Sesongen 2021

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fugggel
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2020
    • 489

    Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

    Liker det jeg ser, men Jesper Westerberg hadde også en fet skrytevideo.
    Framstår som en rask midtstopper med god spenst, bra nærteknikk, gode langpasninger, flink til å lese spillet. Mulige minus: Litt naiv (les Afrikansk) spillestil? Hvor mange ganger støter han fram og blir overspilt? Relativt kortvokst, ikke en typisk LSK midtstopper - på godt og vondt. Ser ut som om han også kan spille høyreback, i hvert fall lå han bredt i veldig mange av klippene... Alt i alt: Me like!!!
    Har også sett en del Raufoss kamper i opptak og man ser igjen mye av det som er i skrytevideoen, men det man også ser er noen svakheter. Kan fremstå noe passiv i duellspillet, pluss at han er kun 1.78 høy.


    Han blir også satt i en del vanskelig situasjoner da Raufoss bevisst lar stopper nr 2 i større grad støte frem ettersom at de stoler på farten til Owusu. Det er et undervurdert våpen i det og gjenvinne ball tidlig.
    pluss som du sier han har en fantastisk pasningsfot og etter min menig en meget bra spilleforståelse.
    Hadde han vært 5 cm høyere tipper jeg at han hadde spilt på topp 5 lagene i EL. Men tror at høyden gjør at han ikke anses som komplett.

    Kommentar

    • HSft
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2004
      • 6075

      Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

      Ser ut som om han også kan spille høyreback, i hvert fall lå han bredt i veldig mange av klippene... Alt i alt: Me like!!!
      Eller som en høyre midtstopper i en treer? 532 neste sesong?

      BBS - Lehne
      Dragsnes - Knudson - Kairinen - Svendsen - DG
      Slørdahl/Sandberg - Garnås - Osuwu
      Mads

      Eller noe lignende...

      Kommentar

      • G-Man
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2011
        • 3144

        Opprinnelig skrevet av HSft
        532 neste sesong?
        Interessant tanke (antar du mener 3-5-2). Vi har mannskap til en rekke formasjoner, bare ikke 4-3-3...

        Kommentar

        • Fugggel
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2020
          • 489

          Opprinnelig skrevet av G-Man

          Interessant tanke (antar du mener 3-5-2). Vi har mannskap til en rekke formasjoner, bare ikke 4-3-3...
          På hvilken måte har vi ikke mannskap til 4-3-3?

          Og man må huske på at formasjon i stor grad er et virkemiddel, LSK angriper med smale kanter og høye backer. Klassisk 4-3-3 er med brede vinger.

          5-3-2 og 3-5-2 er samme formasjon, forskjellen er 5-3-2 def og 3-5-2 off.

          Kommentar

          • sigurdsen
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2006
            • 1817

            Opprinnelig skrevet av HSft

            Eller som en høyre midtstopper i en treer? 532 neste sesong?

            BBS - Lehne
            Dragsnes - Knudson - Kairinen - Svendsen - DG
            Slørdahl/Sandberg - Garnås - Osuwu
            Mads

            Eller noe lignende...
            Jeg foreslå 3-5-2 i 2019 sesongen, og mener fremdeles at den formasjonen passet best til daværende stall. Vanskelig å mene hvilken formasjon som passer best nå, ettersom stallen ikke er komplett. Men personlig synes jeg 3-5-2 er meget spennende, dog en krevende formasjon, spesielt mot bedre motstand.

            Tenker også at Ranger er spennende i en tre backslinje.

            Kommentar

            • G-Man
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2011
              • 3144

              Opprinnelig skrevet av Fugggel
              5-3-2 og 3-5-2 er samme formasjon, forskjellen er 5-3-2 def og 3-5-2 off.
              Mulig jeg er for gammel, men jeg er vant til at formasjonen skal regnes bakfra.

              Vi har forøvrig prøvd oss i 4-3-3 i år, og kommet unna med det fordi motstanderne ikke er på nivå med de vi møter neste år. Det ble ofte veldig statisk, og backene våre ble hengende altfor dypt. Er forøvrig enig med Sigurdsen i at det er for tidlig å konkludere endelig med formasjon for neste år før stallen er på komplett. Det jeg frykter er at vi tviholder på 4-3-3 fordi det skulle være det "nye store" under Bakke, til tross for at hverken han eller LSK historisk har sverget til den formasjonen.

              Kommentar

              • Fugggel
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2020
                • 489

                [QUOTE=G-Man;n946106]


                Vi har forøvrig prøvd oss i 4-3-3 i år, og kommet unna med det fordi motstanderne ikke er på nivå med de vi møter neste år. Det ble ofte veldig statisk, og backene våre ble hengende altfor dypt.


                Det er mye man kan ta tak i som gjorde at vi ble statiske.Balltempo, vilje til å utfordre ledd, samtidige bevegelser osv. Jeg synes det blir for enkelt å kaste en spillestil etter et år i tillegg til at man knapt har hentet nye spillere hittil. Jeg har full tiltro til at Simon og Geir henter spillere som passer spillestilen vi har brukt i år.


                Så skal vi huske på at det var en del gode kamper også med den spillestilen, så syntes at det i overkant negativt. Men det vi kan være enig i er at det er mye å gå på :-)

                Kommentar

                • Kanarivogel89
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2006
                  • 4301

                  https://www.rb.no/sjokkert-over-at-k...access=granted

                  Mathew er visst i Norge uten oppholdstillatelse

                  Partene er for øvrig langt unna hverandre når det gjelder ny avtale, melder Mesfin. Agenten til Mathew har kommet med krav langt utover det LSK kan tilby. Dermed ser det ut til at nigerianeren glipper. Blir spennende å se hvem vi klarer å få inn i stedet

                  Kommentar

                  • Tvilling
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2006
                    • 1462

                    4-6 spillere inn.
                    Blir spennende å se hvordan kabalen ser ut om noen uker.

                    Kommentar

                    • maxpayne
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2006
                      • 1211

                      Det er 6 dager til første trening og etter det jeg vet er ikke engang trenerspørsmålet rundt Petter Myhre avklart? Disse planene som lå spikret hos Mefsin begynner jeg å tvile sterkt på.

                      Kommentar

                      • Fugggel
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2020
                        • 489

                        Opprinnelig skrevet av maxpayne
                        Det er 6 dager til første trening og etter det jeg vet er ikke engang trenerspørsmålet rundt Petter Myhre avklart? Disse planene som lå spikret hos Mefsin begynner jeg å tvile sterkt på.
                        Helt enig, hadde håpet på at vi hadde kommet hakket lenger med både nye spillere og avklaring med trenerteam.

                        tyder på at markedet er ekstra vanskelig, det ser ut som at det er generelt lite aktivitet rundt klubbene i og med at fleste starter trening til Mandag.

                        Kommentar

                        • P0P_Corn
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Apr 2004
                          • 161

                          Tom Freddy Aune ferdig i Sarp. Tilfeldig at trenerspørsmålet ikke er avklart?

                          Kommentar

                          • Aderyn
                            Seniormedlem
                            Forumsadist
                            • Dec 2020
                            • 133

                            Opprinnelig skrevet av maxpayne
                            Det er 6 dager til første trening og etter det jeg vet er ikke engang trenerspørsmålet rundt Petter Myhre avklart? Disse planene som lå spikret hos Mefsin begynner jeg å tvile sterkt på.
                            Begynner også å lure på hva som skjer inne på kontorene der. Har ikke lyst til å stresse men vi har per dags dato mistet 9 spillere som var med oss i årets sesong(inkl Kippe), og eneste nye tilskuddet så langt er Dragsnes, pluss at vi står uten assistenttrener. I tillegg vil jeg påstå at ingen av spillerne som har returnert fra lån holder nivået. Så mener vi trenger minst 5, helst 6 gode signeringer inn. Heller ikke sånn at jeg klarer å være alt for begeistret for navnene som har blitt nevnt, stort sett spillere fra typ Start og Mjøndalen, som holder nedrykksnivå begge to. Nå har vi fått på plass en høyreback på prøvespill også, bare at han er 31 år og stort sett har sittet på benken siste par årene.

                            Synd å si det, men akkurat nå er vi et nedrykkslag, mye som skal gjøres før pre season start. Får virkelig håpe at Mesfin har bedre kontroll enn det vi kjenner til. Men skeptisk til en så stor omveltning av stallen og så mange nøkkelspillere fra årets lag borte. Krogstad, Mathew og Kallevåg ser vel alle tapte ut, kanskje vi klarer å beholde førstnevnte.

                            Kommentar

                            • fredpet76
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Feb 2004
                              • 1211

                              Opprinnelig skrevet av Aderyn

                              Begynner også å lure på hva som skjer inne på kontorene der. Har ikke lyst til å stresse men vi har per dags dato mistet 9 spillere som var med oss i årets sesong(inkl Kippe), og eneste nye tilskuddet så langt er Dragsnes, pluss at vi står uten assistenttrener. I tillegg vil jeg påstå at ingen av spillerne som har returnert fra lån holder nivået. Så mener vi trenger minst 5, helst 6 gode signeringer inn. Heller ikke sånn at jeg klarer å være alt for begeistret for navnene som har blitt nevnt, stort sett spillere fra typ Start og Mjøndalen, som holder nedrykksnivå begge to. Nå har vi fått på plass en høyreback på prøvespill også, bare at han er 31 år og stort sett har sittet på benken siste par årene.

                              Synd å si det, men akkurat nå er vi et nedrykkslag, mye som skal gjøres før pre season start. Får virkelig håpe at Mesfin har bedre kontroll enn det vi kjenner til. Men skeptisk til en så stor omveltning av stallen og så mange nøkkelspillere fra årets lag borte. Krogstad, Mathew og Kallevåg ser vel alle tapte ut, kanskje vi klarer å beholde førstnevnte.
                              Er ikke mange ukene siden forrige sesong ble avsluttet, så kan ikke forvente at det er veldig mye aktivitet i desember og tidlig januar. Ihvertfall ikke fra utsiden mot media, men fra innsiden kan man nok garantere at det skjer mye. Etter min mening er det bedre å ha litt is i magen og sjekke ut markedet, og nå som overgangsvinduet åpner i januar tilgjengeliggjøres det mange spillere rundt omkring. Når det gjelder han som kanskje kommer på prøvespill så ser jeg ikke for meg at dette er et initiativ fra klubben, men heller fra agenten eller spilleren selv. At trenersituasjonen er såpass uklar er jeg enig i ikke er så heldig, så håper de har bedre kontroll enn det vi har.

                              Kommentar

                              • Zindrinho
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2019
                                • 453

                                Moa Ofkir klager til eurosport over lite spilletid i sarp, ville ikke til start da han ville fortsette i TL. Navnet hans kommer vel garantert til å tas opp rundt Mesfin, vi har vel greit med venstrekanter men han bekler sikkert flere roller

                                Kommentar

                                • trigz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 7028

                                  Foruroligende at det ikke har skjedd mer siden nyttår, jeg håper ikke det blir slik at stallen fylles opp gradvis og langt utover i februar.
                                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                  Kommentar

                                  • fredpet76
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Feb 2004
                                    • 1211

                                    Det positive slik jeg ser det er at vi har en rekke unge sultne spillere på vei opp og fram. Flere ble vi kjent med i fjor og nye fjes har enda ikke presentert seg. Mange husker sikkert den gode oppkjøringen vi hadde i fjor der vi feide unna alt av motstandere, inklusiv seriemesteren inntil vi byttet halve laget. Dessverre ble alt ødelagt av pandemien, men en god oppkjøring kan heve mange spillere om de holder seg skadefrie. Selvsagt vil det bli utskiftninger i løpet av vinter\vår, men på mandag stiller de likt.

                                    Ødegaard
                                    Ranger
                                    Sandberg
                                    Baccay
                                    Svendsen
                                    Mathisen
                                    Seferi
                                    Braut Brunes
                                    Edh
                                    Knudsen
                                    Tongnoy
                                    Sannes


                                    Kommentar

                                    • Playboy1
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2003
                                      • 2109

                                      Opprinnelig skrevet av fredpet76
                                      Det positive slik jeg ser det er at vi har en rekke unge sultne spillere på vei opp og fram. Flere ble vi kjent med i fjor og nye fjes har enda ikke presentert seg. Mange husker sikkert den gode oppkjøringen vi hadde i fjor der vi feide unna alt av motstandere, inklusiv seriemesteren inntil vi byttet halve laget. Dessverre ble alt ødelagt av pandemien, men en god oppkjøring kan heve mange spillere om de holder seg skadefrie. Selvsagt vil det bli utskiftninger i løpet av vinter\vår, men på mandag stiller de likt.

                                      Ødegaard
                                      Ranger
                                      Sandberg
                                      Baccay
                                      Svendsen
                                      Mathisen
                                      Seferi
                                      Braut Brunes
                                      Edh
                                      Knudsen
                                      Tongnoy
                                      Sannes

                                      Absolutt.

                                      Bare vi greier å unngå nedrykk i år , så er mye gjort tror/håper jeg , for at vi etter hvert skal kunne etablere oss på øvre halvdel ?

                                      Kommentar

                                      • Aderyn
                                        Seniormedlem
                                        Forumsadist
                                        • Dec 2020
                                        • 133

                                        https://www.nettavisen.no/sport/over...c-1981081-5742

                                        Nettavisen melder at LSK har tatt kontakt med Sogndal for Daniel Eid. 22 år gammel høyreback med 4 scoringer og 9 assists forrige sesong. Type signering som jeg kan like, svært offensiv, passer inn i systemet som det ser ut som vi prøver å bygge. Dog et stykke unna hverandre nå men håper vi klarer å ro den i land hvis interessen er reel.

                                        Kommentar

                                        • Mouelhi
                                          Juniormedlem
                                          Ferskenpels
                                          • Jan 2021
                                          • 4

                                          Opprinnelig skrevet av Aderyn
                                          https://www.nettavisen.no/sport/over...c-1981081-5742

                                          Nettavisen melder at LSK har tatt kontakt med Sogndal for Daniel Eid. 22 år gammel høyreback med 4 scoringer og 9 assists forrige sesong. Type signering som jeg kan like, svært offensiv, passer inn i systemet som det ser ut som vi prøver å bygge. Dog et stykke unna hverandre nå men håper vi klarer å ro den i land hvis interessen er reel.
                                          Meget spennende i min bok. Er imidlertid usikker på om vi har midlene til det - bør være en ettertraktet back for flere ES-klubber (spesielt nå som flere må se til OBOS-ligaen som følge av korona).

                                          Et annet moment; kan det hindre mulig spilletid for Ranger? Sistnevnte har kanskje godt av en annen back som er mer etablert og rutinert og han kan konkurrere med og lære av.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎