Sesongen 2021

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanarivogel89
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 4322

    Opprinnelig skrevet av Fugggel

    Jeg klager ikke over at unggutta ikke får spille, jeg er opptatt av at den beste i hver posisjon skal spille. Dersom det er en unggutt, er det ikke noe som er mer positivt enn det. Men de skal være gode nok. Lar du spillere spille fordi at de er unge gjør du deg selv en bjørnetjeneste.

    Så må du gjerne mene at Slørdahl var en av de viktigste årsakene til at vi fikk orden på det defensive, men man kan også argumenter for at Garnås kom inn og strammet opp forsvaret omtrent på samme tid. Grunnen til at vi også slapp inn mindre mål har vel så mye å gjøre med at laget som helhet fungerte bedre. Dersom du har flyt og styrer alle kamper, vil man naturligvis slippe til mindre også.

    Man kan selvfølgelig bruke tall og statistikk til å forklare at Slørdahl var bra. Det er også vanskelig å argumentere mot at det er gode tall. Men jeg er mer opptatt av hvordan det fremstår på banen og da synes jeg han har mye å gå på. Han er tidvis upresis med ball, blir fort stresset i frispillingfasen. Plasseringsmessig har han også mye og gå på.

    Jeg tror han har godt av et utlån til obos, hvor han forhåpentligvis får 30 kamper. Han trenger jevnlig spilletid på riktig nivå, etter min menig er ikke det eliteserien. Jeg har også troen på at han kan bli bra og tror sjansen for det er større ved et utlån.

    Forøvrig helt enig når det gjelder Solholm, synes ikke han tilbyr noe annet enn hva vi allerede har.
    Godt resonnert dette. Får en tommel av meg. Det er jo her vi finner selve kjernen i striden her inne som gjør at "Sesongen 2021"-tråden allerede i februar snart har flere sider enn hele "Sesongen 2020". Den beste må spille, uavhengig av alder. Samtidig blir det da gjerne vanskelig for yngre spillere å vise seg fram da trenere gjerne ser på alder og erfaring som en viktig faktor. Det er større risiko å slippe til en yngre spiller, men gevinsten kan desto være flerfoldige ganger høyere. I så måte var fjorårets ekspedisjon i OBOS en gyllen anledning til å gi den yngre garde mer spilletid. Så har folk forskjellige oppfatninger av nettopp hvor mye spilletid som er fornuftig og logisk.

    Det er klart en 20-åring har forbedringspotensiale. Jeg tenker som deg at et utlån til OBOS er det mest fornuftige sånn som vi har lagt opp spillerlogistikken for 2021. Var mest formuleringen som gjorde at jeg satte kaffen litt i vrangstrupen

    Kommentar

    • Fugggel
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2020
      • 489

      Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

      Det er klart en 20-åring har forbedringspotensiale. Jeg tenker som deg at et utlån til OBOS er det mest fornuftige sånn som vi har lagt opp spillerlogistikken for 2021. Var mest formuleringen som gjorde at jeg satte kaffen litt i vrangstrupen
      Forstår det ;-)

      Blir ofte litt mer forklarlig og nyansert når man greier ut :-)

      Kommentar

      • G-Man
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2011
        • 3151

        Okey, tilbake etter et par dager på fjellet uten dekning - til nyheten om at Eriksen er signert. Strålende nyhet, nå begynner det å bli mye hel ved i LSK-troppen. Meget fornøyd!

        Kommentar

        • knut
          Make knut Great Again
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2006
          • 9382

          Opprinnelig skrevet av armykanari
          Altså her skjønner jeg ingen ting. Også 600 000,- og null potensiale for videresalg. Men nå er jo ikke jeg en fotballtrener heller...
          Fram til nå har jeg lurt på "hvem i hælvette skal skåre måla våre?"

          Nå har vi i det minste en kandidat.

          Ifht målpoeng, så er detta tidligere høyreback(!) Melgalvis sin erstatter detta.

          Kommentar

          • Lars Henrik Dahl
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2020
            • 2150

            Opprinnelig skrevet av knut

            Fram til nå har jeg lurt på "hvem i hælvette skal skåre måla våre?"

            Nå har vi i det minste en kandidat.

            Ifht målpoeng, så er detta tidligere høyreback(!) Melgalvis sin erstatter detta.
            "Alle" ser ut til å ville plassere ham på benken, så får vi se hvor mange målpoeng han scorer derfra

            Kommentar

            • knut
              Make knut Great Again
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2006
              • 9382

              Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

              "Alle" ser ut til å ville plassere ham på benken, så får vi se hvor mange målpoeng han scorer derfra
              Når vi står der som minstskårende lag etter 7 runder, så blir det plass til'n.

              Kommentar

              • niko
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2008
                • 444

                Lurer på hva slags signering som ville skapt noenlunde unison begeistring her inne? Stort sett er det galt hvis vi:
                * ikke har signert noen to måneder før seriestart, fordi stallen er for tynn
                * signerer en ung spiller, for da vil de unge spillerne vi allerede har råtne på benken
                * signerer en mer voksen spiller som er ukjent eller fra OBOS, for vedkommende er garantert for dårlig, og de unge spillerne vi allerede har vil råtne på benken
                * signerer en voksen, etablert tippeligaspiller, for vedkommende er garantert for dyr, skadeutsatt og gått ut på dato, og de unge spillerne vi allerede har vil råtne på benken
                De aller fleste som ble suverene seriemestere for Glimt i fjor ville fått hard medfart her inne hvis de ble hentet til LSK.

                Kommentar

                • Sailor Man
                  Moderator
                  • Jun 2007
                  • 1340

                  Opprinnelig skrevet av niko
                  Lurer på hva slags signering som ville skapt noenlunde unison begeistring her inne? Stort sett er det galt hvis vi:
                  * ikke har signert noen to måneder før seriestart, fordi stallen er for tynn
                  * signerer en ung spiller, for da vil de unge spillerne vi allerede har råtne på benken
                  * signerer en mer voksen spiller som er ukjent eller fra OBOS, for vedkommende er garantert for dårlig, og de unge spillerne vi allerede har vil råtne på benken
                  * signerer en voksen, etablert tippeligaspiller, for vedkommende er garantert for dyr, skadeutsatt og gått ut på dato, og de unge spillerne vi allerede har vil råtne på benken
                  De aller fleste som ble suverene seriemestere for Glimt i fjor ville fått hard medfart her inne hvis de ble hentet til LSK.
                  Ikke fra alle, tror jeg. Inntrykket mitt er at det er forskjellige meninger her inne om hva slags spillere vi bør ha, og det er jo veldig bra. Jeg synes det har skapt mange gode diskusjoner her.

                  Dette handler ikke om å være positiv eller negativ til KHE isolert, men å utveksle meninger om hvilken strategi LSK bør ha på overgangsmarkedet.

                  Kommentar

                  • Snow
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Jul 2019
                    • 179

                    Hva er målet til LSK? Bli nummer 1, topp 4, midt på tabellen eller klare seg i eliteserien.

                    Kommentar

                    • BD
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Feb 2006
                      • 1395

                      Opprinnelig skrevet av niko
                      Lurer på hva slags signering som ville skapt noenlunde unison begeistring her inne? Stort sett er det galt hvis vi:
                      * ikke har signert noen to måneder før seriestart, fordi stallen er for tynn
                      * signerer en ung spiller, for da vil de unge spillerne vi allerede har råtne på benken
                      * signerer en mer voksen spiller som er ukjent eller fra OBOS, for vedkommende er garantert for dårlig, og de unge spillerne vi allerede har vil råtne på benken
                      * signerer en voksen, etablert tippeligaspiller, for vedkommende er garantert for dyr, skadeutsatt og gått ut på dato, og de unge spillerne vi allerede har vil råtne på benken
                      De aller fleste som ble suverene seriemestere for Glimt i fjor ville fått hard medfart her inne hvis de ble hentet til LSK.
                      For en morsom debattform. Er det nå noen skal dukke opp og forklare for deg hva du mener?

                      Kommentar

                      • HSft
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2004
                        • 6075

                        Opprinnelig skrevet av niko
                        Lurer på hva slags signering som ville skapt noenlunde unison begeistring her inne? Stort sett er det galt hvis vi:
                        Har ikke sett noen som var negative til forrige signering. Så det er vel ikke så mye å lure på. Ogbu er svaret.

                        Kommentar

                        • Kanarivogel89
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2006
                          • 4322

                          Opprinnelig skrevet av Snow
                          Hva er målet til LSK? Bli nummer 1, topp 4, midt på tabellen eller klare seg i eliteserien.
                          Topp 10 i mitt hode. Så lenge vi unngår nedrykksstrid så er jeg fornøyd. Det ville jo være framgang fra de siste 10 årene minus siste året til Haglund. Så kan vi ta ytterligere steg i 2022. Stein for stein

                          Kommentar

                          • Lars Henrik Dahl
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2020
                            • 2150

                            Opprinnelig skrevet av BD

                            For en morsom debattform. Er det nå noen skal dukke opp og forklare for deg hva du mener?
                            Synes det var et betimelig innlegg. Selv om svaret Ogbu kom, og nok var korrekt, synes jeg det har vært mye negative vinklinger. Innlegget får på en god måte fram det at det uansett vil være noen som er negativ til det man gjør.

                            Når det er sagt, flott at vi er uenige om ting, det er det som gjør diskusjonene interessante. Du vil neppe oppleve unison begeistring for noe annet enn gode resultater.

                            Kommentar

                            • Lars Henrik Dahl
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2020
                              • 2150

                              Opprinnelig skrevet av Snow
                              Hva er målet til LSK? Bli nummer 1, topp 4, midt på tabellen eller klare seg i eliteserien.
                              Er spørsmålet hva det er, eller hva vi mener det burde være?
                              Jeg mener det burde være et mål om å slippe November-angsten. Om det krever en 6-plass eller 12-plass er nok er vanskelig å si, det varierer for hver sesong. Målet bør være at vi presterer godt nok til at vi ikke trenger å kikke oss over skulderen hele høsten. Det hjelper ikke å ligge på 4 plass hvis det er 3 poeng ned til nedrykk med 8 kamper igjen.

                              Kommentar

                              • kunden
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2005
                                • 2307

                                Som alle nyopprykkalag er førsteprioritet å holde seg, sier seg selv. Alt over 14.plass er en bonus

                                Kommentar

                                • Fugggel
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2020
                                  • 489

                                  Med tanke på signeringene vi har gjort og de vi ser ut til å gjøre bør man kunne forvente topp 10.
                                  Dersom vi også får inn solide spillere i de posisjonene vi har noen hull i dag, så kanskje man kan snuse på øvre halvdel også.

                                  Kommentar

                                  • Aderyn
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • Dec 2020
                                    • 133

                                    Personlig er jeg egentlig fornøyd om vi holder oss og slipper en bunnstrid, altså klare oss i divisjonen komfortabelt. Men klubben må nok sikte litt høyere, også basert på investeringene som er gjort. Top 10 er vel et fair mål som både er oppnåelig og ikke helt urealistisk i første sesong. Selv om som sagt, kommer ikke til å kappe hodet av noen om vi ender på 12 plass. Viktigste for meg etter at vi holder plassen og ser en videreutvikling av spillet, fortsette å gi unge sjansen(Typ MHC, Seferi) osv.

                                    Kommentar

                                    • MortenA
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2007
                                      • 3360

                                      Opprinnelig skrevet av Snow
                                      Hva er målet til LSK? Bli nummer 1, topp 4, midt på tabellen eller klare seg i eliteserien.
                                      Man må dele inn i kortsiktige og langsiktige mål. På lang sikt ønsker vi å bli best i landet, men med mindre noen putter et par hundre mill. i. potten, så skjer ikke det over natten. For årets sesong ønsker jeg en plass opp mot midten av tabellen. Gjør vi det bedre, så er det velkomment, men ikke forventet. Neste år forventer jeg at vi skal etablere oss på øvre halvdel og jobbe oss sakte, men sikkert mot toppen. Men er det noe fotballen har bevist er det at suksess kommer med en pris. Det er bare å se på antall spillere som har forlatt Glimt de siste to sesongene. Heldigvis har de også vist at det er mulig å erstatte spillerne uten å bruke en haug med penger. Klubben må utvikle en kultur hvor man henter unge talenter og utvikler disse. Mange av signeringene som er gjort fremstår fornuftige i så måte.
                                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                      Kommentar

                                      • Lars Henrik Dahl
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2020
                                        • 2150

                                        Opprinnelig skrevet av MortenA

                                        Man må dele inn i kortsiktige og langsiktige mål. På lang sikt ønsker vi å bli best i landet, men med mindre noen putter et par hundre mill. i. potten, så skjer ikke det over natten. For årets sesong ønsker jeg en plass opp mot midten av tabellen. Gjør vi det bedre, så er det velkomment, men ikke forventet. Neste år forventer jeg at vi skal etablere oss på øvre halvdel og jobbe oss sakte, men sikkert mot toppen. Men er det noe fotballen har bevist er det at suksess kommer med en pris. Det er bare å se på antall spillere som har forlatt Glimt de siste to sesongene. Heldigvis har de også vist at det er mulig å erstatte spillerne uten å bruke en haug med penger. Klubben må utvikle en kultur hvor man henter unge talenter og utvikler disse. Mange av signeringene som er gjort fremstår fornuftige i så måte.
                                        ...og det viktigste av alt vi kan gjøre er å bestemme oss for en måte å spille på, hvor rollene er tydelige. Stilen må dyrkes på tvers av A-lag, reservelag, junior, og helst guttelag. Rekruttering vil da handle om roller og ikke navn. Utvikling av nye spillere kan skje med dyrking av en bestemt rolle. På den måten blir gjennomføringen mindre avhenging av personlige relasjoner, og handler mer om relasjonen mellom to roller. En spiller går ut, en ny kommer inn og kjenner allerede rollen fordi den er tydelig definert. Tror dette er nøkkelen for alle lag som har lykkes med å erstatte mange spillere over tid. Ajax, Eggens RBK, og det vi nå ser konturene av i Glimt.

                                        Kommentar

                                        • TomLundby
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2006
                                          • 616

                                          Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl
                                          Stilen må dyrkes på tvers av A-lag, reservelag, junior, og helst guttelag. ..... Ajax, Eggens RBK, og det vi nå ser konturene av i Glimt.
                                          Til informasjon kan det opplyses at Eggens RBK det meste av tida ikke hadde juniorlag i det hele tatt. I tillegg var det tilnærmet umulig å spille seg inn på laget i løpet av sesongen. Jeg tror ikke dette bør brukes som modell, selv om det er aldri så lett å si pga resultatene.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎