Sesongen 2021

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6075

    Opprinnelig skrevet av BD

    DG har ingenting å gjøre på backplass i en firebackslinje. Høyreback må på plass i går.
    Blir vel ekstra viktig nå? Helland er vel veldig mye svakere enn DG defensivt, så blir vanskeligere jobb for høyrebacken med Helland foran seg.

    Kommentar

    • reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13243

      Karsken kjentes vel plutselig ut som sodd i halsen på en del trøndere nå....

      Kommentar

      • banan
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2018
        • 438

        Jaaaaaaa!! Helland til oss er jo helt utopisk konge! Hadde man skrudd klokka to år tilbake så hadde ingen i hele verden trodd på det som nå skjer.
        Både Åsen og Helland er jo helt galematias! Og krydra med ny kontrakt med Matthew og signeringene av Kairinen, Dragsnes og Ogbu så snakker vi om det beste overgangsvinduet på evig mange år.
        Er nå veldig spent på de to siste kaninene som vil bli trukket opp av hatten i nær fremtid. Har allerede større forventninger til denne sesongen enn jeg kan huske sist.

        Kommentar

        • ynnor
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2008
          • 857

          Dette kan slå alle veier men du verden så gøy vi skal ha det på veien

          Kommentar

          • BD
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2006
            • 1380

            Jeg tviler på at vi får så mye ut av det her, men håper jeg tar feil.

            Utdrag fra to uker gammel artikkel vedrørende Helland:

            Rosenborg-sjef Åge Hareide hevder det bare er tull at Helland har fått beskjed om å finne seg ny klubb.

            – Han har fått beskjed om at han ikke vil bli satset på fordi han er for mye skadet. Få orden på det, så får vi se når han blir frisk, sier Hareide.

            – Så lenge den skadesituasjonen hans har vært, har vi måttet prioritere andre. Vi håper selvfølgelig å få han frisk. Helt siden jeg kom, har han vært inn og ut av treningsfeltet og det medisinske rommet, sier Hareide.


            Kommentar

            • bema0806
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2011
              • 521

              Utdrag fra LSK.no


              https://www.lsk.no/nyheter/prisvinne...om-lsk-partner


              Som selvsagt er svært glad for at LSK er tilbake i Eliteserien.

              - Jeg er veldig imponert over hvordan ledelsen og styret har håndtert det siste året. Man kunne ha vært i en katastrofal posisjon etter nedrykket og pandemien, men i stedet ender man opp med et bedre økonomisk utgangspunkt enn på mange år - og har gjort flere fantastiske spillersigneringer. Hva blir det neste, liksom? At vi henter Pål André Helland fra Rosenborg? spør en drømmende Kjetil Kolsrud.

              publisert på lsk.no
              før rb.no meldte det i går kveld.

              Kommentar

              • fredpet76
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2004
                • 1206

                Håper Helland har hodet med seg om han består helsesjekken. Ikke bare å reise fra en klubb han har vært så lenge og helst vil være i, feit lønn og ikke minst familien. Barnehagebarn og gravid kone må bli igjen mens han flytter inn i en liten midlertidig leilighet i Lillestrøm. Digger denne signeringa og Helland som person så håper han vil lykkes.

                Kommentar

                • DoubleHi5
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2011
                  • 3933

                  Rb kjører Helland minutt for minutt! Vi får håpe han består den medisinske testen i dag. Og ikke minst resten av sesongen!
                  Elska þetta félag

                  Kommentar

                  • bema0806
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2011
                    • 521

                    Begynner å virke spennende det LSK holder på
                    med om dagen! Blir spennende å se hvilke flere spillere som kommer inn portene på Åråsen ila dette overgangsvinduet

                    Kommentar

                    • gilbert
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 3164

                      Stallen er nå på 27 spillere (minus Ezeh, som opplagt er på vei ut, og de fire meget unge som fikk A-kontrakt for ikke lenge siden, men neppe er i A-stallens treninger eller aktuell for særlig mye spilletid). Fortsatt bør vi ha inn både en høyreback og en midtstopper, og vil nærme oss en stall på 30. Det er verken økonomisk eller spille- og treningsmessig optimalt, selv om det er en høy andel av unge talenter, med noe lavere lønn/utgifter og noe mere tålmodighet, men her må minst fire spillere ut på lån eller overgang (aktuelle: Tongnoy, Sandnes, Edh, Slørdahl?, Baccay?, Knudsen?, Sandberg?, Ødegaard?). Første-11'ern vil være svært ulik den som ga oss opprykket fra OBOS, noe som en måtte vente ut fra Geir Bakkes utsagn for noen uker siden om at vi var "langt fra" det som ville være stallen om en måneds tid, det vil si nå. Hvis nyanskaffelsene slår til, kan den fort se slik ut:

                      Craninx
                      Ny høyreback-Ny stopper-Ogbu-Dragsnes
                      Åsen-Mathew-Kairinen
                      Helland-Lehne-Eriksen

                      Særlig mye nærmere full utskifting er det ikke godt å komme i praksis. Dette skal bli meget spennende. Og nei, jeg gråter ikke over at alle talentene våre kan være ute; dette blir neppe første-11'ern, og de kommer garantert til å få spilletid, de som ikke lånes ut. Det som er kritisk nå er å utnytte de stakkarslige fem treningskampene som er tillatt til å spille inn 11'ern, her er ikke mye tid og sjanser til å prøve ut spillere i ulike kombinasjoner og posisjoner,

                      gilbert

                      Kommentar

                      • HSft
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2004
                        • 6075

                        Opprinnelig skrevet av gilbert
                        Stallen er nå på 27 spillere (minus Ezeh, som opplagt er på vei ut, og de fire meget unge som fikk A-kontrakt for ikke lenge siden, men neppe er i A-stallens treninger eller aktuell for særlig mye spilletid). Fortsatt bør vi ha inn både en høyreback og en midtstopper, og vil nærme oss en stall på 30. Det er verken økonomisk eller spille- og treningsmessig optimalt, selv om det er en høy andel av unge talenter, med noe lavere lønn/utgifter og noe mere tålmodighet, men her må minst fire spillere ut på lån eller overgang (aktuelle: Tongnoy, Sandnes, Edh, Slørdahl?, Baccay?, Knudsen?, Sandberg?, Ødegaard?). Første-11'ern vil være svært ulik den som ga oss opprykket fra OBOS, noe som en måtte vente ut fra Geir Bakkes utsagn for noen uker siden om at vi var "langt fra" det som ville være stallen om en måneds tid, det vil si nå. Hvis nyanskaffelsene slår til, kan den fort se slik ut:

                        Craninx
                        Ny høyreback-Ny stopper-Ogbu-Dragsnes
                        Åsen-Mathew-Kairinen
                        Helland-Lehne-Eriksen

                        Særlig mye nærmere full utskifting er det ikke godt å komme i praksis. Dette skal bli meget spennende. Og nei, jeg gråter ikke over at alle talentene våre kan være ute; dette blir neppe første-11'ern, og de kommer garantert til å få spilletid, de som ikke lånes ut. Det som er kritisk nå er å utnytte de stakkarslige fem treningskampene som er tillatt til å spille inn 11'ern, her er ikke mye tid og sjanser til å prøve ut spillere i ulike kombinasjoner og posisjoner,

                        gilbert
                        Er vel ingen som har hatt så stor stall som oss, siden Bakke leda Sarp?

                        3 spillere som er igjen i laget, ja. Men det er ikke en eneste spiller som har forlatt LSK i vinduet som jeg kommer til å savne. Veldig fint at vi fikk med Matthew og Kairinen videre for å gi oss litt kontinuitet.

                        Det er vel ikke noe poeng i å gråte over at talentene ikke satses på ,nei. 3 up and coming spillere i det laget og 0 egne talenter. Og at hele stallen skal få spilletid tror jeg ikke du skal forvente. Men det er bare å akseptere at klubben alikevel ikke vil basere seg på talentene og up and coming signeringer slik de la det frem i fjor. Her satses det på å være best mulig i 2021, og det er jo også spennende! Blir spennende å se neste treningskamp. Litt bekymra for hurtigheten i fremre rekke, men Eriksen er en type med ok hurtighet og som går rett på mål, så han passer kanskje som ving når vi har Helland motsatt. Vi må ha inn en bra høyreback for å dekke den høyresiden der.

                        Kommentar

                        • BD
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2006
                          • 1380

                          Opprinnelig skrevet av gilbert
                          Fortsatt bør vi ha inn både en høyreback og en midtstopper, og vil nærme oss en stall på 30.
                          Jeg sover ikke godt om natta før vi har fått inn en solid høyreback. Om nødvendig burde man bruke resten av budsjettet på dette, i stedet for å signere stallfyll-kvalitet både på stopper- og backplass.

                          Kommentar

                          • MortenA
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2007
                            • 3318

                            Opprinnelig skrevet av gilbert
                            Fortsatt bør vi ha inn både en høyreback og en midtstopper, og vil nærme oss en stall på 30. Det er verken økonomisk eller spille- og treningsmessig optimalt, selv om det er en høy andel av unge talenter, med noe lavere lønn/utgifter og noe mere tålmodighet, men her må minst fire spillere ut på lån eller overgang (aktuelle: Tongnoy, Sandnes, Edh, Slørdahl?, Baccay?, Knudsen?, Sandberg?, Ødegaard?).
                            Slørdahl burde være ganske nærme en startplass per nå, så det er vel ikke opplagt at han lånes ut. Synes ikke han er langt bak Garnås i køen. Knudsen bør også få bra med spilletid i år. Det mest naturlige utlånet er nok Ødegaard, evt. Mads for bedre matching. Sandberg bør nok også lånes ut for å gi han muligheten til å spille på høyest mulige nivå.

                            Når det gjelder Helland så er jeg noe skeptisk. Han har ikke prestert på flere år i et bedre lag. Å tro at han vil bli en åpenbaring for oss har jeg vanskelig for å se, men jeg håper jeg tar feil. Jeg blir ikke sjokkert dersom Craninx automatisk blir førstevalget. Mads har i mine øyne bevist at han fortjener en sjanse, men det er i god LSK-ånd å sende han ut i kulden for å blidgjøre Molde.
                            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                            Kommentar

                            • Sailor Man
                              Moderator
                              • Jun 2007
                              • 1324

                              Altså, det bildet av Helland: https://www.lsk.no/nyheter/helland-k...lir-veldig-bra

                              Ser jo ut som han er i begravelse!

                              Kommentar

                              • heidar
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2004
                                • 2114

                                Noen som vet noe om lønn?
                                En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                                Endelig er mørketida over.

                                Kommentar

                                • Wanker
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2005
                                  • 632

                                  Opprinnelig skrevet av Sailor Man
                                  Altså, det bildet av Helland: https://www.lsk.no/nyheter/helland-k...lir-veldig-bra Ser jo ut som han er i begravelse!
                                  Tenkte det samme! Bildet og ordene står i veldig sterk kontrast til hverandre.
                                  Men å avslutte RBK-karrieren på den måten sitter naturligvis dypt, enhver signering med en norsk klubb er en nedtur.
                                  Får håpe kroppen hans holder og at han sammen med Åsen finner igjen gleden over å spille fotball!
                                  Hunter S. Thompson:

                                  There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                                  Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                                  Kommentar

                                  • Sailor Man
                                    Moderator
                                    • Jun 2007
                                    • 1324

                                    Opprinnelig skrevet av Wanker

                                    Tenkte det samme! Bildet og ordene står i veldig sterk kontrast til hverandre.
                                    Men å avslutte RBK-karrieren på den måten sitter naturligvis dypt, enhver signering med en norsk klubb er en nedtur.
                                    Får håpe kroppen hans holder og at han sammen med Åsen finner igjen gleden over å spille fotball!
                                    Ser de har bytta ut bildet nå. Lurt!

                                    Kommentar

                                    • Sailor Man
                                      Moderator
                                      • Jun 2007
                                      • 1324

                                      Med signeringen av Helland er det ganske tydelig for meg at klubben sikrer seg mot nedrykk på kort sikt og bygger en ellever med etablerte spillere. I likhet med mange andre her skulle jeg gjerne sett at vi ga sjansen til talentene våre, særlig spillere som Mads, Ranger, Knudsen, Seferi og Braut Brunes, men det er så klart risikabelt. Et nytt nedrykk ville vært en enda større katastrofe enn sist, siden vi faktisk er i en god utvikling nå, med en god sesong i fjor. Vi må bygge videre på den godfølelsen og ikke havne i sumpa igjen.

                                      Selv om jeg alltid er pessimist når det gjelder fugla, kan jeg umulig se at det laget vi har på plass nå (også uten ny stopper og back) skal være i nærheten av å rykke ned. Vi har kvalitetsspillere på de fleste plasser, og vi bør være gode nok til øvre halvdel.

                                      Kommentar

                                      • Fugggel
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2020
                                        • 487

                                        Opprinnelig skrevet av Sailor Man

                                        Selv om jeg alltid er pessimist når det gjelder fugla, kan jeg umulig se at det laget vi har på plass nå (også uten ny stopper og back) skal være i nærheten av å rykke ned. Vi har kvalitetsspillere på de fleste plasser, og vi bør være gode nok til øvre halvdel.
                                        Jeg tror heller ikke at vi er i nærheten av å rykke ned, med den stallen vi har nå bør ikke det være mulig. Men vi må iallefall ha en HB. Eneste alternativet nå er Ranger, Ranger er også den spilleren i troppen som har slitt mest med skader de siste årene.

                                        Kommentar

                                        • HSft
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2004
                                          • 6075

                                          Ser ikke ut som noe nedrykkslag, nei. Jeg tipper midt på tabellen.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎