig og at LSK ikke er enige i det.

                      Det er nok til at det - for meg - er veldig vanskelig å se på ham som en av våre egne.

                      Kommentar

                      • Zindrinho
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2019
                        • 475

                        Hvis BBS da han returnerte til oss heller hadde gitt uttalelser som at "Det er godt å være i LSK, her kan jeg komme i form igjen, noe både jeg og klubben vil tjene på både på kort og lang sikt" hadde dette vært en del enklere å svelge. Nettopp det at han sa ting som at "LSK er eneste klubb for meg i Norge" for så å gå tilbake på det nå ca 4-5 måneder etter han kom til klubben gjør at hvertfall jeg føler meg lurt, at BBS har sagt han elska oss bare for å få pult litt og så drar videre til ei ny dame han VEIT SÅ INDERLIG GODT at vi hater... kanskje en fjern sammenligning, men jeg føler meg brukt og lurt og at følelsene våre ikke betyr noe, at de bare er noe man kan spille på for å få ekstra heiarop på banen.

                        Kommentar

                        • bjarmann
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2005
                          • 2869

                          Nå har vi blitt pult i rævva av bbs nå er det vår tur til å pule Molde i rævva! Her kan vi tyne de for spenn. De er desperate!
                          I år så tar vi alt

                          Kommentar

                          • Tvilling
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2006
                            • 1467

                            Opprinnelig skrevet av Sailor Man
                            • «han sa først nei, trolig til mye mer penger»
                            • «kunne han gått gratis, ja ut fra det vi vet»
                            • «så er det en grense - også for Bjørn?»
                            • «Molde er kanskje eneste logiske klubbvalg»
                            • «han har likt seg, trolig også utenfor klubben»

                            Det vi vet er ikke mer enn at Björn er enig med Molde om en personlig kontrakt, under en måned etter han skrev ny avtale med LSK, at det er på grunn av penga, at noen har gitt inntrykk til Molde om at han ville være gratis eller veldig billig og at LSK ikke er enige i det.

                            Det er nok til at det - for meg - er veldig vanskelig å se på ham som en av våre egne.
                            Tolke i verste eller beste mening...
                            Det er ikke synsing at flere klubber i inn og utland var interessert i Bjørn i høst. En av de var Molde.
                            Det,er ikke stor grad av synsing å regne med at de ville betalt han betydelig mer i lønn enn hva Bjørn fikk i Lsk. Han gikk til Lsk!
                            Det er heller ikke stor grad av synsing at Bjørn kunne latt være å forlenge med Lsk i desember. Han kunne takket for seg, og fått ny jobb. Men han signerte.. for å bli..og hvis han skulle videre.så skulle klubben ha penger!
                            Når Bjørn ..i flg Rb ..først sa nei til Molde nå.. så sa han også nei takk til høyere lønn. Han ville bli her, selv om han hadde tjent mer.
                            Jeg velger å tro vår egen spiller, på det. Og også at han - på spørsmål om hva han da måtte ha.. ga et svar han ikke regnet med å få ja på..- men det fikk han..og ja.. da er det ikke stor grad av synsing..at det også er en grense for Bjørn hvor mye han skal si nei til..også i forhold til å bli her.
                            Etter min oppfatning har vi kommet i skade for å ta alt i verste mening.. fra en av våre egne.

                            Det påstås også at Bjørn har løyet om ønske og intensjon når han kom hit. Jeg velger å stole på en av våre egne. Og så får vi ta ting etterhvert. Det går an å ta ting i beste mening. Det handler tross alt om Bjørn, og LSK.
                            ​​​(kanskje burde dette ha vært over i tråden om Bjørn.. fikk ikke,det helt til på tlf..)

                            Kommentar

                            • G-Man
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2011
                              • 3150

                              Opprinnelig skrevet av bjarmann

                              Har gode kilder i Trøndelag på at Helland høyst sannsynlig kommer til oss!
                              Mange oppsider, også for Helland selv. Ikke bare kan han flytte til siviliserte strøk, han får også sammen med sin gode og nysignerte venn bli med på å gni det inn i overpompøse Hareide hvor feil han har tatt. Morsomt, om dette kommer på plass!

                              Kommentar

                              • Zindrinho
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2019
                                • 475

                                Jeg var først mer skeptisk til Helland og skadeplagene hans, alder og tidl klubb også fordi jeg tenkte det står i kontrast til å bygge et ungt sprudlende lag ala det glimt gjorde, men når vi nå virker å bli mer en blanding av ungt og fremadstormende og noen litt mer "mjøndalske" (i spillestilen) typer kan en poengplukker som Helland vise seg å være viktig særlig hvis vi får en tung sesong.
                                Helland sjøl har sikkert lyst å spille 30 stykk 90minuttere, men jeg ser for meg han kan passe bedre til å komme fra benken når de andre er slitne, er uansett mer positiv til han nå enn det førsteinntrykket jeg fikk av overgangen.

                                Kommentar

                                • niko
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2008
                                  • 444

                                  Skadeplagene hans er visstnok ganske overdrevet. De gikk litt inn i dette på Harde Mottak: hvis du tar ut fjorårssesongen hvor det ble lite spilletid fordi han havnet i fryseboksen, har han spilt over 30 kamper hvert år de siste fem sesongene før det, mener jeg det var.

                                  Kommentar

                                  • Sailor Man
                                    Moderator
                                    • Jun 2007
                                    • 1340

                                    RB melder at Igoh Ogbu fra Sogndal er svært nær en overgang til oss. Veldig spennende i så fall, men ikke det klare førstevalget på stopperplass eller «referansespiller» med Bakkes ord. Betyr nok at det er planlagt med to stoppere inn.

                                    Kommentar

                                    • HSft
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2004
                                      • 6075

                                      Ogbu ser ut som en veldig spennende signering. Uklart hvem som blir partneren hans, men med både fart og duellstyrke kan han trolig spille med de fleste.

                                      Kommentar

                                      • Kjøttkaka
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2012
                                        • 290

                                        Dette er jo en kjempesignering! Hvordan har vi råd til dette?

                                        Kommentar

                                        • lsk_rob
                                          Seniormedlem
                                          Forumsadist
                                          • Mar 2016
                                          • 139

                                          Opprinnelig skrevet av Sailor Man
                                          RB melder at Igoh Ogbu fra Sogndal er svært nær en overgang til oss. Veldig spennende i så fall, men ikke det klare førstevalget på stopperplass eller «referansespiller» med Bakkes ord. Betyr nok at det er planlagt med to stoppere inn.
                                          Han var meget, meget god ifjor, solid signering i så fall! Men ja, da er det trolig 2 stoppere på vei inn da det trolig er et ønske om å få inn erfarne spillere i alle ledd. Pr nå er Erik Tobias den av stopperne våre med flest ES-kamper, men det er jo over 2 sesonger og flere lange skadeavbrekk siden...

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎