Sesongen 2021

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6075

    Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

    Jeg synes det er viktig at vi forholder oss til sammenlignbare størrelser når det gjelder overgangssummer. Tror du er enig i det. Jeg tok selvsagt for hardt i når jeg brukte uttrykket hate. Det beklager jeg! Jeg forstår og har mange ganger selv følt på mye frustrasjon over ting som har blitt gjort som kan synes feil eller amatørmessig. Jeg håper at vi etterhvert kan få nyheter og se en positiv utvikling i klubben som kan gjøre diskusjondene mer optimistiske og oppbyggende. I så måte er det jo en positiv nyhet at økonomien ser ut til å ha en positiv utvikling, selv om man selvfølgelig noen ganger kan være uenig i hvordan pengene disponeres!
    Heldigvis finnes det positive ting allerede. Mathew som ikke ser ut til å være på vei ut døra for øyeblikket, Kairinen som er veldig lovende, og Ogbu er solide byggebrikker som vi garantert får mye glede ut av. Gode spillere på vei frem.

    Når det kommer til økonomien så er det veldig bra at vi ser ut til å ikke kjempe like mye med ryggen mot veggen. Jeg er litt bekymra for at man investerer stort basert på litt middlertidig og tilfeldige ting (Mange som støtta opp rundt klubben pga nedrykket, spillersalg og middlertidig nedgang i lønn på 25%(tok meg en ekstra tur innom rb.no og sjekka tallet!) pga nedrykk). Men det vil du vel ikke høre om . Vi får håpe de har full kontroll.

    Edit: En annen grunn til å være positiv er LSK sine holdninger til å spille på gress.

    Kommentar

    • DoubleHi5
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2011
      • 3954

      Opprinnelig skrevet av HSft

      Heldigvis finnes det positive ting allerede. Mathew som ikke ser ut til å være på vei ut døra for øyeblikket, Kairinen som er veldig lovende, og Ogbu er solide byggebrikker som vi garantert får mye glede ut av. Gode spillere på vei frem.

      Når det kommer til økonomien så er det veldig bra at vi ser ut til å ikke kjempe like mye med ryggen mot veggen. Jeg er litt bekymra for at man investerer stort basert på litt middlertidig og tilfeldige ting (Mange som støtta opp rundt klubben pga nedrykket, spillersalg og middlertidig nedgang i lønn på 25%(tok meg en ekstra tur innom rb.no og sjekka tallet!) pga nedrykk). Men det vil du vel ikke høre om . Vi får håpe de har full kontroll.
      Joda, jeg hører gjerne om det! Og jeg har lest artikkelen. Viktig også å være klar over at det store underskuddet i 2019 for en stor del skyldes sluttpakke til Lennartson og til en eller annen spiller som jeg ikke engang husket hadde vært i klubben! Det er virkelig å ha brukt pengene feil! Tror vi må være realistiske og innse at vi er avhengige av å selge spillere for å få hjula til å gå rundt. Så kan vi drømme om at vi innen ikke for mange år kan bli gode nok til å komme oss til en av pengemaskinene i Europacup-spillet, slik Molde og rbk før dem har blitt rike på!
      Elska þetta félag

      Kommentar

      • banan
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2018
        • 438

        Selv om klubben satser, noe som vi bør prise oss lykkelige over (ref Aalesund i fjor), virker det på meg som om det gjøres på en mye mer edruelig måte enn tidligere. I hovedsak ved at man er sparsomme på lønn, i form av et jordnært lønnstak. Det gjør at en del spillere velger andre destinasjoner, men gagner klubben økonomisk og gjør at man blir mindre avhengige av spillersalg.
        Virker som om markedsavdelingen leverer veldig bra om dagen også, med mål om å gjøre det enda bedre - derav rekruttering av min 1 ny selger.
        Jeg har veldig stor tro på det som gjøres av ledelsen i klubben om dagen og er veldig spent på denne sesongen. Og det er det tydelig veldig mange andre er også. Siden det nå er rundt samme mengde innlegg i denne tråden snaue to måneder før første kamp i Eliteserien er spilt som det var i løpet av hele året i fjoråret tråd.

        Kommentar

        • HSft
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2004
          • 6075

          Håper definitivt vi får økt inntektene litt ved mer håndfaste ting som europacup, gode resultater som fører til større utbetalinger basert på posisjon og flere tilskuere og at spillerlogistikken og talentutviklinga håndteres på en måte som gjør at vi kan gjøre gode salg jevnlig og har erstattere klare. Men det er mye lettere å komme dit nå som man har litt spillerom økonomisk. Så håper jeg bare ikke man satser alt man kan nå, og har lite å gå på om det ikke er noe naturlig spillersalg på en sesong eller to. Vil heller at vi skal ha økonomi til å holde Ogbu en ekstra sesong enn at vi har et par ekstra lånespillere på plass i år for å styrke oss litt på kort sikt.

          Får man bedre økonomi så håper jeg man kan hente inn en person til å avlaste Mesfin litt, tror han jobber fryktelig mye mer enn noen burde.

          Kommentar

          • Tvilling
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2006
            • 1465

            Vi må vel regne med at inntekter fra Europacup ligger noen år ftem.
            Et svært viktig nivå, - som vi opplevde i fjor høst..var at vi ikke måtte selge spillere! At klubben kan selge, når klubben «ønsker», og da til en høyere pris..
            ikke minst må vi håpe på salg til utenlandske klubber.

            Nå starter vi i alle fall på 16 plass (i flg Bakke), og ALT skal gjøres bedre..
            Spenning er det i alle fall

            Kommentar

            • OptimistFugl
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2008
              • 462

              Velger å se positivtpå lånet. molde betaler lønn for at han skal være i stallen vår. Om karma slår til blir Linde skadet for sesongen på trening dagen etter vinduet stenger i duell med en skadeutsatt spiss.

              Kommentar

              • niko
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2008
                • 442

                Liten digresjon, men er det noe penger å tjene på europacup lenger (hvis man ikke overpresterer, da)? I år er det kun Glimt som får sjansen i CL/EL, de andre tre lagene får kun mulighet til å kvalifisere seg for den nye Europa League Conference, og jeg har litt vondt for å se for meg at det er noen spesielt heftig TV-avtale ute og går der. Noen som vet?

                Kommentar

                • Lars Henrik Dahl
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2020
                  • 2087

                  Opprinnelig skrevet av niko
                  Liten digresjon, men er det noe penger å tjene på europacup lenger (hvis man ikke overpresterer, da)? I år er det kun Glimt som får sjansen i CL/EL, de andre tre lagene får kun mulighet til å kvalifisere seg for den nye Europa League Conference, og jeg har litt vondt for å se for meg at det er noen spesielt heftig TV-avtale ute og går der. Noen som vet?
                  Uten at jeg har noe info om dette, er det vel nettopp for å generere enda mer kroner at man introduserer enda en turnering. I LSK målestokk er jeg overbevist om at vi snakker betydelige beløp, For en klubb rundt 10-plass i England, kanskje ikke de store pengene

                  Kommentar

                  • DoubleHi5
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2011
                    • 3954

                    Ikke veldig relevant for LSK sesongen 2021, men Frode Kippe er gjest på nrks sending fra skiskytter-VM i morgen, 17.02 kl 14.30. Som vel de fleste vet, er han onkelen til vår nye skiskytterstjerne Sturla Holm Lægreid.
                    Elska þetta félag

                    Kommentar

                    • HSft
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2004
                      • 6075

                      Hva tenker folket om Dyrestam?



                      Jeg kjenner ikke så godt til han, så har ikke så klare meninger. Men forsiktig optimist med tanke på omtale. Ryddig og rutinert og kan komplementere troppen godt.

                      Kommentar

                      • Sailor Man
                        Moderator
                        • Jun 2007
                        • 1330

                        Ifølge nyhetstråden har vi gitt et tilbud til Mikael Dyrestam. Det er en signering jeg kan like. Masse erfaring på høyt nivå.

                        Kommentar

                        • Fugggel
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2020
                          • 489

                          Bra spiller det! Kan spille både stopper og back, relativt komplett spiller. Mye bedre alternativ en solholm Johansen.

                          Kommentar

                          • tarsen
                            Medlem
                            Bøffel
                            • May 2015
                            • 32

                            Opprinnelig skrevet av HSft

                            En annen grunn til å være positiv er LSK sine holdninger til å spille på gress.
                            Jeg er personlig helt enig. Ekte fotball bør spilles på ekte gress. Når jeg så dette, tok jeg meg likevel i å lure.. Er det en fordel for oss at vi spiller hjemmekampene på naturgress og flertallet av bortekampene på plastikk sammenlignet med konkurrentene som spiller flertallet av kampene på relativt likt underlag? Hadde vi vært tjent med å "perfeksjonere" spill på ett underlag framfor å veksle annenhver helg? Er det noen som har noe data som kan antyde om det ene er bedre enn det andre. Følelsesmessig antar jeg de fleste mener at Åråsen skal beholde gresset.

                            Kommentar

                            • BD
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Feb 2006
                              • 1385

                              Opprinnelig skrevet av Fugggel
                              Bra spiller det! Kan spille både stopper og back, relativt komplett spiller. Mye bedre alternativ en solholm Johansen.
                              Høres ut som en fornuftig signering dersom han holder godt nivå på begge de plassene. Bedre dekning både på stopper- og høyrebackplassen i én signering i stedet for to. Billigere - og kortere vei til spilletid for Ranger og Slørdahl. Noen som så han spille noe særlig i fjor?

                              Kommentar

                              • kunden
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2005
                                • 2292

                                Hvorfor spilte han kun 14 kamper ifjor? Skada? Ikke noe særlig å ha et aspeløv bakerst, en som trekker seg i dueller for å unngå skader. Ser vi konkurrerer med bla Odd. Er han skadeskutt går han nok for Lillestrøm Hospital. Bortsett fra det er jeg positiv

                                Kommentar

                                • Fugggel
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2020
                                  • 489

                                  Opprinnelig skrevet av kunden
                                  Hvorfor spilte han kun 14 kamper ifjor? Skada? Ikke noe særlig å ha et aspeløv bakerst, en som trekker seg i dueller for å unngå skader. Ser vi konkurrerer med bla Odd. Er han skadeskutt går han nok for Lillestrøm Hospital. Bortsett fra det er jeg positiv
                                  Det er fordi han kom midtveis i sesongen

                                  Kommentar

                                  • Fugggel
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2020
                                    • 489

                                    Opprinnelig skrevet av BD

                                    Høres ut som en fornuftig signering dersom han holder godt nivå på begge de plassene. Bedre dekning både på stopper- og høyrebackplassen i én signering i stedet for to. Billigere - og kortere vei til spilletid for Ranger og Slørdahl. Noen som så han spille noe særlig i fjor?
                                    Tipper dog det enten kommer en stopper eller Høyre back i tillegg, avhenger av hvilke posisjon man har tiltenkt dyrestam. Håper det er stopper han er tiltenkt.
                                    Last edited by Fugggel; 16.02.2021, 22:51.

                                    Kommentar

                                    • BD
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2006
                                      • 1385

                                      Mads neste som stikker til Molde?

                                      Fra RB:

                                      Han tror også at Craninx vil kunne ha den samme positive innvirkningen på Ødegaard og ham i år.

                                      – Han har vært i en stor klubb som Molde som har ligget i toppen i mange år.

                                      Kommentar

                                      • Aderyn
                                        Seniormedlem
                                        Forumsadist
                                        • Dec 2020
                                        • 133

                                        Kjenner ikke til Dyrestam alt for godt selv, men har hvert fall en del erfaring på høyeste nivå fra Norge og Sverige og er landslagspiller for Guinea. Er vel ikke akkurat noen drømmesignering men helt grei spiller å få inn, håper han har noen lederegenskaper. Kan vel fungere på en typ 2 års kontrakt. Markedet for stoppere nå ser ganske dødt ut i Norge, ikke særlig gira på Solholm fra MIF så da er vel egentlig Dyrestam kanskje et bedre alternativ som hvert fall kan løse posisjonen. Vi må jo ha en stopper inn, samt en HB så hvis det er økonomisk gunstigere å kanskje vente til sommeren med å hente og ta han i mellomtiden så kan det være en løsning.

                                        Kommentar

                                        • bema0806
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Sep 2011
                                          • 521

                                          Opprinnelig skrevet av BD
                                          Mads neste som stikker til Molde?

                                          Fra RB:

                                          Han tror også at Craninx vil kunne ha den samme positive innvirkningen på Ødegaard og ham i år.

                                          – Han har vært i en stor klubb som Molde som har ligget i toppen i mange år.
                                          Tror oppriktig at Mads ikke kommer til å reise til Molde. Ene og alene fordi han er en ekte fugla gutt. Tror Mads signerer en 2-3 årskontrakt i en skikkelig ræva periode av sesongen for lsk

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎