Sesongen 2021

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanarivogel89
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 4322

    Opprinnelig skrevet av Tvilling
    Når starter de opp igjen i 2021?
    Om et par uker -- 18. januar. Begynner å haste hvis man skal få på plass nye ansikter før oppkjøringen begynner. Håper det blir to aktive uker på kontoret til Mesfin.

    Kommentar

    • HSft
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2004
      • 6075

      Opprinnelig skrevet av bema0806
      hvem er det vi i realiteten kan hente som erstattere for, Mathew og Krogstad som gir oss det samme
      Vi er vel ikke i posisjon til å hente ferdig vare som vi er sikkre på at kommer til å ta nivået med en gang, men det finnes en del spillere det bør være mulig å hente som har høyt potensial og er i ferd med å ta steget opp. Jeg ville f.eks vært veldig interessert i å hente Thomas Rekdal fra Mainz. På tide at han beveger på seg, han er en U21-landslagsspiller som blir 20 i år, kan fort ta et nivå som Eliteserien med storm.

      Kommentar

      • Kanarivogel89
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 4322

        Ifølge OA er vi med i kampen om Raufoss-stopper Salomon Owusu (25)
        • Vært deres beste spiller i år ifølge OA.
        • Lynrask stopper som var særdeles god i kvalikkampen mot Åsane, og glimrende mot oss i det forsmedelige 2-0-tapet i oktober.
        • Spilt alt for Raufoss i år med unntak av et skadeopphold i starten av sesongen.
        • Står uten kontrakt fra 1. januar.
        • Brann og Godset også interessert

        Spennende type som mange i lengre tid har ment er for god for Raufoss og OBOS.

        Kommentar

        • LS89
          Kamptrådkongen
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2013
          • 3324

          Dette er min drømmesignering. Enormt god i år. Håper denne går igjennom.

          Kommentar

          • *eLSKerLSK*
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jun 2005
            • 407

            Komplementære ferdigheter til Slørdahl og Garnås. Kan være en god signering!

            Kommentar

            • Fotball24/7
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2008
              • 263

              Spent på hvilke muskler vi kan vise mot de andre lagene i ES. Redd vi kommer til kort når det kommer til de meste attraktive spillerene i OBOS hvis andre lag viser samme interesse. Vi har kulturen, fasilitetene, treneren(e) og publikum, så spørs det på økonomien.
              Dette er en ball

              Kommentar

              • Kanarivogel89
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 4322

                Opprinnelig skrevet av Fotball24/7
                Spent på hvilke muskler vi kan vise mot de andre lagene i ES. Redd vi kommer til kort når det kommer til de meste attraktive spillerene i OBOS hvis andre lag viser samme interesse. Vi har kulturen, fasilitetene, treneren(e) og publikum, så spørs det på økonomien.
                I Owusus tilfelle vil jeg også legge til beliggenhet. Hvis han holder til i Raufoss-området er det kortest vei til Lillestrøm kontra Drammen og Bergen. Han er fra Oslo, så kan godt hende han bor der, noe som vil tilsi pendleravstand til Drammen og Lillestrøm. Brann vil si at han må flytte på seg. Jeg vet ikke hvor viktig nærhet til familie er, men det teller i alle fall ikke negativt.
                Last edited by Kanarivogel89; 06.01.2021, 22:06.

                Kommentar

                • Kanarivogel89
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2006
                  • 4322

                  Vi er også interessert i Mjøndalens Solholm Johansen (25) ifølge RB:

                  https://www.rb.no/lsk-onsker-a-kjope...401rmBpqrpK8ho

                  Stor og sterk stopper som er relativt målfarlig. Veldig forskjellig spiller fra Owusu tror jeg. Og skal vi hente hele Mjøndalen da? Kan ikke se at vi skal etablere oss høyere på tabellen ved å hente halve forsvarsrekka til laget som overlevde 2020 med et nødskrik.

                  Får hvertfall helvetes med duellkraft med Garnås og Solholm Johansen på banen.
                  Last edited by Kanarivogel89; 06.01.2021, 21:47.

                  Kommentar

                  • Aderyn
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Dec 2020
                    • 133

                    Skeptisk til Solholm Johansen. Ikke et genistrek for et lag som vil etablere seg høyere i Eliteserien å hente to forsvarspillere fra et lag som berget plassen med et nødskrik. Dragsnes var grei nok, god spiller og holder definitivt et høyere nivå enn Mjøndalen men Solholm og Garnås som stopperne våre? Eh, ikke overbevist. Spesielt når vi må betale for å hente han, da tar jeg heller Marc Vales gratis. Owusu kan jeg gjerne være med på men ikke som eneste stopper inn.

                    Kommentar

                    • Sailor Man
                      Moderator
                      • Jun 2007
                      • 1340

                      Opprinnelig skrevet av Aderyn
                      Skeptisk til Solholm Johansen. Ikke et genistrek for et lag som vil etablere seg høyere i Eliteserien å hente to forsvarspillere fra et lag som berget plassen med et nødskrik. Dragsnes var grei nok, god spiller og holder definitivt et høyere nivå enn Mjøndalen men Solholm og Garnås som stopperne våre? Eh, ikke overbevist. Spesielt når vi må betale for å hente han, da tar jeg heller Marc Vales gratis. Owusu kan jeg gjerne være med på men ikke som eneste stopper inn.
                      Ser at dette er det første innlegget ditt. Velkommen!

                      Mjøndalen var ikke så verst bakover i fjor, grunnen til at de havna så langt nede på tabellen er at de knapt scora mål, så i utgangspunktet er jeg ikke negativ til å hente forsvarsspillere derfra. Samtidig tviler jeg på om Solholm Johansen er en som kan ta laget vårt til nye høyder. Han er en bra stopper, men jeg tror ikke han er en vi kan lene oss på hvis vi vil på øvre halvdel.

                      I likhet med deg er jeg mer positiv til Owusu, i tillegg til en ordentlig signalsignering på stopperplass.

                      Kommentar

                      • lsk_rob
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Mar 2016
                        • 139

                        I forhold til antall innslupne mål har Mjøndalen gjort det helt ok, 45 baklengsmål er like mye som Kristiansund som ble nr 5 ifjor, så sånn sett er det ikke krise å hente flere forsvarsspillere fra Mjøndalen. Men jeg er skeptisk til om han er rett mann å kjøpe ut, i så måte høres Owusu mer spennende ut, iallfall fra den beskrivelsen som jeg hører lenger opp. Uansett må vi ha inn minimum 1 stopper, såfremt Erik Tobias får holdt seg mest mulig skadefri.
                        Vi er alle spente på hva som skjer med overganger fremover, men i og med at alle klubber rammes hardt av covid-situasjonen så kan det bli et ganske så annerledes transfer-vindu denne gangen, de fleste klubber må nok være kreative med rekrutteringer og jeg tror også at vi er avhengig av at iallfall 2 av våre unggutter "stepper opp" og tar en plass på laget a la det Mads gjorde. I det mener jeg at de viser seg frem og gjør seg fortjent til å være i start 11'eren og virkelig "tar tak" slik som Mads og etterhvert Philip gjorde sist sesong. Jeg har troa, men hvem som klarer det har jeg ingen formening om foreløpig.

                        Kommentar

                        • G-Man
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2011
                          • 3150

                          Jeg ønsker at vi henter spillere med LSK-DNA, dvs hardtarbeidende, oppofrende lagspillere. I den sammenhengen er Solholm Johansen helt innafor.

                          Kommentar

                          • plantemiddel
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Feb 2012
                            • 801

                            Jeg er drittlei at vi henter hardtarbeidende og oppofrende spillere. Gi meg stoppere med nærteknikk, fart, overblikk og pasningsevne. Stoppere er ikke lenger bare bautaer som skal stå i veien for skudd, at de er med å bygge opp angrep er minst like viktig.

                            Kommentar

                            • BD
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Feb 2006
                              • 1395

                              Opprinnelig skrevet av plantemiddel
                              Jeg er drittlei at vi henter hardtarbeidende og oppofrende spillere. Gi meg stoppere med nærteknikk, fart, overblikk og pasningsevne. Stoppere er ikke lenger bare bautaer som skal stå i veien for skudd, at de er med å bygge opp angrep er minst like viktig.
                              Det er fremdeles slik at en stopper først og fremst må være god defensivt.

                              Kommentar

                              • Sailor Man
                                Moderator
                                • Jun 2007
                                • 1340

                                Opprinnelig skrevet av BD

                                Det er fremdeles slik at en stopper først og fremst må være god defensivt.
                                Ja, men både Slørdahl og Garnås er allerede veldig den typen, vi trenger en som kan slå gode pasninger til andre enn motsatt stopper. Til neste år vil vi nok se en god del andre kampbilder hvor vi legger lengre bakpå, så vi vil trenge en stopper som kan slå kontringsballer, altså presise langpasninger. I kamper hvor vi skal prøve dominere mer, trenger vi en stopper som kan ta med være med i oppbygginga.

                                Jeg savner tida der Bjarmann/Kippe var Tippeligaens beste stopperpar, men fotballen har utvikla seg mye siden da - også i Norge.

                                Kommentar

                                • Fugggel
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2020
                                  • 489

                                  Det absolutt viktigste er at man har et stopperpar med komplementere ferdigheter. Solholm Johansen og Garnås er alt for like i stilen. Hadde vi ikke hatt Garnås ville Solholm Johansen vært en bra signering. Ønsker heller Owusu ettersom at Garnås og Owusu vil være et bedre stopperpar.

                                  Et annen argument for Owusu er også at han er kontraktsløs noe Solholm Johansen ikke er.

                                  Kommentar

                                  • Kjøttkaka
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2012
                                    • 290

                                    Det som er sikkert er at vi trenger en stopper, og helst to. Per nå har vi tross alt to veldig unge stoppere med lite erfaring hvor Sandberg attpåtil er ekstremt skadeutsatt, og en midtstopper uten eliteserieerfaring som ikke har overbevist helt om at han har nivået inne heller. Det foretrukne stopperparet per nå har én eliteseriekamp til sammen. Vi kan heller ikke sette vår lit til at backene kan trå til om det blir krise. Det forsvaret vi har akkurat nå er like tynt og svakt som forsvaret til den amerikanske kongressen.

                                    Jeg syns Owusu virker som en ideell signering siden han virker å komplettere Garnås og Slørdahl ganske bra, men det er absolutt ikke dumt å sikte seg inn på en stopper med Eliteserieerfaring også. Da kan Solholm Johansen være en god forsterkning.

                                    Kommentar

                                    • Aderyn
                                      Seniormedlem
                                      Forumsadist
                                      • Dec 2020
                                      • 133

                                      Opprinnelig skrevet av Sailor Man

                                      Ser at dette er det første innlegget ditt. Velkommen!

                                      Mjøndalen var ikke så verst bakover i fjor, grunnen til at de havna så langt nede på tabellen er at de knapt scora mål, så i utgangspunktet er jeg ikke negativ til å hente forsvarsspillere derfra. Samtidig tviler jeg på om Solholm Johansen er en som kan ta laget vårt til nye høyder. Han er en bra stopper, men jeg tror ikke han er en vi kan lene oss på hvis vi vil på øvre halvdel.

                                      I likhet med deg er jeg mer positiv til Owusu, i tillegg til en ordentlig signalsignering på stopperplass.
                                      Takk for det!

                                      Mjøndalen har vært solide defensivt tross tabellposisjonen men kan være man blir lurt av en veldig defensiv og kynisk spillestil. Mjøndalen er ikke fremmed for å parkere bussen i 90 min med 5 mann som ligger å stanger unna på 5 meteren hele kampen. Dette er med på å gjøre de såpass bra defensive som de er, samtidig er de det klart dårligste offensive laget i ligaen, fordi de ligger så dypt og ikke rekker å skape noe særlig trykk i offensiv tredel. Problemet her er at LSK ikke skal eller kommer til å spille som Mjøndalen, vi skal ta mer tak i spillet og ta større risiko fremover, ikke sikker på om Solholm Johansen er like god i løpsdueller 1 mot 1 defensivt over 40 meter som han er når han kan ligge å stange unna på 5-10 meter. Personlig mener jeg en type som Marc Vales er mer passende for LSK med dette tatt i betraktning. Han er også duellsterk, men litt bedre med ball og også farlig på offensiv dødball. Bare som en "2nd opinion" så har Joacim Jonsson Vales som den 36 beste spilleren i Eliteserien 2020, over blant annet Martin Bjørnbak. Vales gratis er for meg enn no brainer. S. Johansen kommer også til å koste penger, Mjøndalen lar ikke en av sine viktigste spillere gå for ingenting.

                                      Kommentar

                                      • LSK-supp.
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2003
                                        • 1023

                                        Hadde håpet på en spillende stopper ved siden av Garnås.
                                        En igangsetter. To stoppere er kanskje greit for å forsvare oss i nok en nedrykksstrid, men nå skal vi for helvete se oppover på tabellen. ;-)
                                        I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                                        Kommentar

                                        • G-Man
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2011
                                          • 3150

                                          Opprinnelig skrevet av plantemiddel
                                          Jeg er drittlei at vi henter hardtarbeidende og oppofrende spillere. Gi meg stoppere med nærteknikk, fart, overblikk og pasningsevne. Stoppere er ikke lenger bare bautaer som skal stå i veien for skudd, at de er med å bygge opp angrep er minst like viktig.
                                          For det første så var det ikke bare snakk om stoppere fra min side. For det andre så er det ingen motsetning mellom mine ønsker og dine ønsker. Om vi skal holde oss til stoppere er Salquist et eksempel på en spiller som scorer ganske høyt på nærteknikk, fart, overblikk og pasningsevne - men elendig på å være hardtarbeidende og oppofrende. Han er da kroneksemplet på en spillertype jeg IKKE ønsker meg. Om du bare er hardtarbeidende og oppofrende, så holder ikke det, men det må jaggu ligge i bunn.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎