Sesongen 2021

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3352

    Opprinnelig skrevet av G-Man

    For det første så var det ikke bare snakk om stoppere fra min side. For det andre så er det ingen motsetning mellom mine ønsker og dine ønsker. Om vi skal holde oss til stoppere er Salquist et eksempel på en spiller som scorer ganske høyt på nærteknikk, fart, overblikk og pasningsevne - men elendig på å være hardtarbeidende og oppofrende. Han er da kroneksemplet på en spillertype jeg IKKE ønsker meg. Om du bare er hardtarbeidende og oppofrende, så holder ikke det, men det må jaggu ligge i bunn.
    Salquist var god med riktig makker. Det viste han våren 2019 hvor han var fremragende. Problemet med duoen Salquist/Amundsen var at begge var sweeper-typer som foretrakk å falle av og løpe opp det som kom forbi makkeren. Jeg tror at dersom Salquist hadde blitt parret opp med Slørdahl eller Garnås, så hadde han vært vesentlig bedre.

    Owusu er et spennende alternativ som virker å kunne være en ren erstatter for Amundsen. Solholm Johansen virker som en habil stopper, men jeg frykter han blir for lik de vi har i stilen.

    Når det gjelder andre plasser vi må styrke, så blir jeg ikke overrasket dersom Mesfin finner noen som er helt ukjente for oss.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

    Kommentar

    • niko
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jul 2008
      • 444

      Vi må nok bare innse at vi i det store og det hele ikke er i stand til å hente navn som de fleste av oss kjenner godt til fra før og som skaper enorm begeistring umiddelbart.

      Kommentar

      • lsk_rob
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Mar 2016
        • 139

        Opprinnelig skrevet av niko
        Vi må nok bare innse at vi i det store og det hele ikke er i stand til å hente navn som de fleste av oss kjenner godt til fra før og som skaper enorm begeistring umiddelbart.
        De fleste klubber i Norge, med noen ytterst få unntak, må nok ty til liknende overgangsstrategier iår grunnet de svært spesielle omstendighetene. Det blir garantert ikke et overgangsmarked slik vi kjenner det fra før covid.

        Kommentar

        • BD
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2006
          • 1386

          I siste podkasten til MIF-fansen, «Alle Gutta», prater Vegard Hansen om Solholm Johansen (fra ca. 48:40), og uttaler at de ønsker å unngå at spillerne går gratis, slik som Dragsnes gjorde. Hvis de får godt betalt nå så må de vurdere det opp mot at han har ett år igjen av kontrakten. De vil signere ny kontrakt eller selge, men ikke for enhver pris. Tipper han blir for dyr i forhold til hva vi er villige til å gi / kan bruke på han.

          Kommentar

          • Kjøttkaka
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2012
            • 290

            Når det gjelder Covid og overgangsmarkedet, så åpner kanskje dette for noen gode signeringer fra utlandet som vi kanskje ellers ikke hadde fått til?

            Nå spekulerer jeg vilt her, men jeg kan se for meg at det i mange land ikke har vært like generøse kompensasjonsordninger som det den norske stat har stilt opp med. Norske klubber rammes hardt økonomisk, men jeg vil tro at klubber i mange land rammes enda hardere.

            Det kan vel potensielt åpne for at vi klarer å konkurrere på lønn og at flere spillere vil være tilgjengelig på markedet ettersom klubber må kutte for å få endene til å møtes. Kanskje vi får se at norske klubber igjen henter gode spillere fra f.eks Øst-Europa og Balkan som for 10-15 år siden?

            Kommentar

            • Fugggel
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2020
              • 489

              Opprinnelig skrevet av Kjøttkaka
              Når det gjelder Covid og overgangsmarkedet, så åpner kanskje dette for noen gode signeringer fra utlandet som vi kanskje ellers ikke hadde fått til?

              Nå spekulerer jeg vilt her, men jeg kan se for meg at det i mange land ikke har vært like generøse kompensasjonsordninger som det den norske stat har stilt opp med. Norske klubber rammes hardt økonomisk, men jeg vil tro at klubber i mange land rammes enda hardere.

              Det kan vel potensielt åpne for at vi klarer å konkurrere på lønn og at flere spillere vil være tilgjengelig på markedet ettersom klubber må kutte for å få endene til å møtes. Kanskje vi får se at norske klubber igjen henter gode spillere fra f.eks Øst-Europa og Balkan som for 10-15 år siden?
              Veldig interessant hvordan Covid vil slå ut på overgangsmarkedet nå. Hadde vært veldig gøy om vi hadde sett slike overganger som du snakker om, men er redd for at viljen til å ta risiko i overgangsmarkedet er mindre enn vanlig også for norske klubber.

              Kommentar

              • Kanarivogel89
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 4316

                Mesfin til LSK.no ifbm. at fellestreningene starter opp igjen 18. januar:

                - Vi er veldig glad for at disse avtalene (Kairinen, BBS, Braut, Dragsnes) er i boks, men vi kommer til å hente inn fra fire til seks spillere til. Vi skal sette sammen en slagkraftig stall foran comebacket i Eliteserien. Pandemien har ført til en del økonomisk usikkerhet i mange klubber, og det har resultert i at markedet er veldig stille foreløpig. 2020-sesongen ble også avsluttet veldig sent slik at en del aktivitet har blitt skjøvet på. En del klubber kommer nok også til å ha mindre gjennomtrekk fordi man frykter de økonomiske konsekvensene av Covid-19. Men det er mye som skjer i kulissene i form av samtaler med spillere, klubber og agenter, sier Mesfin.

                En fryd å høre!

                Kommentar

                • HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6075

                  I konkret dialog med Owusu nå. https://mobile.twitter.com/arilasos/...83715820638209

                  Kommentar

                  • BD
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Feb 2006
                    • 1386

                    Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                    Mesfin til LSK.no ifbm. at fellestreningene starter opp igjen 18. januar:

                    - Vi er veldig glad for at disse avtalene (Kairinen, BBS, Braut, Dragsnes) er i boks, men vi kommer til å hente inn fra fire til seks spillere til. Vi skal sette sammen en slagkraftig stall foran comebacket i Eliteserien. Pandemien har ført til en del økonomisk usikkerhet i mange klubber, og det har resultert i at markedet er veldig stille foreløpig. 2020-sesongen ble også avsluttet veldig sent slik at en del aktivitet har blitt skjøvet på. En del klubber kommer nok også til å ha mindre gjennomtrekk fordi man frykter de økonomiske konsekvensene av Covid-19. Men det er mye som skjer i kulissene i form av samtaler med spillere, klubber og agenter, sier Mesfin.

                    En fryd å høre!
                    Vi har har mistet 5-6 spillere fra den foretrukne startoppstillingen vår i høst, og bare erstattet en av dem (Rafn/Dragsnes), så det skulle bare mangle.

                    Mesfin må jo ha plan og mulighet for å bygge opp et bedre lag før seriestart enn det vi avsluttet sesongen med - hvis ikke står jobben hans i 2020 til stryk.
                    Last edited by BD; 08.01.2021, 19:04.

                    Kommentar

                    • banan
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jun 2018
                      • 438

                      Opprinnelig skrevet av BD

                      Vi har har mistet 5-6 spillere fra den foretrukne startoppstillingen vår i høst
                      Hvem er de 5-6 du henviser til?

                      Kommentar

                      • BD
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2006
                        • 1386

                        Opprinnelig skrevet av banan

                        Hvem er de 5-6 du henviser til?
                        Rafn, Melgalvis, Mathew, Krogstad, Haraldsson, Amundsen

                        Kommentar

                        • Kanarivogel89
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2006
                          • 4316

                          Opprinnelig skrevet av BD

                          Vi har har mistet 5-6 spillere fra den foretrukne startoppstillingen vår i høst, og bare erstattet en av dem (Rafn/Dragsnes), så det skulle bare mangle.

                          Mesfin må jo ha plan og mulighet for å bygge opp et bedre lag før seriestart enn det vi avsluttet sesongen med - hvis ikke står jobben hans i 2020 til stryk.
                          Jeg forstår hva du mener, men det er ikke alltid sånn at spillere ut/spillere inn jevner seg ut. Det er så mange faktorer som spiller inn. Tre/fire av de som muligens forsvinner er spillere vi gjerne skulle beholdt, men som det muligens viser seg umulig å overtale innenfor rimelige rammer.
                          1. Tryggvi hadde et godt tilbud, men valgte studier og familie på Island. Helt fair
                          2. Krogstad stiller krav til klubben, så får vi se hvordan det ender. Helt fair.
                          3. Mathew hadde allerede vært historie om det ikke var for COVID. Vi får se om COVID kan få ham til å bli ennå litt til. Helt fair uansett hva som skjer.
                          4. Kallevåg er nybakt far og ønsker å fokusere på dette en liten stund ref. denne artikkelen. Lillestrøm er fortsatt aktuelt. Helt fair.
                          5. Melgalvis og Rafn er det generell konsensus om at var OK å slippe, med unntak av noen få stemmer. Samme gjelder Smarason.
                          6. Amundsen legger opp. Samtidig synes jeg han har fått prøvd seg mye på øverste nivå uten å vise at han er mannen som skal ta oss høyere på tabellen. Lever greit med at han ikke blir med videre.

                          Jeg ser det som positivt at det skjer store utskiftninger i klubben nå. Av de med anseelig spilletid er det vel pt. kun SKM av de som vant cupen i 2017 som har kontrakt neste år.

                          At vi har mulighet til å erstatte spillere som forsvinner ut er fint å få bekreftet, for det er ikke en garanti i dagens økonomiske hverdag. Jeg synes nesten seks spillere inn høres litt i overkant ut da det vil gjøre veien fram enda lengre for talentene våre. Håper heller vi satser på å bygge lag i lengre perspektiv enn å skvise inn seks spillere for breddens skyld. Da tar jeg heller fire signeringer av høy kvalitet. Litt ansvar må vi kunne legge på våre unge lovende. Det kommer jo også et vindu til sommeren hvor man kan korrigere.

                          Tenk f.eks om vi signerer både Owusu og Solholm Johansen. Fantastisk dekning, men hva da med Slørdahl? Sandberg? Skal vi ha inn enda et par indreløpere som skyver Magnus Knudsen, Ulrik Mathisen og andre enda lengre bak i køen?

                          Selvsagt kan man mene at talentene har godt av konkurranse og at de kommer til å få spille uansett dersom de presterer godt nok på trening og ett og annet innhopp. Men jeg tror det vil være veldig demotiverende for typer som Slørdahl og Knudsen, som kanskje kan sies å ha hatt sine små gjennombrudd i år, å plutselig få et par hindre til å bryte seg forbi i kampen om spilletid. Kan hende jeg tar feil og at det er mentalt sterke gutter som griper utfordringen med begge hender.

                          Angående spillere inn så blir det vanskelig å si noe om hva man ønsker seg mest før situasjonen rundt Krogstad og Mathew er avklart.

                          Keeper: Lavest prioritet. Mads, Coppens og Ødegaard holder lenge.

                          Midtorsvar: Én ny stopper må inn. Får vi i tillegg stabla Sandberg på beina så er vi godt forspent. Helt greit om vi får inn to stoppere, men ikke absolutt nødvendig i mine øyne.

                          VB: ser bra ut med Dragsnes/SKM/Baccay

                          HB: Kanskje den viktigste plassen å forsterke p.t.. Ranger er et kjempetalent og har vært det lenge, men her håper jeg vi kan få inn litt skikkelig kvalitet, også pga punktet om DGs offensive utfoldelse lenger ned. Daniel Eid har vært nevnt. Han er spennende og har hatt en forrykende sesong med Sogndal. Samtidig slapp Sogndal nettopp en annen back, Totland, til Tromsø, så jeg ser det ikke som veldig sannsynlig at de lar seg ribbe særlig mer, spesielt hvis også Mannsverk forsvinner. Doghman fra Raufoss har også vært linket til oss og virker spennende. Samtidig håper jeg vi får inn en med mer erfaring fra høyeste nivå. Håper Mesfin kan trylle litt her

                          Midtbane: Beholder vi både Krogen og Mathew ser midtbanen OK ut. Selv håper jeg vi kun fornyer med en av dem og finner et nytt anker på midten. I tillegg håper jeg vi henter én indreløper av høy kvalitet som kan dra opp nivået på treningene og være litt mentor for Knudsen/Mathisen/Edh ++.

                          Venstreving: Svendsen er vel førstevalg her nå og bør ta steget neste år. Bak ham har vi supertalentet Seferi som jeg muligens stiller urealistisk høye forventninger til. Vi har også Ødemarksbakken, men han synes jeg har stagnert totalt. BBS kan også gjøre en innsats her. Greit skodd

                          Midtspiss: TLO, BBS, Braut og Hrcka. Bedre dekning her enn minst halvparten av ES. ingen forsterkninger nødvendig. Ferdig snakka.

                          Høyreving: Med en bedre høyreback på plass tror jeg vi vil se DG skinne. Han har måttet jobbe voldsomt mye defensivt siden han kom. Håper han kan få utfolde seg mer offensivt neste år med en solid HB bak seg. Utover DG er det litt tynt her. Vi har spillere som kan spille her (Svendsen, Seferi, Knudsen, BBS, Ødemarksbakken), men vi har ingen klare andrevalg. Få inn en utfordrer til DG som kan puste ham i nakken.

                          Jeg er fornøyd om vi får inn fire spillere av høy kvalitet (Stopper, HB, anker, indreløper), så tar jeg i tillegg en høyreving om det viser seg mulig.
                          Last edited by Kanarivogel89; 08.01.2021, 21:47.

                          Kommentar

                          • Playboy1
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 2115

                            Veldig mye enig det du nevner Kanarivogel 89.

                            Heller 4 spillere som i utgangspunktet skal kunne gå rettt inn i første elleveren , enn 6 brukbare spillere for stallen.

                            3 plasser som jeg mener er ett must å forsterke er ny høyre back , midtstopper og Høyrekant. Selv synes jeg bare ikke DG er god nok til å være vårt førstevalg på høyre kant/ ving i TL.
                            Noe som viste seg både i TL sist , samt siste tredjedel av OBOS sesongen.

                            4 plassen bør være en ny sentral midt/indreløper.
                            Selv om vi skulle få beholde Matthew eller Krogstad?
                            Last edited by Playboy1; 08.01.2021, 23:31.

                            Kommentar

                            • BD
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Feb 2006
                              • 1386

                              Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                              At vi har mulighet til å erstatte spillere som forsvinner ut er fint å få bekreftet, for det er ikke en garanti i dagens økonomiske hverdag.
                              Enig i mye av det du skriver, men ikke dette. Hvis planen hadde vært å rykke opp, for deretter å måtte stille med et svakere lag en divisjon høyere, ville det avslørt tidenes dårligste sportsplan!

                              Vi tar neppe Eliteserien med storm i 2021, men med 4-5 gode signeringer kan det kanskje bli en grei sesong. Treningskampene i år blir i hvert fall spennende - jeg merker jeg gleder meg spesielt til å se unggutta som signerte i sommer spille, de vet jeg altfor lite om.

                              Kommentar

                              • Kanarivogel89
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2006
                                • 4316

                                Opprinnelig skrevet av BD

                                Enig i mye av det du skriver, men ikke dette. Hvis planen hadde vært å rykke opp, for deretter å måtte stille med et svakere lag en divisjon høyere, ville det avslørt tidenes dårligste sportsplan!

                                Vi tar neppe Eliteserien med storm i 2021, men med 4-5 gode signeringer kan det kanskje bli en grei sesong. Treningskampene i år blir i hvert fall spennende - jeg merker jeg gleder meg spesielt til å se unggutta som signerte i sommer spille, de vet jeg altfor lite om.
                                Godt poeng, som jeg for så vidt er enig i. Jeg er bare langtidsskadet etter mange års vanskjøtsel av økonomien

                                Håper som deg at vi kan etablere oss trygt i Eliteserien i år. Målet i mine øyne er å styre unna nedrykksstriden. Jeg skal kunne leve greit med topp 10 i 2021 så lenge plassen sikres relativt tidlig. Så kan vi ta ytterligere steg i 2022.

                                Kommentar

                                • Fugggel
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2020
                                  • 489

                                  Link til Solomon Owusu Høydepunkter i 2019

                                  Sorry, we couldn’t find that page

                                  Kommentar

                                  • Lars Henrik Dahl
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2020
                                    • 2123

                                    Opprinnelig skrevet av Fugggel
                                    Link til Solomon Owusu Høydepunkter i 2019

                                    https://vimeo.com/391216383
                                    Liker det jeg ser, men Jesper Westerberg hadde også en fet skrytevideo.
                                    Framstår som en rask midtstopper med god spenst, bra nærteknikk, gode langpasninger, flink til å lese spillet. Mulige minus: Litt naiv (les Afrikansk) spillestil? Hvor mange ganger støter han fram og blir overspilt? Relativt kortvokst, ikke en typisk LSK midtstopper - på godt og vondt. Ser ut som om han også kan spille høyreback, i hvert fall lå han bredt i veldig mange av klippene... Alt i alt: Me like!!!

                                    Kommentar

                                    • Lars Henrik Dahl
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2020
                                      • 2123

                                      Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                                      Jeg forstår hva du mener, men det er ikke alltid sånn at spillere ut/spillere inn jevner seg ut. Det er så mange faktorer som spiller inn. Tre/fire av de som muligens forsvinner er spillere vi gjerne skulle beholdt, men som det muligens viser seg umulig å overtale innenfor rimelige rammer.
                                      1. Tryggvi hadde et godt tilbud, men valgte studier og familie på Island. Helt fair
                                      2. Krogstad stiller krav til klubben, så får vi se hvordan det ender. Helt fair.
                                      3. Mathew hadde allerede vært historie om det ikke var for COVID. Vi får se om COVID kan få ham til å bli ennå litt til. Helt fair uansett hva som skjer.
                                      4. Kallevåg er nybakt far og ønsker å fokusere på dette en liten stund ref. denne artikkelen. Lillestrøm er fortsatt aktuelt. Helt fair.
                                      5. Melgalvis og Rafn er det generell konsensus om at var OK å slippe, med unntak av noen få stemmer. Samme gjelder Smarason.
                                      6. Amundsen legger opp. Samtidig synes jeg han har fått prøvd seg mye på øverste nivå uten å vise at han er mannen som skal ta oss høyere på tabellen. Lever greit med at han ikke blir med videre.

                                      Jeg ser det som positivt at det skjer store utskiftninger i klubben nå. Av de med anseelig spilletid er det vel pt. kun SKM av de som vant cupen i 2017 som har kontrakt neste år.

                                      At vi har mulighet til å erstatte spillere som forsvinner ut er fint å få bekreftet, for det er ikke en garanti i dagens økonomiske hverdag. Jeg synes nesten seks spillere inn høres litt i overkant ut da det vil gjøre veien fram enda lengre for talentene våre. Håper heller vi satser på å bygge lag i lengre perspektiv enn å skvise inn seks spillere for breddens skyld. Da tar jeg heller fire signeringer av høy kvalitet. Litt ansvar må vi kunne legge på våre unge lovende. Det kommer jo også et vindu til sommeren hvor man kan korrigere.

                                      Tenk f.eks om vi signerer både Owusu og Solholm Johansen. Fantastisk dekning, men hva da med Slørdahl? Sandberg? Skal vi ha inn enda et par indreløpere som skyver Magnus Knudsen, Ulrik Mathisen og andre enda lengre bak i køen?

                                      Selvsagt kan man mene at talentene har godt av konkurranse og at de kommer til å få spille uansett dersom de presterer godt nok på trening og ett og annet innhopp. Men jeg tror det vil være veldig demotiverende for typer som Slørdahl og Knudsen, som kanskje kan sies å ha hatt sine små gjennombrudd i år, å plutselig få et par hindre til å bryte seg forbi i kampen om spilletid. Kan hende jeg tar feil og at det er mentalt sterke gutter som griper utfordringen med begge hender.

                                      Angående spillere inn så blir det vanskelig å si noe om hva man ønsker seg mest før situasjonen rundt Krogstad og Mathew er avklart.

                                      Keeper: Lavest prioritet. Mads, Coppens og Ødegaard holder lenge.

                                      Midtorsvar: Én ny stopper må inn. Får vi i tillegg stabla Sandberg på beina så er vi godt forspent. Helt greit om vi får inn to stoppere, men ikke absolutt nødvendig i mine øyne.

                                      VB: ser bra ut med Dragsnes/SKM/Baccay

                                      HB: Kanskje den viktigste plassen å forsterke p.t.. Ranger er et kjempetalent og har vært det lenge, men her håper jeg vi kan få inn litt skikkelig kvalitet, også pga punktet om DGs offensive utfoldelse lenger ned. Daniel Eid har vært nevnt. Han er spennende og har hatt en forrykende sesong med Sogndal. Samtidig slapp Sogndal nettopp en annen back, Totland, til Tromsø, så jeg ser det ikke som veldig sannsynlig at de lar seg ribbe særlig mer, spesielt hvis også Mannsverk forsvinner. Doghman fra Raufoss har også vært linket til oss og virker spennende. Samtidig håper jeg vi får inn en med mer erfaring fra høyeste nivå. Håper Mesfin kan trylle litt her

                                      Midtbane: Beholder vi både Krogen og Mathew ser midtbanen OK ut. Selv håper jeg vi kun fornyer med en av dem og finner et nytt anker på midten. I tillegg håper jeg vi henter én indreløper av høy kvalitet som kan dra opp nivået på treningene og være litt mentor for Knudsen/Mathisen/Edh ++.

                                      Venstreving: Svendsen er vel førstevalg her nå og bør ta steget neste år. Bak ham har vi supertalentet Seferi som jeg muligens stiller urealistisk høye forventninger til. Vi har også Ødemarksbakken, men han synes jeg har stagnert totalt. BBS kan også gjøre en innsats her. Greit skodd

                                      Midtspiss: TLO, BBS, Braut og Hrcka. Bedre dekning her enn minst halvparten av ES. ingen forsterkninger nødvendig. Ferdig snakka.

                                      Høyreving: Med en bedre høyreback på plass tror jeg vi vil se DG skinne. Han har måttet jobbe voldsomt mye defensivt siden han kom. Håper han kan få utfolde seg mer offensivt neste år med en solid HB bak seg. Utover DG er det litt tynt her. Vi har spillere som kan spille her (Svendsen, Seferi, Knudsen, BBS, Ødemarksbakken), men vi har ingen klare andrevalg. Få inn en utfordrer til DG som kan puste ham i nakken.

                                      Jeg er fornøyd om vi får inn fire spillere av høy kvalitet (Stopper, HB, anker, indreløper), så tar jeg i tillegg en høyreving om det viser seg mulig.
                                      Enig i stort sett alt du skriver. En av våre styrker og svakheter med de vi vet at har med oss videre er at vi har god bredde på brukbare spillere. Min store bekymring er mangelen på spillere som ville gått inn i elveren på et topplag. En skadefri BBS er sannsynligvis den eneste per i dag. Utover det har vi en del unge spillere som vi kan håpe tar nivået og kanskje enda litt til, en TLO som på sitt beste holder bra eliteserie nivå, men som for ofte ikke får det ut. Ellers ser det ut som et ganske grått lag. Kairinnen kan vise seg å være der neste år, men det vet vi ikke. Jeg er ikke en gang sikker på at vi trenger 4 mann til 11'eren, men heller 2-3. Vi har en del unge som jeg fortsatt mener at fortjener og trenger spilletid i neste år. Synes det ville være synd hvis Ranger, Slørdal, Knudsen, Mathisen ender opp med bare 5 minuttere her og der. Selvfølgelig må de være gode nok, men det blir de heller ikke uten spilletid.

                                      Et spørsmål generelt ut i lufta: Tror vi at TLO og en skadefri BBS ikke vil være på banen samtidig? Jeg strever med å se for meg at en av dem blir benket hvis begge er i form og skadefrie. Da snakker vi enten at man snur 3'ern på midten og at BBS ligger bak TLO, at en av dem skyves ut på kant, eller at man legger om til 4-4-2.

                                      Kommentar

                                      • BD
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Feb 2006
                                        • 1386

                                        Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                                        Liker det jeg ser, men Jesper Westerberg hadde også en fet skrytevideo.
                                        Framstår som en rask midtstopper med god spenst, bra nærteknikk, gode langpasninger, flink til å lese spillet. Mulige minus: Litt naiv (les Afrikansk) spillestil? Hvor mange ganger støter han fram og blir overspilt? Relativt kortvokst, ikke en typisk LSK midtstopper - på godt og vondt. Ser ut som om han også kan spille høyreback, i hvert fall lå han bredt i veldig mange av klippene... Alt i alt: Me like!!!
                                        Han blir kalt «Poteten fra Romsås» i en plussak i Oppland Arbeiderblad fra 2019 jeg ikke kommer inn på.

                                        «Solomon Owusu har brukt et helt år på å finne tilbake fysikken som kreves i norsk toppfotball. Nå er Romsås-gutten omskolert til midtstopper. Etter å ha vist at han behersker både back og midtbaneroller i tidligere treningskamper. (oa+)».

                                        Om han er / vil bli god nok defensivt som stopper vet ikke jeg. Etter å ha sett skrytevideoen synes jeg han ser meget spennende ut som anker på midtbanen.

                                        Kommentar

                                        • Snow
                                          Seniormedlem
                                          Forumonanist
                                          • Jul 2019
                                          • 179

                                          LSK er ikke et lag som kommer til å slås om topp 3 på tabellen men man vet aldri de kan overraske . Jeg blir fornøyd om LSK klarer seg i eliteserien så lenge de satser på de unge lovende spillere og gir de mer spilletid. Man satser ikke på feks BBS, TLO. De skal være backupspillere for de unge. Man må bygge opp de unge spillere det er der framtiden for LSK ligger.
                                          Last edited by Snow; 09.01.2021, 12:33.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎