Sesongen 2021

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • hthaug
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2004
    • 402

    Tror Matthew også kommer til å blomstre med en landsmann på laget Få inn høyrebekk nå så begynner det å lukte, men kan vi omskolere Baccay? Må vel være en plan for han også.

    Kommentar

    • MortenA
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2007
      • 3352

      Stallen begynner absolutt å se bra ut nå. Simon har absolutt gjort spennende signeringer. Jeg er dog usikker på om det er riktig å hente Helland. Hvor mye bedre vil han være enn Knudsen, både på kort og lang sikt? Helland har tre relativt svake sesonger bak seg (vi må tilbake til 2017 for å finne god poengproduksjon) så man kan ikke kun peke på Hareides benking. Hva er det som tilsier at Helland plutselig vil sprudle hos oss?

      En 4-2-3-1 angrepsrekke med Knudsen - Åsen - DG bør være minst like spennende. Hvordan Bakke tenker å bruke Krogstad denne sesongen blir også spennende. Jeg tror vi vil få god bruk for løpskraften hans i år også. Muligens kan Åsen - Krogstad - DG funke dersom Knudsen får formsvikt.

      I forsvaret begynner det å se bra ut. Ogbu virker å innha de egenskapene jeg foretrekker ved siden av Garnås/Slørdahl. I bunn og grunn er det kun høyrebacken som er svakt stilt. Idealet hadde vært å hente en mer rutinert reservekeeper og sendt Ødegaard på et nytt utlån, men jeg er ikke veldig skremt dersom vi går inn i sesongen med unggutta bakerst.
      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

      Kommentar

      • Tjodleif
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2017
        • 850

        Kokkim om BBS-salg: Vi har fått et beløp som gjør at vi sitter igjen med såpass mye penger at vi mener det vil styrke oss på både kort og lang sikt.

        Høres ut som at man har fått inn en god slant?

        Kommentar

        • ChrisK
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2013
          • 303

          Opprinnelig skrevet av Tjodleif
          Kokkim om BBS-salg: Vi har fått et beløp som gjør at vi sitter igjen med såpass mye penger at vi mener det vil styrke oss på både kort og lang sikt.

          Høres ut som at man har fått inn en god slant?
          Meldes at summen kan komme opp i 3,5 mill.

          Kommentar

          • Playboy1
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 2116

            Opprinnelig skrevet av ChrisK

            Meldes at summen kan komme opp i 3,5 mill.
            Minst hva vi også burde ha.
            går vi etter ny midtspiss tro ?

            Kommentar

            • Fotball24/7
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2008
              • 263

              3,5 mill(ca) for en skadeutsatt spiller som ikke vil være her. God deal spør du meg. Kunne sittet med bare utgifter etter 6 måneder eller at han hadde billigere til sommeren.
              Dette er en ball

              Kommentar

              • Tjodleif
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2017
                • 850

                Opprinnelig skrevet av ChrisK

                Meldes at summen kan komme opp i 3,5 mill.
                Da er det sikkert noen forbehold om skader...

                Kommentar

                • Kanarivogel89
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2006
                  • 4318

                  Opprinnelig skrevet av MortenA
                  Stallen begynner absolutt å se bra ut nå. Simon har absolutt gjort spennende signeringer. Jeg er dog usikker på om det er riktig å hente Helland. Hvor mye bedre vil han være enn Knudsen, både på kort og lang sikt? Helland har tre relativt svake sesonger bak seg (vi må tilbake til 2017 for å finne god poengproduksjon) så man kan ikke kun peke på Hareides benking. Hva er det som tilsier at Helland plutselig vil sprudle hos oss?

                  En 4-2-3-1 angrepsrekke med Knudsen - Åsen - DG bør være minst like spennende. Hvordan Bakke tenker å bruke Krogstad denne sesongen blir også spennende. Jeg tror vi vil få god bruk for løpskraften hans i år også. Muligens kan Åsen - Krogstad - DG funke dersom Knudsen får formsvikt.

                  I forsvaret begynner det å se bra ut. Ogbu virker å innha de egenskapene jeg foretrekker ved siden av Garnås/Slørdahl. I bunn og grunn er det kun høyrebacken som er svakt stilt. Idealet hadde vært å hente en mer rutinert reservekeeper og sendt Ødegaard på et nytt utlån, men jeg er ikke veldig skremt dersom vi går inn i sesongen med unggutta bakerst.
                  Jeg forstår godt skepsisen rundt Helland. Jeg var der selv i begynnelsen da ryktene begynte å svirre. Etter hvert har jeg dog endret mening totalt, og tenker nå at han vil være en virkelig strålende signering for oss (dersom han ikke slår beina under budsjettene våre selvsagt). Hear me out:

                  Fotballspilleren Helland er en stjerne i Eliteserien. Jeg ser du nevner at han ikke har hatt en god sesong siden 2017, men han plukka faktisk ti målpoeng på 970 minutter i ES 2019, altså i snitt et snaut målpoeng per spilte 90. Fjorårssesongen var ikke spesielt sterk, men Hareide har jo fryst ut både den ene og den andre og har nå fylt opp stallen med stjerner fra Allsvenskan. Vi får se hvordan det går -- min erfaring er at absolutt alt som kommer fra Allsvenskan trenger minst et år på å tilpasse seg tempoet og spillestilen i Eliteserien.

                  Lite sidespor over, men poenget er at Helland beviselig er en poengspiller av rang og således vil tilføre sårt tiltrengt angrepskraft i den fremre treeren. Han har også (i likhet med Åsen) en sabla god dødballfot, og vil med dette gjøre Garnås m.fl. langt farligere på cornere etc. Han har en skadehistorikk som kan virke avskrekkende, men jeg synes den samtidig er noe overdrevet. Han har spilt rundt 20 kamper i ES hvert år siden gjennombruddet. Videre kjenner han Åsen veldig veldig godt, og jeg tror den linken kan bli riktig dødelig, spesielt når man ser linken Åsen allerede har med Lehne Olsen. Åsen i en tierrolle bak to kompiser han er godt vant med å fôre kan rett og slett bli jævla gøy! Får vann i munnen av tanken.

                  Som et annet, og kanskje enda viktigere punkt, tror jeg Helland vil være en viktig signering også utover potensialet som spiller. I norsk målestokk er han selve definisjonen på den såkalte "referansespilleren" som jo Bakke har vært interessert i å få inn flere av. Ingen aktive fotballspillere i Norge har vunnet så mye som Helland. Seks seriemesterkap, fire ganger cupmester. I tillegg har han flust med erfaring fra Europa. Han vet hva som skal til og hva som kreves for å være helt der oppe og knive og vil i så måte være en forbilledlig mentor for våre mange sultne unggutter, litt ala det BBS (fysj!) var i høst ref. feks dette intervjuet med Knudsen i RB. Utover dette er Helland en type som vil skape publisitet rundt klubben og som kan friste både sponsorer og lokalt nærlingsliv til å bidra i større grad.

                  Oppsidene er mange for en signering av Helland. De to aberne er skadehistorikken og lønnsnivået. Jeg tror Helland er jævla gira på å vise at han fortsatt har masse å komme med og at Kåsene får skikk på ham. Ang. lønnsnivået så vil nok Helland få en voksen lønn, men jeg har tiltro til klubben her. Det virker å ha vært drevet fornuftig og nøkternt den siste tiden. F.eks. har klubben drevet forbilledlig gjennom corona-krisen og vært en av de bedre i klassen her på berget.

                  Jeg tror uansett at avtalen mer eller mindre allerede er klar og at han lanseres denne uka. Det har florert så mange rykter og hint at dette nærmest virker å være en done deal. Så får vi se hvordan det går
                  Last edited by Kanarivogel89; 01.02.2021, 21:32.

                  Kommentar

                  • HSft
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2004
                    • 6075

                    Opprinnelig skrevet av MortenA
                    Muligens kan Åsen - Krogstad - DG funke dersom Knudsen får formsvikt.
                    Huff! Det kan du ikke mene?

                    Knudsen - Åsen - DG greit nok, Svendsen eller Seferi kan sikkert også prøve seg. Men vil absolutt helst ha inn en ny kant som hever nivået betraktelig. Ingen av de vi har er typer som får meg til å reise meg i sofaen når de får ballen med motstander i ubalanse.

                    Kommentar

                    • HSft
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2004
                      • 6075

                      Spennende å se om Eid og Solholm Johansen, som vi tydeligvis har vært interessert i, blir mer aktuelle nå som vi har fått noen kroner inn.

                      Kommentar

                      • Holterkanari
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2009
                        • 561

                        Opprinnelig skrevet av Tjodleif

                        Da er det sikkert noen forbehold om skader...
                        med forbehold om skader hadde jeg heller satset pengene på Lotto

                        ________________________
                        TB

                        Kommentar

                        • fredpet76
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2004
                          • 1214

                          Opprinnelig skrevet av HSft
                          Spennende å se om Eid og Solholm Johansen, som vi tydeligvis har vært interessert i, blir mer aktuelle nå som vi har fått noen kroner inn.
                          Håper det, og om vi skal erstatte Bjørn er Adams hos Sogndal et megatalent.

                          Kommentar

                          • HSft
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2004
                            • 6075

                            Opprinnelig skrevet av fredpet76

                            Håper det, og om vi skal erstatte Bjørn er Adams hos Sogndal et megatalent.
                            Kan ikke skjønne hvorfor han skal erstattes. Skal bare spille med en spiss, og vi har Lehne, Braut og Sannes. Planen er vel ikke å benke Lehne, selv om han absolutt ikke så ut som tippeligaklasse i OBOS? Spesielt nå som gamlekompisen Åsen har kommet inn for å servere han, så regner jeg med at Lehne skal ha spissplassen. Virker som Bakke er stor fan av Lehne også.

                            Kommentar

                            • Kanarivogel89
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2006
                              • 4318

                              Opprinnelig skrevet av HSft

                              Kan ikke skjønne hvorfor han skal erstattes. Skal bare spille med en spiss, og vi har Lehne, Braut og Sannes. Planen er vel ikke å benke Lehne, selv om han absolutt ikke så ut som tippeligaklasse i OBOS? Spesielt nå som gamlekompisen Åsen har kommet inn for å servere han, så regner jeg med at Lehne skal ha spissplassen. Virker som Bakke er stor fan av Lehne også.
                              Enig. Skal man ha inn noen der framme nå bør det være en midtspiss som er like komfortabel med å spille på en av vingene. En slags potet som kan gi oss bredde. Men mest av alt er det forsvaret som må strammes opp nå. Gi oss en stopper til og en HB, så kan vi også spare litt av pengene. Det kommer et vindu til sommeren og...

                              Kjenner jeg er voldsomt spent på de neste par ukene. Tror Mesfin kommer til å dra opp en skikkelig kanin

                              Kommentar

                              • banan
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jun 2018
                                • 438

                                Skjønner ikke hva du ser i Knudsen som kantspiller MortenA. Han er ikke spesielt rask og utmerker seg ikke i det hele tatt en mot en.
                                Det han har er bra overblikk, fin pasningsfot, fint driv med ball og forholdvis god teknikk. Så med tiden er jeg sikker på at han vil bli en særdeles god indreløper. Men er jo langt ufra noen kantspiller utifra kriteriene til Bakke & co.

                                Kreativiten til DG er minimal. Han har bra fart og spesielt god defensivt, men har store mangler offensivt. Helland er i den helt andre enden sv skalaen. Ekstremt kreativ, strøken pasningsfot og målfarlig. Underholdningsmessig er de spillerene som natt og dag.

                                På topp er vi godt forankret med Lehne Olsen (han er jeg sikker på at kommer til å sette personlig målrekord i år så lenge han og Åsen holder seg skadefrie). Og så har vi en Braut som ønsker å overta plassen hans og som vil gi store bidrag fra benk.

                                På venstrekanten står det mellom Seferi og Svendsen med stallen vi har per dags dato. Begge er raske og elsker å utfordre.

                                3-eren sentralt på midten er helt rå nå med Åsen-Matthew-Kairinen. Og med bulldoseren Krogstad pustende i nakken dems.

                                Forsvaret begynner å ta form. Er veldig spent på de to nysigneringene. Og om vi får inn Solholm Johansen før sesongstart. Og ikke minst hvor god høyreback vi får inn.

                                Keeper-duoen er unge og lovende. Håper Hedenstad Christiansen fortsetter der han slapp i fjor og viser seg som et utmerket førstevalg.

                                Alt i alt så begynner dette å se bedre ut enn på veldig mange år.

                                Kommentar

                                • HSft
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 6075

                                  Opprinnelig skrevet av banan
                                  Han er ikke spesielt rask og utmerker seg ikke i det hele tatt en mot en.
                                  Det han har er bra overblikk, fin pasningsfot, fint driv med ball og forholdvis god teknikk.
                                  Helland du snakker om her?



                                  Kommentar

                                  • HSft
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2004
                                    • 6075

                                    Opprinnelig skrevet av banan
                                    På venstrekanten står det mellom Seferi og Svendsen med stallen vi har per dags dato. Begge er raske og elsker å utfordre.
                                    Svendsen er ikke spesielt rask, han har brukbar akselerasjon, men topphastigheten er absolutt ikke imponerende. Lurer veldig på om DG kan vøre bra på venstrekanten om Helland kommer inn. Håper Seferi blir en åpenbaring, spennende å se hvor langt unna han er i treningskampene. Om vi får inn Helland må vi ha hurtighet på motsatt flanke. Kan ikke ha en front treer i 433 uten hurtighet og bakromstrussel.

                                    Kommentar

                                    • Fugggel
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2020
                                      • 489

                                      Jeg vil mene at det er et sjansespill å gå inn i sesongen med Lehne, Sannes og Braut.

                                      Grunnen til det er ganske enkel, hva gjør vi om Lehne blir skadet ?

                                      Skal Braut brunes gå rett inn å erstatte ? Han spilte 13 Min obos fotball i fjor pluss tillegg.

                                      Skal Sannes gå inn å starte uke ut uke inn ? Sannes er fortsatt i opptrening etter skade, det han presterte i fjor var heller ikke veldig overbevisende.

                                      Hadde vi med sikkerhet kunne si at lehne ikke ble skadet så ville det vært en ok situasjon, da kunne vi la braut eller sannes kjenne på nivået og deretter vurdere hvorvidt de kan forsvare en plass på laget i Eliteserien. Istedenfor at en av de blir kastet ut i det uten å være god nok, det kan være ødeleggende for utviklingen. Det kan naturligvis også gå over all forventing, men det er ikke et kort jeg er villig til å satse på.





                                      Kommentar

                                      • HSft
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2004
                                        • 6075

                                        Braut blir 21 denne sesongen. Han er under en måned yngre enn fettern sin som herjer i CL og BL. Har vi henta en 20-åring som er alt for dårlig til å være 2. valg så har vi gjort et bomkjøp.

                                        At det ikke ble mer spilletid i OBOS er jo en konsekvens av at vi skulle spille i form spissen til Molde.

                                        Vi må ta litt sjanser når vi er en klubb med begrensa økonomi. Bruk pengene på de beste førstevalgene, ikke på hakket dårligere 2. valg som tar spilletiden fra de som er up and coming.

                                        Kommentar

                                        • lsk_rob
                                          Seniormedlem
                                          Forumsadist
                                          • Mar 2016
                                          • 139

                                          Opprinnelig skrevet av HSft
                                          Braut blir 21 denne sesongen. Han er under en måned yngre enn fettern sin som herjer i CL og BL. Har vi henta en 20-åring som er alt for dårlig til å være 2. valg så har vi gjort et bomkjøp.

                                          At det ikke ble mer spilletid i OBOS er jo en konsekvens av at vi skulle spille i form spissen til Molde.

                                          Vi må ta litt sjanser når vi er en klubb med begrensa økonomi. Bruk pengene på de beste førstevalgene, ikke på hakket dårligere 2. valg som tar spilletiden fra de som er up and coming.
                                          Planen til klubben er å ha en god mix med rutine og talent, og i så måte er jeg enig i at vi er godt dekket på spissplassen til tross for salget igår. Nå spilte ikke Braut så mye for oss sist sesong, men jeg husker godt treningskampen mot Stabæk, der var han meget god til å komme til målsjanser! Effektiviteten, derimot, har han en del å gå på, men synes det han viste i den kampen virket lovende og noe å bygge videre på. Nå må vi først og fremst ha inn en kantspiller og en høyreback, så får vi se hva annet som eventuelt kommer inn. De 2 posisjonene er iallfall viktigst å forsterke, da Ranger er vår eneste høyreback idag samt at vi har mistet 3 kantspillere i Tryggvi, Ødemarksbakken og Kallevåg, og kun fått inn Seferi.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎