Sesongen 2021

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BD
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2006
    • 1385

    Opprinnelig skrevet av bema0806

    Tror oppriktig at Mads ikke kommer til å reise til Molde. Ene og alene fordi han er en ekte fugla gutt. Tror Mads signerer en 2-3 årskontrakt i en skikkelig ræva periode av sesongen for lsk
    Jeg tror vel egentlig også det, men liker dårlig at han er ute og skryter av mfk. Det er ikke bra for nattesøvnen.
    Last edited by BD; 17.02.2021, 07:34.

    Kommentar

    • HSft
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2004
      • 6075

      Opprinnelig skrevet av BD
      Mads neste som stikker til Molde?

      Fra RB:

      Han tror også at Craninx vil kunne ha den samme positive innvirkningen på Ødegaard og ham i år.

      – Han har vært i en stor klubb som Molde som har ligget i toppen i mange år.
      Genialt av Molde, da. De selger trolig Linde i sommervinduet, siden det er siste mulighet til å selge han for pæng. Så er de usikre på om de skal satse på reservekeepern sin eller om de skal hente et stort norsk talent på utgående kontrakt. Så de sender reservekeepern sin for å konkurrere med han, så henter de den som vinner duellen.

      Kommentar

      • DoubleHi5
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2011
        • 3954

        Opprinnelig skrevet av HSft

        Genialt av Molde, da. De selger trolig Linde i sommervinduet, siden det er siste mulighet til å selge han for pæng. Så er de usikre på om de skal satse på reservekeepern sin eller om de skal hente et stort norsk talent på utgående kontrakt. Så de sender reservekeepern sin for å konkurrere med han, så henter de den som vinner duellen.
        Det er vel liten tvil om at Molde har den mest profesjonelle klubbdriften i Norge. Her har LSK mye å lære. Vi kan mislike det så mye vi vil, men det hjelper neppe. Selv velger jeg å ikke bekymre meg for mye over å tenke worst case og ta sorgene på forskudd. Men hvis det nå er sånn at det du skisserer kan bli et reelt alternativ, må jo klubben sørge for at kontrakten med Mads kommer på plass. Skulle Molde være interessert i ham, og han har kontrakt, regner jeg med at et salg vil kunne innebære en ytterligere forsterkning av fundamentet for å bygge klubben videre. Selvsagt er det ingen som liker at verken Mads (hypotetisk) eller andre spillere går til dem eller andre konkurrenter. Men ingen enkeltspillere er uansett større enn klubben. Vi håper dette ordner seg på en god måte for LSK.
        Elska þetta félag

        Kommentar

        • HSft
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2004
          • 6075

          Jeg tror ikke Molde har sendt Craninx til LSK for å teste han mot MHC, altså. Det var bare en artig tanke. Men det kan bli konsekvensen, litt tilfeldig.

          Men mest sansynlig signerer MHC ny kontrakt om han vinner førstekeeperplassen og om ikke så går jo Molde for Craninx. Så tror MHC til Molde er veldig usansynlig.

          Ville vært mer bekymra om Rossbach ble solgt.
          Last edited by HSft; 17.02.2021, 09:39.

          Kommentar

          • fredpet76
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2004
            • 1214

            Opprinnelig skrevet av HSft
            Jeg tror ikke Molde har sendt Craninx til LSK for å teste han mot MHC, altså. Det var bare en artig tanke. Men det kan bli konsekvensen, litt tilfeldig.

            Men mest sansynlig signerer MHC ny kontrakt om han vinner førstekeeperplassen og om ikke så går jo Molde for Craninx. Så tror MHC til Molde er veldig usansynlig.

            Ville vært mer bekymra om Rossbach ble solgt.
            Det stod vel også i RB at Craninx, om han trives, blir her lenger. Ingen klausul er skrevet i avtalen men det var det heller ikke i avtalen med Kaan. Han fikk vi billig sammenliknet om vi hadde klausul. Det samme kan skje med Craninx om begge parter ønsker det.

            Kommentar

            • Bobkåre
              Juniormedlem
              Bøffelpromp
              • Feb 2019
              • 17

              Opprinnelig skrevet av fredpet76

              Det stod vel også i RB at Craninx, om han trives, blir her lenger. Ingen klausul er skrevet i avtalen men det var det heller ikke i avtalen med Kaan. Han fikk vi billig sammenliknet om vi hadde klausul. Det samme kan skje med Craninx om begge parter ønsker det.
              Andreas Linde har utgående kontrakt i Molde, og har sagt i media før jul at han ønsker seg ut av Skandinavia. Så ikke godt å vite hva som kan skje.

              Kommentar

              • HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6075

                Opprinnelig skrevet av fredpet76

                Det stod vel også i RB at Craninx, om han trives, blir her lenger. Ingen klausul er skrevet i avtalen men det var det heller ikke i avtalen med Kaan. Han fikk vi billig sammenliknet om vi hadde klausul. Det samme kan skje med Craninx om begge parter ønsker det.
                Craninx har kontrakt med molde ut 2023 og tjener det dobbelte av lønnstaket vårt. Så for at han skal ende ho oss på lenger sikt å må trolig Molde betale han ut av kontrakta, så akkurat det ser jeg ikke på som veldig sansynlig

                Kommentar

                • HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6075

                  Det skumleste som kan skje med keepersituasjonen i Molde for LSK sin del tror jeg fort kan være at de signerer Rossbach som erstatter for Linde. Odd sin keeperhistorie er skummel:

                  2005: 20-år gamle Jarstein tar over og blir satsa på på keeperplassen. Blir solgt til RBK etter noen år. Utvikles til Landslagskeeper
                  2011: 21-år gamle Hansen blir henta fra LSK sin benk og satsa på som førstekeeper. Blir solgt etter noen år til Rosenborg. Utvikles til landslagskeeper
                  2015: 19-år gamle Rossbach satses på som førstekeeper. Utvikles til landslagskeeper. Klar for å ta steget videre? Molde?
                  2022: ???

                  Kommentar

                  • BD
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Feb 2006
                    • 1385

                    En liten tanke her... Bakke har vel spilt en del med trebackslinje i S08. Kan det tenkes at vi rigger oss for noe av det samme? Både Ogbu og Dyrestam har erfaring med nettopp det. Kanskje er vi ikke så stresset mtp. høyreback fordi DG og Ranger regnes som gode alternativer som vingback?

                    Kommentar

                    • HSft
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2004
                      • 6075

                      Opprinnelig skrevet av BD
                      En liten tanke her... Bakke har vel spilt en del med trebackslinje i S08. Kan det tenkes at vi rigger oss for noe av det samme? Både Ogbu og Dyrestam har erfaring med nettopp det. Kanskje er vi ikke så stresset mtp. høyreback fordi DG og Ranger regnes som gode alternativer som vingback?
                      Hadde vært fornuftig det. Men med tanke på at vi har spilt 433 i begge internkampene tror jeg det er veldig lite sansynlig. Ingen ting som tyder på at det er planen.

                      Tror fortsatt vi er ute etter en høyreback. Var snakk om at vi så utenfor landegrensene der, vel? Men med Dyrestam inn så har vi en spiller som kan spille både høyreback og stopper (ikke samtidig...) men det gjør at man kan rokkere litt om Ranger viser seg å falle helt gjennom eller blir skada. Da kan Dyrestam brukes på høyre og Slørdahl/Sandberg/Garnås gjøre jobben sentralt (Slørdahl).

                      Kommentar

                      • Fugggel
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2020
                        • 489

                        Opprinnelig skrevet av HSft

                        Hadde vært fornuftig det. Men med tanke på at vi har spilt 433 i begge internkampene tror jeg det er veldig lite sansynlig. Ingen ting som tyder på at det er planen.

                        Tror fortsatt vi er ute etter en høyreback. Var snakk om at vi så utenfor landegrensene der, vel? Men med Dyrestam inn så har vi en spiller som kan spille både høyreback og stopper (ikke samtidig...) men det gjør at man kan rokkere litt om Ranger viser seg å falle helt gjennom eller blir skada. Da kan Dyrestam brukes på høyre og Slørdahl/Sandberg/Garnås gjøre jobben sentralt (Slørdahl).
                        Kan være at dette er en løsning, og at man heller leter etter HB i sommer. Da vil det også være lettere å hente de som kun har kontrakt ut året. Desler i Haugesund feks.

                        Kommentar

                        • LS89
                          Kamptrådkongen
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2013
                          • 3324

                          Dyrestam signerer trolig ny kontrakt med S08 melder lokalblekka der nede.

                          Kommentar

                          • *eLSKerLSK*
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jun 2005
                            • 403

                            Opprinnelig skrevet av LS89
                            Dyrestam signerer trolig ny kontrakt med S08 melder lokalblekka der nede.
                            Vi går i så tilfelle glipp av en middels god signering.

                            Kommentar

                            • fredpet76
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Feb 2004
                              • 1214

                              Opprinnelig skrevet av HSft

                              Craninx har kontrakt med molde ut 2023 og tjener det dobbelte av lønnstaket vårt. Så for at han skal ende ho oss på lenger sikt å må trolig Molde betale han ut av kontrakta, så akkurat det ser jeg ikke på som veldig sansynlig
                              Nei, vi kjøper han ut av kontrakten slik vi gjorde med Kaan. Det var helt urealistisk egentlig med Kaan, men da spiller hadde det som ønske ble det til slutt en realitet.

                              Kommentar

                              • Fugggel
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2020
                                • 489

                                Opprinnelig skrevet av fredpet76

                                Nei, vi kjøper han ut av kontrakten slik vi gjorde med Kaan. Det var helt urealistisk egentlig med Kaan, men da spiller hadde det som ønske ble det til slutt en realitet.
                                Så kan man mildt sagt si at craninx og kaan sin situasjon er totalt forskjellig. Kaan var utlånt til obosligaen imens klubben som eide han spilte Champions leauge.
                                Craninx er etter hva jeg har lest ganske verdsatt der oppe, men ikke helt på samme nivå som Linde pr nå.

                                Kommentar

                                • HSft
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 6075

                                  Opprinnelig skrevet av fredpet76

                                  Nei, vi kjøper han ut av kontrakten slik vi gjorde med Kaan. Det var helt urealistisk egentlig med Kaan, men da spiller hadde det som ønske ble det til slutt en realitet.
                                  Altså, mener du en Sign on Fee på 2 mil? Om Molde lar han gå gratis så har vi fortsatt en spiller som har 2 år igjen av en kontrakt som gir han det dobbelte av det LSK kan gi han. Ser ikke for meg at han frivelig halverer lønna si. Så da må vi enten gi en kraftig sign on fee eller ha inn eksterne som lønner han over lønnstaket slik det var med BBS.

                                  Vi betalte vel hele lønna til Kaan under utlånet? Og Craninx betaler vi bare halvparten av lønna.

                                  Tror ikke vi ser han videre i LSK, men ingen ting er umulig!
                                  Last edited by HSft; 17.02.2021, 12:44.

                                  Kommentar

                                  • HSft
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2004
                                    • 6075

                                    Da ble det desverre ikke Dyrestam:
                                    Alt tyder på at Mikael Dyrestam blir Sarpsborg 08-spiller. Etter det SA erfarer skriver han under for klubben en av de nærmeste dagene.

                                    Kommentar

                                    • kunden
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2005
                                      • 2291

                                      Opprinnelig skrevet av HSft
                                      Håper ikke det var førstevalget. Kan de trylle frem en annen klassestopper(ift ES standard) montro?

                                      Kommentar

                                      • Sailor Man
                                        Moderator
                                        • Jun 2007
                                        • 1330

                                        Opprinnelig skrevet av kunden

                                        Håper ikke det var førstevalget. Kan de trylle frem en annen klassestopper(ift ES standard) montro?
                                        Frykter at vi er i ferd med å bevege oss litt nedover lista. Har vel vært en dårlig skjult hemmelighet av Solholm Johansen vsr førstevalget..

                                        Kommentar

                                        • OptimistFugl
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Apr 2008
                                          • 462

                                          Opprinnelig skrevet av HSft
                                          Det skumleste som kan skje med keepersituasjonen i Molde for LSK sin del tror jeg fort kan være at de signerer Rossbach som erstatter for Linde. Odd sin keeperhistorie er skummel:

                                          2005: 20-år gamle Jarstein tar over og blir satsa på på keeperplassen. Blir solgt til RBK etter noen år. Utvikles til Landslagskeeper
                                          2011: 21-år gamle Hansen blir henta fra LSK sin benk og satsa på som førstekeeper. Blir solgt etter noen år til Rosenborg. Utvikles til landslagskeeper
                                          2015: 19-år gamle Rossbach satses på som førstekeeper. Utvikles til landslagskeeper. Klar for å ta steget videre? Molde?
                                          2022: ???
                                          Litt mange ting som må inntreffe for det scenariet er aktuelt: Linde solgt, Rossbach erstatter, Odd ønsker Mads, Mads ønsker Odd.

                                          Odd er uansett et svært dårlig valg for en lovende keeper, spør Viljar Myhra, Egil Selvik eller ikke minst avgått keepertrener Einar Rossbach.
                                          Det har vært mye dårlig stemning med keepere som låses fast på benken der, og nå er heller ikke suksesstreneren der lenger.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎