Sesongen 2021

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fugggel
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2020
    • 487

    Opprinnelig skrevet av G-Man

    Den jakten tror jeg skyldes at de leter etter en makker til Garnås, en som kan stå noe høyere og bidra litt mer offensivt, mens Garnås stenger butikken bakover.
    Da hadde man ikke godt så hardt inn for solholm Johansen, relativt lik spiller som Garnås, men bare bedre.

    Kommentar

    • Kanarivogel89
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2006
      • 4286

      Voldsomt til nedsnakking av Espen her inne da. Omtales nærmest som et bomkjøp. Snakk om forhåndsdømming – og det av egne supportere. Om noe, tror jeg heller det er riktig som flere sier at vi mangler en makker til ham ala det Amundsen var og at det er derfor vi er på stopperjakt. Tror han skal levere greit i ES. Sjansen må han i det minste få

      Kommentar

      • Fugggel
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2020
        • 487

        Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
        Voldsomt til nedsnakking av Espen her inne da. Omtales nærmest som et bomkjøp. Snakk om forhåndsdømming – og det av egne supportere. Om noe, tror jeg heller det er riktig som flere sier at vi mangler en makker til ham ala det Amundsen var og at det er derfor vi er på stopperjakt. Tror han skal levere greit i ES. Sjansen må han i det minste få
        Herregud, det er helt naturlig at man har forskjellig mening om spillerne. Forhåndsdømming ? Det er basert på det man har sett av han. Når han ikke overbeviser i Obosligaen, så er det ikke rart man stiller spørsmålstegn med hans forutsetninger til å takle eliteserien.

        Så er jeg helt enig i at han skal få sjansen, men jeg er ikke overbevist om at han er god nok.

        Kommentar

        • Kanarivogel89
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 4286

          Opprinnelig skrevet av Fugggel

          Herregud, det er helt naturlig at man har forskjellig mening om spillerne. Forhåndsdømming ? Det er basert på det man har sett av han. Når han ikke overbeviser i Obosligaen, så er det ikke rart man stiller spørsmålstegn med hans forutsetninger til å takle eliteserien.

          Så er jeg helt enig i at han skal få sjansen, men jeg er ikke overbevist om at han er god nok.
          Fair enough, klart du skal få ha den meningen. Jeg synes bare ikke forsvaret som en enhet er så skralt som folk skal ha det til, og ser heller at vi venter med å hente flere enn å presse inn en til fordi Garnås muligens er for svak. Må huske på at han bare har vært i klubben en halv sesong, og kom fra en halvproff klubb som UKI til et mye hardere opplegg under Bakke. En tilvenningsperiode må forventes, spesielt nå som verden er så merkelig.

          Viking gjorde det jo greit i comebacket med totalt grønne karer som Viljar Vevatne, Tord Salte og Runar Hove på stopperplass, og dette attpåtil med ungfolen Pereira på back. Var vel egentlig ikke en eneste en i forsvarsrekka deres som hadde ES-erfaring unntatt Vikstøl som kom som vrakgods fra Start. Her snakker vi altså et forsvar som slapp inn 44 mål i Obos.

          Jeg mener vi bør prøve å beholde noen av de vi avsluttet fjorårssesongen med i startelleveren. Skal ikke undervurdere effekten av relasjoner, spesielt nå som vi ikke engang får treningskamper til å øve inn mønstre. Elleveren vår kan jo raskt se slik ut:

          Craninx
          Ranger - Garnås - Ogbu - Dragsnes
          Åsen - Mathew - Kairinen
          Helland - TLO - Eriksen

          Her snakker vi altså 6 av 11 nye, i tillegg til Ranger som ikke har spilt all verden. Dette er veldig mye. Skal man presse inn enda flere nye her kan det fort gå på bekostning av allerede etablerte relasjoner.

          Jeg håper egentlig, som jo også antydes av Mesfin, at vi nå roer litt ned på overgangsfronten. Skal vi ha inn noen flere nå, må det være fordi vedkommende er en spiller som utvilsomt hever kvaliteten på troppen ganske så drastisk. Denne spilleren finnes ikke innenfor landegrensene p.t.
          Last edited by Kanarivogel89; 06.03.2021, 01:19.

          Kommentar

          • Fugggel
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2020
            • 487

            Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

            Fair enough, klart du skal få ha den meningen. Jeg synes bare ikke forsvaret som en enhet er så skralt som folk skal ha det til, og ser heller at vi venter med å hente flere enn å presse inn en til fordi Garnås muligens er for svak. Må huske på at han bare har vært i klubben en halv sesong, og kom fra en halvproff klubb som UKI til et mye hardere opplegg under Bakke. En tilvenningsperiode må forventes, spesielt nå som verden er så merkelig.

            Viking gjorde det jo greit i comebacket med totalt grønne karer som Viljar Vevatne, Tord Salte og Runar Hove på stopperplass, og dette attpåtil med ungfolen Pereira på back. Var vel egentlig ikke en eneste en i forsvarsrekka deres som hadde ES-erfaring unntatt Vikstøl som kom som vrakgods fra Start. Her snakker vi altså et forsvar som slapp inn 44 mål i Obos.

            Jeg mener vi bør prøve å beholde noen av de vi avsluttet fjorårssesongen med i startelleveren. Skal ikke undervurdere effekten av relasjoner, spesielt nå som vi ikke engang får treningskamper til å øve inn mønstre. Elleveren vår kan jo raskt se slik ut:

            Craninx
            Ranger - Garnås - Ogbu - Dragsnes
            Åsen - Mathew - Kairinen
            Helland - TLO - Eriksen

            Her snakker vi altså 6 av 11 nye, i tillegg til Ranger som ikke har spilt all verden. Dette er veldig mye. Skal man presse inn enda flere nye her kan det fort gå på bekostning av allerede etablerte relasjoner.

            Jeg håper egentlig, som jo også antydes av Mesfin, at vi nå roer litt ned på overgangsfronten. Skal vi ha inn noen flere nå, må det være fordi vedkommende er en spiller som utvilsomt hever kvaliteten på troppen ganske så drastisk. Denne spilleren finnes ikke innenfor landegrensene p.t.
            Man kan jo også stille spørsmålet om hvor stor tilvenningen er når du går fra en klubb til en annen klubb i samme liga, det meste av tilvenning går på detaljer i spillestilen. Det er ikke noe hokus pokus for en Norsk 26 åring. I sesong er heller ikke opplegget så veldig hardt, da handler det om å holde det i gang. Spesielt i en sesong som i fjor når kampene kom så tett.

            Viking er et meget godt eksempel på at det gikk bra, så er det nok av eksempler på at det ikke har gått bra. Ikke et kort jeg er veldig komfortabel med, men mulig du er det.

            Relasjoner er viktig uten tvil, men når det er 6 nye i en startoppstilling har det allerede gått utover relasjoner. Så om det skulle komme inn en stopper som den syvende har ikke det så mye å si. Så bør det aldri være noe tvil om at kvalitet trumfer relasjoner. Så det er uten tvil riktig at man har hentet såpass mange.

            Det ser ut til at overgangsfronten roer seg av seg selv, da det uansett er særs usannsynlig at vi kan hente spillere fra Europa på en god stund.

            Tror forøvrig DG er foran Eriksen på en startoppstilling.

            Kommentar

            • Lars Henrik Dahl
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2020
              • 2003

              Opprinnelig skrevet av Fugggel

              Jeg har ikke klaget på at vi ikke bruker unggutta. Det jeg er opptatt av er at de skal vurderes på lik linje uavhengig av alder. Jeg er bekymret i forhold til Høyebacken, det handler ikke om at jeg ikke har troen på Ranger. Etter min menig er Ranger en av de mest spennede vi har. Poenget her er skadehistorikken og at vi ikke har en reell utfordrer.

              Når det kommer til midtstopperne har de et fåtall eliteseriekamper tilsammen. Med andre ord har vi ingen spesielt rutinerte spillere i en av de mest utsatte posisjonene i et eliteserie comeback. Det er etter min mening bekymringsverdig. Jeg har tro på at både Ogbu, Slørdahl og sandberg har en bra fremtid foran seg. Hadde vi hatt en rutinert spiller ved siden av en av de ville det vært gull, men sannheten er at vi har Garnås som er en midtstopper som spiller i feil tidsepoke. Hadde det vært på 80 tallet hadde han vært god, man ser det i internkampene også at han gang på gang gjør svært risikable valg. Han mister ballen i farlige posisjoner omtrent i hver kamp.

              for min del er det ingen tvil om at solholm ville være et bedre alternativ en Garnås, selvom jeg helst skulle sett en annen spillertype ved siden av en av de unge.
              Stort sett enig i det du skriver, og kommentaren gikk ikke på dine ytringer, men mer på stemningen i forumet generelt Jeg ville gjerne hatt en rutinert backup for Ranger, men har lyst til å gi Ranger muligheten.

              Kommentar

              • Lars Henrik Dahl
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2020
                • 2003

                Opprinnelig skrevet av G-Man

                Den jakten tror jeg skyldes at de leter etter en makker til Garnås, en som kan stå noe høyere og bidra litt mer offensivt, mens Garnås stenger butikken bakover.
                Håper da inderlig at du tar feil. Det betyr i så fall at vi har TRE unggutter på jr/U-landslagsnivå som ikke får matching. I forsvaret er det ofte mindre rotasjon, med unntak av karantener og skader. Det er heller ikke der det er mest vanlig å slippe til en unggutt siste 10 min. Det betyr i så fall veldig lite matching for Slørdal & Co

                Kommentar

                • Sailor Man
                  Moderator
                  • Jun 2007
                  • 1324

                  Opprinnelig skrevet av G-Man

                  Den jakten tror jeg skyldes at de leter etter en makker til Garnås, en som kan stå noe høyere og bidra litt mer offensivt, mens Garnås stenger butikken bakover.
                  Tror du ikke de jakter en makker til Ogbu, da? En ballsikker og rutinert stopper som kan spille Ogbu god, tror jeg er målet.

                  Kommentar

                  • Fugggel
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2020
                    • 487

                    Opprinnelig skrevet av Sailor Man

                    Tror du ikke de jakter en makker til Ogbu, da? En ballsikker og rutinert stopper som kan spille Ogbu god, tror jeg er målet.
                    Man bruker sjelden 3.mill på en spiller med plan om å sette han på benken, så tror du har rett.

                    Kommentar

                    • HSft
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2004
                      • 6075

                      Opprinnelig skrevet av G-Man

                      Den jakten tror jeg skyldes at de leter etter en makker til Garnås, en som kan stå noe høyere og bidra litt mer offensivt, mens Garnås stenger butikken bakover.
                      En makker til tredjevalget? Det høres rart ut. Ogbu og Slørdahl spiller om vi ikke får inn en ny.

                      Kommentar

                      • HSft
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2004
                        • 6075

                        Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                        Voldsomt til nedsnakking av Espen her inne da. Omtales nærmest som et bomkjøp. Snakk om forhåndsdømming – og det av egne supportere. Om noe, tror jeg heller det er riktig som flere sier at vi mangler en makker til ham ala det Amundsen var og at det er derfor vi er på stopperjakt. Tror han skal levere greit i ES. Sjansen må han i det minste få
                        Bomkjøp var han ikke. Veldig viktig for å redde opprykket i fjor. Men en starter for et lag på øvre halvdel i tippeligaen er han ikke, og han blir det heller ikke.

                        Kommentar

                        • Holterkanari
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2009
                          • 560

                          Opprinnelig skrevet av HSft

                          Bomkjøp var han ikke. Veldig viktig for å redde opprykket i fjor. Men en starter for et lag på øvre halvdel i tippeligaen er han ikke, og han blir det heller ikke.
                          Drøy påstand, peiling du...
                          ________________________
                          TB

                          Kommentar

                          • G-Man
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2011
                            • 3141

                            Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                            Voldsomt til nedsnakking av Espen her inne da. Omtales nærmest som et bomkjøp. Snakk om forhåndsdømming – og det av egne supportere. Om noe, tror jeg heller det er riktig som flere sier at vi mangler en makker til ham ala det Amundsen var og at det er derfor vi er på stopperjakt. Tror han skal levere greit i ES. Sjansen må han i det minste få
                            Takk for et strålende innlegg.

                            Det er enkelte LSK-supportere som har en syke som sitter godt fast: Man frykter alltid det verste, ergo er det bedre å dømme ut Garnås før han får prøvd seg, enn å gi han sjansen til å bevise at han faktisk er god nok.

                            At noen seriøst kan mene at Solholm (med all respekt) er bedre enn Garnås er for meg uforståelig, det blir litt som å argumentere for at Fetsund (igjen med all respekt)er bedre enn LSK.

                            Kommentar

                            • G-Man
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2011
                              • 3141

                              Opprinnelig skrevet av HSft

                              En makker til tredjevalget? Det høres rart ut. Ogbu og Slørdahl spiller om vi ikke får inn en ny.
                              Hva baserer du det på? Pr i dag er det ikke på noen måte fastlagt, og det har jeg fra en kilde veldig tett på laget.

                              Kommentar

                              • Fugggel
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2020
                                • 487

                                Opprinnelig skrevet av G-Man

                                Takk for et strålende innlegg.

                                Det er enkelte LSK-supportere som har en syke som sitter godt fast: Man frykter alltid det verste, ergo er det bedre å dømme ut Garnås før han får prøvd seg, enn å gi han sjansen til å bevise at han faktisk er god nok.

                                At noen seriøst kan mene at Solholm (med all respekt) er bedre enn Garnås er for meg uforståelig, det blir litt som å argumentere for at Fetsund (igjen med all respekt)er bedre enn LSK.
                                Du skal selvfølgelig få lov til å ha din mening. Men den sammenligningen din er fullstendig latterlig. Personlig er ikke jeg noen kjempe fan av solholm heller. Men han spilte en relativt bra sesong for Mjøndalen i 2019 og var helt ok i fjor. Man kan stille seg spørsmålet om du i det hele tatt har sett Solholm spille når du trekker den sammenligningen.

                                Men for diskusjons skyld så spør jeg deg, hva gjør Garnås så enormt mye bedre enn Solholm?

                                Kommentar

                                • BD
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Feb 2006
                                  • 1380

                                  Garnås varierte en del i fjor. Defensivt tror jeg han er god nok for Eliteserien og jeg har trua på at han kan vokse med oppgavene.

                                  Jeg synes man bommer når man sier at han som spillertype er utdatert. De viktigste egenskapene til en midtstopper er ikke overblikk, pasningskvalitet, stor fart eller å ha evnen til å dra av motspillere. Det viktigste er og blir de defensive egenskapene - taklinger, posisjonering, markering, duellkraft mv.

                                  Jeg heller faktisk mot at klubben bør gamble på de midtstopperne vi har i stallen nå, selv om jeg har sansen for Solholm Johansen og ser at vi mangler rutine. Det å skyve Slørdahl og Sandberg enda lenger bak i køen er en meget dårlig idé på lengre sikt og jeg tror de midtstopperne vi har holder et godt nivå.

                                  Høyreback må derimot prioriteres - der står vi plutselig med kun en veldig uerfaren, omskolert unggutt dersom Ranger (som forventet) blir skadet. Vi rigger oss for problemer dersom vi går sesongen i møte med dagens situasjon der.
                                  Last edited by BD; 06.03.2021, 23:00.

                                  Kommentar

                                  • Fugggel
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2020
                                    • 487

                                    Opprinnelig skrevet av BD
                                    Garnås varierte en del i fjor. Defensivt tror jeg han er god nok for Eliteserien og jeg har trua på at han kan vokse med oppgavene.

                                    Jeg synes man bommer når man sier at han som spillertype er utdatert. De viktigste egenskapene til en midtstopper er ikke overblikk, pasningskvalitet, stor fart eller å ha evnen til å dra av motspillere. Det viktigste er og blir de defensive egenskapene - taklinger, posisjonering, markering, duellkraft mv.

                                    Jeg heller faktisk mot at klubben bør gamble på de midtstopperne vi har i stallen nå, selv om jeg har sansen for Solholm Johansen og ser at vi mangler rutine. Det å skyve Slørdahl og Sandberg enda lenger bak i køen er en meget dårlig idé på lengre sikt og jeg tror de midtstopperne vi har holder et godt nivå.

                                    Høyreback må derimot prioriteres - der står vi plutselig med kun en urutinert, omskolert unggutt dersom Ranger (som forventet) blir skadet. Vi rigger oss for problemer dersom vi går sesongen i møte med dagens situasjon der.
                                    De egenskapene du nevner som viktige hersker det ingen tvil om. Men det er heller ingen tvil om at ideelt sett skal en stopper ha god fart og bra pasningskvalitet også. Stopperne er helt essensielle for at et lag skal kunne spille seg ut, de er viktige for at man skal kunne skape overtall i angrep ved at de forserer ledd eller drar på seg press. Så kan man tenke at vi er et lag som ikke kan forvente at man kan få spillere som tikker av på alle bokser og det er uten tvil et godt poeng. Men vi kan få stoppere som er mer komplett en Garnås, men allikevel innehar noen av kvalitetene Garnås har. For det er ingen tvil om at Garnås har en del kvaliteter, han har internasjonalt snitt i duellspillet og han er et monster i begge bokser.

                                    Dersom man henter inn en stopper til vil sannsynligvis enten Slørdahl eller Sandberg gå på lån, det tror jeg vil være det beste. De trenger egentlig begge en sesong hvor de spiller fast, og det må gjerne være i OBOS.

                                    Helt enig når det kommer til Høyreback plassen, det er uten tvil mer kritisk enn stopperplassen. Jeg har stor tro på Ranger, men er veldig bekymret for skadeproblemene.

                                    Det som kanskje er mest bekymringsverdig er at de posisjonene vi har vært ute etter og foreløpig ikke har fått tak i er i samme ledd, det tyder på at trenerteamet ikke er komfortabel med de som er tilgjengelig. Det sprer ikke akkurat trygghet det heller.

                                    Kommentar

                                    • G-Man
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2011
                                      • 3141

                                      Opprinnelig skrevet av Fugggel
                                      Man kan stille seg spørsmålet om du i det hele tatt har sett Solholm spille når du trekker den sammenligningen.
                                      Jeg er fotball-idiot. Jeg har sett alle kampene i Eliteserien og OBOS-ligaen det er mulig å se de siste årene, og siden jeg har en stor svakhet for Mjøndalen har jeg sett alle deres hjemmekamper live som ikke har krasjet med en LSK-kamp. Så med mindre du er enda mer skrudd enn meg, så har jeg trolig sett han adskillig flere ganger enn deg.

                                      Har ingen ting imot Solholm Johansen. Som person er han hardtarbeidende og oppofrende, det er en spillertype jeg har stor sans for. Men han har absolutt ingen ting rent fotballmessig hvor jeg rangerer han foran Garnås, Ok, han har kampene i Eliteserien som Garnås ikke har (ennå), men det er i et lag som spiller veldig annerledes enn det jeg håper og tror vi kommer til å gjøre.

                                      Garnås er en bedre duellspiller, har en bedre pasningsfot og er fotballsmart nok til å bli overløpt langt sjeldnere enn det Solholm blir. Ok, jeg er fullstendig klar over at det er i OBOS, men det er ingen grunn til å anta at ikke det samme vil skje et nivå opp.

                                      Garnås er ikke nødvendigvis så rask, men han løper smart. Tanken pr dags dato er at han skal ligge litt dypere og i større grad enn makkeren ha ansvar for å spille over et ledd / slå presise crossere, mens makker i større grad skal spille gjennom ledd. Hvor bra det vil fungere vet jeg ikke helt ennå, det kommer også i stor grad an på hvilke steg vår nye stopper fra Sogndal vil ta.

                                      Jeg mener vi har bra nok stoppere, med minst en i bakhånd som også holder rimelig godt nivå. Det er ikke der jeg ville brukt pengene.

                                      Kommentar

                                      • Fugggel
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2020
                                        • 487

                                        Opprinnelig skrevet av G-Man

                                        Jeg er fotball-idiot. Jeg har sett alle kampene i Eliteserien og OBOS-ligaen det er mulig å se de siste årene, og siden jeg har en stor svakhet for Mjøndalen har jeg sett alle deres hjemmekamper live som ikke har krasjet med en LSK-kamp. Så med mindre du er enda mer skrudd enn meg, så har jeg trolig sett han adskillig flere ganger enn deg.

                                        Har ingen ting imot Solholm Johansen. Som person er han hardtarbeidende og oppofrende, det er en spillertype jeg har stor sans for. Men han har absolutt ingen ting rent fotballmessig hvor jeg rangerer han foran Garnås, Ok, han har kampene i Eliteserien som Garnås ikke har (ennå), men det er i et lag som spiller veldig annerledes enn det jeg håper og tror vi kommer til å gjøre.

                                        Garnås er en bedre duellspiller, har en bedre pasningsfot og er fotballsmart nok til å bli overløpt langt sjeldnere enn det Solholm blir. Ok, jeg er fullstendig klar over at det er i OBOS, men det er ingen grunn til å anta at ikke det samme vil skje et nivå opp.

                                        Garnås er ikke nødvendigvis så rask, men han løper smart. Tanken pr dags dato er at han skal ligge litt dypere og i større grad enn makkeren ha ansvar for å spille over et ledd / slå presise crossere, mens makker i større grad skal spille gjennom ledd. Hvor bra det vil fungere vet jeg ikke helt ennå, det kommer også i stor grad an på hvilke steg vår nye stopper fra Sogndal vil ta.

                                        Jeg mener vi har bra nok stoppere, med minst en i bakhånd som også holder rimelig godt nivå. Det er ikke der jeg ville brukt pengene.
                                        Har ikke noe behov for å diskutere hvem som har sett hvem mest, men det jeg kan si er at jeg har sett mange Mjøndalen kamper i opptak i vinter for å studere både Solholm og Dragsnes. Min kommentar var basert på din sammenligning om at Garnås var flere divisjoner bedre enn Solholm.

                                        Det Solholm har som ikke Garnås har er en relativt bra fart. Jeg er uenig i at Garnås er en bedre duellspiller. Der stiller de relativt likt. Garnås er ikke spesielt fotballsmart, han er en spiller som gjentatte ganger mister ballen i posisjoner som er livsfarlige. Han er god til å forsvare boks, men henger ikke med når det går fort rundt han. Jeg synes også at han varierer alt for mye i prestasjonene til å være 26 år. De tingene jeg nevner her som utgjør min skepsis ovenfor Garnås og de tingene som også gjør at jeg mener det er sannsynlig at han kommer til å slite på eliteserienivå. Jeg vil ikke være helt trygg på situasjonen rundt stopperne om det er de 4 vi har nå vi starter serien med, men det er ikke totalt krise heller.

                                        Bare så det er sagt så er ikke Solholm mitt drømmekjøp heller, jeg vil ha en som i større grad utfyller Ogbu. Hverken Garnås eller Solholm er den utpregede forsvarsjefen som styrer linja og hjelper de andre med posisjoneringen, der har de begge tidvis nok med seg selv.



                                        Kommentar

                                        • MortenA
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2007
                                          • 3319

                                          Opprinnelig skrevet av Fugggel

                                          Med andre ord så synes du det er greit at vi spiller med en svakere forsvarsfirer i 18 av 30 kamper? Som du sier så vil det være flere tilgjengelige spillere, men de er ikke spilleberettiget før 01.08.
                                          Det er et spørsmål om tilgjengelige spillere og hvilken pris klubben evt må betale. Jeg har faktisk tro på at forsvaret vårt blir brukbart, selv uten ytterligere forsterkninger. Et av poengene jeg vil frem til er at mange klubber har reddet sesongene sine med grep tatt på sommeren. Det er bare å se på vår 2018 sesong, Godset var for noen år siden så langt bak alle andre at det hele virket kjørt, men fikk inn dansken som trener og et knippe nye spillere som trygget inn plassen. Det er sikkert utallige andre eksempler på lignende snuoperasjoner som jeg har glemt i farten.

                                          Som nyopprykket lag er det viktigste å beholde plassen. Alt høyere enn trygg plass er bonus i år. Vi har mange unge spillere som må få kjenne på nivået, og kampene vil se vesentlig annerledes ut enn fjorårets. Det kan fort havne i en situasjon i August hvor vi står med en skadet TLO og en Eriksen som ikke har tatt nivået, og vi står uten en effektiv spiss. Da er det fryktelig kjedelig å ha tømt sparegrisen i Mars. Eller at hverken Ranger eller Edh tar nivået og vi må hente en høyreback. Det kan like gjerne hende. Sommeren 2019 var det helt tydelig at vi manglet alternativer for Smarason og Ødemarksbakken, men vi hadde brukt pengene på Dyer. Resultatet opplevde vi i fjor.

                                          De lagene som redder plassen i år kan fort være de som tar de riktige grepene i sommer, og da gjelder det å ha ressursene tilgjengelig.
                                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎