Sesongen 2021

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • LS89
    Kamptrådkongen
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2013
    • 3320

    Craninx
    Ny høyreback-Ny stopper-Ogbu-Dragsnes
    Åsen-Mathew-Kairinen
    Helland-Lehne-Eriksen

    Vanskelig å se for seg dette laget på nedre halvdel.

    Kommentar

    • Aderyn
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • Dec 2020
      • 133

      Opprinnelig skrevet av Sailor Man
      Med signeringen av Helland er det ganske tydelig for meg at klubben sikrer seg mot nedrykk på kort sikt og bygger en ellever med etablerte spillere. I likhet med mange andre her skulle jeg gjerne sett at vi ga sjansen til talentene våre, særlig spillere som Mads, Ranger, Knudsen, Seferi og Braut Brunes, men det er så klart risikabelt. Et nytt nedrykk ville vært en enda større katastrofe enn sist, siden vi faktisk er i en god utvikling nå, med en god sesong i fjor. Vi må bygge videre på den godfølelsen og ikke havne i sumpa igjen.

      Selv om jeg alltid er pessimist når det gjelder fugla, kan jeg umulig se at det laget vi har på plass nå (også uten ny stopper og back) skal være i nærheten av å rykke ned. Vi har kvalitetsspillere på de fleste plasser, og vi bør være gode nok til øvre halvdel.
      Mest bekymra over Mads, håper han hvert fall forlenger og at klubben legger fram en tanke om at han blir 100% satset på fra neste sesong, evt at han bare vinner keeperduellen mot Craninx. Seferi er tross alt bare 17 år, og spiller vel uansett mest på venstre så vidt jeg har fått med meg. Helland bare høyrekant. Er vel Gustavsson som Helland signeringen går mest utover med tanke på spilletid. Seferi blir vel et slags 2-3 valg på Venstre, kan fort få en del spilletid fra benken tror jeg. Ranger og Knudsen kunne egentlig trengt et utlån men blir vanskelig når de faktisk er viktig backup. Ranger holder uansett ikke mål som førstevalg på HB i Eliteserien per det vi så i fjor. Bare å være med i en tropp og kjempe på treninger må nesten holde for han sin del selv om jeg tror Ranger ideelt sett burde hatt et nytt Kisa lån for å restarte den utviklingen han hadde der forrige gang. Dessverre mye skader som ødelagt for han. E. T Sandberg bør vel lånes ut til OBOS for samme grunnen men vet ikke hva status er der. Blir lite spilletid om han skal være 5 valg hos oss.

      Kommentar

      • HSft
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2004
        • 6075

        Opprinnelig skrevet av Aderyn

        Er vel Gustavsson som Helland signeringen går mest utover med tanke på spilletid. Seferi blir vel et slags 2-3 valg på Venstre,
        Enig i det, men Helland er en helt annen spillertype enn DG så byttet påvirker hele sammensetningen av laget. Jeg sil si at Svendsen havner lenger bak i køen når man trenger noen som komplimenterer Helland på motsatt. Da hopper Eriksen og DG lenger frem i køen. Synes vi må ha en bakromstrussel som kan gå rett på mål om vi har Helland på den andre vingen.

        Kommentar

        • G-Man
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2011
          • 3141

          Opprinnelig skrevet av LS89
          Craninx
          Ny høyreback-Ny stopper-Ogbu-Dragsnes
          Åsen-Mathew-Kairinen
          Helland-Lehne-Eriksen

          Vanskelig å se for seg dette laget på nedre halvdel.
          Craninx
          Ny høyreback-GARNÅS-Ogbu-Dragsnes
          Åsen-Mathew-Kairinen
          Helland-Lehne-Eriksen

          Kommentar

          • MortenA
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2007
            • 3319

            Opprinnelig skrevet av G-Man

            Craninx
            Ny høyreback-GARNÅS-Ogbu-Dragsnes
            Åsen-Mathew-Kairinen
            Helland-Lehne-Eriksen
            Velger heller å se det slik:

            Mads
            Ranger - Garnås - Ogbu - Dragsnes
            Krogstad - Mathew - Kairinen
            Helland/DG - TLO - Åsen

            Selv om Craninx vil få alle muligheter, så håper jeg Mads utkonkurrerer han. Alternativer til Ranger og Garnås (som overnevnte gjorde) kan legges inn når disse evt er på plass. Det er litt respektløst å bare anta at en ukjent spiller vil gå rett inn i laget på deres bekostning. Jeg tror vi vil være bedre med Åsen lenger frem i banen, og så kan Krogstad gå i krigen bak. At Helland automatisk tar plassen til DG, i hvertfall over en hel sesong, er jeg ikke like sikker på. Er lysten til å plassere Eriksen og Braut foran TLO også, men det skjer neppe.
            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

            Kommentar

            • banan
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jun 2018
              • 438

              En Helland i form er 100 % bankers på laget og er ekstremt mye bedte enn DG.
              Og Åsen er indreløper, eller en 10-er ved eventuelle kamper med formasjonsendring.
              Så ved skadefri tropp er treeren med Kairinen-Matthew-Åsen udiskutabel, så lenge laget skal toppes.
              Er ellers enig vedrørende forsvars-fireren.
              Og vedrørende Mads/Craninx så vet vi vel strengt tatt for lite til Craninx til å vite hvem som er best.
              Foruten keeper-plassen er det vel kun venstre kant som virker å være veldig åpen. Her blir det spennende å se om det blir Eriksen, Svendsen eller DG som tar førerplassen. Tror nesten at Seferi stiller bak de 3 i køen per dags dato.

              Kommentar

              • G-Man
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2011
                • 3141

                Opprinnelig skrevet av banan
                En Helland i form er 100 % bankers på laget og er ekstremt mye bedte enn DG.
                Helland på sitt beste: Ja. Ellers tror jeg mange undervurderer sterkt hva DG kan bidra med fremover når han slipper å fokusere på å redde backen sin.

                Kommentar

                • Fugggel
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2020
                  • 487

                  Dette er hva jeg tror er mest sannsynlig pr dags dato:
                  Craninix
                  Ranger-Garnås-Ogbu-Dragsnes
                  Åsen-Mathew-Kairinen
                  Helland-TLO-DG

                  Sånn troppen er nå så vil dette også være det mest komplette laget. Med DG som venstrekant istedenfor høyrekant så har vi fortsatt bakromstrussel som vi mister totalt om DG ikke spiller. Ser noen snakker om Åsen på kant, det er etter hva jeg kan skjønne helt usannsynlig. Det man har sett i internkamper og det jeg har hørt så skal han spille indreløper.
                  For min del håper jeg at vi får se en ny høyreside i forsvaret jeg har satt opp. Jeg håper også at Mads får stå, men tror nok at Craninx er tiltenkt som førstevalg.

                  Får vi en ny høyreside i forsvaret med kvalitet og får en god start, så skal man ikke se bortifra i øvre halvdel kanskje også topp 6.

                  Kommentar

                  • HSft
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2004
                    • 6075

                    Enig i nesten alt fra siste taler. Jeg synes topp 6 blir fryktelig optimistisk. Da overpresterer Bakke med mannskapet. Synes folk overvurderer Helland, Åsen, Lehne litt. Helland på sitt beste var landslagsklasse og fryktelig bra, men han er skadeplaga og på vei ned. Foten sitter nok fortsatt fast, så han kan fort gjøre det bra, men tviler på at han er typen som hever et lag til topp 6.

                    Lehne og Åsen hadde partnerskapet i Tromsø i toppen av karrierene sine. Så vidt jeg kan se første det til 6 assists fra Åsen til Lehne over to sesonger og Tromsø endte på 11. og 13. plass. Nå har de ikke prestert særlig på noen år og er på vei ned. Ser ikke for meg at de skal heve et lag til topp 6 heller.

                    Alle tre er solide tippeligaspillere med mye rutine. Men jeg tror på ingen måte de skyter oss til helt øverste sjikte.

                    Kommentar

                    • Fugggel
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Dec 2020
                      • 487

                      Opprinnelig skrevet av HSft
                      Enig i nesten alt fra siste taler. Jeg synes topp 6 blir fryktelig optimistisk. Da overpresterer Bakke med mannskapet. Synes folk overvurderer Helland, Åsen, Lehne litt. Helland på sitt beste var landslagsklasse og fryktelig bra, men han er skadeplaga og på vei ned. Foten sitter nok fortsatt fast, så han kan fort gjøre det bra, men tviler på at han er typen som hever et lag til topp 6.

                      Lehne og Åsen hadde partnerskapet i Tromsø i toppen av karrierene sine. Så vidt jeg kan se første det til 6 assists fra Åsen til Lehne over to sesonger og Tromsø endte på 11. og 13. plass. Nå har de ikke prestert særlig på noen år og er på vei ned. Ser ikke for meg at de skal heve et lag til topp 6 heller.

                      Alle tre er solide tippeligaspillere med mye rutine. Men jeg tror på ingen måte de skyter oss til helt øverste sjikte.
                      Topp 6 er fryktelig optimistisk og jeg tror heller ikke det, men med flyt så er det såpass tett at det ikke er helt usannsynlig heller. Uansett så fordrer det at man bygger en solid defensiv trygghet først og fremst. Og derfor er jeg egentlig avventende i forhold til hva som kommer inn i forsvaret før jeg spår noen plassering :-)

                      Kommentar

                      • DoubleHi5
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2011
                        • 3933

                        Opprinnelig skrevet av HSft
                        Alle tre er solide tippeligaspillere med mye rutine. Men jeg tror på ingen måte de skyter oss til helt øverste sjikte.
                        Nå, midt i Silly Season, og før vi i det hele tatt har sett noe som ligner på en start-ellever, blir det meste tro, håp og antagelser. I tillegg til masse kjærlighet, selvfølgelig!

                        Jeg følger deg i din vurdering. Det vi kan håpe på, er at en eller helst flere av de nye/unge tar skikkelige steg. At mixen da blir god. Det kan eventuelt føre til at vi kan prestere like bra eller bedre enn hva vi kan håpe på!

                        Elska þetta félag

                        Kommentar

                        • Playboy1
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2003
                          • 2105

                          Opprinnelig skrevet av G-Man

                          Helland på sitt beste: Ja. Ellers tror jeg mange undervurderer sterkt hva DG kan bidra med fremover når han slipper å fokusere på å redde backen sin.
                          Uenig her , selv synes jeg nesten det motsatte .
                          Ved at det heller er mange som overvurderer DG for mye?
                          Synes heller ikke bare var deler av forrige sesong DG slet.
                          Glemmer ikke at han skuffet stort for mange og ble sett på som en ‘flopp/Bomkjøp’ da , i den første sesongen i TL.
                          Han har heller ikke hatt samme backen bak
                          seg , hele perioden han har vært hos oss.
                          Last edited by Playboy1; 21.02.2021, 15:15.

                          Kommentar

                          • HSft
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2004
                            • 6075

                            DG sine beste kamper for LSK har vel kanskje vært når han har vikariert som bakromsspiss. Hadde vært interessant å se hva han hadde fått til på venstre der han naturlig vil trekke mindre bredt.

                            Kommentar

                            • HSft
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2004
                              • 6075

                              Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

                              Jeg følger deg i din vurdering. Det vi kan håpe på, er at en eller helst flere av de nye/unge tar skikkelige steg. At mixen da blir god. Det kan eventuelt føre til at vi kan prestere like bra eller bedre enn hva vi kan håpe på!
                              De unge har mer uklart toppnivå, ja. Skulle Braut tatt et digert steg nå f.eks så kunne det blitt mange assist på Helland med en så bevegelig spiss.

                              Kommentar

                              • maxpayne
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2006
                                • 1206

                                Jeg er skeptisk til spillere som blir veid og funnet for lett av RBK med hensyn til hvor sultne de er og skadehistorikk. Det eneste som nytter for å få LSK opp noen nivåer er knallhard jobbing på treningsfeltet hver dag og jeg er usikker på om disse RBK gutta er klar for det, eller om de ser på LSK oppholdet som en litt mere behagelig tilværelse enn ett knallhardt Hareide regime. Jeg tenker med gru tilbake på Vaagan Moen, Palmason, og Johan Anderson perioden i klubben der det ble trent ufattelig lite og dårlig. Her er det bare å håpe at Geir Bakke holder tunga rett i munnen og stiller like harde krav til alle.
                                Last edited by maxpayne; 21.02.2021, 15:14.

                                Kommentar

                                • HSft
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 6075

                                  Tror nok Åsen og Helland er klar for å yte på trening. Synes ikke det er noen grunn til å tro at de vil ha et bedagelig opphold. Men man kan kanskje spørre seg om det er Rosenborg sin treningskultur vi vil ha:

                                  Kommentar

                                  • Fugggel
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2020
                                    • 487

                                    Opprinnelig skrevet av maxpayne
                                    Jeg er skeptisk til spillere som blir veid og funnet for lett av RBK med hensyn til hvor sultne de er og skadehistorikk. Det eneste som nytter for å få LSK opp noen nivåer er knallhard jobbing på treningsfeltet hver dag og jeg er usikker på om disse RBK gutta er klar for det, eller om de ser på LSK oppholdet som en litt mere behagelig tilværelse enn ett knallhardt Hareide regime. Jeg tenker med gru tilbake på Vaagan Moen, Palmason, og Johan Anderson perioden i klubben der det ble trent ufattelig lite og dårlig. Her er det bare å håpe at Geir Bakke holder tunga rett i munnen og stiller like harde krav til alle.
                                    I Helland sitt tilfelle så tror jeg ikke man skal undervurdere revansjelysten, en mann med en sånn vinnerskalle som Helland er fryktelig skummel når han bestemmer seg for noe. Så lenge han holder seg skadefri så tror jeg det kan blir virkelig bra!

                                    Spør du meg er det rart at Åsen ikke ble satset mer på i RBK, i en periode i fjor sommer var han meget god for de. Men når Åge kom inn ble det mindre tillit og det skyldes nok mye at de hentet Skjeldbred og Henriksen på samme tiden. Åsen er en meget god eliteseriespiller når han får tillit over tid.

                                    Kommentar

                                    • Sailor Man
                                      Moderator
                                      • Jun 2007
                                      • 1324

                                      Opprinnelig skrevet av maxpayne
                                      Jeg er skeptisk til spillere som blir veid og funnet for lett av RBK med hensyn til hvor sultne de er og skadehistorikk. Det eneste som nytter for å få LSK opp noen nivåer er knallhard jobbing på treningsfeltet hver dag og jeg er usikker på om disse RBK gutta er klar for det, eller om de ser på LSK oppholdet som en litt mere behagelig tilværelse enn ett knallhardt Hareide regime. Jeg tenker med gru tilbake på Vaagan Moen, Palmason, og Johan Anderson perioden i klubben der det ble trent ufattelig lite og dårlig. Her er det bare å håpe at Geir Bakke holder tunga rett i munnen og stiller like harde krav til alle.
                                      Tror ikke det er noe hvilehjem å være på laget til Geir Bakke, akkurat.. Samtidig er det nok lurt å tilpasse treningsopplegget litt ekstra for Helland, gitt skadehistorikken.

                                      Edit: «funnet for lette» er en sannhet med modifikasjoner også, Hareide vil bygge sitt eget lag og har fått tak i store stjerner på plassen til Åsen. Helland har de vel sagt at er god nok, men for mye skadet.

                                      Kommentar

                                      • WAK
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jul 2006
                                        • 959

                                        Vi står foran en meget spennende sesong i en posisjon vi ikke har vært i på lenge.

                                        En ting jeg har lært i fotball er at selv om man har en god stall så er det på ingen som helst måte sikkert at man blir i øvrige del av tabellen. Og skulle man ha en stall uten de helt store stjernene så kan det fortatt være mulig å ende i toppen av tabellen.

                                        Bodø Glimt har vel bevist at det er utrolig hva man kan få til med å trene "best", få det beste ut av spillerne og lage et system med kontinuitet, samspill hvor spillerne alltid vet hva de skal gjøre og hvor de har sine medspillere.

                                        Det viktigste er faktisk hvordan trenerapperatet klarer å få det beste ut av spillerne og ha et spillesystem spillerne kan og tror på. Jeg har virkelig tro på at Geir Bakke er en trener som kan få til dette. Mener han helt klart beviste dette i Sarpsborg selv om det langt fra bare var oppturer. Lillestrøm er en større klubb med minst like stort potensiale, bedre treningsfasiliteter og flere andre faktorer som ligger til rette for og lykkes.

                                        Når det gjelder stallen vår så synes jeg den ser spennende ut, men mangler helt klart en midtstopper, og kanskje back for å være komplett.

                                        Spiss/kant;

                                        Her har vi fort 5-6 spillere som kjemper om 3 plasser.

                                        TLO klarer jeg ikke helt å bli klok på. Synes han er meget god på sitt beste men viser det alt for sjelden. Nå tror jeg han for første gang på lenge ikke kan være sikker på å starte om han ikke presterer. Det er noe jeg tror han trenger. Nå får han kamp fra Kent Håvard Eriksen som har scoret jevnt i OBOS de siste årene. En spiller som har langt større arbeidskapasitet og alltid har topp innsats Samtidig har vi en Jonatan Braut Brunes som har vist at han absolutt ikke har tenkt til bli sittende på benken. Etter hva jeg har hørt så har trenerapperatet tror på at kan få sitt gjennombrudd i 2021.

                                        På kantene har vi nå fått en fin blanding av etablerte spillere sammen med unge store talenter. Pål André Helland, Tobias Hammer Svendsen, Hans Daniel Gustafsson sammen med et meget stort talent Uranik Seferi skal kjempe om 2 plasser. Uranik ble jaktet av flere eliteserieklubber. Kent Håvard Eriksen er også en spiller som kan spille kant.

                                        På midtbanen har vi større konkurranse en noen gang. At vi klarte å signere Kairinen er et under. Han har et langt større potensiale enn mange tror og jeg tror han kommer til å overraske mange.

                                        Gjermund Åsen, Kairinen og Mathew ser vel kanskje ut til å være store favoritter til å utgjøre midtbanen. Men jeg tror ikke Krogstad, Mathisen og Knudtsen har tenkt til å sitte på benken. Tror fort Mathew kan vise sitt gode gamle jeg og toppnivået sitt (noe jeg mener vi ikke har sett på lenge) når han får bedre spillere rundt seg og ikke minst konkurranse. Etter hva som blir sagt så har Mathisen egenskaper ingen andre i midtbaneleddet har. Han er meget hurtig og er meget god til å "dra av"/passere spillere. Blir spennende å se hva han kan bidra med.

                                        Forsvarsleddet ser langt mer usikkert ut. Vi har signert en meget lovende ettertraktet spiller i Igoh Ogbu. Er hurtig, duell sterk og har egenskapene til å bli en meget god midtstopper. Kan "ruse" litt og komme ut av posisjon. Har spilt i en femmer bak hvor disse dårlige sidene ikke kommer så godt frem. Klarer trenerteamet å luke bort dette fort, eller trenger han mer tid på å venne seg til å spille i en firer?

                                        Slørdahl klarte seg veldig bra i OBOS og hadde en bra sesong. Har hatt en enorm utvikling fra å spille på et veldig lavt nivå til å være stabilt god i OBOS. Kan han fortsatt klare å utvikle seg å ta et steg til? Er redd hans største svakhet, hurtighet, kommer langt mer til syne i Eliteserien.

                                        Jeg må si jeg ikke er like begeistret for Garnås som mange andre på forumet her. Også han har hurtigheten som sin svake side. Synes den kom alt for godt til syne når det ble løpsdueller i OBOS. Det blir langt fra noe lettere i Eliteserien hvor han vil møte langt bedre spillere. Har meget bra duellstyrke men tror det blir for begrenset og ikke vil holde i Eliteserien. Er ihvertfall avhengig av en rask makker om det skal ha sjanse til å fungere.

                                        Sandberg var uten tvil et stort talent men har dessverre fått karrieren ødelagt av skader. Vanskelig å si hva vi kan forvente av han. Kan vist også spille høyreback.

                                        Vi har fått en løpsvillig god offensiv back i Dragsnes. Baccay og Ranger er det delte meninger om hvor gode de er. Det er ingen tvil om at de må ta store steg om de skal bli habile backer i eliteserien. Mikalsen kan vi vel ikke regne med i starten av sesongen. Ingen tvil om at vi trenger en back men mener vi langt mer trenger en midtstopper da det er store spørsmåltegn med de vi har.

                                        Keeperplassen ser ut til å bli en kamp mellom Craninx og Mads. Craninx skal vist ha vært et meget stort talent men kommet i skyggen av Linde. Tror på ingen som helst måte trenerteamet har avskrevet Mads men trenger reel konkurranse. Tror dette er en bra keeper duo.

                                        En stall med konkurranse på alle plasser, men trenger sårt en midtstopper og en høyreback hadde også gjort seg. Samtidig er det en del spillere som må leies ut det stallen er alt for stor.

                                        Skulle vi få inn en midtstopper som er bedre en de vi har og kanskje en høyre back så tror jeg absolutt vi kan kjempe i øvrig halvdel av tabellen. Og tro vi skal hamle opp med Bodø Glimt, RævBK, judaslaget Molde og søppla er vel kanskje et år for tidlig. Men å kjempe om 5. til 7. plass burde absolutt være mulig.

                                        Karakter 1-10

                                        Keepere 5 (sterk)

                                        Forsvar 4

                                        Midtbane 7

                                        Angrep 6

                                        Trenere 7

                                        Treningsfasiliteter 8 (sterk)



                                        Kommentar

                                        • hthaug
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2004
                                          • 397

                                          Tror faktisk vi kan overraske i år å lukte på pallen om vi får satt et bra forsvar. Midtbanen og angrepet lukter svidd, og kanskje kanskje de andre lagene slipper skuldrene litt når obos-laget står på andre sida, men så håper jeg Bakke/Myhre er de som får fram det beste i laget slik at vi ikke stanger på grunn av mangel på et spillbart system. Synes de famlet litt vel mye i Obos.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎