Sesongen 2021

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Zindrinho
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2019
    • 445

    Det eneste vi mangler i troppen er vel en stopper som faller av og dekker rommet bak duellen, type.... marius amundsen

    Kommentar

    • BD
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2006
      • 1380

      Opprinnelig skrevet av Zindrinho
      Det eneste vi mangler i troppen er vel en stopper som faller av og dekker rommet bak duellen, type.... marius amundsen
      Hvordan kan du mene det når vi kun har én høyreback? I tillegg er denne ene høyrebacken vært mer skadet enn skadefri de siste to årene, og ble attpåtil henvist til benken i Obos da han var skadefri...

      Kommentar

      • HSft
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2004
        • 6075

        Opprinnelig skrevet av BD

        Hvordan kan du mene det når vi kun har én høyreback? I tillegg er denne ene høyrebacken vært mer skadet enn skadefri de siste to årene, og ble attpåtil henvist til benken i Obos da han var skadefri...
        Enig. I Slørdahl og Garnås har vi to stoppere som ble funnet gode nok og gjorde det solid i OBOS. På høyrebacken har vi en som ble veid for lett i OBOS. Vil si høyrebacken er mest kritisk, selv om jeg mener Ranger burde fått sesongen i OBOS

        Kommentar

        • Zindrinho
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2019
          • 445

          Opprinnelig skrevet av BD

          Hvordan kan du mene det når vi kun har én høyreback? I tillegg er denne ene høyrebacken vært mer skadet enn skadefri de siste to årene, og ble attpåtil henvist til benken i Obos da han var skadefri...
          Mente å si den eneste spillertypen vi mangler i laget, hvilke kvaliteter laget som helhet mangler.
          ​​​​​

          Kommentar

          • ChrisK
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2013
            • 295

            Rakneberg til Kisa.

            Kommentar

            • BD
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Feb 2006
              • 1380

              Opprinnelig skrevet av ChrisK
              Rakneberg til Kisa.
              Permanent eller lån? Link?

              Kommentar

              • ChrisK
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2013
                • 295

                Opprinnelig skrevet av BD

                Permanent eller lån? Link?
                Permanent

                Kommentar

                • G-Man
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2011
                  • 3141

                  Vi mangler som kjent en høyreback, og jeg er helt enig med Joacim Jonsson som på Eurosport umiddelbart og klokkeklart erklærer at den spilleren vi mangler er: Simen Rafn...

                  Vi har gjort mye riktig, men å sende Simen på dør var skivebom.

                  Kommentar

                  • BD
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Feb 2006
                    • 1380

                    Opprinnelig skrevet av G-Man
                    Vi mangler som kjent en høyreback, og jeg er helt enig med Joacim Jonsson som på Eurosport umiddelbart og klokkeklart erklærer at den spilleren vi mangler er: Simen Rafn...

                    Vi har gjort mye riktig, men å sende Simen på dør var skivebom.
                    Uten tvil. Dersom vi ikke signerer en bedre høyreback enn Rafn/Melgalvis snart var det en meget dårlig avgjørelse.

                    Kommentar

                    • Aderyn
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • Dec 2020
                      • 133

                      Opprinnelig skrevet av G-Man
                      Vi mangler som kjent en høyreback, og jeg er helt enig med Joacim Jonsson som på Eurosport umiddelbart og klokkeklart erklærer at den spilleren vi mangler er: Simen Rafn...

                      Vi har gjort mye riktig, men å sende Simen på dør var skivebom.

                      Uenig med dette. Rafn er ikke god nok til å være førstevalg i Eliteserien lengre. Det er en veldig god grunn til at overgangsvinduet har vært oppe i snart 2 måneder nå og fyren har fortsatt ikke klubb, og da snakker vi OBOS klubber som har valgt å ikke hente han. Prøver ikke å henge han ut eller gjøre han til noe som helst syndebukk for sesongen som var men mener klart at han var vårt svakeste ledd i 2020 av de som normalt startet kamper. Konkret er han for dårlig offensivt, spiller for safe og kommer ikke nok rundt på overlapp. Passer ikke den modellen av backer som vi nå ønsker.

                      Treningsteamet vurderte han ikke god nok for ESN, og den vurderingen er jeg helt enig i. Så kan man spørre seg om hvor svakt det har vært av klubben å ikke ha klart å fått inn noen andre på HB men jeg tror rett og slett svaret ligger i at det er ekstremt vanskelig å hente spillere i vinter. Både stopperplass og HB markedet ser dødt ut i Norge. Så har klubben sett til utlandet men der er det vanskelig å få til noe når spillere ikke kan komme til landet for verken prøvespill eller for å faktisk signere. Synes det er mer etterpåklokskap enn noe annet å kritisere at Rafn ble sluppet for det var tross alt en vurdering 90% av supportere var fornøyd med. Om vi skal ta han tilbake nå er et bedre spørsmål, helst vil jeg unngå det men selvfølgelig får vi ingen andre inn så er det nok bedre enn ingenting men helst noe jeg vil unngå. En jeg personlig kunne tenkt meg er Emil Breivik fra Molde, ung og god sesong i Raufoss i fjor + Molde har 2 høyrebacker i køen foran han der.

                      Kommentar

                      • BD
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2006
                        • 1380

                        Opprinnelig skrevet av Aderyn
                        Synes det er mer etterpåklokskap enn noe annet å kritisere at Rafn ble sluppet for det var tross alt en vurdering 90% av supportere var fornøyd med.
                        Det var mange supportere som tenkte at Rafn eller Melgalvis burde få en ettårskontrakt etter opprykket. Når klubben velger å ikke gi kontrakt til noen av dem så forventer man jo at klubben har en bedre løsning enn dette for hånden.

                        Dersom man av høyrebacker kun ender opp med skadeutsatte Ranger, som i tillegg ikke fikk tillit da han var skadefri i Obos, er det godt innafor å kritisere klubben for dette. Vinterens overgangsmarked er nok ikke veldig annerledes enn hva man kunne forvente ved nyttår.

                        Kommentar

                        • hthaug
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2004
                          • 397

                          Digger Rafn, men han er ikke god nok. Det kommer helt sikkert en HB snart

                          Kommentar

                          • lsk_rob
                            Seniormedlem
                            Forumsadist
                            • Mar 2016
                            • 139

                            Opprinnelig skrevet av BD

                            Det var mange supportere som tenkte at Rafn eller Melgalvis burde få en ettårskontrakt etter opprykket. Når klubben velger å ikke gi kontrakt til noen av dem så forventer man jo at klubben har en bedre løsning enn dette for hånden.

                            Dersom man av høyrebacker kun ender opp med skadeutsatte Ranger, som i tillegg ikke fikk tillit da han var skadefri i Obos, er det godt innafor å kritisere klubben for dette. Vinterens overgangsmarked er nok ikke veldig annerledes enn hva man kunne forvente ved nyttår.
                            Jeg er delt når det gjelder Rafn. En fin fyr som gjorde en godkjent jobb for oss i flere år, dessverre på motsatt side av der han burde ha spilt mesteparten av tiden. Samtidig synes jeg at han var en av de som falt aller mest i nivå i motgang, hvis man sammenlikner med hva han leverte "til vanlig" (første halvår versus siste halvår av 2019, for å ta et eksempel), jeg mistenker at det var i hovedsak det mentale som gjorde at han falt gjennom. Personlig hadde det ikke vært meg imot om han hadde blitt tilbudt kontrakt etter forrige sesong, men når trenerteamet ikke ønsker han videre så ser det veldig rart ut om vi skal signere han nå.

                            Ranger i pre-season ifjor så veldig bra ut, det hadde vært spennende å sett om han hadde klart å levere på samme nivå om han ikke hadde blitt skadet. La oss håpe han får en god og skadefri pre-season slik at han kan forhåpentligvis gjenfinne det nivået. Angående overgangsvinduet er det én stor forskjell fra nyttår og nå, og det er at vi i praksis har helt stengte grenser nå (med noen ytterst få unntak dersom man ikke har adresse i Norge fra før). Har sett andre ES-klubber signere spillere fra utlandet, men de vil ikke kunne komme inn i landet før det åpnes mer ved grensene. Vi får håpe det løser seg snart...

                            Kommentar

                            • Fugggel
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2020
                              • 487

                              Det er uten tvil en riktig avgjørelse å ikke gi Rafn ny kontrakt, når man ser utskifting i troppen og hvilket nivå man forsøker å sikte etter kan ikke Rafn forsvare en plass. Rafn er verdens beste fyr, men en eliteseriespiller er han ikke.
                              Som RB har skrevet ser det vanskelig ut å få tak i en høyreback i Norge. Dermed må vi hente fra utlandet og nå som grensene er stengt er det pr dags dato ikke mulig. Jeg tror at man har noen alternativer man vurderer, dersom grensene åpnes vil det skje noe ganske fort. Som man tidligere har nevnt så skal man bruke pengene fra sigurdarsson til å forsterke laget. Jeg tror vi kommer til å bruke litt penger for å sikre oss et godt alternativ. Gitt at grense ikke åpnes og vi ikke har funnet noe alternativ i Norge, så kan rafn være en nødløsning. Men det bør stå nederst på lista. Viktigste er at vi har dobbeldekning på posisjonen.

                              Kommentar

                              • Fugggel
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2020
                                • 487

                                Opprinnelig skrevet av Aderyn


                                Uenig med dette. Rafn er ikke god nok til å være førstevalg i Eliteserien lengre. Det er en veldig god grunn til at overgangsvinduet har vært oppe i snart 2 måneder nå og fyren har fortsatt ikke klubb, og da snakker vi OBOS klubber som har valgt å ikke hente han. Prøver ikke å henge han ut eller gjøre han til noe som helst syndebukk for sesongen som var men mener klart at han var vårt svakeste ledd i 2020 av de som normalt startet kamper. Konkret er han for dårlig offensivt, spiller for safe og kommer ikke nok rundt på overlapp. Passer ikke den modellen av backer som vi nå ønsker.

                                Treningsteamet vurderte han ikke god nok for ESN, og den vurderingen er jeg helt enig i. Så kan man spørre seg om hvor svakt det har vært av klubben å ikke ha klart å fått inn noen andre på HB men jeg tror rett og slett svaret ligger i at det er ekstremt vanskelig å hente spillere i vinter. Både stopperplass og HB markedet ser dødt ut i Norge. Så har klubben sett til utlandet men der er det vanskelig å få til noe når spillere ikke kan komme til landet for verken prøvespill eller for å faktisk signere. Synes det er mer etterpåklokskap enn noe annet å kritisere at Rafn ble sluppet for det var tross alt en vurdering 90% av supportere var fornøyd med. Om vi skal ta han tilbake nå er et bedre spørsmål, helst vil jeg unngå det men selvfølgelig får vi ingen andre inn så er det nok bedre enn ingenting men helst noe jeg vil unngå. En jeg personlig kunne tenkt meg er Emil Breivik fra Molde, ung og god sesong i Raufoss i fjor + Molde har 2 høyrebacker i køen foran han der.
                                Helt enig med deg!
                                Emil Breivik er dog midtbanespiller, var meget god om indreløper hos Raufoss i fjor. Hadde vi ikke hatt så bra dekning på midten kunne jeg tenkt meg at vi hadde prøvd oss på han.

                                Kommentar

                                • niko
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2008
                                  • 440

                                  Opprinnelig skrevet av lsk_rob

                                  Jeg er delt når det gjelder Rafn. En fin fyr som gjorde en godkjent jobb for oss i flere år, dessverre på motsatt side av der han burde ha spilt mesteparten av tiden. Samtidig synes jeg at han var en av de som falt aller mest i nivå i motgang, hvis man sammenlikner med hva han leverte "til vanlig" (første halvår versus siste halvår av 2019, for å ta et eksempel), jeg mistenker at det var i hovedsak det mentale som gjorde at han falt gjennom.
                                  Der tror jeg du treffer midt i blink. Rafn fremstår som en kjempefin fyr og har i utgangspunktet mange fine kvaliteter som spiller. Samtidig er han kanskje den av spillerne de siste åra som best personifiserer manglende vinnerskalle og evne til å tåle motgang, noe som kanskje har vært klubbens aller største problem noen sesonger nå.

                                  Kommentar

                                  • *eLSKerLSK*
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jun 2005
                                    • 402

                                    Opprinnelig skrevet av niko

                                    Der tror jeg du treffer midt i blink. Rafn fremstår som en kjempefin fyr og har i utgangspunktet mange fine kvaliteter som spiller. Samtidig er han kanskje den av spillerne de siste åra som best personifiserer manglende vinnerskalle og evne til å tåle motgang, noe som kanskje har vært klubbens aller største problem noen sesonger nå.
                                    De to tingene jeg husker best fra dommedag:

                                    1. Det unødvendige frisparket Krogstad lagde før ingen tok duellen som førte til det første målet til Start.

                                    2. Like etter 1, en stresset og presset Rafn med ball ved midten(!) med hodet under armen og høye skuldre som ikke så pasningsmulighetene fordi alle gjemte seg og som ikke hadde ferdigheter til å gjøre noe på egenhånd utover å lete etter muligheter for støttepasning. Understreket av brølet fra den ene mannen på den ellers stille og panikkslagne tribunen: « Nå må dere hjælpe’n!».

                                    Rafn er en fin fyr, men har ikke skalle eller ben til å stå frem når det butter i mot.

                                    Kommentar

                                    • G-Man
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2011
                                      • 3141

                                      Opprinnelig skrevet av Aderyn
                                      Konkret er han for dårlig offensivt, spiller for safe og kommer ikke nok rundt på overlapp. Passer ikke den modellen av backer som vi nå ønsker.
                                      Ser poenget ditt, men samtidig er det ikke så enkelt:

                                      Ja, han fremsto tidvis for dårlig fremover, men det skyldes mye at han ble tvunget til å spille på feil side, og dermed enten konsekvent måtte vende innover, eller forsøke å slå inn med den dårligste foten. Det hører også med til historien at Simen ofte tok med seg ballen fremover, og ofte åpnet luker for andre.

                                      Ja, han kunne fremstå i overkant safe, men gi meg heller det enn en Melga som konsekvent ble overløpt og måtte reddes av DG - med de negative konsekvensene det fikk for angrepsspillet vårt.

                                      Ja, han kunne kommet mer på overlapp, men hadde samtidig primært et defensivt ansvar, og en kant foran seg som ikke tok særlig defensivt ansvar. Om Simen spiller på høyre side, og har en ballsikker spiller som Helland foran seg, så ville dette argumentet ha forsvunnet som dugg for sola.

                                      Billig, lojal og oppofrende, med et stort uforløst potensiale, hvor skal vi legge lista om ikke det er bra nok?


                                      Kommentar

                                      • banan
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jun 2018
                                        • 438

                                        Opprinnelig skrevet av G-Man

                                        Ser poenget ditt, men samtidig er det ikke så enkelt:

                                        Ja, han fremsto tidvis for dårlig fremover, men det skyldes mye at han ble tvunget til å spille på feil side, og dermed enten konsekvent måtte vende innover, eller forsøke å slå inn med den dårligste foten. Det hører også med til historien at Simen ofte tok med seg ballen fremover, og ofte åpnet luker for andre.

                                        Ja, han kunne fremstå i overkant safe, men gi meg heller det enn en Melga som konsekvent ble overløpt og måtte reddes av DG - med de negative konsekvensene det fikk for angrepsspillet vårt.

                                        Ja, han kunne kommet mer på overlapp, men hadde samtidig primært et defensivt ansvar, og en kant foran seg som ikke tok særlig defensivt ansvar. Om Simen spiller på høyre side, og har en ballsikker spiller som Helland foran seg, så ville dette argumentet ha forsvunnet som dugg for sola.

                                        Billig, lojal og oppofrende, med et stort uforløst potensiale, hvor skal vi legge lista om ikke det er bra nok?

                                        Å håpe på et uforløst potensial hos en spiller som er 29 år er optimistisk Har han ikke fått ut potensialet de første 11-12 årene av sin profesjonelle karriere, så er det vel ikke så mye som tilsier han skal få det ut de siste 3-4.

                                        Kommentar

                                        • Fugggel
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Dec 2020
                                          • 487

                                          Opprinnelig skrevet av G-Man
                                          Billig, lojal og oppofrende, med et stort uforløst potensiale, hvor skal vi legge lista om ikke det er bra nok?
                                          Fordelen om Rafn er lista er at det ikke burde være så vanskelig å få tak i en HB i Norge. Da kan vi hente så si hvem som helst i Eliteserien og store deler av Obos.

                                          Jeg vet ikke helt hva din definisjon av uforløst potensial er, men når du er 29 år burde det vel kommet ut for 5-6 år siden. Han er heller ikke spesielt billig, hadde gått over gjennomsnittlig eliteseirelønn før lønnskuttet etter nedrykket. Og i tillegg til dette er han heller ikke god nok, hvilke kvaliteter har han? Han er ikke spesielt god offensivt og ikke defensivt. Han spilte som du også påpeker på feil side, men han har også spilt på høyreside uten å bevise noe som helst.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎