Sesongen 2021

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fugggel
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2020
    • 489

    Opprinnelig skrevet av HSft
    Braut blir 21 denne sesongen. Han er under en måned yngre enn fettern sin som herjer i CL og BL. Har vi henta en 20-åring som er alt for dårlig til å være 2. valg så har vi gjort et bomkjøp.

    At det ikke ble mer spilletid i OBOS er jo en konsekvens av at vi skulle spille i form spissen til Molde.

    Vi må ta litt sjanser når vi er en klubb med begrensa økonomi. Bruk pengene på de beste førstevalgene, ikke på hakket dårligere 2. valg som tar spilletiden fra de som er up and coming.
    Poenget mitt er ikke at Braut nødvendigvis ikke er god nok, poenget er at det er det absolutt ingen som vet. Du må gjerne mene at det ikke er et problem dersom lehne blir skadet i 3 måneder og Braut og Sannes er våre eneste spiss alternativer. Jeg ville i så fall vært meget bekymret da.

    det å konkludere med at han er et bomkjøp bare fordi at han ikke nødvendigvis er god nok som 2.valg og at han er 20 år. Det vitner om lite forståelse for spillerutvikling. Alle slår ikke igjennom som 16-17-18 åringer, det å avskrive en 20 åring det er alt for tidlig.

    Argumentet at han ikke fikk spille pågrunn av BBS stemmer heller ikke. BBS spilte totalt 159 min i løpet av sesongen, i den perioden Bjørn var LSK spiller spilte lsk 16 kamper. Dersom Geir hadde ment at Braut helt tydelig fortjente spilletid hadde han spilt mer enn 13 min.

    siste argumentet er jeg i utgangspunktet enig i, men spissplass er etter min menig ikke plassen å gamble med så usikre kort på.


    vi kommer godt ut av det ved å hente en Litt mer etablert spiller som kan spille både kant og spiss.

    Kommentar

    • HSft
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2004
      • 6075

      Opprinnelig skrevet av Fugggel
      vi kommer godt ut av det ved å hente en Litt mer etablert spiller som kan spille både kant og spiss.
      Enig i at det er en fordel om kantspilleren vi henter som førstevalg på kanten også kan spille spiss. Men jeg er trygg på at Braut kan gjøre en bra nok innsats om han må steppe inn i 3 måneder. Om man henter inn et direkte andrevalg på spissplassen så betyr det egentlig at det ikek er plass til Braut i troppen eller at han vil få noe som helst spilletid. Da spørs det om ikke vi må sende han ut på lån. Om man henter en som fyller 21 for å sende han ut på lån, så synes jeg man gjør både spillersigneringer og talentutvikling feil.

      Kommentar

      • hthaug
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2004
        • 402

        Opprinnelig skrevet av HSft

        Enig i at det er en fordel om kantspilleren vi henter som førstevalg på kanten også kan spille spiss. Men jeg er trygg på at Braut kan gjøre en bra nok innsats om han må steppe inn i 3 måneder. Om man henter inn et direkte andrevalg på spissplassen så betyr det egentlig at det ikek er plass til Braut i troppen eller at han vil få noe som helst spilletid. Da spørs det om ikke vi må sende han ut på lån. Om man henter en som fyller 21 for å sende han ut på lån, så synes jeg man gjør både spillersigneringer og talentutvikling feil.
        Er vel like viktig at resten av laget kan fore spissen med sjanser, og fra det lille jeg har fått med meg om Braut er at han kommer til en del sjanser, så hadde ikke brukt penger på enda en spiss hvor da 2-3 må varme benk og håpe på noen minutter. Bedre å heller la de som er her få prøve seg om Lehne blir skadet.

        Kommentar

        • Fugggel
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2020
          • 489

          Opprinnelig skrevet av HSft
          Men jeg er trygg på at Braut kan gjøre en bra nok innsats om han må steppe inn i 3 måneder. Om man henter inn et direkte andrevalg på spissplassen så betyr det egentlig at det ikek er plass til Braut i troppen eller at han vil få noe som helst spilletid. Da spørs det om ikke vi må sende han ut på lån. Om man henter en som fyller 21 for å sende han ut på lån, så synes jeg man gjør både spillersigneringer og talentutvikling feil.
          Ville det å sende han ut på lån være så feil? Etter min menig ville det vært det beste vi kunne gjort. Da kommer han tilbake i 2022 med en del erfaring fra Obosliga nivå. Om han er 18 eller 21 så er han fortsatt i etableringsfasen i sin seniorkarriere i toppfotballen, da handler det om regelmessig spilletid på riktig nivå.
          Det er etter min menig meget god spillerutvikling :-)

          Kommentar

          • HSft
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2004
            • 6075

            Opprinnelig skrevet av Fugggel

            Ville det å sende han ut på lån være så feil? Etter min menig ville det vært det beste vi kunne gjort. Da kommer han tilbake i 2022 med en del erfaring fra Obosliga nivå. Om han er 18 eller 21 så er han fortsatt i etableringsfasen i sin seniorkarriere i toppfotballen, da handler det om regelmessig spilletid på riktig nivå.
            Det er etter min menig meget god spillerutvikling :-)
            Kan hende det ikke hadde vært så dumt, men jeg liker ikke en måten å drive talentutvikling. Når vi henter inn talenter så synes jeg det skal være for å utvikle dem i klubben og satse på dem. Ikke hente dem bare for å få eierskap og så sende dem på utlån. Det hører til større klubber som har råd til å feile mer. Om LSK driver talentutvikling på den måten så ser jeg ikke helt så mange argumenter for talenter for å signere for oss. Ingen fordel for dem å være eid av LSK om de skal utvikles i andre klubber.

            Kommentar

            • Lars Henrik Dahl
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2020
              • 2150

              Opprinnelig skrevet av HSft

              Kan hende det ikke hadde vært så dumt, men jeg liker ikke en måten å drive talentutvikling. Når vi henter inn talenter så synes jeg det skal være for å utvikle dem i klubben og satse på dem. Ikke hente dem bare for å få eierskap og så sende dem på utlån. Det hører til større klubber som har råd til å feile mer. Om LSK driver talentutvikling på den måten så ser jeg ikke helt så mange argumenter for talenter for å signere for oss. Ingen fordel for dem å være eid av LSK om de skal utvikles i andre klubber.
              Enda mindre fordel om de bare får spille 3. divisjon. Det er en alt for dårlig utviklingsarena.

              Kommentar

              • HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6075

                Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                Enda mindre fordel om de bare får spille 3. divisjon. Det er en alt for dårlig utviklingsarena.
                Ja, men lange innhopp i tippeligaen, fulle kamper ved skade på førstevalg og trening med tippeligalag er ganske bra. Men om man ikke er tiltenkt spilletid selv ved skader på førstevalgene, så blir det for dårlig.

                Kommentar

                • Fugggel
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2020
                  • 489

                  Opprinnelig skrevet av HSft

                  Kan hende det ikke hadde vært så dumt, men jeg liker ikke en måten å drive talentutvikling. Når vi henter inn talenter så synes jeg det skal være for å utvikle dem i klubben og satse på dem. Ikke hente dem bare for å få eierskap og så sende dem på utlån. Det hører til større klubber som har råd til å feile mer. Om LSK driver talentutvikling på den måten så ser jeg ikke helt så mange argumenter for talenter for å signere for oss. Ingen fordel for dem å være eid av LSK om de skal utvikles i andre klubber.
                  Forsåvidt enig i at ideelt sett så skal talentene gå hele veien i Fugla. Men talentutvikling må også fokusere på individnivå. Det som er riktig for Magnus Knudsen er ikke nødvendigvis riktig for Braut. ( bare et eksempel).

                  Nasjonal utlånsordning er jo nettopp laget for spillere i alderen 18-22 som trenger regelmessig spilletid på et høyere nivå enn et andrelag kan tilby. Da kan de sendes ut på lån uavhengig av overgangsvindu og de kan hentes tilbake ved behov.

                  Dette er veldig vanlig praksis i de fleste klubber, så har ingen tro på at det vil gjøre oss mindre attraktive for unge spillere.

                  Kommentar

                  • HSft
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2004
                    • 6075

                    Opprinnelig skrevet av Fugggel

                    Forsåvidt enig i at ideelt sett så skal talentene gå hele veien i Fugla. Men talentutvikling må også fokusere på individnivå. Det som er riktig for Magnus Knudsen er ikke nødvendigvis riktig for Braut. ( bare et eksempel).

                    Nasjonal utlånsordning er jo nettopp laget for spillere i alderen 18-22 som trenger regelmessig spilletid på et høyere nivå enn et andrelag kan tilby. Da kan de sendes ut på lån uavhengig av overgangsvindu og de kan hentes tilbake ved behov.

                    Dette er veldig vanlig praksis i de fleste klubber, så har ingen tro på at det vil gjøre oss mindre attraktive for unge spillere.
                    Er ikke veldig uenig. Men synes fortsatt ikke det er bærekraftig å låne ut 20-åringer man nettopp har signert fordi man ikke stoler på dem som backup. Da blir veien inn på laget fryktelig lang.

                    Kommentar

                    • Fugggel
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Dec 2020
                      • 489

                      Opprinnelig skrevet av HSft

                      Er ikke veldig uenig. Men synes fortsatt ikke det er bærekraftig å låne ut 20-åringer man nettopp har signert fordi man ikke stoler på dem som backup. Da blir veien inn på laget fryktelig lang.
                      I Braut sitt tilfelle så var jo han klar over at veien var lang. Da han signerte var både Lehne og BBS forran han i køen.

                      Jeg har hele tiden egentlig regnet med at enten han eller Sannes blir lånt ut. Nå blir det spennede å se hva man gjør :-)

                      Kommentar

                      • HSft
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2004
                        • 6075

                        Opprinnelig skrevet av Fugggel

                        I Braut sitt tilfelle så var jo han klar over at veien var lang. Da han signerte var både Lehne og BBS forran han i køen.

                        Jeg har hele tiden egentlig regnet med at enten han eller Sannes blir lånt ut. Nå blir det spennede å se hva man gjør :-)
                        Jeg forventer at Sannes lånes ut og Braut blir og utfordrer Lehne. Om vi hadde hatt Lehne, BBS og hadde henta en ny ving i tillegg så kan jeg ikke skjønne noe annet enn at begge måtte blitt lånt ut.

                        Kommentar

                        • Sailor Man
                          Moderator
                          • Jun 2007
                          • 1340

                          Opprinnelig skrevet av Fugggel

                          I Braut sitt tilfelle så var jo han klar over at veien var lang. Da han signerte var både Lehne og BBS forran han i køen.

                          Jeg har hele tiden egentlig regnet med at enten han eller Sannes blir lånt ut. Nå blir det spennede å se hva man gjør :-)
                          Jeg vil tro det er avhengig av mye forskjellig, egentlig. En ting er om Sannes og/eller Braut blir vurdert som gode nok til å ha en backuprolle i ES kommende sesong? Jeg er usikker, det var ingen av dem som viste det i fjor i alle fall.

                          En annen ting er å ha nok folk i det hele tatt. Per i dag har vi dårlig dekning særlig på vingene, da kan det fort bli et alternativ å bruke Sannes der, for eksempel, eventuelt TLO til venstre og Braut i midten. Også på spissplass er det tynt bak TLO - mulige alternativer vel DG i tillegg til unggutta.

                          Jeg spår at vi henter Helland og låner ut Sannes. Satser på Braut som backup neste sesong.

                          Kommentar

                          • Fugggel
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2020
                            • 489

                            Opprinnelig skrevet av Sailor Man

                            Jeg vil tro det er avhengig av mye forskjellig, egentlig. En ting er om Sannes og/eller Braut blir vurdert som gode nok til å ha en backuprolle i ES kommende sesong? Jeg er usikker, det var ingen av dem som viste det i fjor i alle fall.

                            En annen ting er å ha nok folk i det hele tatt. Per i dag har vi dårlig dekning særlig på vingene, da kan det fort bli et alternativ å bruke Sannes der, for eksempel, eventuelt TLO til venstre og Braut i midten. Også på spissplass er det tynt bak TLO - mulige alternativer vel DG i tillegg til unggutta.

                            Jeg spår at vi henter Helland og låner ut Sannes. Satser på Braut som backup neste sesong.
                            Jeg tror vi kommer til å se etter en erstatter for bjørn, men det kan være en som kan spille både kant og spiss. Der var Tryggvi helt perfekt.

                            Helland ser det også ut til at kommer, men det forutsetter at RBK og Helland blir enig om sluttpakke.

                            I tillegg til det trenger vi en Høyre back og etter min mening en stopper til. Ogbu er en meget bra signering, men det er ikke et sikkert kort. Ser helst en stopper med utfyllende kvaliteter ved siden av. Jeg tror et stopperpar med Garnås og Ogbu vil være alt for uryddig.

                            Kommentar

                            • Sailor Man
                              Moderator
                              • Jun 2007
                              • 1340

                              Opprinnelig skrevet av Fugggel

                              I tillegg til det trenger vi en Høyre back.
                              For min del er jeg veldig spent på hva vi kan få til her. Per i dag har vi bare èn høyreback, som har lite erfaring og i tillegg har vært veldig skadeplage. Av alternativer kan jeg nesten ikke se noen andre enn å bruke Baccay eller Dragsnes på feil side eller kanskje Ogbu?

                              Uansett er det altfor tynt, og det er litt urovekkende hvor få rykter det har vært og hvor få aktuelle backer det ser ut til å være på markedet nå. Tidligere år hadde vi garantert dratt en litt ukjent utlending opp av hatten, men det er vanskelig med stengte grenser. Eid har blitt dratt fram som et ønske, men da må nok klubben ut med nok en stor overgangssum. Jeg frykter at vi henter en fra lavere divisjoner og satser på at han vil duge - en Haakenstad/Melgalvis-signering.

                              Kommentar

                              • HSft
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2004
                                • 6075

                                Opprinnelig skrevet av Fugggel

                                Jeg tror vi kommer til å se etter en erstatter for bjørn, men det kan være en som kan spille både kant og spiss. Der var Tryggvi helt perfekt.

                                Helland ser det også ut til at kommer, men det forutsetter at RBK og Helland blir enig om sluttpakke.

                                I tillegg til det trenger vi en Høyre back og etter min mening en stopper til. Ogbu er en meget bra signering, men det er ikke et sikkert kort. Ser helst en stopper med utfyllende kvaliteter ved siden av. Jeg tror et stopperpar med Garnås og Ogbu vil være alt for uryddig.
                                Skjønner ikke behovet for mer enn 1 til inn på de 6 fremste plassene, da må man låne ut en som fortjener å være med. Om ikke et salg av DG er aktuelt f.eks.

                                DG/Seferi - Lehne/Braut - Helland/Svendsen
                                Kairinen/Knudsen - Matthew/Mathisen - Åsen/Krogstad

                                Skjønner at du kanskje ikek er enig i at Braut er god nok, men om man henter en ving til så blir Seferi i praksis 5-valg på vingplass så lenge Lehne ikke er skada. Det er ikke bra nok. Svendsen og Seferi har blitt henta og fortjener å bli satsa på i a-stallen.

                                Tror vi fortsatt er ute etter Solholm Hansen som virker som en bra makker til Ogbu. Så blir det trolig utlån på Slørdahl eller Sandberg.

                                Helland, Eid, Solholm Johansen er en bra trio for resten av vinduet. Men de er kanskje litt for dyre for oss.

                                Kommentar

                                • HSft
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 6075

                                  Opprinnelig skrevet av Sailor Man

                                  For min del er jeg veldig spent på hva vi kan få til her. Per i dag har vi bare èn høyreback, som har lite erfaring og i tillegg har vært veldig skadeplage. Av alternativer kan jeg nesten ikke se noen andre enn å bruke Baccay eller Dragsnes på feil side eller kanskje Ogbu?
                                  Jabari har blitt et år eldre(18 i dag! Gratulerer!) og er u-landslagsspiller på den plassen. Så ser på han som det mest naturlige alternativet om man ikke vil gjøre det tryggere og sette en stopper der. Krogstad kan sikkert også fungere greit som høyreback.

                                  Håper B$ pengene kan gjøre Eid til et alternativ.

                                  Kommentar

                                  • Fugggel
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2020
                                    • 489

                                    Opprinnelig skrevet av HSft

                                    Skjønner ikke behovet for mer enn 1 til inn på de 6 fremste plassene, da må man låne ut en som fortjener å være med. Om ikke et salg av DG er aktuelt f.eks.

                                    DG/Seferi - Lehne/Braut - Helland/Svendsen
                                    Kairinen/Knudsen - Matthew/Mathisen - Åsen/Krogstad

                                    Skjønner at du kanskje ikek er enig i at Braut er god nok, men om man henter en ving til så blir Seferi i praksis 5-valg på vingplass så lenge Lehne ikke er skada. Det er ikke bra nok. Svendsen og Seferi har blitt henta og fortjener å bli satsa på i a-stallen.

                                    Tror vi fortsatt er ute etter Solholm Hansen som virker som en bra makker til Ogbu. Så blir det trolig utlån på Slørdahl eller Sandberg.

                                    Helland, Eid, Solholm Johansen er en bra trio for resten av vinduet. Men de er kanskje litt for dyre for oss.
                                    Vanskelig å si med Seferi, han er fortsatt bare 17 år. Men kan godt være at man ser litt an når det gjelder angrepsleddet.

                                    Når det gjelder solholm så mener jeg at han ikke vil være en utfyllende stopper til de vi har og han vi har hentet. Han er også i stor grad en uryddig spiller og ingen utpregede kvaliteter med ball, jeg ser helst en stopper i slutten av 20 årene eller i starten av 30 årene med erfaring fra tilsvarende nivå eller bedre. David Fälmann er det visst dialog om med en Norsk klubb. Har kun et halvt år igjen av kontrakten.
                                    kan kanskje være aktuell.

                                    Kommentar

                                    • Fugggel
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2020
                                      • 489

                                      Opprinnelig skrevet av Sailor Man

                                      For min del er jeg veldig spent på hva vi kan få til her. Per i dag har vi bare èn høyreback, som har lite erfaring og i tillegg har vært veldig skadeplage. Av alternativer kan jeg nesten ikke se noen andre enn å bruke Baccay eller Dragsnes på feil side eller kanskje Ogbu?

                                      Uansett er det altfor tynt, og det er litt urovekkende hvor få rykter det har vært og hvor få aktuelle backer det ser ut til å være på markedet nå. Tidligere år hadde vi garantert dratt en litt ukjent utlending opp av hatten, men det er vanskelig med stengte grenser. Eid har blitt dratt fram som et ønske, men da må nok klubben ut med nok en stor overgangssum. Jeg frykter at vi henter en fra lavere divisjoner og satser på at han vil duge - en Haakenstad/Melgalvis-signering.
                                      Tror nok vi henter en back, ogbu bør nok spille stopper og det er vi også tjent med i forhold til et fremtid salg

                                      Med midlene fra Bjørn har vi mer å kjøpe for enn hva som er budsjettert. Mikkel Desler fra Haugesund har et år igjen av kontrakten, men tror fort det kan bli litt vanskelig. Da FKH sannsynligvis ikke vil selge med mindre vi betaler bra.

                                      Kommentar

                                      • G-Man
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2011
                                        • 3150

                                        Opprinnelig skrevet av Fugggel
                                        Jeg tror et stopperpar med Garnås og Ogbu vil være alt for uryddig.
                                        Jeg tror det blir konge, de utfyller hverandre perfekt, og jeg har en massiv softspot for Garnås!

                                        Kommentar

                                        • Sailor Man
                                          Moderator
                                          • Jun 2007
                                          • 1340

                                          Opprinnelig skrevet av HSft

                                          Skjønner ikke behovet for mer enn 1 til inn på de 6 fremste plassene, da må man låne ut en som fortjener å være med. Om ikke et salg av DG er aktuelt f.eks.

                                          DG/Seferi - Lehne/Braut - Helland/Svendsen
                                          Kairinen/Knudsen - Matthew/Mathisen - Åsen/Krogstad

                                          Skjønner at du kanskje ikek er enig i at Braut er god nok, men om man henter en ving til så blir Seferi i praksis 5-valg på vingplass så lenge Lehne ikke er skada. Det er ikke bra nok. Svendsen og Seferi har blitt henta og fortjener å bli satsa på i a-stallen.
                                          Helt enig med midtbanen, der trengs det ikke flere. Vi har fire sentrale/indreløpere vi kan være trygge på at holder bra ES-nivå og spennende unggutter i bakhånd.

                                          Med angrepsrekka er det kanskje nok folk på papiret, men dekninga vår der er dårligere. Dobbeldekninga her legger opp til at vi får inn Helland (som jeg ikke tar for gitt ennå) og spillere ute av beste posisjon. DG har vel bare spilt på høyre i tida hans her, jeg veit ikke om han er like god på venstre. Seferi er jeg usikker på, men han har vel også for det meste spilt på høyre? Av spillerne vi har i troppen nå er vel Svendsen den klareste kandidaten til å ta venstrevingen.

                                          Hvis vi tar med Helland i regnestykket har vi en bankers spiller på høyre, men vi kan ikke regne med at han spiller 30 kamper. så jeg mener vi trenger bedre dekning uavhengig av om han kommer, og som en var inne på over her, helst en som kan spille både ving og midtspiss.

                                          edit: Hvilken plass i rekka Seferi får, blir jo opp til ham selv og hvordan han presterer på trening. Med ham tror jeg vi har en spiller som fort kan vise seg som bedre enn både DG og Svendsen, men at det blir tidlig å forvente så mye av ham denne sesongen. Han har muligheten til å vinne plassen eller i det minste en backuprolle og veldig lite å tape.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎