Sesongen 2021

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • bema0806
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2011
    • 521

    Hvor lang kontrakt har baccay i lsk?

    Kommentar

    • sigurdsen
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2006
      • 1817

      Opprinnelig skrevet av bema0806
      Hvor lang kontrakt har baccay i lsk?
      Ut 2021. Spørsmålet er vel om det er bedre å prøve å få solgt han, dersom han ikke er tiltenkt noe annet enn 2/3 valg. Eventuelt forlenge kontrakten og låne han ut, men antar at Dragsnes blir hentet for å være førstevalg over tid.

      Kommentar

      • LS89
        Kamptrådkongen
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2013
        • 3324

        SKM skal vel opereres og blir sikkert ute i lengre tid. Dragsnes er et godt valg og en solid oppgradering.

        Kommentar

        • niko
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2008
          • 444

          Litt tidlig å få panikk to uker etter at sesongen er over. I et normalt år pleier vel mesteparten av spillerlogistikken å skje i januar/februar?

          Kommentar

          • HSft
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2004
            • 6075

            Opprinnelig skrevet av sigurdsen

            Ut 2021. Spørsmålet er vel om det er bedre å prøve å få solgt han, dersom han ikke er tiltenkt noe annet enn 2/3 valg. Eventuelt forlenge kontrakten og låne han ut, men antar at Dragsnes blir hentet for å være førstevalg over tid.
            Kan ikke skjønne at Baccay skal være noe som helt interessert i å forlenge og bli lånt ut. Siden vi ikke vil satse på han bør han selges nå, mens vi fortsatt kan få penger for han.

            Kommentar

            • Klimtkongen
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2014
              • 419

              Opprinnelig skrevet av niko
              Litt tidlig å få panikk to uker etter at sesongen er over. I et normalt år pleier vel mesteparten av spillerlogistikken å skje i januar/februar?
              Syns vi valgte feil. Vi hadde et lag som rykket opp. Men vi trenger et annet lag som skal holde oss i divisjonen. Noen unntak er det, men alt i alt lite å bygge videre på i det laget som rykka opp.

              Kommentar

              • Kanarivogel89
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 4322

                Sakser denne fra ryktetråden:

                Opprinnelig skrevet av Tvilling

                I flg Sarpsborg Arbeiderblad i dag: "Begge disse to spillerne har Atta Aneke som sin agent og han har liten tro på at de to spillerne er på vei til Sarpsborg 08.

                – Er disse to i kontakt med Sarpsborg 08?

                – Jeg kan si så mye at ikke er noen kontakt med Sarpsborg 08 om Fredrik eller Mathias så langt. Det er riktig at kontraktene med henholdsvis Lillestrøm og Start går ut til nyttår. Begge er på jakt etter ny klubb og det vil også bli intensivert på det nye året.

                Han forteller videre at han ofte er i kontakt med Sarpsborg 08, men når de gjelder de to spillerne har han ikke vært det"
                Det meste tyder altså på at også Krogstad forsvinner. Av de som er på utgående kontrakt er status med dette pdd.:

                Ferdig i klubben:
                Aleksander Melgalvis
                Simen Rafn
                Tryggvi Hrafn Haraldsson
                Marius Amundsen (Ikke bekreftet av klubben)
                Arnor Smarason
                Fredrik Krogstad (?)

                Uavklart:
                BBS
                Ifeanyi Mathew
                Torbjørn Kallevåg
                Jonathan Braut Brunes

                Ny kontrakt:
                Kaan Kairinen

                Etter å ha fulgt med på den fantastiske "Vi er Fugla"-serien på YouTube må jeg innrømme at jeg har fått veldig sansen for Kallevåg. En herlig type med mye rutine som har levert godt på banen. Helt klart en spiller av ES-kvalitet. Jeg håper han blir med videre nå som Tryggvi "The One That Got Away" Haraldsson reiste tilbake til Island. Men klart, her skal vel også fru Kallevåg ha et ord med i laget.

                Ang. BBS så ryktes det at Molde lurer i sivet og kan tilby 3x lønna han får i Sportsklubben. Litt opp til eksamen for Björn her nå, som i sommer uttalte at det "var her han ville være" og at "LSK er klubben min". Går han til delt hatklubb nr. 1 for tredje gang, så vil jeg kalle det en skrape i troverdigheten for vår alles islandske yndling. Samtidig håper jeg det gjøres en grundig evaluering av Björns fysiske forfatning, for mannen har virkelig vært porselen i høst. En Björn i form er bankers på alle lag i ES 10 av 10 ganger, men vi har ikke penger å kaste bort på spillere som går skada 20 av 30 kamper.

                Mathew er viktig for laget, men jeg håper egentlig litt at vi prøver noe nytt nå. Lei av halvårskontrakter og skippertak. Han har vært her så lenge nå uten å få sitt definitive gjennombrudd at han helt greit kan reise videre. En fantastisk person som er veldig glad i klubben og byen og som aldri er skada, men jeg vet ikke om han er mannen som skal løfte oss ut av uføret. Klager ikke om han blir med videre på en treårskontrakt, men håper egentlig litt at vi gambler litt og strekker oss etter en ny midtbanegeneral.

                Braut har jeg ikke sett nok av til å være bastant den ene veien eller den andre, men det er klart at en som er nominert til årets talent i PostNord er spennende. Håper han blir med videre da potensialet virker åpenbart, han neppe vil være spesielt dyr og vår skralle dekning på spissplass tatt i betraktning.

                For øvrig synes jeg ryktene om Ryan Doghman fra Raufoss er spennende. Relativt ung, lokal høyreback på utgående kontrakt som vil være en fin konkurrent tli Ranger. Så kan vi spare lønnsbudsjettet til å forsterke andre, mer prekære steder på banen.
                Last edited by Kanarivogel89; 29.12.2020, 21:16.

                Kommentar

                • HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6075

                  Trodde Braut var klar for et år til. Hadde ikke han opsjon på et år til eller noe som han benytta seg av?

                  Kommentar

                  • gilbert
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 3177

                    Opprinnelig skrevet av HSft
                    Trodde Braut var klar for et år til. Hadde ikke han opsjon på et år til eller noe som han benytta seg av?
                    Det er vel sjelden at spillere, i den delen av sin karriere, har opsjon, og også i dette tilfelle er det LSK som har opsjon. Mesfin sier til RB 8. oktober: "Vi ønsket lån med opsjon. Det har vi fått, og det var viktig for oss. Det betyr at vi har førsteretten på ham innen en en dato, og det er vi fornøyd med". Hva kjøpesummen i så fall blir, er ukjent. Ikke sett noen signaler om hva klubben går for enda, og når det skjer avhenger vel ikke minst av hvilken dato som er satt.

                    gilbert

                    Kommentar

                    • Lars Henrik Dahl
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2020
                      • 2150

                      Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                      Sakser denne fra ryktetråden:

                      Etter å ha fulgt med på den fantastiske "Vi er Fugla"-serien på YouTube må jeg innrømme at jeg har fått veldig sansen for Kallevåg. En herlig type med mye rutine som har levert godt på banen. Helt klart en spiller av ES-kvalitet. Jeg håper han blir med videre nå som Tryggvi "The One That Got Away" Haraldsson reiste tilbake til Island. Men klart, her skal vel også fru Kallevåg ha et ord med i laget.

                      Ang. BBS så ryktes det at Molde lurer i sivet og kan tilby 3x lønna han får i Sportsklubben. Litt opp til eksamen for Björn her nå, som i sommer uttalte at det "var her han ville være" og at "LSK er klubben min". Går han til delt hatklubb nr. 1 for tredje gang, så vil jeg kalle det en skrape i troverdigheten for vår alles islandske yndling. Samtidig håper jeg det gjøres en grundig evaluering av Björns fysiske forfatning, for mannen har virkelig vært porselen i høst. En Björn i form er bankers på alle lag i ES 10 av 10 ganger, men vi har ikke penger å kaste bort på spillere som går skada 20 av 30 kamper.

                      Mathew er viktig for laget, men jeg håper egentlig litt at vi prøver noe nytt nå. Lei av halvårskontrakter og skippertak. Han har vært her så lenge nå uten å få sitt definitive gjennombrudd at han helt greit kan reise videre. En fantastisk person som er veldig glad i klubben og byen og som aldri er skada, men jeg vet ikke om han er mannen som skal løfte oss ut av uføret. Klager ikke om han blir med videre på en treårskontrakt, men håper egentlig litt at vi gambler litt og strekker oss etter en ny midtbanegeneral.

                      Braut har jeg ikke sett nok av til å være bastant den ene veien eller den andre, men det er klart at en som er nominert til årets talent i PostNord er spennende. Håper han blir med videre da potensialet virker åpenbart, han neppe vil være spesielt dyr og vår skralle dekning på spissplass tatt i betraktning.

                      For øvrig synes jeg ryktene om Ryan Doghman fra Raufoss er spennende. Relativt ung, lokal høyreback på utgående kontrakt som vil være en fin konkurrent tli Ranger. Så kan vi spare lønnsbudsjettet til å forsterke andre, mer prekære steder på banen.
                      God analyse.
                      Hvis Molde vil ha BBS, vet vi vel hvordan det ender. De har også råd til å ta sjansen på helsa til en spiller (med Bolly i friskt minne), noe vi ikke har. Kjenner jeg er skeptisk til BBS etter det som har skjedd i høst. Han har en lang historie med mye skadefravær

                      Matthew - enig med deg, men har vi realistisk tilgang på noe bedre? Markedet er selvfølgelig stort og sannsynligvis bedre enn på lenge, men hvis vi skal bytte ut, må vi være sikre på at vi får noe som er bedre enn det vi ga fra oss. Ellers får vi bare den ekstra belastningen med å spille inn et nytt lag. Et viktig poeng (usikker på om du mente det som et poeng) er en ny midtbaneGENERAL. Sist vi hadde det var høsten DP kom til oss. Vi trenger virkelig en sjef på midten. Kanskje Kairinnen kunne vokse inn i rollen hvis han blir ballfordeleren?

                      Braut: Umulig å si hvor han står ut i fra hva vi har sett, men potensialet må jo være der. Er bortimot 100% sikker på at han går til en annen klubb og blir en umiddelbar hit hvis vi sier nei. Ikke på grunn av hva jeg har sett av ham, men på grunn av all annen historie.

                      Når det gjelder Baccay: Dette stinker av en ny Ohi historie. En ungutt som vi har alle muligheter til å utvikle, men ikke klarer å gi rett matching til. Molde om 2 år hvis vi lar ham gå.

                      Kommentar

                      • BD
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2006
                        • 1395

                        Jeg er enig i mye av det som skrives. I valget mellom Kallevåg og Krogstad ville jeg helt klart gått for Kallevåg, men det er sannsynlig at begge forsvinner nå.

                        Björn vil man jo instinktivt ha med videre, men det må selvfølgelig tas en vurdering mtp. skaderisiko. Hvis man skal ta en liten sjanse på noen med skadehistorikk er i hvert fall Björn et soleklart førstevalg.

                        Mathew må signeres dersom vi kan, uavhengig av om det er for ett år eller flere. Han kommer mer til sin rett i Eliteserien, mot bedre motstand. Han er også fremdeles i utvikling, er sjelden skadet og kan fort ta nye steg neste år.

                        Braut og Baccay vet jeg ikke nok om til å ha for sterke meninger. Vi får håpe klubben gjør gode vurderinger her. Flausen med Ohi er en helt egen historie - den gangen ga vi bort et talent, med over 80 seriekamper, før han hadde fylt 21 år...

                        Kommentar

                        • kunden
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2005
                          • 2307

                          Klarer vi å komme opp med en klar og strukturert plan er det mulig å signe Mannsverk. Og så tar vi Evjen på lån. Der har du midtbanen som holder oss og enda litt til

                          Kommentar

                          • MortenA
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2007
                            • 3360

                            Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                            Matthew - enig med deg, men har vi realistisk tilgang på noe bedre? Markedet er selvfølgelig stort og sannsynligvis bedre enn på lenge, men hvis vi skal bytte ut, må vi være sikre på at vi får noe som er bedre enn det vi ga fra oss. Ellers får vi bare den ekstra belastningen med å spille inn et nytt lag. Et viktig poeng (usikker på om du mente det som et poeng) er en ny midtbaneGENERAL. Sist vi hadde det var høsten DP kom til oss. Vi trenger virkelig en sjef på midten. Kanskje Kairinnen kunne vokse inn i rollen hvis han blir ballfordeleren?
                            Ideelt sett signerer vi Mathew på en ny treårskontrakt, men jeg vil også godta en kortere kontrakt også. Han har vært helt avgjørende for at vi har sluppet inn så få mål i år ved å rydde opp foran forsvaret. Han jobber lojalt for laget og gjør den jobben trenerteamet gir han.
                            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                            Kommentar

                            • MortenA
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2007
                              • 3360

                              Stallen som er under kontrakt per nå ser slik ut i 4-3-3 formasjon:

                              Christiansen/Coppens/Ødegård

                              Ranger - Garnås/Slørdahl/Sandberg - SKM/Dragsnes/Baccay

                              Mathisen/Seferi/Edh - Kaan - Knudsen/Ezeh/Tongnoy

                              DG/Svendsen - TLO/Sannes - Ødemarksbakken

                              Det er flere spillere som kan bekle flere plasser. Jeg mener Knudsen passer bedre som venstreving enn indreløper, og Svendsen kan bekle begge vingene. En del av ungguttene på midtbanen er jeg usikker på hvor passer best. Det er også flere spillere med spørsmålstegn. SKM ryktes å skal opereres på nytt, Ezehs kontrakt går ut til sommeren, og klarer Sandberg å gå skadefri en hel sesong? Det er store hull som skal dekkes, men jeg er trygg på at Mesfin signerer flere spillere i tiden som kommer.

                              Keeperplassen er vi godt forspent på. Alle tre har kontrakt kun ut året. Christiansen blir nok forlenget snart, men de to siste er det mer usikkerhet rundt. Er Coppens fornøyd med å være et annetvalg og mentor? Hvilke tanker har klubben rundt Ødegård sin utvikling? For 2021 er keeperplassen godt forspent, men på lengre sikt er det noen flere spørsmål.

                              Ranger er eneste høyreback per nå, og vi bør nok signere et alternativ. Spørsmålet er om Tongnoy eller en annen av unggutta kan omskoleres, men uansett bør vi ha et alternativ. Amundsens oppsiktsvekkende pensjonering, og Sanbergs skadehistorikk tilsier at vi bør hente minst en stopper og da gjerne en sweepertype med fart. Venstreback er godt forspent med tre gode alternativer.

                              Med mindre vi forlenger med Krogstad og/eller Mathew, så må midtbanen vår bygges nærmest fra grunnen av. Signeringen av Kaan var oppløftende, men han trenger spillere rundt seg som komplimenterer han. I år har Mathew gjort det defensive arbeidet mens Krogstad har tatt løpejobben. Hvilke spillere som tar hvilke plasser er jeg usikker på. Det er for mange unge spillere som jeg har sett for lite av. Per nå ser Mathisen-Kaan-Knudsen ut som det mest sannsynlige konstellasjonen, men ideelt sett skulle jeg gjerne sett at vi signerer et defensivt anker og en indreløper.

                              I angrepet er det også mangler. Ødemarksbakken kommer tilbake fra Ull/Kisa, men jeg tviler på at han tar en plass fra start. Jeg mener Knudsen gjorde sine beste kamper som ving, men han kan bli flyttet ned grunnet manglende alternativer. Tongnoy spilte vel også ving i våres og kan være et alternativ der. Da er Svendsen nok det mest opplagte valget. Spørsmålet er i hvilken grad Sannes rekker tilbake fra skaden sin til å bli spilleklar. Det er åpenbare behov for alternativer fremme også.

                              Per nå fremstår høyreback, stopper, og midtbane som de mest prekære posisjonene å fylle. Håpet er selvsagt at noen av unggutta tar de nødvendige stegene, men både Mathisen og Seferi kommer fra PostNord slik at steget til Eliteserien blir stort. Å tro at de tar det steget uten problemer er naivt, og det har vi ikke råd til. At Mesfin trekker et par kaniner opp av hatten i vinter er jeg også trygg på, men de bør avklares raskt slik at laget blir mest mulig samspilt når Eliteserien begynner på igjen.
                              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                              Kommentar

                              • fredpet76
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2004
                                • 1214

                                Krogstad er i positiv dialog med klubben og håper de blir enig. Kun detaljer som skiller. Han har ikke pratet med andre klubber men krever mer av sportsklubben før han vil signere. Han er lei av nedrykksstrid hvert år.

                                Kommentar

                                • Kanarivogel89
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2006
                                  • 4322

                                  Opprinnelig skrevet av fredpet76
                                  Krogstad er i positiv dialog med klubben og håper de blir enig. Kun detaljer som skiller. Han har ikke pratet med andre klubber men krever mer av sportsklubben før han vil signere. Han er lei av nedrykksstrid hvert år.
                                  Dette er helt fair. Stå på krava, Fredrik! Digg å se folk ta tak. Bunnstrid er vi alle drit lei

                                  Kommentar

                                  • BD
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Feb 2006
                                    • 1395

                                    Krogstad spiller sikkert 6-7 gode kamper som vanlig han, men hvem skal spille de andre kampene? Og takler han å sitte på benken uten å sutre?

                                    Kommentar

                                    • HSft
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2004
                                      • 6075

                                      Opprinnelig skrevet av MortenA
                                      Ranger er eneste høyreback per nå, og vi bør nok signere et alternativ. Spørsmålet er om Tongnoy eller en annen av unggutta kan omskoleres, men uansett bør vi ha et alternativ.
                                      Er ikke noe poeng i å omskolere en 2002-modell til back når vi har en høyrebent landslagsback i årgangen under.

                                      Kommentar

                                      • ChrisK
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2013
                                        • 306

                                        Bjørn er med i 2021, Braut Brunes er signert ut 2023.

                                        Kommentar

                                        • Egumen
                                          Seniormedlem
                                          Forumonanist
                                          • Sep 2011
                                          • 181

                                          Hvis Mathew og Krogstad signerer nye kontrakter trenger vi i mine øyne kun en ny høyreback og 1-2 stoppere etter nyheten om Björn og Braut.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎