Sesongen 2021

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanarivogel89
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 4286

    Hvor kommer dette maset om MHC til Molde fra? Skal svartmale noe jævlig om man leser noe slikt ut fra artikkelen i RB. Mads vil være i Lillestrøm han.

    Kommentar

    • Tvilling
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2006
      • 1462

      Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
      Hvor kommer dette maset om MHC til Molde fra? Skal svartmale noe jævlig om man leser noe slikt ut fra artikkelen i RB. Mads vil være i Lillestrøm han.
      Godt spørsmål! - Men det er "litt" lett antennelig terreng det der. ..

      Kommentar

      • Kanarivogel89
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 4286

        Opprinnelig skrevet av Tvilling

        Godt spørsmål! - Men det er "litt" lett antennelig terreng det der. ..
        Hehe, så visst er det det -- og med god grunn!

        Kommentar

        • HSft
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2004
          • 6075

          Opprinnelig skrevet av OptimistFugl

          Litt mange ting som må inntreffe for det scenariet er aktuelt: Linde solgt, Rossbach erstatter, Odd ønsker Mads, Mads ønsker Odd.

          Odd er uansett et svært dårlig valg for en lovende keeper, spør Viljar Myhra, Egil Selvik eller ikke minst avgått keepertrener Einar Rossbach.
          Det har vært mye dårlig stemning med keepere som låses fast på benken der, og nå er heller ikke suksesstreneren der lenger.
          Ja, så lenge Rossbach er der så er det er dårlig sted å være og helt uaktuelt. Men Rossbach har ønska seg videre en stund. En fryktelig dårlig ide å reise dit fordi man forventer at han forsvinner, det lærte Selvik. Men om Rossbach forsvinner så er det en klubb som fort er interessert i å satse på en ung spiller igjen. Men det er langt frem før det skulle bli aktuelt. Men mye mer aktuelt enn Molde. Mest sansynlig forlenger vel MHC med LSK etterhvert.

          Kommentar

          • ChrisK
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2013
            • 297

            MHC har startet eget aksjeselskap, hvor formålet er å bygge Hedenstad-navnet som merkevare.

            Kommentar

            • Aderyn
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Dec 2020
              • 133

              Begynner å bli litt småbekymra for stopperplass nå. Ny spiller må inn. Solholm er det ikke verdt å betale alt for mye penger for, Dyrestam til Sarpsborg osv. Markedet for stoppere ser meget dødt ut nå i Norge. Eneste stopper uten kontrakt i ligaen nå er vel Bjørdal samt et par som ikke holder mål. Valsvik har vel vært ute i kulda i Rosenborg men er vel gira på å bli ut kontrakten han har der oppe. Må fort trylle fram noe fra utlandet her tror jeg. Hørte Mesfin hadde vært i kontakt med en Serie B klubb om en eller annen lånespiller, dog ble ikke det noe av. Kan vel kanskje være et alternativ på kort sikt å låne noen selv om det føles risikabelt ut. Vil helst ha noen som har språket på plass og har kvaliteter til å være en leder. Noe rundt i Sverige og Danmark?

              Kommentar

              • HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6075

                Skulle gjerne hatt en tryggere makker til Ogbu. Men tror ikke det er helt katastrofe om vi ender med de stopperne vi har. Absoulutt mulig å unngå nedrykk med Slørdahl, Ogbu, Sandberg og Garnås.

                Kommentar

                • Fugggel
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2020
                  • 488

                  Opprinnelig skrevet av Aderyn
                  Begynner å bli litt småbekymra for stopperplass nå. Ny spiller må inn. Solholm er det ikke verdt å betale alt for mye penger for, Dyrestam til Sarpsborg osv. Markedet for stoppere ser meget dødt ut nå i Norge. Eneste stopper uten kontrakt i ligaen nå er vel Bjørdal samt et par som ikke holder mål. Valsvik har vel vært ute i kulda i Rosenborg men er vel gira på å bli ut kontrakten han har der oppe. Må fort trylle fram noe fra utlandet her tror jeg. Hørte Mesfin hadde vært i kontakt med en Serie B klubb om en eller annen lånespiller, dog ble ikke det noe av. Kan vel kanskje være et alternativ på kort sikt å låne noen selv om det føles risikabelt ut. Vil helst ha noen som har språket på plass og har kvaliteter til å være en leder. Noe rundt i Sverige og Danmark?
                  Det er dessverre vanskelig for en klubb som LSK og hente spillere av veldig høy kvalitet fra Sverige og Dannmark. Lønningen er høyere i begge de landene, i Dannmark er nivå også høyere. Før hadde man valutakursen som gjorde at det kunne være gunstig å spille i Norge. Og i tillegg kommmer lønnstaket i LSK, så da blir det iallefall vanskelig. Det kan være at man kanskje kan få til en låneavtale med en toppklubb for eksempel.

                  deler bekymringen rundt stopperplassen, begynner å haste. Samme med HB

                  Kommentar

                  • Sailor Man
                    Moderator
                    • Jun 2007
                    • 1326

                    Opprinnelig skrevet av Fugggel

                    Det er dessverre vanskelig for en klubb som LSK og hente spillere av veldig høy kvalitet fra Sverige og Dannmark. Lønningen er høyere i begge de landene, i Dannmark er nivå også høyere. Før hadde man valutakursen som gjorde at det kunne være gunstig å spille i Norge. Og i tillegg kommmer lønnstaket i LSK, så da blir det iallefall vanskelig. Det kan være at man kanskje kan få til en låneavtale med en toppklubb for eksempel.

                    deler bekymringen rundt stopperplassen, begynner å haste. Samme med HB
                    Det kan være lurt å ha is i magen med stopper nå. Får vi ikke en bra en før sesongen, kommer det en ny sjanse til sommeren. Ingen grunn til noen panikkjøp - vi har fire stoppere i troppen. Sandberg er riktignok et usikkert kort, men vi bør greie oss fram til sommeren med de vi har.

                    HB er mer kritisk - hent Rafn tilbake på ettårskontrakt og la Ranger være førstevalg.

                    Kommentar

                    • lsk_rob
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • Mar 2016
                      • 139

                      Jeg sa flere ganger før nyttår at dette overgangsvinduet kommer til å bli helt annerledes enn hva vi har vært vant til, men jeg må si at det virker som om vi har kommet brukbart ut av det. Jeg ser gjerne at vi får på plass en høyreback (først og fremst!) samt en stopper til snarest, men et allerede utfordrende marked er blitt enda mer utfordrende nå med stengte grenser. Vi får se hva som skjer, men vi er garantert ikke alene om å være på utkikk etter HB og stopper...

                      Kommentar

                      • Fugggel
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2020
                        • 488

                        Opprinnelig skrevet av Sailor Man

                        Det kan være lurt å ha is i magen med stopper nå. Får vi ikke en bra en før sesongen, kommer det en ny sjanse til sommeren. Ingen grunn til noen panikkjøp - vi har fire stoppere i troppen. Sandberg er riktignok et usikkert kort, men vi bør greie oss fram til sommeren med de vi har.

                        HB er mer kritisk - hent Rafn tilbake på ettårskontrakt og la Ranger være førstevalg.
                        Hb er kritisk, men vi skal selvfølgelig ikke signere en spiller som trenerteamet har vurdert til ikke god nok.

                        Kommentar

                        • Sailor Man
                          Moderator
                          • Jun 2007
                          • 1326

                          Opprinnelig skrevet av Fugggel

                          Hb er kritisk, men vi skal selvfølgelig ikke signere en spiller som trenerteamet har vurdert til ikke god nok.
                          Frykter at vi må lempe på kravene for hva som er «bra nok» - derav forslaget. Selv tror jeg Rafn er god nok for en backuprolle neste sesong.

                          Kommentar

                          • Fugggel
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2020
                            • 488

                            Opprinnelig skrevet av Sailor Man

                            Frykter at vi må lempe på kravene for hva som er «bra nok» - derav forslaget. Selv tror jeg Rafn er god nok for en backuprolle neste sesong.
                            Hvorfor må vi det? Som svesengen skrev i RB så har man ikke funnet noen alternativer i Norge som man ser som aktuelt. Derfor må man se utenfor landet, ettersom at grensene er stengt så får man ikke hentet spillere utenfra enda. Samtidig har vi fått inn en bra overgangssum fra bjørn som det er uttalt at skal være med på forsterke stallen. Med andre ord er det også midler for å hente.

                            Rafn vil aldri være et godt alternativ når trenerteamet har bestemt at de ikke anser han som god nok, det kan jeg ikke se for meg at Rafn er intressert i heller.

                            Kommentar

                            • Sailor Man
                              Moderator
                              • Jun 2007
                              • 1326

                              Opprinnelig skrevet av Fugggel

                              Hvorfor må vi det? Som svesengen skrev i RB så har man ikke funnet noen alternativer i Norge som man ser som aktuelt. Derfor må man se utenfor landet, ettersom at grensene er stengt så får man ikke hentet spillere utenfra enda. Samtidig har vi fått inn en bra overgangssum fra bjørn som det er uttalt at skal være med på forsterke stallen. Med andre ord er det også midler for å hente.

                              Rafn vil aldri være et godt alternativ når trenerteamet har bestemt at de ikke anser han som god nok, det kan jeg ikke se for meg at Rafn er intressert i heller.
                              Jeg tror vi må lempe på kravene, eller i hvertfall bevege oss nedover lista over aktuelle kandidater, siden vi ikke har signert noen og vi er midt i februar.

                              Jeg tror vi har prøvd oss på mange spillere uten å få napp og det er ikke godt å vite når grensene åpner igjen.

                              Kommentar

                              • LS89
                                Kamptrådkongen
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2013
                                • 3321

                                Helland signerer i morgen melder Adressa.

                                Kommentar

                                • Kanarivogel89
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2006
                                  • 4286

                                  Opprinnelig skrevet av LS89
                                  Helland signerer i morgen melder Adressa.
                                  Dette blir helvetes spennende! Helland på free transfer er sabla god business. Så får vi se hva sign on fee blir. For en kamp vi får i fremre treer nå

                                  Kommentar

                                  • kunden
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2005
                                    • 2281

                                    Håper bare ikke dette ender i atter en "det er ikke alvorlig, snart tilbake". En bra dødballfot. Håper han får opp guffa. Tiden vil vise.

                                    Kommentar

                                    • Playboy1
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2003
                                      • 2105

                                      Opprinnelig skrevet av LS89
                                      Helland signerer i morgen melder Adressa.
                                      Så lenge han er skadefri , så bør høyre kant/ving være plassen hans . Bare gjort meg en tanke på at muligens kan DG gjøre en god jobb som høyre back også ? Da har vi Evt PR Idag Ranger /DG som back og Helland/DG på kant ?

                                      Kommentar

                                      • HSft
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2004
                                        • 6075

                                        Opprinnelig skrevet av Playboy1

                                        Så lenge han er skadefri , så bør høyre kant/ving være plassen hans . Bare gjort meg en tanke på at muligens kan DG gjøre en god jobb som høyre back også ? Da har vi Evt PR Idag Ranger /DG som back og Helland/DG på kant ?
                                        Men hvem skal spille venstre ving? Jeg mener vi må ha bakromstrussel og en som går rett på mål som sistemann om 3 av de 4 fremste er Åsen, Lehne og Helland. Mye treigt og litt statisk. Da er DG det mest naturlige valget på venstre i min bok. Eriksen er kanskje en mer riktig type enn Svendsen og Seferi også? Han har jo blitt omtalt som alternativ på ving.

                                        Kommentar

                                        • BD
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Feb 2006
                                          • 1384

                                          Opprinnelig skrevet av Playboy1

                                          Så lenge han er skadefri , så bør høyre kant/ving være plassen hans . Bare gjort meg en tanke på at muligens kan DG gjøre en god jobb som høyre back også ? Da har vi Evt PR Idag Ranger /DG som back og Helland/DG på kant ?
                                          DG har ingenting å gjøre på backplass i en firebackslinje. Høyreback må på plass i går.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎