Sesongen 2021

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanarivogel89
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 4286

    #81
    Opprinnelig skrevet av G-Man

    Jeg vet det er tidlige dager, men den siste setningen der gir meg betydelig høyere hvilepuls...
    La nå juleroen senke seg, så tar vi opp tråden igjen på nyåret. I første omgang må det klareres hvilke spillere som fortsatt skal være her neste år. Hverken OBOS-kvalikk eller ES er ferdigspilt, så det lar nok vente på seg til over jul før spillere kommer inn utenfra. Gjetter det stiller et par-tre nye fjes i Hallen når treningene starter opp igjen medio januar. Og det kan tenkes vi får en gave av romjulsnissen...

    Kommentar

    • trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7027

      #82
      I skrivende stund trenger vi nye førstevalg på begge backene, en ledestjerne i midtforsvaret, fornye evt. signere to nye førstevalg på midtbanen, og eventuelt oppgradere DG og/eller TLO. Det positive er vel at vi burde ha litt plass i økonomien til at vi kan signere brukbare spillere, og at Simon har bra teft når det gjelder spillere.

      Det ubetinget negative ved dette er vel både usikkerheten rundt spillerne som er på utgående, og som ikke har signert, og at vi må bruke vinteren til i praksis å sette et nytt lag, med mange nye spillere. Mye står og faller på om vi treffer planken med signeringene våre, dette kan bli usunt spennende utover vinteren.
      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

      Kommentar

      • woodford
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Aug 2004
        • 162

        #83
        Leser i Nettavisen at vi og Sarp-08 var interessert i Eirik Wichne fra Start. Begge klubber har gitt ham kontraktsforslaget.
        I følge det som står så signerer han for Sarp-08.

        Kommentar

        • hekk
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Mar 2019
          • 221

          #84
          Opprinnelig skrevet av trigz
          I skrivende stund trenger vi nye førstevalg på begge backene, en ledestjerne i midtforsvaret, fornye evt. signere to nye førstevalg på midtbanen, og eventuelt oppgradere DG og/eller TLO. Det positive er vel at vi burde ha litt plass i økonomien til at vi kan signere brukbare spillere, og at Simon har bra teft når det gjelder spillere.

          Det ubetinget negative ved dette er vel både usikkerheten rundt spillerne som er på utgående, og som ikke har signert, og at vi må bruke vinteren til i praksis å sette et nytt lag, med mange nye spillere. Mye står og faller på om vi treffer planken med signeringene våre, dette kan bli usunt spennende utover vinteren.
          Det trenger vel egentlig ikke være så negativt? Nå vil Bakke få mulighet til å bygge sitt lag, uten å måtte forholde seg til arvegods fra tidligere trenere.

          Kommentar

          • MortenA
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2007
            • 3319

            #85
            Opprinnelig skrevet av trigz
            I skrivende stund trenger vi nye førstevalg på begge backene, en ledestjerne i midtforsvaret, fornye evt. signere to nye førstevalg på midtbanen, og eventuelt oppgradere DG og/eller TLO. Det positive er vel at vi burde ha litt plass i økonomien til at vi kan signere brukbare spillere, og at Simon har bra teft når det gjelder spillere.

            Det ubetinget negative ved dette er vel både usikkerheten rundt spillerne som er på utgående, og som ikke har signert, og at vi må bruke vinteren til i praksis å sette et nytt lag, med mange nye spillere. Mye står og faller på om vi treffer planken med signeringene våre, dette kan bli usunt spennende utover vinteren.
            DG holder god Eliteseriestandard. Han har lidd under mange defensive oppgaver i år hvorvhan har dekket store områder for Melgalvis. Forhåpentligvis vil han få mer rom til å boltre seg offensivt. Jeg har ikke gitt opp Ranger på høyrebacken, og en skadefri SKM pluss Baccay dekker fint på venstre. Ser gjerne en habil backup på høyre dersom Lars får skadeproblemer.

            TLO har jeg dessverre ikke tro på. Han har i år vist at han kun er god for ti mål uavhengig av liga. Det besynderlige i år har vært hvor langt han har vært fra ballen i potensielt avgjørende situasjoner.

            Dersom Mathew glipper (siste rykte er Elfsborg), så trenger vi et nytt anker. Hans rolle i det defensive arbeidet har vært uvurderlig i år. Det er mulig at vi endrer formasjon til 4-4-2 og da kan Krogstad +Kaan sentralt fungere meget bra. Da trenger i så fall en ren kantspiller som er god begge veier. Med Amundsen som pensjonist trenger vi fart på stopperplassen. Han komplimenterte Slørdahl og Garnås bra med farten sin, og reddet oss flere ganger. Krogstads arbeidsinnsats kan ikke undervurderes. Mange er frustrert over han, men det var når ting løsnet for han at vi begynte å spille bra. Det er ikke tilfeldig. Krogstad gjør den grovjobben som tillater andre å skinne.

            Per nå trenger vi primært en stopper, 1-2 på midtbanen for Mathew og Krogstad dersom disse forlater oss. Utover er et alternativ på høyrebacken det neste. Venstrevingen har vi vært godt forspent på i år, og dersom både Kallevåg og Tryggvi glipper, så har vi fortsatt Knudsen og Svendsen, med Ødemarksbakken bak. Det blir spennende å se om Sannes kommer tilbake fra skaden sin og er i stand til å ta et steg. Ellers virker Braut å være et reelt alternativ.

            Det blir også spennende å følge utviklingen til alle unggutta. Det er så mange av dem at det er fort å overse dem. Uranik, Mathisen, Edh, Tognoy +++

            Mesfin har en jobb å gjøre i vinter, men jeg har tillit til at han finner et par nye kaniner i hatten sin.
            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

            Kommentar

            • *eLSKerLSK*
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jun 2005
              • 402

              #86
              Er det ok å heie på VIF i dag?

              Kommentar

              • kunden
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 2281

                #87
                Opprinnelig skrevet av *eLSKerLSK*
                Er det ok å heie på VIF i dag?
                Nei. Dessuten hvis MIF holder seg minker vel sjansene for at Dragsnes kommer til oss

                Kommentar

                • kunden
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2005
                  • 2281

                  #88
                  Wichne har vært lenket til oss, men han har blitt kjørt brutalt karusell med

                  Kommentar

                  • maxpayne
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2006
                    • 1206

                    #89
                    Opprinnelig skrevet av kunden
                    Wichne har vært lenket til oss, men han har blitt kjørt brutalt karusell med
                    Er ikke han klar for Sarpsborg....

                    Kommentar

                    • kunden
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 2281

                      #90
                      Jo, det ble opplyst om det. Men det er vel like greit

                      Kommentar

                      • *eLSKerLSK*
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jun 2005
                        • 402

                        #91
                        Opprinnelig skrevet av kunden

                        Nei. Dessuten hvis MIF holder seg minker vel sjansene for at Dragsnes kommer til oss
                        Tror ikke Dragsnes blir noen åpenbaring. Hvilke andre klubber ser ham som en forsterkning?

                        Kommentar

                        • plantemiddel
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2012
                          • 799

                          #92
                          Opprinnelig skrevet av *eLSKerLSK*

                          Tror ikke Dragsnes blir noen åpenbaring. Hvilke andre klubber ser ham som en forsterkning?
                          Lag med lite penger og ambisjoner om å ligge i sumpa neste år?

                          Kommentar

                          • LS89
                            Kamptrådkongen
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2013
                            • 3321

                            #93
                            Opprinnelig skrevet av *eLSKerLSK*

                            Tror ikke Dragsnes blir noen åpenbaring. Hvilke andre klubber ser ham som en forsterkning?
                            Mener å lest Vif også er interessert.

                            Kommentar

                            • niko
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2008
                              • 440

                              #94
                              Hvor mange av årets suverene seriemestere i Bodø hadde blitt positivt mottatt hos oss på det tidspunktet de signerte der oppe?

                              Kommentar

                              • DoubleHi5
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2011
                                • 3939

                                #95
                                Vi har jo fått en fin julegave med signeringen av Kaan. Men jeg håper virkelig det jobbes på høytrykk i kulissene på Åråsen for å sette sammen en slagkraftig stall! Vi må stole på at det skjer mye mye mer enn vi kjenner til. Kan vi håpe på et "ras" av signeringer/resigneringer snart?
                                Elska þetta félag

                                Kommentar

                                • Playboy1
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 2105

                                  #96
                                  Kaster her ut en liten "brannfakkel"

                                  Men Kunne Jonaton Tollås være ett alternativ for oss tro ?
                                  Vi trenger midstopper/e , han er på vei ut av søpla. Vil ha mere enn 1-års kontrakt.

                                  Kommentar

                                  • Kanarivogel89
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2006
                                    • 4286

                                    #97
                                    Da glapp Tryggvi og. Velger å flytte hjem til Island for å spille for Valur grunnet studier og nærhet til familie.

                                    Nå begynner det å brenne litt her altså

                                    Kommentar

                                    • hthaug
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2004
                                      • 397

                                      #98
                                      Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                                      Da glapp Tryggvi og. Velger å flytte hjem til Island for å spille for Valur grunnet studier og nærhet til familie.

                                      Nå begynner det å brenne litt her altså
                                      Min favorittkanari, faen det var surt. Bare trist. Kom snart tilbake Tryggvi (Så ser vi han havner i et annet Eliteserielag i løpet av vinteren).

                                      Kommentar

                                      • knut
                                        Make knut Great Again
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2006
                                        • 9365

                                        #99
                                        Trygvi hadde x-faktor og var et halmstrå.

                                        Men selv om han var "målfarlig" så brant han litt for mange sittere ass...

                                        Blir spennede å se hvem som skal skåre måla neste sesong!

                                        Kommentar

                                        • fredpet76
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Feb 2004
                                          • 1206

                                          Skal ikke glemme at vi får tilbake Ødemarksbakken og i tillegg har hentet Uranik Seferi. Tobias Svendsen har vi også. Eskil Edh kan kanskje spille der også eller er han indreløper? Vi må ikke stresse, sesongen ble avslutta i går.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎