Sesongen 2021

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fugggel
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2020
    • 487

    Opprinnelig skrevet av MortenA

    Tror Ranger får sitt gjennombrudd i år, og dersom det lar vente på seg så er det normalt flere og bedre Bosmanspillere tilgjengelig i sommervinduet. Å spare noen kroner er nok det lureste.

    Det er bare å se på sesongene 2018 og 2019. Første året hentet vi DAP og Smarason. Ingen av disse ville vært mulig å hente på våren. 2019 hentet vi Dyer før sesongen. Greit nok at han ble misbrukt av Lennartsson, men det var også en helt annen hylle. Jeg har ingen problemer med å spille første del av sesongen med troppen slik den er i dag. Til sommeren vet vi mer om hva som fungerer i laget, evt hvilke skader vi ta hensyn til, og hvilke posisjoner som må styrkes.
    Med andre ord så synes du det er greit at vi spiller med en svakere forsvarsfirer i 18 av 30 kamper? Som du sier så vil det være flere tilgjengelige spillere, men de er ikke spilleberettiget før 01.08.

    Kommentar

    • Fugggel
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2020
      • 487

      Opprinnelig skrevet av Egumen

      Jeg tror og håper også at Ranger får sitt gjennombrudd i år og er for større satsing på unggutta. Allikevel mener jeg det er fryktelig tynt om Ranger skulle bli skada før seriestart. Ingenting gjør meg gledere enn om Edh skulle tatt nivået med en gang, men jeg har mine tvil. Attpåtil å ta nivået skal han også gjøre dette i en helt ny posisjon. Ja til Rafn som reserve og Ranger fra start.
      Jeg antar at Rafn har vært oppe på bordet med tanke på at man ikke har mulighet til å hente spillere utenfor Norge. Det står også i artikkelen at man ikke har funnet noen alternativ i Norge, med andre ord tror jeg ikke at det er aktuelt.

      Kommentar

      • Lars Henrik Dahl
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2020
        • 2001

        Opprinnelig skrevet av Fugggel

        Med andre ord så synes du det er greit at vi spiller med en svakere forsvarsfirer i 18 av 30 kamper? Som du sier så vil det være flere tilgjengelige spillere, men de er ikke spilleberettiget før 01.08.
        Jeg tror han sier at det ikke er noe vits i å kaste bort penger hvis vi uansett ikke kan styrke forsvarsfireren vesentlig.

        Kommentar

        • Fugggel
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2020
          • 487

          Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

          Jeg tror han sier at det ikke er noe vits i å kaste bort penger hvis vi uansett ikke kan styrke forsvarsfireren vesentlig.
          Tja, men når det kommer til midtstopper så er det nok noen alternativer som vil styrke vårt lag. Personlig er ikke jeg så fan av Solholm, men han er et bedre alternativ enn Garnås og Slørdahl. Ikke minst har han et relativt bra antall Eliteseriekamper.

          Kommentar

          • Bonzo
            Juniormedlem
            Bøffelpromp
            • Jan 2019
            • 14

            Sjekk baklengs statistikken for keeperne og stopperne inklusive Solholm.

            Kommentar

            • HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6075

              Opprinnelig skrevet av Bonzo
              Sjekk baklengs statistikken for keeperne og stopperne inklusive Solholm.
              Har du et sammendrag?

              Kommentar

              • Bonzo
                Juniormedlem
                Bøffelpromp
                • Jan 2019
                • 14

                keeper antall kamper for lsk sum baklengs snitt pr. Kamp for lsk sesong
                mads hedenstad 23 23 16 0,70 2020
                alex craninx 20 0 23 1,15 2019/2020
                spiller
                igoh ogbu 28 0 34 1,21 2020
                espen garnås 28 16 37 1,32 0,75 2020
                philip slørdahl 18 18 10 0,56 2020
                eirik tobias sandberg 0 0 0 0
                sondre solholm johansen 31 46 1,48 2020

                Kommentar

                • Lars Henrik Dahl
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2020
                  • 2001

                  Opprinnelig skrevet av Bonzo
                  keeper antall kamper for lsk sum baklengs snitt pr. Kamp for lsk sesong
                  mads hedenstad 23 23 16 0,70 2020
                  alex craninx 20 0 23 1,15 2019/2020
                  spiller
                  igoh ogbu 28 0 34 1,21 2020
                  espen garnås 28 16 37 1,32 0,75 2020
                  philip slørdahl 18 18 10 0,56 2020
                  eirik tobias sandberg 0 0 0 0
                  sondre solholm johansen 31 46 1,48 2020
                  Riktignok i forskjellige ligaer og for forskjellige klubber. Ikke helt uvesentlig hvem man spiller sammen med og hvem man spiller mot...

                  Kommentar

                  • Lars Henrik Dahl
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2020
                    • 2001

                    Opprinnelig skrevet av Fugggel

                    Tja, men når det kommer til midtstopper så er det nok noen alternativer som vil styrke vårt lag. Personlig er ikke jeg så fan av Solholm, men han er et bedre alternativ enn Garnås og Slørdahl. Ikke minst har han et relativt bra antall Eliteseriekamper.
                    Litt morsomt at vi klager på at vi ikke benytter unggutta våre, men når vi ikke en gang har tilgang på reelle alternativer så klager vi jammen på at vi ikke finner noen likevel - for de vi har er visst ikke gode nok...

                    Ser bekymringen når det gjelder Ranger, han har fortsatt en del å bevise. Slørdal og Sandberg har vel til sammen bare falt gjennom i en grusom kamp, hvor alt gikk inn. Da spilte Slørdal ved siden av Kippe, og fikk ikke akkurat noe særlig hjelp.

                    Kommentar

                    • Fugggel
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Dec 2020
                      • 487

                      Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                      Litt morsomt at vi klager på at vi ikke benytter unggutta våre, men når vi ikke en gang har tilgang på reelle alternativer så klager vi jammen på at vi ikke finner noen likevel - for de vi har er visst ikke gode nok...

                      Ser bekymringen når det gjelder Ranger, han har fortsatt en del å bevise. Slørdal og Sandberg har vel til sammen bare falt gjennom i en grusom kamp, hvor alt gikk inn. Da spilte Slørdal ved siden av Kippe, og fikk ikke akkurat noe særlig hjelp.
                      Jeg har ikke klaget på at vi ikke bruker unggutta. Det jeg er opptatt av er at de skal vurderes på lik linje uavhengig av alder. Jeg er bekymret i forhold til Høyebacken, det handler ikke om at jeg ikke har troen på Ranger. Etter min menig er Ranger en av de mest spennede vi har. Poenget her er skadehistorikken og at vi ikke har en reell utfordrer.

                      Når det kommer til midtstopperne har de et fåtall eliteseriekamper tilsammen. Med andre ord har vi ingen spesielt rutinerte spillere i en av de mest utsatte posisjonene i et eliteserie comeback. Det er etter min mening bekymringsverdig. Jeg har tro på at både Ogbu, Slørdahl og sandberg har en bra fremtid foran seg. Hadde vi hatt en rutinert spiller ved siden av en av de ville det vært gull, men sannheten er at vi har Garnås som er en midtstopper som spiller i feil tidsepoke. Hadde det vært på 80 tallet hadde han vært god, man ser det i internkampene også at han gang på gang gjør svært risikable valg. Han mister ballen i farlige posisjoner omtrent i hver kamp.

                      for min del er det ingen tvil om at solholm ville være et bedre alternativ en Garnås, selvom jeg helst skulle sett en annen spillertype ved siden av en av de unge.

                      Kommentar

                      • G-Man
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2011
                        • 3141

                        Opprinnelig skrevet av Fugggel
                        for min del er det ingen tvil om at solholm ville være et bedre alternativ en Garnås.
                        Det er jamenn trist å se at enkelte vurderer en haug med gråstein som et mer spennende alternativ enn Garnås, min personlige kulthelt i LSK.

                        Kan ikke dømme ut mannen basert på internkamper, jeg tror han vil ta eliteserien helt greit!

                        Kommentar

                        • Fugggel
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2020
                          • 487

                          Opprinnelig skrevet av G-Man

                          Det er jamenn trist å se at enkelte vurderer en haug med gråstein som et mer spennende alternativ enn Garnås, min personlige kulthelt i LSK.

                          Kan ikke dømme ut mannen basert på internkamper, jeg tror han vil ta eliteserien helt greit!
                          En spiller blir vurdert i alt han gjør om det er trening, intern kamp eller eliteseriekamp så vil det alltid være en vurdering.
                          Når det er sagt så er ikke min mening om garnås basert på bare intern kampene, det gjelder også mye av det han leverte i fjor.
                          det kan godt være han tar eliteserien greit, men det er naturlig at det stilles spørsmålstegn rundt en spiller som ikke har eliteserieerfaring i hans alder.
                          Personlig har jeg ikke troa på han, men kan selvfølgelig hende at jeg tar feil.

                          Kommentar

                          • Sailor Man
                            Moderator
                            • Jun 2007
                            • 1324

                            Opprinnelig skrevet av Fugggel

                            En spiller blir vurdert i alt han gjør om det er trening, intern kamp eller eliteseriekamp så vil det alltid være en vurdering.
                            Når det er sagt så er ikke min mening om garnås basert på bare intern kampene, det gjelder også mye av det han leverte i fjor.
                            det kan godt være han tar eliteserien greit, men det er naturlig at det stilles spørsmålstegn rundt en spiller som ikke har eliteserieerfaring i hans alder.
                            Personlig har jeg ikke troa på han, men kan selvfølgelig hende at jeg tar feil.
                            Garnås er, som noen skrev, en spiller født 20-30 år for seint. Han er god defensivt, men ganske svak med ballen. Det er en ulempe i dagens fotball, men det betyr ikke at han er for dårlig til å spille eliteserie, og jeg tar mye heller Garnås enn en spiller med motsatte ferdigheter, les: Salquist.

                            Siden vi har to stoppere i laget blir vi ikke så skadelidende hvis en av dem ikke er noe god med ballen, men jeg ser også at én av dem helst bør kunne gjøre noe konstruktivt med kula. Alt i alt: Ja til én Garnås, nei til to Garnåser.

                            Kommentar

                            • *eLSKerLSK*
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jun 2005
                              • 402

                              Opprinnelig skrevet av Sailor Man

                              Garnås er, som noen skrev, en spiller født 20-30 år for seint. Han er god defensivt, men ganske svak med ballen. Det er en ulempe i dagens fotball, men det betyr ikke at han er for dårlig til å spille eliteserie, og jeg tar mye heller Garnås enn en spiller med motsatte ferdigheter, les: Salquist.

                              Siden vi har to stoppere i laget blir vi ikke så skadelidende hvis en av dem ikke er noe god med ballen, men jeg ser også at én av dem helst bør kunne gjøre noe konstruktivt med kula. Alt i alt: Ja til én Garnås, nei til to Garnåser.
                              De første kampene han hadde for oss var en åpenbaring. Masse duellkraft og punch i boksen, akkurat det vi trengte i et vaklevorent forsvar. I tillegg slo han flere nydelige crossere. Så falt pasningskvaliteten i takt med at feilprosenten/dumme frispark økte. Han har vist bra potensial og har vinnerskalle. Luker han bort unødvenige feil, blir han en topp stopper i eliteserien.

                              Kommentar

                              • Fugggel
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2020
                                • 487

                                Opprinnelig skrevet av Sailor Man

                                Garnås er, som noen skrev, en spiller født 20-30 år for seint. Han er god defensivt, men ganske svak med ballen. Det er en ulempe i dagens fotball, men det betyr ikke at han er for dårlig til å spille eliteserie, og jeg tar mye heller Garnås enn en spiller med motsatte ferdigheter, les: Salquist.

                                Siden vi har to stoppere i laget blir vi ikke så skadelidende hvis en av dem ikke er noe god med ballen, men jeg ser også at én av dem helst bør kunne gjøre noe konstruktivt med kula. Alt i alt: Ja til én Garnås, nei til to Garnåser.
                                Salquist var jo helt enorm i starten av 2019 sesongen og helt forferdelig andre halvdel. Så ja til spillertypen salquist i første halvdel og nei til spillertypen salquist i andre halvdel ;-)

                                Helt enig med deg at det viktigste er et stopperpar som utfyller hverandre. Mye av Garnås sine kvaliteter setter jeg også pris på, men for meg er totalen for dårlig.

                                Ideelt sett skulle vi hatt en forsvarssjef, noe jeg mener Garnås ikke er. Han er helt ok defensivt, men ikke noe mer enn det.

                                Kommentar

                                • sigurdsen
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2006
                                  • 1817

                                  Er jo merkelig om Garnås blir hentet på en lengre kontrakt hvis sportslig ledelse ikke har tro på at han kan spille fast i Eliteserien.

                                  Kommentar

                                  • Fugggel
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2020
                                    • 487

                                    Opprinnelig skrevet av sigurdsen
                                    Er jo merkelig om Garnås blir hentet på en lengre kontrakt hvis sportslig ledelse ikke har tro på at han kan spille fast i Eliteserien.
                                    Det kan man si, men samtidig så er det jo utalt at man leter etter stopper nr 5. Det gjør man vanligvis ikke om man er 100% sikker på sine 4 andre.

                                    Kommentar

                                    • sigurdsen
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2006
                                      • 1817

                                      Opprinnelig skrevet av Fugggel

                                      Det kan man si, men samtidig så er det jo utalt at man leter etter stopper nr 5. Det gjør man vanligvis ikke om man er 100% sikker på sine 4 andre.
                                      Det er jeg klar over. Mitt poeng var i hovedsak at jeg synes det er merkelig å hente Garnås på en lang kontrakt, hvis de ikke ser han som god nok for en startplass i eliteserien. Enten ser de at han har potensiale til å bli en god Eliteseriestopper (da bør han spille mer eller mindre fast, og alderen taler ikke veldig for dette). eEller så ble han hentet som en quick fix for å rykke opp. Om det siste er tilfelle er det rart at han ikke kom på en kortere kontrakt.

                                      Kommentar

                                      • WAK
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jul 2006
                                        • 959

                                        Håper jeg tar feil, men jeg har ingen tro på at Garnås blir en stor midtstopper i Eliteserien. Det har han alt for store svakheter til. Ikke spesielt god med ball og har total mangel på fart. Tror ledelsen også innser at hadde større mangler enn de først trodde. Derfor jakt etter en 5. midtstopper.

                                        Kommentar

                                        • G-Man
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2011
                                          • 3141

                                          Opprinnelig skrevet av WAK
                                          Tror ledelsen også innser at hadde større mangler enn de først trodde. Derfor jakt etter en 5. midtstopper.
                                          Den jakten tror jeg skyldes at de leter etter en makker til Garnås, en som kan stå noe høyere og bidra litt mer offensivt, mens Garnås stenger butikken bakover.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎