Sesongen 2021

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars Henrik Dahl
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2020
    • 2043

    #41
    Opprinnelig skrevet av TomLundby
    Jeg ser ikke storheten i Haraldsson. Han er en OK spiller og har skåra et pent mål eller to. Forøvrig har han ca 10 ganger prøvd å skru halvharde avslutninger inn i krysset, ødelagt et mål for Kairinen mot Grorud og bidratt minimalt. Jeg stoler på Mesfin&co kan skaffe bedre!
    Han er overhodet ikke stor. Tidvis blir han helt borte. Likevel, han har en nese for mål, uten å ha sett statistikken vil jeg anta at han topper suverent når det gjelder mål/spilletid. Slik jeg så situasjonen var det ikke gitt at avslutningen til Kairinnen ville ha gått inn. Han hadde opp til flere susere i den kampen, og hadde virkelig fortjent minst et mål. Han har en avslutningsteknikk som TLO bare kan drømme om. Har vel også vært nest sist på en del mål og brente 100% sjanser.

    Kommentar

    • P0P_Corn
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Apr 2004
      • 161

      #42
      Haraldsson er en av få med nærteknikk. Holder i ballen med 2 mann i kroppen. Det er det ingen andre som evner. Målfarlig og med litt mer samspill med en ny venstre back kan det bli farlig.

      Kommentar

      • Kanarivogel89
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 4301

        #43
        Synes Tryggvi framstår som en forbedret utgave av Ødemarksbakken. Dribleglad og aktiv kantspiller som har mangler i det defensive, men gjør opp for det med dødelig presise bananskudd i lengste kryss. Gir oss også mye sårt tiltrengt uforutsigbarhet framover i banen. Jeg håper vi forlenger, og lar Ødemarksbakken bli i Kisa.

        Tryggvi har seks målpoeng på ni kamper, og har vært en hårsbredd unna å plusse på en tre-fire mål til. Veldig målfarlig spiller som jeg tror ville blitt vår toppscorer om han hadde vært her hele sesongen. Tviler også på at han vil være spesielt dyr. En CV bestående av islandsk fotball og Superettan tilsier ikke akkurat millionlønn.

        Kommentar

        • BD
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2006
          • 1385

          #44
          Ser dessverre ut som Solbakken glipper. Skuffende.

          Etter det VG erfarer er Stabæk og HamKam enige om en overgang for Markus Solbakken. Med mindre utenlandske klubber kommer på banen i siste liten, blir Stabæk neste stoppested for Ståle Solbakkens sønn.

          Kommentar

          • maxpayne
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2006
            • 1211

            #45
            Opprinnelig skrevet av BD
            Ser dessverre ut som Solbakken glipper. Skuffende.

            https://www.vg.no/sport/fotball/i/qA...-paa-solbakken
            Vi har vel svidd av det meste på Kairinen som jeg fryktet. Solbakken har langt større potensiale etter min mening. Vi har fått Kairinen men jeg forventer meg nye signeringer mange dager fremover av spillere med beviselig eliteseriestandard. Nå er det opp til bevis!

            Kommentar

            • HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6075

              #46
              Hadde foretrukket Solbakken jeg og. Men Kaan er ung og holder tippeligakvalitet. Klarer han seg bra i tippeligaen kan vi kanskje få inntekter ved at han kommer inn i troppen til Finland i EM.

              Kommentar

              • Kanarivogel89
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 4301

                #47
                Opprinnelig skrevet av BD
                Ser dessverre ut som Solbakken glipper. Skuffende.

                https://www.vg.no/sport/fotball/i/qA...-paa-solbakken
                Jaja... Kan ikke få alt man ønsker seg. Da får vi håpe Ulrik og Magnus tar steget neste år. Kan jo hende det ikke blir så gæli lell. Vi har mye talent i den posisjonen.

                Kommentar

                • DoubleHi5
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2011
                  • 3954

                  #48
                  La oss nå vente til dette eventuelt er bekreftet av andre enn vg! Men hvis han ikke går til oss blir jeg overrasket, men jeg gidder ikke bruke en eneste ekstra kalori på dette om det skulle vise seg å stemme. Vi gruser Stabæk uansett!
                  Elska þetta félag

                  Kommentar

                  • Zindrinho
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2019
                    • 453

                    #49
                    Hvis vi vil/har råd til Solbakken kommer han til oss. Men da må vi by nå hvis det VG sier stemmer, kommer det ikke noe bud fra LSK går han fort et annet sted nå. Men han har jo også uttalt at han ikke vil spille på kunstgress, det betyr ikke nødvendigvis at han syns noe særlig om den kollhaugen stabæk sparker på heller.

                    Kommentar

                    • maxpayne
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2006
                      • 1211

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av Zindrinho
                      Hvis vi vil/har råd til Solbakken kommer han til oss. Men da må vi by nå hvis det VG sier stemmer, kommer det ikke noe bud fra LSK går han fort et annet sted nå. Men han har jo også uttalt at han ikke vil spille på kunstgress, det betyr ikke nødvendigvis at han syns noe særlig om den kollhaugen stabæk sparker på heller.
                      Når denne nyheten kommer like etter vår signering så tenker jeg at LSK har valg Kairinen foran Solbakken og det har sent signaler oppover til innlandet.

                      Kommentar

                      • Fotball24/7
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2008
                        • 263

                        #51
                        Her kan det virke som om vi har prioritert Kaan, hvis ikke vi nå retter fokus mot Solbakken Jr. Uansett et valg vi bør leve godt med litt avhengig av hva annet som dukker opp av hatten. Har stor tro og tillit nå til Mesfin, Bakke og co når det kommer til overgangsmarkedet. Vi har nettopp lagt to mill på bordet og det skulle man ikke trodd for noen år siden.
                        Dette er en ball

                        Kommentar

                        • armykanari
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2009
                          • 736

                          #52
                          Kan noen være så snill å forklare meg hvorfor vi på død og liv skal ha Solbakken? Er han så god eller har det gått i hodet på folk, bare fordi han er sønn av Gud.

                          Jeg har sett mange kamper og han er da virkelig ikke så god. Mange jeg prater med på Hamar mener han også er oppskrytt.

                          Helt seriøst, sikkert kjempegreie å ha både han og Kaan på laget. Men trenger vi begge? For nå dyrere pris, når ingen egentlig vet noe om potensialet.

                          Kommentar

                          • G-Man
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2011
                            • 3144

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av armykanari
                            Kan noen være så snill å forklare meg hvorfor vi på død og liv skal ha Solbakken? Er han så god eller har det gått i hodet på folk, bare fordi han er sønn av Gud.
                            Endelig en som evner å ta et skritt bakover og se hele bildet. Solbakken er interessant, men når ikke faren til midt på leggen en gang.

                            Kairinen er en langt bedre signering.Blir det bare den ene har vi 100% gjort det riktige valget.

                            Kommentar

                            • DoubleHi5
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2011
                              • 3954

                              #54
                              Jeg vet ikke hvor god Solbakken er eller kan bli. Men hvis han hadde kommet (eventuelt kommer) til oss, er det en voldsom oppgave å skulle fylle sin fars fotspor på Åråsen. Det vil jo være der forventningene vil ligge. Han må jo bli nesten sensasjonelt god hvis han skal bli like god som Ståle.
                              Elska þetta félag

                              Kommentar

                              • Zindrinho
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2019
                                • 453

                                #55
                                Opprinnelig skrevet av maxpayne

                                Når denne nyheten kommer like etter vår signering så tenker jeg at LSK har valg Kairinen foran Solbakken og det har sent signaler oppover til innlandet.
                                Det kan virke litt sånn på meg og, det jeg prøvde å ta med i betraktninga da jeg skreiv "hvis vi vil". Hvis vi ga 2m for Kairinen må nok noen ut først før nye inn, hvertfall i prisklassen til Solbakken.

                                Jesus er da innom u-landslag, så da tar isåfall LSK, landslaget og Kamma feil om hans talent. Jeg syns han har vært god når jeg har sett ham i høst/vinter, litt som Matthew hos oss er han ofte der ballen er i litt dypere posisjon, veldig gira på å få ball og god til å skjerme den. Akkurat som faren

                                Kommentar

                                • BD
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Feb 2006
                                  • 1385

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av G-Man

                                  Endelig en som evner å ta et skritt bakover og se hele bildet. Solbakken er interessant, men når ikke faren til midt på leggen en gang.
                                  Gutten er 20 år - litt tidlig å sammenligne han med hans legende av en far.

                                  Ståle spilte fremdeles i Grue da han var like gammel som sønnen er nå, så Markus er sånn sett i rute og vel så det...

                                  Kommentar

                                  • hthaug
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2004
                                    • 402

                                    #57
                                    Liker den offensive holdningen i LSK nå og er egentlig litt overrasket over signeringen av Kaan. Tror vi kan se noen flere gode signeringer i løpet av kort tid. Kan hende det blir noen kameler som må fortæres av meg i 2021.

                                    Kommentar

                                    • Fotball24/7
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2008
                                      • 263

                                      #58
                                      Ser en fordel til med å signere Kaan og det er kontinuiteten det gir oss inn i 2021. Trenger ikke samme tilpasning som evt andre spillere i samme posisjon. Håper forresten MHC får kapteinsbindet.
                                      Dette er en ball

                                      Kommentar

                                      • Sailor Man
                                        Moderator
                                        • Jun 2007
                                        • 1328

                                        #59
                                        Opprinnelig skrevet av Fotball24/7
                                        Håper forresten MHC får kapteinsbindet.
                                        Veit ikke så mye om Mads sine lederegenskaper, men som regel er det ikke de yngste som tar den rollen i gruppa. Jeg tror TLO fortsetter som kaptein, og tror det er en god løsning.

                                        Når det gjelder Solbakken / Kairinen, er det absolutt plass til begge to i stallen. Spesielt hvis Mathew forsvinner vil vi trenge minst en spiller til som kan spille sentralt. Jeg tror det går på penger, 2 mill er så vidt jeg veit den største overgangssummen vi har punga ut med siden...? Frista til å si Marius Johnsen?

                                        Kommentar

                                        • Fotball24/7
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Sep 2008
                                          • 263

                                          #60
                                          Opprinnelig skrevet av Sailor Man

                                          Veit ikke så mye om Mads sine lederegenskaper, men som regel er det ikke de yngste som tar den rollen i gruppa. Jeg tror TLO fortsetter som kaptein, og tror det er en god løsning.
                                          Er ikke uenig i dette altså og kan ikke si jeg vet så mye om disse selv men synes han fremstår tøff, trygg og viser med kroppsspråk det jeg ønsker å se av en kaptein. Han bør vurderes i en kapteinsgruppe i hvert fall. Ville likt signaleffekten av dette personlig.
                                          Dette er en ball

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎