Sesongen 2021

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3352

    Opprinnelig skrevet av HSft

    Er ikke noe poeng i å omskolere en 2002-modell til back når vi har en høyrebent landslagsback i årgangen under.
    Kjenner for dårlig til talentene i klubben, men en 17/18-åring blir vel ungt for 2021? Vi bør nok hente en mer rutinert spiller på kort sikt. Ellers er dagens signeringer og nyhetene rundt Krogstad med på å fylle hullene i stallen. Angrepet er vel bortimot komplett, så da er fortsatt høyreback, stopper og 1-2 midtbanespillere det som mangler før troppen et fulltallig.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

    Kommentar

    • TomLundby
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2006
      • 616

      Nye framskritt i avklaringene for 2021 for de av årets LSKspillere uten kontrakt med klubben etter 2020:

      Ferdig i LSK: Aleksander Melgalvis, Arnór Smárason, Simen Rafn, Marius Amundsen, Frode Kippe (spilleren), Tryggvi Hrafn Haraldsson.
      Nesten sikkert ferdig i LSK: Charles Chinedu Ezeh

      Ny kontrakt: Kaan Kairinen, Jonatan Braut Brunes, Björn Bergmann Sigurdarson

      Fortsatt usikkert hvor de spiller i 2021: Fredrik Krogstad, Ifeanyi Mathew, Torbjørn Kallevåg.

      Nye spillere utafra: Vetle Dragsnes

      Godt nytt år!
      Last edited by TomLundby; 31.12.2020, 16:26.

      Kommentar

      • *eLSKerLSK*
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2005
        • 407

        Godt nytt år alle forumrunkere! Endelig er 2020 over. For et møkkaår. 2021 blir bedre( ja, også for dere nedrykksgnagere).

        Kommentar

        • Lars Henrik Dahl
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2020
          • 2123

          Opprinnelig skrevet av BD
          Flausen med Ohi er en helt egen historie - den gangen ga vi bort et talent, med over 80 seriekamper, før han hadde fylt 21 år...
          Ohi er en helt egen historie, som du sier. Likevel, det er langt i fra unikt at vi ikke klarer å ta vare på et talent som enten visner bort hos oss for deretter å blomstre opp et annet sted, evt. velger å gå. Ohi ble dårligere og dårligere hos oss, fordi han ikke var helt god nok til å spille fast, men alternativet i 3. div ble for dårlig. Potensialet var soleklart, og han burde heller vært aktivt utlånt i divisjonen under til han var moden.

          Jeg husker selvfølgelig ikke alle, men kan i hvert fall nevne Fredrik Gulbrandsen, som selv valgte seg bort fordi han ikke følte seg satset på, Marius Høybråten, samme sak, om enn ikke like stor suksess. Generelt er det vel enighet om at vi historisk sett ikke har vært flinke nok til å forvalte våre unge talenter. En del av dem har mistet sjansen til en karriere, noen har gjort suksess andre steder, en del har gått videre og klart seg godt i andre klubber på greit nivå.

          Jeg lurer veldig på vurderingene rundt Baccay. For et år siden var han på prøvespill i England. Mange alderbestemte landskamper. Ett år igjen av kontrakten. Han har vist at han på sitt beste holder et godt Eliteserienivå, men er selvfølgelig ustabil i den alderen. Jeg synes ikke det dårligste han har gjort på backplassen er noe dårligere enn det dårligste Rafn eller SKM har gjort. Tenker man å beholde ham som backup for Dragsnes i et år og la kontrakten gå ut? De henter Dragsnes på en plass hvor man har dobbel dekning i utgangspunktet (OK, en stor usikkerhet rundt operasjonen til SKM), mens vi ikke ser noe (ennå) på høyresiden, hvor vi bare har en mann - som vi ikke en gang satset på i år.

          Kommentar

          • Lars Henrik Dahl
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2020
            • 2123

            Så hvor står vi nå?
            Jeg velger å tro at man har gjort en grundig vurdering av BBS sin helse, og at man føler seg trygg på at han vil kunne bidra i 75% av tiden. (Hvis ikke burde de aldri signert ham) I praksis er det å betrakte som en nysignering, ettersom han knapt nok spilte i fjor. Selv om jeg veldig gjerne skulle Tryggvi videre, så bør vi være godt forspent på topp. Uten langvarige skader har vi en god nok (spiller for spiller) angrepstrio (og relativt gode backup-alternativer) til at dette leddet burde isolert sett tilsi en topp 5 plassering. Spørsmålet er hva de får av hjelp bakfra.

            På midten fikk vi vår signalsignering med Kairinnen. Vi har noen talenter som i gode øyeblikk vil kunne gjøre store ting også i Eliteserien, men som neppe kan bære laget i motgang. (Ulrik, Magnus, Uranik. Med mindre Kairinnen tar store steg også på denne fronten, mangler vi en KAPTEIN. Da mener jeg ikke en arm å tre en strikk rundt, som var det eneste jeg synes TLO bidro med i denne sammenhengen. Vi snakker om en leder, som setter fram brystkassa, og trekker laget med seg. Denne personen må komme utenfra. Selv om jeg gjerne så forlengelse med både Matthew og Krogstad, har ingen av disse vist seg som ledere. Ville gjerne sett Kallevåg også med videre. Problemet hvis vi forlenger med alle disse er at vi ikke har kommet videre. Vi står igjen med de samme alternativene som holdt til opprykk, men som neppe holder til noe annet enn bunnkamp neste år. De har vist seg brukbare defensivt, sliter enormt mot etablert forsvar, og har sjeldent vist evnen til å dominere kamper. Ambivalensen i at jeg kommer til å savne den/de som ikke blir med videre fra midtbanen, samtidig som jeg vet at vi trenger fornyelse og nivåheving er drepende. Kallevåg er lettest å gi slipp på fordi han har vært hos oss kortest, men enig med dem som velger ham foran Krogstad. Alt i alt mener jeg at midtbanen må styrkes med en ny mann hvis vi skal unngå nedrykksstrid. Dette må være en etablert spiller som kan gå rett inn på laget. Vi har mange nok av de som kan fylle inn. Det innebærer at minst en av de på utgående kontrakt må gå, sannsynligvis to.

            Dragsnes erstatter Rafn, forhåpentligvis en oppgradering, men neppe en revolusjon. Han er garantert hentet med tanke på en plass i 11'ern. Baccay kan være backup, men hvilke planer har vi med ham? SKM har mye skadeproblemer, denne kontrakten må vi bare la løpe ut 2021. I midten tror jeg at Garnås og Slørdal er gode nok til å ta nivået, men usikkert om det holder til mer enn midt på treet. Problemet er skader og karantener. Sandberg er uten tvil et stort talent, men har hatt så mye skadeproblemer over mange år nå, at det ville være høy risiko å ikke ha minst en backup til, kanskje bør man ha to. Det er ikke vanskelig å se for seg en situasjon hvor vi kan ha skader og karantener på to eller fler midtstoppere samtidig. Når det gjelder Ranger, har jeg fortsatt troa på han, selv om han slet med spilletiden i høst. La han få litt kontinuitet, så ordner det seg. Uansett, vi må ha en mann til som kan spille høyreback. Er helt sikker på at noe er på gang der, får se hva som skjer. Alt i alt - forsvaret må styrkes betydelig, både for konkurransen og på grunn av manglende dekning. Det vi har bakerst (MHC unntatt) holder bare til nedre halvdel av tabellen i beste fall.

            MHC gjorde en flott sesong i fjor, og er klar for Eliteserien. Han er god nok til å være en viktig brikke uansett hvor på tabellen vi skulle havne, men neppe god nok til å redde oss hvis resten av laget svikter.

            P.t. står vi altså med tre signeringer som kan oppfattes som nykommere (inkl. BBS, som omtrent ikke spilte) Uranik kan overraske, men det er vel mest sannsynlig et år for tidlig. Dragsnes er muligens en moderat forsterkning (håper på mer), BBS er en betydelig forsterkning hvis han holder seg frisk. Sommervinduets signeringer i Ulrik, Tobias og Braut vil forhåpentligvis kunne vokse og bli mer spilt inn i laget, og vil kunne bidra mer. Hvis en eller to av disse tar steget fullt ut, og Kairinnen vokser videre, kan vi bli positivt overrasket, men det er ikke tvil om at vi trenger noen forsterkninger.

            Ønsker:
            Forleng Matthew + kanskje enten Krogstad eller Kallevåg
            En midtbanegeneral
            1-2 midtstoppere, hvor minst en av dem skal kunne utfordre til 11'ern
            Høyreback

            Kommentar

            • niko
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2008
              • 444

              Av de 18 som var i troppen i cupfinalen 2017 er det nå kun 5 igjen: Krogstad, Matthew, Simen Kind, Charles og Erik Tobias. Av disse fem kan to forsvinne pga kontrakt, to andre stort sett ute med skader, og siste mann neppe i planene videre.

              Kommentar

              • TomLundby
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2006
                • 616

                I angrep holder Lehne Olsen OK toppserienivå. Sammen med en Sigurdarson i form utgjør han en flott duo i 4-4-2. Resten av angriperne i stallen er i beste fall unge og lovende. Med 4-3-3 er angrepstrioen nedrykksklasse. Det så man også på antall mål på nivå 2 i 2020. Her må man bare håpe og be, eller legge ut enorme summer på forsterkninger.

                På midtbanen var Kairinen en lur signering selv om han ikke holder mer enn laber toppserieklasse. Mathew og Krogstad er uten kontrakt, men OK spillere omtrent så gode som Kairinen. Kontrakt eller ikke for dem endrer egentlig ikke så mye. Resten av midtbanespillerne er unge og lovende. Her trenges det ytterligere en eller to klassespillere om man vil opp på trygg plass.

                I forsvar er Dragsnes en perfekt forsterkning på en back. Sandberg burde nå vært en solid stopper på nivå 1 i Norge, men kan ha blitt ødelagt av skader. Garnås og Slørdahl kan begge være gode nok, men hvem vet. Ranger ser ut some en klassespiller i mine øyne. Diverse trenere som ser Ranger daglig ser det annerledes. Dermed er forsvaret 3/4 gambling. Forsterkninger trengs.

                Keeperplassen ser ut som solid norsk toppnivå. Det blir alikevel spennende å se hvordan Mads takler det når tabbene kommer. De kan ikke unngås i lengden for noen keepere, og Mads er utesta på det området. Koppens er egentlig for god som reservekeeper. Ødegaard burde egentlig vært reservekeeper. Kanskje et bud på Mads kan løse alle problemer i kassa både på og utafor banen?

                Skal LSK gå en trygg sesong i møte på nivå 1 i Norge trengs det mange nye spillere bedre enn de i LSK stallen idag. LSK har ikke råd til mange forsterkninger i det prisnivået slike spillere normalt ligger på. Det må godt arbeid til om LSK skal gå inn i 2021 sesongen med håp om mer enn nedrykkskamp!
                Last edited by TomLundby; 02.01.2021, 14:21. Begrunnelse: Retta grammatikk og skrivefeil som en gjennomsnittlig 10åring ville gjort riktig.

                Kommentar

                • Sailor Man
                  Moderator
                  • Jun 2007
                  • 1340

                  Opprinnelig skrevet av TomLundby
                  I angrep holder Lehne Olsen OK toppserienivå. Sammen med en Sigurdarson i form utgjør han en flott duo i 4-4-2. Resten av angriperne i stallen er i beste fall unge og lovende. Med 4-3-3 er angrepstrioen nedrykksklasse. Det så man også på antall mål på nivå 2 i 2020. Her må man bare håpe og be, eller legge ut enorme summer på forsterkninger.

                  På midtbanen var Kairinen en lur signering selv om han ikke holder mer enn laber toppserieklasse. Mathew og Krogstad er uten kontrakt, men OK spillere omtrent så gode som Kairinen. Kontrakt eller ikke for dem endrer egentlig ikke så mye. Resten av midtbanespillerne er unge og lovende. Her trenges det ytterligere en eller to klassespillere om man vil opp på trygg plass.

                  I forsvar er Dragsnes en perfekt forsterkning på en back. Sandberg burde nå vært en solid stopper på nivå 1 i Norge, men kan ha blitt ødelagt av skader. Garnås og Slørdahl kan begge være gode nok, men hvem vet. Ranger ser ut some en klassespiller i mine øyne. Diverse trenere som ser Ranger daglig ser det annerledes. Dermed er forsvaret 3/4 gambling. Forsterkninger trengs.

                  Keeperplassen ser ut som solid norsk toppnivå. Det blir alikevel spennende å se hvordan Mads takler det når tabbene kommer. De kan ikke unngås i lengden for noen keepere, og Mads er utesta på det området. Koppens er egentlig for god som reservekeeper. Ødegaard burde egentlig vært reservekeeper. Kanskje et bud på Mads kan løse alle problemer i kassa både på og utafor banen?

                  Skal LSK gå en trygg sesong i møte på nivå 1 i Norge trengs det mange nye spillere bedre enn de i LSK stallen idag. LSK har ikke råd til mange forsterkninger i det prisnivået slike spillere normalt ligger på. Det må godt arbeid til om LSK skal gå inn i 2021 sesongen med håp om mer enn nedrykkskamp!
                  Enig i det meste, men jeg tror du undervurderer Kairinen - etter min mening er han et hakk bedre enn Mathew og to bedre enn Krogstad. Jeg tror også at stallen slik den ser ut nå passer bedre til 4-4-2 enn 4-3-3. da vil vi klare å stable på beina en bra midtbane og angrepsrekke.

                  Uansett formasjon vi skal spille, tror jeg de fleste er enige i at vi trenger forsterkninger på flere plasser. I prioritert rekkefølge:

                  Høyreback - her har vi vel bare ett alternativ per i dag, og også han er ganske uprøvd og i tillegg veldig skadeutsatt. Her trenger vi en som er klar for spill på ES-nivå.

                  Midtstopper - her har vi bare to skadefrie alternativer (tre hvis vi regner med Ranger. Det kan virke som at Sandberg kan være klar til neste sesong, mens SKM er ute lenge). Vi trenger en erfaren og ballsikker stopper her. Fælt å nevne Tollås Nation, men også Fjoluson fra Brann tror jeg kan gjøre en god jobb.

                  Sentral midtbane/Indreløper - vi har gode unggutter i Mathisen og Knudsen, i tillegg til Svendsen som kan spille indreløper. Skal vi spille 4-3-3, har vi Kairinen (pluss Tongnoy og Ezeh) som kan spille sentralt. Her trenger vi minst en, kanskje to, spillere. Mathew, Krogstad og Kallevåg er de åpenbare alternativene.

                  Kantspiller - DG blir nok fast på laget neste sesong uansett formasjon. I tillegg til ham har vi Ødemarksbakken og Svendsen som har prøvd seg på ES-nivå tidligere, men uten å få det helt til. I backup har vi TLO som kan spille ute til venstre og Seferi som jeg har store forventninger til, men som er ung fremdeles.

                  Oppsummert vil jeg si at vi har langt igjen til å stable et lag på beina som skal bite ordentlig fra seg i ES, og vanskelig for å se at det finnes penger til å hente inn spillere i alle posisjonene som vi kan vite at er gode nok. Hadde jeg vært Simon ville jeg prioritert å bruke mest penger på en god midtstopper.


                  Kommentar

                  • ulfpulf
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2004
                    • 2504

                    Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl
                    Jeg husker selvfølgelig ikke alle, men kan i hvert fall nevne Fredrik Gulbrandsen, som selv valgte seg bort fordi han ikke følte seg satset på, Marius Høybråten, samme sak, om enn ikke like stor suksess. Generelt er det vel enighet om at vi historisk sett ikke har vært flinke nok til å forvalte våre unge talenter.
                    Jeg skal ikke skryte på meg å vite hvordan klubben håndterer talenter, men akkurat de to du nevner, har jeg regnet som umulige å holde på.
                    Fredrik Gulbrandsen kunne Jim Solbakken tilby Moldelønn og personlig målscoreroppfølging fra Ole Gunnar Solskjær, inkludert spissmanualen hans.
                    Marius Høibråten skjønte jeg det som at faren mente han var for god for Lillestrøm så han måtte til Godset og Deila for å nå stjernene.
                    Jeg har vært frustrert over talenter som glipper eller forsvinner selv, men alt er ikke klubbens skyld

                    Kommentar

                    • *eLSKerLSK*
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jun 2005
                      • 407

                      Opprinnelig skrevet av ulfpulf

                      Jeg skal ikke skryte på meg å vite hvordan klubben håndterer talenter, men akkurat de to du nevner, har jeg regnet som umulige å holde på.
                      Fredrik Gulbrandsen kunne Jim Solbakken tilby Moldelønn og personlig målscoreroppfølging fra Ole Gunnar Solskjær, inkludert spissmanualen hans.
                      Marius Høibråten skjønte jeg det som at faren mente han var for god for Lillestrøm så han måtte til Godset og Deila for å nå stjernene.
                      Jeg har vært frustrert over talenter som glipper eller forsvinner selv, men alt er ikke klubbens skyld
                      Du bringer viktige nyanser til torgs. Dessuten er det ikke gitt at de «tapte talentene» ville blomstret hos oss. Kanskje var det nettopp endringer i disses klubbhverdag som realiserte deres uforløste potensial. Noen påstår sågar at talenter visner hos oss.

                      Kommentar

                      • Sailor Man
                        Moderator
                        • Jun 2007
                        • 1340

                        Opprinnelig skrevet av *eLSKerLSK*

                        Du bringer viktige nyanser til torgs. Dessuten er det ikke gitt at de «tapte talentene» ville blomstret hos oss. Kanskje var det nettopp endringer i disses klubbhverdag som realiserte deres uforløste potensial. Noen påstår sågar at talenter visner hos oss.
                        Fredrik var jo i en rivende utvikling da han gikk til *host*, mens Høibråten ikke hadde klart å spille seg til fast plass på laget. Jeg føler meg ganske trygg på at Fredrik hadde blitt god hos oss også. Høibråten har ikke klart å spille seg til fast plass på noe eliteserielag, så der kan man jo fort tenke at han hadde hatt bedre av å bli hos oss framfor å gå til godset.

                        Kommentar

                        • Lars Henrik Dahl
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2020
                          • 2123

                          Opprinnelig skrevet av TomLundby
                          I angrep holder Lehne Olsen OK toppserienivå. Sammen med en Sigurdarson i form utgjør han en flott duo i 4-4-2. Resten av angriperne i stallen er i beste fall unge og lovende. Med 4-3-3 er angrepstrioen nedrykksklasse. Det så man også på antall mål på nivå 2 i 2020. Her må man bare håpe og be, eller legge ut enorme summer på forsterkninger.
                          Strengt tatt har vi knapt nok sett TLO og BBS sammen, i noen som helst formasjon. Det er fristende å tenke de to sammen på topp i en 4-4-2. Samtidig vil vi da ha kastet bort et år på å få inn den formasjonen. Jeg håper og tror at det var en plan bak å endre til 4-3-3. I korte glimt i fjor syntes jeg det fungerte strålende, mesteparten av sesongen ble det for statisk, men er ikke sikker på at det hadde noe med formasjon å gjøre. Jeg er spent på hvordan en trio med de to pluss Gustafson kan fungere på topp, evt med Svendsen/Braut/Sannes/Edh/Uranik. Synes det er for tidlig å konkludere med at det er nedrykksnivå på dem i 4-3-3 mens bra nivå i 4-4-2. En BBS på banen er i praksis en nysignering av klasse, som vi ennå ikke har fått testet ut.

                          Kommentar

                          • Lars Henrik Dahl
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2020
                            • 2123

                            Opprinnelig skrevet av TomLundby
                            Keeperplassen ser ut som solid norsk toppnivå. Det blir alikevel spennende å se hvordan Mads takler det når tabbene kommer. De kan ikke unngås i lengden for noen keepere, og Mads er utesta på det området. Koppens er egentlig for god som reservekeeper. Ødegaard burde egentlig vært reservekeeper. Kanskje et bud på Mads kan løse alle problemer i kassa både på og utafor banen?
                            Å selge Mads i 2021 ville etter min mening være å gi bort både sportslig framgang og framtidige verdier. Kan være enig i at Coppens holder et nivå som ikke normalt tilsier benken, men klarer ikke så se på det som et problem - ennå. Enig i at Ødegaard burde vært reservekeeperen vår neste år, men tåler kanskje et år til på utlån hvor han får spille? Mads bør få et par sesonger til hvor han får etablert seg på toppnivå (forhåpentligvis) før vi tenker salg. Først da kan vi hente reelle penger.

                            Kommentar

                            • Lars Henrik Dahl
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2020
                              • 2123

                              Opprinnelig skrevet av TomLundby
                              Skal LSK gå en trygg sesong i møte på nivå 1 i Norge trengs det mange nye spillere bedre enn de i LSK stallen idag. LSK har ikke råd til mange forsterkninger i det prisnivået slike spillere normalt ligger på. Det må godt arbeid til om LSK skal gå inn i 2021 sesongen med håp om mer enn nedrykkskamp!
                              Det er helt åpenbart at vi ikke kan kjøpe et halvt lag med eliteseriekvaliteter. Vi kan nok ikke en gang lønne en tilsvarende gjeng med Bosman-spillere. Det beste vi kan håpe på (som nok også er strategien) er at unggutta utvikler seg videre, og at et par av dem tar nivået i eliten. Ranger, Phillip, Magnus, Ulrik, Braut, Uranik, Sannes, Edh, Tobias. Hvis to-tre av disse slår til, ser det plutselig ikke så dårlig ut. I tillegg må Kairinnen slå ut i full blomst - der har vi lagt mange egg i samme kurv. For at unggutta skal lykkes, må vi ha noen etablerte klassespillere i hvert ledd. På topp har vi det. På midten har vi god dekning i antall, men mangler en sjef. I forsvaret har vi noen spørsmålstegn, og ingen backup. Vi må mao ha inn to-tre kvalitetsspillere, utover det må vi satse på at unggutta har blitt et år eldre.

                              Kommentar

                              • Lars Henrik Dahl
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2020
                                • 2123

                                Opprinnelig skrevet av ulfpulf

                                Jeg skal ikke skryte på meg å vite hvordan klubben håndterer talenter, men akkurat de to du nevner, har jeg regnet som umulige å holde på.
                                Fredrik Gulbrandsen kunne Jim Solbakken tilby Moldelønn og personlig målscoreroppfølging fra Ole Gunnar Solskjær, inkludert spissmanualen hans.
                                Marius Høibråten skjønte jeg det som at faren mente han var for god for Lillestrøm så han måtte til Godset og Deila for å nå stjernene.
                                Jeg har vært frustrert over talenter som glipper eller forsvinner selv, men alt er ikke klubbens skyld
                                Jeg husker historien rundt Fredrik ganske godt. Jeg var ikke på innsiden, så det er mye jeg ikke vet, men det som ble presentert var en stor frustrasjon over at han opplevde en morklubb som ikke satset nok på ham. Selvfølgelig har lønn vært en del av diskusjonen, men tror ikke det var hele bildet.

                                Jeg tror ikke alt er klubbens skyld, og det vil alltid være talenter som glipper. Godt mulig at eksemplene var dårlige, men det var de jeg kom på akkurat da. Poenget mitt var at vi ikke har en god track record med å holde på talenter. Det handler om regelmessig spilletid, personlig oppfølging, "karriereplan", og samarbeidsklubber på passe nivå. Krogstad er faktisk et godt unntak, hvor vi lånte ham ut, og tok ham tilbake når han var klar. Ranger kan vise seg å være neste gode eksempelet, mens Baccay ikke ser ut til å få den utviklingen vi håpet på, uvisst hvilken grunn. Med et 2. lag som ikke hadde kamper i det hele tatt, og generelt sett spiller på for lavt nivå, må vi benytte klubbene i nærområdet til å skaffe utviklingsspillerne matching på riktig nivå.

                                Kommentar

                                • Lars Henrik Dahl
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2020
                                  • 2123

                                  Opprinnelig skrevet av *eLSKerLSK*

                                  Du bringer viktige nyanser til torgs. Dessuten er det ikke gitt at de «tapte talentene» ville blomstret hos oss. Kanskje var det nettopp endringer i disses klubbhverdag som realiserte deres uforløste potensial. Noen påstår sågar at talenter visner hos oss.
                                  Miljøskifte kan ofte være det som skal til. Hvis vi er like flinke som andre klubber, skulle det tilsi at vi klarer å bringe ut talentet fra noen som har blitt gitt opp av andre toppklubber, i like stor grad som talentene vår slår til i andre klubber. Med vår økonomi, er vi i realiteten avhengig av å både ta vare på våre egne talenter og i tillegg finne gull der andre mislyktes. Jeg tror vi er på rett vei, men vi har ikke en stolt historie for dette. I stallen i dag har vi 2 spillere som har blitt "gitt opp" av andre Eliteserieklubber. Det blir spennende å se hvordan de klarer seg neste sesong.

                                  Kommentar

                                  • MortenA
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2007
                                    • 3352

                                    Vi er helt avhengig av å erstatte Amundsen og Mathew/Krogstad. Jeg frykter at Garnås og Slørdahl er for like i stilen slik Amundsen og Salquist ble i fjor. Begge liker å gå frem i duellene og trenger en makker som faller av og dekker bakrom. Dersom vi mister både Mathew og Krogstad må disse erstattes av lignende typer. Kairinen dekker det kreative, men vi mangler den defensive og arbeidsjernet. Begge rollene kan fylles av en spiller. Ellers trenger vi en kaptein som leder laget ute på banen. Et Kinderegg hadde vært gull, men dyrt.

                                    Det vi må huske er at laget som rykket ned i 2018 ikke var noe dårlig lag, men pådro seg en mangel på selvtillit som gjorde at de tapte alle jevne kamper, og at Lennartson fikk sitte altfor lenge uten å vise evne til å justere kursen. Den gang slo vi bl. annet søpla og Haugesund borte før den fatale høsten satte inn. Problemet i 2019, slik jeg ser det, var at vi ikke hadde ressurser til å hente de nødvendige spillerne i sommervinduet. Ser man på forskjellen på 2018 og 2019, så var det signeringene av DAP og Smarason.
                                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                    Kommentar

                                    • trigz
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 7029

                                      Hvis valget står mellom Mathew og Krogstad, håper jeg klubben velger førstnevnte. Fredrik hadde en ok sesong i fjor, men toppnivået hans er ikke bedre enn at han burde være forholdsvis grei å erstatte. For min del har jeg aldri sett på Krogstad som en indreløper, men en ballvinner. En hovedårsak til at vi slet så voldsomt med å score mål i fjor var at vi satte Krogstad og Kairinen (som opplagt er ballfordeler og ikke indreløper, hvis vi snakker om spillertyper) til å spille indreløpere. Dette fungerte ok, siden begge er ganske mye bedre enn snittet i OBOS uansett, men ble aldri noen stor suksess. Vi må ha spillere som passer til systemet vårt. Attpåtil spilte Mathew i den holdende rollen på midten. I mine øyne er han både teknisk overlegen Krogstad og mye mer bevegelig, så det skjønner jeg ikke.

                                      Jeg mener 4-3-3 som formasjon i teorien er overlegent alle andre formasjoner dersom laget fungerer, men det betinger at man har spillertyper som passer til systemet, og det hadde vi altså ikke i fjor. Derfor så også Lehne Olsen så dårlig ut i store deler av sesongen. Selv om han ikke hadde noen toppsesong, er jeg absolutt ikke enig i at han var så dårlig som mange skal ha det til. Han ble ofte svært alene fordi støtten fra sentral midtbane ikke kom etter tidsnok.

                                      Vi trenger iallfall en midtstopper, en høyreback og en midtbanespiller. Dragsnes må jeg innrømme at jeg ikke visste hvem var før han dukket opp i diskusjonen som en aktuell signering. Sikkert en grei ES-spiller, men neppe så mye mer. Jeg syns Slørdahl/Garnås blir nokså like som spillere og er usikker på om sistnevnte har nivået inne. Slørdahl er yngre og har mer å gå på i så måte. Spørsmålet er hvor mye penger vi reelt har å rutte med. Enig med personen over her, som påpeker at Coppens egentlig er for god til benken i ES, og at Ødegaard burde vært vikar for Mads. Det er mye å ta tak i før oppkjøringen. Hvis både Mathew OG Krogstad glipper for oss, har vi et stort problem.
                                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                      Kommentar

                                      • bema0806
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2011
                                        • 521

                                        Mye snakk om spillere som forsvinner, men hvem er det vi i realiteten kan hente som erstattere for, Mathew og Krogstad som gir oss det samme, eller bedre. hvem er det som skal erstatte Amundsen? Har vi noen navn på blokka er det noen som vet hva som rører seg i klubben?

                                        Kommentar

                                        • Tvilling
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2006
                                          • 1467

                                          Når starter de opp igjen i 2021?

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎