Sesongen 2021

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • maxpayne
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2006
    • 1211

    #21
    Vi starter 2021 sesongen med en god keeper men ellers med null profiler i garderoben og ellers på banen, Klarer vi å beholde Mathew har vi en profil på banen men ingen utad. Vi rykker opp men Mefsin og Bakke har spilt seg selv sjakk matt med å vrake både Rafn og Melgalvis. De skal jobbe hardt hvis de klarer å frembringe sårt tiltrenge profiler for klubben før neste sesong sparkes i gang. Pr. dags dato er vi mindre spennende enn på mange mange år.

    Kommentar

    • TomLundby
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2006
      • 616

      #22
      Opprinnelig skrevet av maxpayne
      Vi starter 2021 sesongen med en god keeper men ellers med null profiler i garderoben og ellers på banen, Pr. dags dato er vi mindre spennende enn på mange mange år.
      Helt enig i dette. Mesfin og Bakke må gjøre en god jobb i vinter. Mye nytt må inn, spesielt framover.

      Ellers reagerte jeg på at Krogstad ikke starta siste serierunde. Er det et tegn på at han er på vei bort?

      Kommentar

      • maxpayne
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2006
        • 1211

        #23
        Jeg fryker at alt for mye fokus blir lagt på Kairinien og Mathew fremfor grovarbeiderene på laget. At enten Rafn eller Melgalvis skulle ut er forståelig men begge er uforståelig. Nå er jeg redd vi kommer til å erstatte disse med med flere middelmådighter til og med uten eliserieerfaring for å beholde Kairinen og Mathew. Garnås og Slørdahl er sammen foreløpig ikke gode nok for eliteserien heller.

        Kommentar

        • Kanarivogel89
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 4301

          #24
          Opprinnelig skrevet av maxpayne
          Vi rykker opp men Mefsin og Bakke har spilt seg selv sjakk matt med å vrake både Rafn og Melgalvis.
          Synes dette er ganske utrolig å melde. Jeg hadde gitt opp om både Rafn og Melga hadde blitt tilbudt nye kontrakter. Fine bidragsytere begge to, men makspotensialet er nådd for lengst. De har vært med på hele nedturen og har ikke utviklet oss tilet bedre lag. Da er det på tide å la dem gå. tviler på at ES-klubber vil ligge langflate. I så fall blir det i en rolle lik den Brenden/Haakenstad har i Sandefjord, altså sporadisk innbytter som er i stallen for å gi bredde til troppen.

          det blir liksom feil uansett. Beholder man spillerne er det feil fordi unggutta stagnerer. Kvitter man seg med gamlingene kommer maset over mangelen på rutine i troppen.

          Trenger ikke nødvendigvis drøssevis med profiler i troppen for å gjøre det skarpt. Se på KBK. De hadde ingen profiler før sesongen før Pellegrino plutselig bestemte seg for å bli god. Lag som Odd og Haugesund er også ganske grå, men leverer bra år etter år. Angående Dragsnes og evt. andre vi er interesserte i, kan man se til div klubber for å se effekten et klubbytte kan ha. Nevnte Pellegrino i KBK er kremeksempelet. Ellers har Bakenga totalt uforståelg fått en ny vår i Odd etter å ha vært for dårlig for Tromsø. Sondre Fet har gått fra Aafk til Glimt og gjort sine saker skarpt. Fotballen er merkelig.

          Vil ellers si vi har greit med profiler i laget dersom vi beholder Mathew (og Kaan) og får stabla BBS på beina. Veldig bra dette for et opprykkslag.

          Med dette sagt tror jeg alt kan skje i løpet av vinteren. Håper egentlig vi benytter situasjonen til å røske opp litt ved rota. Tror ikke vi vil savne eksempelvis Krogstad sommeren 2021 dersom vi lar ham gå nå. Men det vil svi når det skjer – han er en sabla fin fyr og en kurant fotballsparker. Samme gjelder for veldig mange i stallen akkurat nå.
          Last edited by Kanarivogel89; 14.12.2020, 00:22.

          Kommentar

          • maxpayne
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2006
            • 1211

            #25
            Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

            Synes dette er ganske utrolig å melde. Jeg hadde gitt opp om både Rafn og Melga hadde blitt tilbudt nye kontrakter. Fine bidragsytere begge to, men makspotensialet er nådd for lengst. tviler på at ES-klubber vil ligge langflate. I så fall blir det i en rolle lik den Brenden/Haakenstad har i Sandefjord, altså sporadisk innbytter som er i stallen for å gi bredde til troppen.

            Trenger ikke nødvendigvis drøssevis med profiler i troppen for å gjøre det skarpt. Se på KBK. De hadde ingen profiler før sesongen før Pellegrino plutselig bestemte seg for å bli god. Lag som Odd og Haugesund er også ganske grå, men leverer bra år etter år.

            Dessuten har vi greit med profiler i laget dersom vi beholder Mathew (og Kaan) og får stabla BBS på beina. Veldig bra dette for et opprykkslag.

            Med dette sagt tror jeg alt kan skje i løpet av vinteren. Håper egentlig vi benytter situasjonen til å røske opp litt ved rota. Tror ikke vi vil savne eksempelvis Krogstad sommeren 2021 dersom vi lar ham gå nå. Men det vil svi når det skjer – han er en sabla fin fyr og en kurant fotballsparker. Samme gjelder for veldig mange i stallen akkurat nå.
            Problemet er at Mefsin og Bakke må komme opp med noe bedre og det betviler jeg sterkt at de klarer hvis Kairinien og Mathew skal beholdes. BBS er nesten garantert også ferdig som toppspiller dessverre. Kairinen er også ett høyst usikkert kort i eliteserien. Veik duellspiller men som sikkert kan skinne i noen få kamper men pr dags dato ikke verdt å bruke masse penger på. Det må spillere inn med eliteserierfaring og som kan gå rett inn å forsterke laget. Det er mitt eneste krav.
            Last edited by maxpayne; 13.12.2020, 18:49.

            Kommentar

            • Kanarivogel89
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2006
              • 4301

              #26
              Opprinnelig skrevet av maxpayne

              Problemet er at Mefsin og Bakke må komme opp med noe bedre og det betviler jeg sterkt at de klarer hvis Kairinien og Mathew skal beholdes. BBS er nesten garantert også ferdig som toppspiller dessverre. Kairinen er også ett høyst usikkert kort i eliteserien. Veik duellspiller men som sikkert kan skinne i noen få kamper men pr dags dato ikke verdt å bruke masse penger på. Det må spillere inn med eliteserierfaring og som kan gå rett inn å forsterke laget. Det er mitt eneste krav.
              Mathew kommer ikke til å sprenge lønnsbudsjettet vårt. Tjener allerede godt og kan ikke forvente stort mer pga lønnstaket vårt. Kairinen er umulig å spå, men Mesfin har vist tidligere at han er veldig god på å få gjennom gunstige avtaler. Vi får se. Jeg tror for øvrig du er den eneste på forumet som mener Kairinen er en veik duellspiller. Har han forbedringspotensiale, ja så klart, men han er ikke veik.

              Og hva baserer du det på når du sier BBS er ferdig? Dette blir bare synsing. vårt medisinske apparat har fått ei ripe i lakken etter Smarason, men jeg lar det være opp til dem å avgjøre om BBS er verdt å tilby ny kontrakt. Får vi fiksa’n har vi en topp tre angriper i ligaen.

              Ellers er det et ganske heftig krav du stiller. Spillere med eliteserieerfaring som attpåtil skal styrke laget fra dag 1 vokser ikke akkurat på trær for et lag med vårt budsjett. Spesielt ikke når typer som Dragsnes skyves til side uten å ha fått en sjanse.

              Kommentar

              • maxpayne
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2006
                • 1211

                #27
                Du vet hva du har ikke hva du får. Når du kvitter deg med to spillere som har spilt såpass mye som de har så bør bedre erstattere stå klare fra dag en. Dragsnes er bedre enn de vi har som alternativer 1.1 2021 og går selvsagt rett inn på laget men han er ikke bedre enn de som forlater Åråsen. Hvis man har fulgt BBS kariere de siste 5 6 årene så tyder ingen ting på at kroppen hans tåler regelmessig kampbelastning.

                Kommentar

                • hthaug
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2004
                  • 402

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av maxpayne
                  Du vet hva du har ikke hva du får. Når du kvitter deg med to spillere som har spilt såpass mye som de har så bør bedre erstattere stå klare fra dag en. Dragsnes er bedre enn de vi har som alternativer 1.1 2021 og går selvsagt rett inn på laget men han er ikke bedre enn de som forlater Åråsen. Hvis man har fulgt BBS kariere de siste 5 6 årene så tyder ingen ting på at kroppen hans tåler regelmessig kampbelastning.
                  Tror BBS heller handler om en som elsker klubben mer enn noe annet og kan hente spillere fra Island for en billig penge. Tror faktisk BBS blir viktig for LSK som klubb i fremtiden.

                  Kommentar

                  • Tvilling
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2006
                    • 1462

                    #29
                    Jeg vil definitivt ha med Tryggvi H!

                    Kommentar

                    • Lars Henrik Dahl
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2020
                      • 2043

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av Tvilling
                      Jeg vil definitivt ha med Tryggvi H!
                      Trygvi er vel den mest åpenbare signeringen. Hvis ikke han får kontrakt skjønner jeg ingenting. Spent på Krogstad. Siden han ikke spilte mot Grorud, gjetter jeg på at han er på vei bort. Merket ikke savnet veldig mot Grorud, tror Ulrik og Magnus kan dekke opp greit hvis vi klarer å beholde Kairinnen og Matthew. Synes Amundsen også kan signeres, tviler på at vi finner en Bosmann på bedre nivå til samme lønnsnivå.

                      Kommentar

                      • Snow
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Jul 2019
                        • 179

                        #31
                        Krogstad har ikke imponert meg. Savner han ikke om han forsvinner.

                        Kommentar

                        • TomLundby
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2006
                          • 616

                          #32
                          Jeg ser ikke storheten i Haraldsson. Han er en OK spiller og har skåra et pent mål eller to. Forøvrig har han ca 10 ganger prøvd å skru halvharde avslutninger inn i krysset, ødelagt et mål for Kairinen mot Grorud og bidratt minimalt. Jeg stoler på Mesfin&co kan skaffe bedre!

                          Kommentar

                          • BD
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Feb 2006
                            • 1385

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av Snow
                            Krogstad har ikke imponert meg. Savner han ikke om han forsvinner.
                            Jeg har et ambivalent forhold til det, men det er vel en del som tyder på at han har litt for høye tanker om seg selv. Tipper han forblir kontraktsløs en god stund, før han omsider tar til takke med oss eller en annen klubb på samme nivå.

                            Kommentar

                            • Egumen
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Sep 2011
                              • 175

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av TomLundby
                              Jeg ser ikke storheten i Haraldsson. Han er en OK spiller og har skåra et pent mål eller to. Forøvrig har han ca 10 ganger prøvd å skru halvharde avslutninger inn i krysset, ødelagt et mål for Kairinen mot Grorud og bidratt minimalt. Jeg stoler på Mesfin&co kan skaffe bedre!
                              Helt uenig! Den desidert mest målfarlige spilleren vi har pdd i mine øyne. I tillegg mener jeg det er viktig å huske på at han ikke har vært her så lenge. En solid preseason med laget tror jeg bare vil gjøre han enda bedre! Også med tanke på kondisjon og defensive løp.

                              Kommentar

                              • kunden
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2005
                                • 2288

                                #35
                                Kairinen er med videre. 4-årskontrakt. 2 mill

                                Kommentar

                                • Sailor Man
                                  Moderator
                                  • Jun 2007
                                  • 1328

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av kunden
                                  Kairinen er med videre. 4-årskontrakt. 2 mill
                                  For en deal! Hvor har du 2 mill fra? Røverkjøp i så fall.

                                  Kommentar

                                  • kunden
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2005
                                    • 2288

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av Sailor Man

                                    For en deal! Hvor har du 2 mill fra? Røverkjøp i så fall.
                                    Jeg posta i nyhetstråden. Artikkelen er gratis

                                    Kommentar

                                    • BD
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2006
                                      • 1385

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av kunden
                                      Kairinen er med videre. 4-årskontrakt. 2 mill
                                      Av den mest benyttede lagoppstillingen er vel han den yngste utespilleren. Han holder allerede godt nivå og har stort potensial - knallsignering!

                                      Er spent på å se hvor mye vi har å rutte med fremover - vi må fremdeles ha råd til å bygge en bedre stall enn det vi avsluttet sesongen med dersom vi skal gjøre det greit i Eliteserien. Men isolert sett er denne karen vel verdt 2 mill.

                                      Kommentar

                                      • Tvilling
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2006
                                        • 1462

                                        #39
                                        Kairinen til 2024 .. og forhåpentligvis solgt før den tid.. og i mellomtiden får vi håpe på fremgang både for Kaan og Klubb!
                                        Synes dette var en god signering. Har tro på potensialet.

                                        Kommentar

                                        • Tvilling
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2006
                                          • 1462

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av TomLundby

                                          Helt enig i dette. Mesfin og Bakke må gjøre en god jobb i vinter. Mye nytt må inn, spesielt framover.

                                          Ellers reagerte jeg på at Krogstad ikke starta siste serierunde. Er det et tegn på at han er på vei bort?
                                          Jeg tror han ikke spilte fordi han har så nært forhold til flere av Grorud-spillerne. M.t.p hvor "uviktig kampen ble for LSK, kan det for den saks skyld være at han har bedt om å starte fra benken.. men det vet vi jo ikke. Nå fikk vel både Ulrik og Knudsen spilletid, noe som også har en verdi i seg selv.
                                          Han ga tydelig uttrykk etter opprykket, at han ikke visste hva fortsettelsen ble.. men det tar ikke jeg til inntekt for fraværet mot Grorud.
                                          Fasiten vet vi om noen uker...

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎