Sesongen 2021

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • fredpet76
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2004
    • 1206

    [QUOTE=HSft;n947146]Vif kvitta seg jo med den rutinerte keepern når de bestemte seg for å satse på Klaesson. Da fikk Klaesson tydelig beskjed om at han var førstevalget. Nå har de en backup som er 98-modell uten noen voldsom erfaring. Klaesson får spille til tross for tabber og utvikles av tryggheten rundt satsningen.

    Blir spennende å se hvor Baccay og MHC spiller neste sesong. Ønsker dem alt godt.[/QUOTE

    Presterer Baccay og Mads får de begge spille. Håper de gjør det og at blir værende.

    Kommentar

    • Sailor Man
      Moderator
      • Jun 2007
      • 1325

      Opprinnelig skrevet av fredpet76
      Forskjellen mellom vif og oss er at de hadde en annen keeper med lang erfaring i tillegg. Det har ikke vi, derfor henter vi han her på kort avtale tror jeg. Sportslig apparat er ikke kun Simon men også de tre andre på feltet. Spesielt det Jon sier vektlegges nok mest.
      Craninx HAR jo ikke lang erfaring! Som det står tidligere i tråden har han 17 ES-kamper og før det en håndfull kamper på lavere nivå i Nederland. Han er et utviklingsprosjekt for Molde som DE vil gjøre klar for ES gjennom å gi ham erfaring hos oss.

      Å hente en erfaren keeper som kan støtte og veilede Mads og Emil er slett ingen dum idé (om enn litt råflott å ha tre keepere), men Craninx er ikke i den kategorien.

      Kommentar

      • BD
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Feb 2006
        • 1383

        Helt latterlig dersom klubben ikke klarer å signere med Mads - det burde ikke være en stor utfordring. Tipper han går gratis til nettopp MFK på slutten av året.

        Kommentar

        • Sailor Man
          Moderator
          • Jun 2007
          • 1325

          Enig. MHC ser jo selv at han har hatt en kjempeutvikling her det siste året og er i favorittklubben sin. Nå vet vi ikke noe om grunnen til at han takket nei, men jeg håper virkelig ikke det er fordi klubben har sagt de vil erstatte ham med et nytt førstevalg.

          Kommentar

          • HSft
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2004
            • 6075

            Opprinnelig skrevet av Sailor Man
            Enig. MHC ser jo selv at han har hatt en kjempeutvikling her det siste året og er i favorittklubben sin. Nå vet vi ikke noe om grunnen til at han takket nei, men jeg håper virkelig ikke det er fordi klubben har sagt de vil erstatte ham med et nytt førstevalg.
            Det er ikke så mye å lure på når man hører hva Mesfin sier i RB.

            «– Vi ser på Mads og Emil som framtidas keepere»

            «Men allerede mens Coppens var i klubben var det klart at LSK skulle hente inn ny keeper.»

            MHC har fått beskjed om at han er fremtidens keeper (les ikke nåtidens) og at de skulle hente inn en ny keeper selv når de hadde en rutinert backup (les de vil ha inn et nytt førstevalg).

            Da er det naturlig at han takker nei. Vi vet jo også at han reagerte litt på hva som skjedde når Coppens kom inn. LSK velger å ikke satse på han, så da er det naturlig å se etter en annen klubb, der han kan få like rammer som u21-konkurrenten sin.

            Kommentar

            • Sailor Man
              Moderator
              • Jun 2007
              • 1325

              Opprinnelig skrevet av HSft

              Det er ikke så mye å lure på når man hører hva Mesfin sier i RB.

              «– Vi ser på Mads og Emil som framtidas keepere»

              «Men allerede mens Coppens var i klubben var det klart at LSK skulle hente inn ny keeper.»

              MHC har fått beskjed om at han er fremtidens keeper (les ikke nåtidens) og at de skulle hente inn en ny keeper selv når de hadde en rutinert backup (les de vil ha inn et nytt førstevalg).

              Da er det naturlig at han takker nei. Vi vet jo også at han reagerte litt på hva som skjedde når Coppens kom inn. LSK velger å ikke satse på han, så da er det naturlig å se etter en annen klubb, der han kan få like rammer som u21-konkurrenten sin.
              Fort gjort å tolke det sånn, men jeg prøver å klamre meg til et halmstrå om at fremtidens keeper og nåtidens keeper godt kan være samme fyr - og at de aldri har sagt de skal hente et førstevalg.

              Mister vi u21-landslagsspilleren vår fordi vi heller vil satse på en lånespiller fra Molde, må det være den mest elendige vurderinga siden... ja, jeg veit ikke. Og det er mange eksempler å ta av!

              Kommentar

              • Kjøttkaka
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2012
                • 289

                Jeg er ekstremt nysgjerrig på hva som ligger bak at Mads takket nei til ny kontrakt. Regner med at Sves er på ballen og at vi snart får høre Mads sin versjon. Det vil ha litt å si for hvordan jeg vurderer et eventuelt lån av Moldes andrekeeper.

                I utgangspunktet er jeg ekstremt skeptisk og kommer til å ha utrolig liten tålmodighet dersom han faktisk blir førstekeeper. Han bør være bunnsolid og blant seriens aller aller beste keepere om dette ikke skal være en skandale. Eventuelt kan han sitte på benken og pushe Mads, noe som i mine øyne vil være ideelt.

                Men skal Craninx spille på bekostning av våre egne talenter bør han være en ny Baron anno 2000. Jeg kommer til å få fnatt om han går inn i den lange rekken av middelmådige og elendige keeper som klubben stort sett har hatt de siste årene med unntak av Origis gode sesong og nettopp Mads Hedenstad Christiansen i fjor.

                Kommentar

                • Lars Henrik Dahl
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2020
                  • 2003

                  Opprinnelig skrevet av fredpet76
                  Skal ikke undervurdere kompetansen til det sportslige apparatet vårt. Når de enstemmig mener vi bør ha inn en keeper så er nok det basert på flere ting. Alle ser at Mads har kvaliteter, men ingen av de to vi har nå har spilt elitefotball med tilskuere. Mads spiller han om han presterer, og slik vil han oppleve det i alle klubber. Ganske risikabelt å ikke ha en keeper uten erfaring i stallen.
                  Støtter denne fullt ut. En ting er at vi ikke alltid skjønner rasjonalet bak en del beslutninger. De fleste av oss sitter ikke på innsiden. Vi kan være uenige om en del ting, men på innsiden er ting sjelden så svart/hvitt som det ofte framstår fra utsiden. Det som undrer meg er alle her inne som tar utgangspunkt i at sportslig ledelse er idioter hver gang man er uenige. Noen er veldig ofte uenige...

                  Jeg strever også med å forstå dette valget. Jeg hadde også sett for meg at man i så fall hentet inn en 30-åring med solid erfaring på nedadgående kurve. Likevel: En ting er jeg sikker på. Uansett hva Molde sier om saken, det er ingen lånespillere som hentes inn som får en garanti om spilletid. Den beste keeperen får stå. Det er ikke sikkert at alle her inne vil være enige om hvem den beste keeperen er.

                  Håper virkelig vi får til en forlengelse med MHC. Vil gjerne se ham mellom stengene på Åråsen i år og i mange år framover.

                  Kommentar

                  • HSft
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2004
                    • 6075

                    Det er jo ikke sånn at de er idioter selv om jeg er helt uenig i hvordan man bygger klubb. Om de anser 2. keepern til molde som en bedre spiller, så er det ikke så unaturlig at man ønsker å ha best mulig spiller i mål. Jeg er sikker på at de kommer til å bruke den keeperen de mener er best. Det er jo ikke idiotisk, det er bare langt unna måten jeg hadde foretrukket at man bygde.

                    Kommentar

                    • HSft
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2004
                      • 6075

                      Opprinnelig skrevet av Sailor Man

                      Fort gjort å tolke det sånn, men jeg prøver å klamre meg til et halmstrå om at fremtidens keeper og nåtidens keeper godt kan være samme fyr - og at de aldri har sagt de skal hente et førstevalg.

                      Mister vi u21-landslagsspilleren vår fordi vi heller vil satse på en lånespiller fra Molde, må det være den mest elendige vurderinga siden... ja, jeg veit ikke. Og det er mange eksempler å ta av!
                      Tror ikke de har sagt det direkte. De sier vel at det er åpen konkurranse men at de vil hente en ny keeper for å styrke keeperteamet. Så er vel Mads i stand til å lese mellom linjene.

                      Kommentar

                      • HSft
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2004
                        • 6075

                        Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl
                        Jeg hadde også sett for meg at man i så fall hentet inn en 30-åring med solid erfaring på nedadgående kurve.
                        Lurer på om Coppens hadde blitt om han ikke fikk beskjed om at det skulle komme inn en ny keeper.

                        Kommentar

                        • Fugggel
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2020
                          • 487

                          Grunnen til at han foreløpig har takket nei, kan ha vel så mye med økonomi og gjøre.
                          Mads er fugla tvers igjennom, så har ingen tvil om at det er i LSK han egentlig vil være.

                          Kommentar

                          • HSft
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2004
                            • 6075

                            Opprinnelig skrevet av Fugggel
                            Grunnen til at han foreløpig har takket nei, kan ha vel så mye med økonomi og gjøre.
                            Mads er fugla tvers igjennom, så har ingen tvil om at det er i LSK han egentlig vil være.
                            Overrasker meg om han tenker voldsomt på økonomi akkurat nå. Blir veldig overraska om ikke detta handler om signaler og om han tror han får spilletid og trygghet i klubben.

                            Han har jo sagt at han ikke var veldig fornøyd når Coppens kom rett inn på laget. Så han har vært missfornøyd med tilliten tidligere.

                            Kommentar

                            • Fugggel
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2020
                              • 487

                              Opprinnelig skrevet av HSft

                              Overrasker meg om han tenker voldsomt på økonomi akkurat nå. Blir veldig overraska om ikke detta handler om signaler og om han tror han får spilletid og trygghet i klubben.

                              Han har jo sagt at han ikke var veldig fornøyd når Coppens kom rett inn på laget. Så han har vært missfornøyd med tilliten tidligere.
                              Det tror ikke jeg heller. Men han bør ha en anstendig årslønn på den neste kontrakten med tanke på hvilken alder man har i løpet av kontrakten osv.
                              Det vil jo på en måte være den første ordentlig kontrakten hans.

                              Kommentar

                              • BD
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2006
                                • 1383

                                Fugla-fan, årets spiller i fjor og 20 år... spør du meg burde han være i toppsjiktet lønnsmessig dersom han signerer for 3 år eller mer.

                                Kommentar

                                • Kay
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2004
                                  • 763

                                  Skulle også ønske vi satset på MHC denne sesongen, men det er galskap å gå inn i sesongen uten en keeper med mer erfaring på høyere nivå. Syns også det er merkelig å hause opp nivået til MHC så voldsomt etter en sesong hvor han hadde sin banehalvdel alene i 80% av tiden, oppgaven blir litt annerledes på øverste nivå.

                                  Å hevde at det ikke er forskjell for keepere på obos og es nivå er en helt utrolig påstand. Det er en grunn til at spillere spiller i ES og ikke obos, de er raskere, sterkere, bedre taktisk, bedre avsluttere, de fleste er stort sett bedre på alt. Og det meste går fortere i ES. Hvordan kan man si at det ikke er noe forskjell for en keeper å stå i ES ?

                                  Kan dere som mener MHC er så god at han burde være førstekeeper i en ES klubb liste opp styrkene hans ?

                                  Kommentar

                                  • Sailor Man
                                    Moderator
                                    • Jun 2007
                                    • 1325

                                    Han har jo tydeligvis vært god nok til å bli tatt ut på U21-landslaget, da! Og selv om han fortsatt har ting han kan bli bedre på er de største styrkene hans, slik jeg ser det, at han er steingod 1-mot-1 og er reaksjonssterk.

                                    Jeg synes ikke det er galskap å satse på MHC som førstekeeper. Det er massevis av eksempler på unge keepere i ES som har gjort det bra.

                                    Kommentar

                                    • bema0806
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2011
                                      • 521

                                      Hvor gammel var rossbach da han slapp til i Odd? Hvilken erfaring hadde han før han fikk sjansen og ble sluppet ut til "det gode selskap"?

                                      Kommentar

                                      • HSft
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2004
                                        • 6075

                                        Rossbach ble i likhet med Bråtveit førstekeeper på laget sitt før 2015 sesongen når han fylte 19. Er bare i LSK at det er livsfarlig å satse på egne keepertalent.

                                        Kan også nevne at Odd sin 2. keeper når de satsa på Rossbach var Viljar Myhra som også var 18.
                                        Last edited by HSft; 14.02.2021, 15:11.

                                        Kommentar

                                        • Kjøttkaka
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • May 2012
                                          • 289

                                          Opprinnelig skrevet av Sailor Man
                                          Han har jo tydeligvis vært god nok til å bli tatt ut på U21-landslaget, da! Og selv om han fortsatt har ting han kan bli bedre på er de største styrkene hans, slik jeg ser det, at han er steingod 1-mot-1 og er reaksjonssterk.

                                          Jeg synes ikke det er galskap å satse på MHC som førstekeeper. Det er massevis av eksempler på unge keepere i ES som har gjort det bra.
                                          Jeg er enig i de nevnte styrkene hans, men vil også nevne at han virker både flink til å lese spiller og til å plassere seg riktig. Han hadde noen matchvinnerredninger i fjor, men jeg kan også forstå at han ikke framstod så veldig spektakulær. Det som kanskje imponerte meg mest med MHC i fjor var hvordan han til tider framstod som en rutinert keepertraver fra Italia på 35+. Han trengte ikke å være spektakulær fordi han ofte var i forkant av situasjonen.

                                          Så er jeg selvsagt åpen for at vi overvurderer ham. Det er også ekstremt mye lettere å framstå som trygg og solid i OBOS enn i ES. Samtidig er det ikke rart at fansen er litt høyt oppe når vi for en gangs skyld har hatt en god keeper i mål. Vi snakker tross alt om klubben som er så vant med elendige eller middelmådige keeperprestasjoner at folk flest virket å tro at Marko Maric var noe mer enn høyst middelmådig på sitt beste da han var her.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎