Sesongen 2021

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanarivogel89
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 4316

    Opprinnelig skrevet av HSft

    Jeg stoler mer på tallene som kommer fra Stavrum som er direkte involvert og trolig den som har forhandla frem avtalen, enn Svesenegen som har ukjente kilder.

    Jeg trenger ikke å lese gjennom noe. Jeg er klar over at jeg er uenig i mye som gjøres i klubben. Jeg har vært uenig i alt som har blitt gjort i klubben siden sommeren 2012 omtrent. Men Mesfin sine utsagn om hvordan klubben skulle bygges opp igjen i fjor var veldig lovende. Så nå føler jeg på frustrasjonen hver gang man hopper bort fra den strategien og gjør valg som for meg fremstår som dårlig klubbdrift. Men jeg er ikke negativ uansett, jeg er positiv når jeg synes de gjør bra ting på Åråsen(https://www.kfl.no/debatt/forum/hove...668#post946668), men så sier jeg hva jeg mener når jeg synes man gjør feil også. Og da gjerne med en god dose synlig frustrasjon.

    Synes det er trist hvordan forumet her har dødt ut de siste årene, personlig har jeg vel hatt noen år før vi rykka ned der jeg droppa å skrive noe negativt og endte med å være fraværende på forumet. Nå tenker jeg at forumet trenger mer aktivitet og at negative kommentarer om valg man tar også er med å skape aktivitet. Er du uenig?

    Jeg synes klubben sin ungdomssatsning er noe tannløs når de ikke tørr å la de unge vise seg frem i OBOS, jeg synes det er feigt når man ikek lar up and coming talenter være backup og jeg skjønner ikke hvorfor vi absolutt skal spille 433 når vi omtrent ikke har vinger som kan utfordre, gå på mål og være bakromstrussel.

    Men så synes jeg på den positive siden at vi har en del spennende talenter i klubben og at det var godt gjort å forlenge med Matthew og Kairinen, at Ogbu er en kjempespennende signering, at å signere 2 av 3 nominerte til årets postnord talent er veldig spennende (fjorårets vinner gikk rett inn på stabæk og spilte 90 min x 9 når de henta han i sommer). Man har mange gode byggeklosser her, men det er også det som gjør det så frustrerende når man ser ut til å gjøre dårlige valg.
    Veldig gode argumenter som det er vanskelig å si seg 100% uenige i. Synes bare det er flott å ha noen å sparre med jeg -- dette er jo et debattforum, tross alt. I så måte er ingenting bedre enn meningsmangfold!

    Kommentar

    • HSft
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2004
      • 6075

      Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
      Angående vår lille diskusjon over så mener jeg da det fortsatt er mange 20-åringer som har gode muligheter for spilletid. Vi var også flinke i 2020, kanskje med unntak av stakkars Ranger.
      Jeg syntes det var ganske mye å utsette på spilletid til yngre spillere når vi var i OBOS. MHC endte jo med bra med spilletid, men jeg syntes det sendte et dårlig signal når Coppens gikk rett inn på laget. Baccay mener jeg absolutt burde fått flere muligheter til å bevise noe i OBOS. Knudsen skulle også fått mer spilletid i min bok. Slørdahl skal være fornøyd.


      Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

      Men så må man også huske på at spilletid kun er en del av et større bilde. Jeg tror treningshverdagen (som ikke skal undervurderes som en utviklingsfaktor) kan styrkes ved å få inn mer rutine. Bakke har vært krystallklar her, og Åsen var inne på det selv etter internkampen:

      – Det er mange unge spillere i klubben. Men det er mange spennende unge, og jeg har merket meg at det er mange lærevillige gutter. Det trengs sikkert litt mer rutine inn, men jeg liker holdningene til de unge, sier Åsen.
      Men treningshverdagen blir jo dårlig når det ikke er plass til de yngre spillerne på trening? Om vi har en stall der de unge spillerne ikke er blandt de 22 beste, så betyr det at vi ikke har plass til dem når det spilles 11 mot 11 på trening. Det er ikke sånn at jeg bare vil ha unge spillere. Vi må ha inn 3 nye spillere, og de kan gjerne ha rutine, om vi klarer å hente noen som er gode og har rutine. Men når vi begynner å presse store talenter ut av troppen, da kan vi ikke påstå at vi satser på dem i min bok.




      Troppen til LSK slik jeg ser den nå:

      Lehne(29)
      Eriksen(29)
      Braut(20) -Ryker på utlån om vi henter en ving, som vi burde...
      Seferi (17)
      Svendsen(21)
      DG(30)

      Åsen(29)
      Krogstad(25)
      Matthew(24)
      Kairinen(22)
      Knudsen(19)
      Mathisen(21)

      Baccay(19)
      Dragsnes(27)
      Ogbu(21)
      Garnås(26)
      Ranger(21)
      Sandberg/Slørdahl(20) - en av de blir nok lånt ut

      Christiansen(20)
      Ødegaard(21) - lånes nok ut og erstattes med en mer rutinert kar, men jeg tar han uansett med her


      Snittet ender da på 23.05 år. Så ikke veldig langt fra det du fikk fra transfermarkt. Jeg synes et lavt snitt er et positivt tegn. Henter vi så inn en brukbar høyreback og stopper Eid(22) og SSJ(26) f.eks så er snittet på 23.1. Synes det hadde vært helt ryddig og et fint snitt. MEn endringen jeg ville gjort i den troppen er å hente inn en bedre ving, og den spilleren jeg ville droppa av de 6 på topp er Eriksen.

      Kommentar

      • DoubleHi5
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2011
        • 3956

        Opprinnelig skrevet av HSft

        Jeg stoler mer på tallene som kommer fra Stavrum som er direkte involvert og trolig den som har forhandla frem avtalen, enn Svesenegen som har ukjente kilder.
        Jeg har blitt fortalt at ledere i LSK har sagt en annen sum til en stor sponsor. At du stoler mer på en Molde-leder er du i din fulle rett til. Kanskje vi aldri får vite sannheten.

        Opprinnelig skrevet av HSft
        Jeg trenger ikke å lese gjennom noe.
        Fint å se at dine siste innlegg nå ikke er så ensidig negative.

        Elska þetta félag

        Kommentar

        • Fugggel
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2020
          • 489

          Opprinnelig skrevet av HSft

          Men treningshverdagen blir jo dårlig når det ikke er plass til de yngre spillerne på trening? Om vi har en stall der de unge spillerne ikke er blandt de 22 beste, så betyr det at vi ikke har plass til dem når det spilles 11 mot 11 på trening. Det er ikke sånn at jeg bare vil ha unge spillere. Vi må ha inn 3 nye spillere, og de kan gjerne ha rutine, om vi klarer å hente noen som er gode og har rutine. Men når vi begynner å presse store talenter ut av troppen, da kan vi ikke påstå at vi satser på dem i min bok.
          Nå vil sannsynligvis en del av de yngre spillerene bli lånt ut. Så regner jeg med at i en scenario hvor man er mer enn 22 spillere og man skal spille 11 Vs 11 at man rullerer. Det er da helt naturlig.

          LSK har ingen interesse av å ødelegge utviklingsløpet til en spiller, dersom man ser at det kan bli lite spilletid regner jeg med at man låner ut spilleren. De aller yngste med A-kontrakt vil ha stort utbytte av å trene med a laget og ha en kamphverdag i 3.div.

          Kommentar

          • HSft
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2004
            • 6075

            Opprinnelig skrevet av Fugggel

            Nå vil sannsynligvis en del av de yngre spillerene bli lånt ut. Så regner jeg med at i en scenario hvor man er mer enn 22 spillere og man skal spille 11 Vs 11 at man rullerer. Det er da helt naturlig.

            LSK har ingen interesse av å ødelegge utviklingsløpet til en spiller, dersom man ser at det kan bli lite spilletid regner jeg med at man låner ut spilleren. De aller yngste med A-kontrakt vil ha stort utbytte av å trene med a laget og ha en kamphverdag i 3.div.
            Mange som kommer til å bli lånt ut her, ja. Sannes, Edh, Tognoy?, Slørdahl/Sandberg og Ødegaard.

            Har litt følelsen av at Braut blir, men da får vi 23 spillere i troppen fort og 7 offensive. Så da må det rulleres en del.

            Kommentar

            • Fugggel
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2020
              • 489

              Opprinnelig skrevet av HSft

              Mange som kommer til å bli lånt ut her, ja. Sannes, Edh, Tognoy?, Slørdahl/Sandberg og Ødegaard.

              Har litt følelsen av at Braut blir, men da får vi 23 spillere i troppen fort og 7 offensive. Så da må det rulleres en del.
              Skal ikke se bort i fra at de kan lånes ut nei, kommer det en stopper til må en av de nevnte stopperne lånes ut. Sannes er på vei tilbake fra skade, vet ikke når han er klar. Men et utlån er nok best for han.
              Jeg mener at Magnus Knudsen kan ha godt av et utlån nå, hans vei til spill er nok lang. Og han trenger regelmessig spilletid, potensielt en veldig bra spiller for oss i 2022 gitt at han spiller mye i år.

              Avhenger litt av hva som kommer inn som keeper. Men bør nok lånes ut i år, han har hatt flere år med regelmessig spilletid. Etter min mening er han et hav bak Mads nivåmessig, så veien til spill i LSK er fryktelig lang. Spesielt om vi henter en keeper til.

              Edh og Tognoy kan ha godt av å spille 3.div, husk på at Eskil Edh knapt har spilt senior fotball ettersom at han var skadet lenge og fikk sitt gjennombrudd i fjor da det ikke var noe 3.div.

              Kommentar

              • BD
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2006
                • 1386

                Må si jeg er skeptisk til en 3-årskontrakt med en spiler som fyller 30 år om et par måneder... Er Eriksen virkelig så god?

                Kommentar

                • Fugggel
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2020
                  • 489

                  Opprinnelig skrevet av BD
                  Må si jeg er skeptisk til en 3-årskontrakt med en spiler som fyller 30 år om et par måneder... Er Eriksen virkelig så god?
                  En bra målscorer, men dersom han er tiltenkt en kantrolle er jeg også skeptisk. Han fremstår som en målscorer og dukk opp spiss, scorer de fleste målene fra 11 meter og inn.
                  Kan ikke se at han har noen kvaliteter som gjør at han passer på kant.

                  Men dersom han er tiltenkt rolle som backup spiss tenker jeg at det er et bra alternativ.

                  Kommentar

                  • HSft
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2004
                    • 6075

                    Opprinnelig skrevet av Fugggel

                    Skal ikke se bort i fra at de kan lånes ut nei, kommer det en stopper til må en av de nevnte stopperne lånes ut. Sannes er på vei tilbake fra skade, vet ikke når han er klar. Men et utlån er nok best for han.
                    Jeg mener at Magnus Knudsen kan ha godt av et utlån nå, hans vei til spill er nok lang. Og han trenger regelmessig spilletid, potensielt en veldig bra spiller for oss i 2022 gitt at han spiller mye i år.

                    Avhenger litt av hva som kommer inn som keeper. Men bør nok lånes ut i år, han har hatt flere år med regelmessig spilletid. Etter min mening er han et hav bak Mads nivåmessig, så veien til spill i LSK er fryktelig lang. Spesielt om vi henter en keeper til.

                    Edh og Tognoy kan ha godt av å spille 3.div, husk på at Eskil Edh knapt har spilt senior fotball ettersom at han var skadet lenge og fikk sitt gjennombrudd i fjor da det ikke var noe 3.div.

                    Er litt usikkert om det blir noen 3. div i år også. Usikker på hvem av Slørdahl og Sandberg som burde lånes ut. Tenker kanskje Sandberg burde bli og bygges opp med Kåsene og at han er nære a-laget om han holder seg skadefri og trener godt. Slørdal vil nok være et tryggere valg for en klubb som skal låne en spiller og er nok også lenger unna a-laget enn en skadefri Sandberg.

                    Enig i vurderingen av Ødegaard og Christiansen sitt nivå. Kan hende Ødegaard har et nivå som etterhvert tilsier at 2. keeper for LSK er en fornuftig plass.

                    Kan fort være at du har et godt poeng om Knudsen også, selv om jeg helst hadde sett at han fikk spilletid her.

                    Kommentar

                    • Fugggel
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Dec 2020
                      • 489

                      Opprinnelig skrevet av HSft


                      Er litt usikkert om det blir noen 3. div i år også. Usikker på hvem av Slørdahl og Sandberg som burde lånes ut. Tenker kanskje Sandberg burde bli og bygges opp med Kåsene og at han er nære a-laget om han holder seg skadefri og trener godt. Slørdal vil nok være et tryggere valg for en klubb som skal låne en spiller og er nok også lenger unna a-laget enn en skadefri Sandberg.

                      Enig i vurderingen av Ødegaard og Christiansen sitt nivå. Kan hende Ødegaard har et nivå som etterhvert tilsier at 2. keeper for LSK er en fornuftig plass.

                      Kan fort være at du har et godt poeng om Knudsen også, selv om jeg helst hadde sett at han fikk spilletid her.
                      Vanskelig vurdering i forhold til stopperne.
                      Sandberg har etter min mening et større potensial, men også størst behov for regelmessig spilletid med tanke på hvor lite han har spilt de siste årene.
                      LSK vil sannsynligvis også ha et bedre opplegg for at Sandberg skal holde seg skadefri, enn en Obos klubb med mye mindre ressurser.

                      Så den er fryktelig vanskelig. Men heller nok litt mot at Slørdahl bør lånes ut, han fikk mye spilletid i fjor og tror han har godt av å fortsette på den bølgen. Det skjer nok ikke i LSK i år.

                      Kommentar

                      • HSft
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2004
                        • 6075

                        Opprinnelig skrevet av Fugggel

                        En bra målscorer, men dersom han er tiltenkt en kantrolle er jeg også skeptisk. Han fremstår som en målscorer og dukk opp spiss, scorer de fleste målene fra 11 meter og inn.
                        Kan ikke se at han har noen kvaliteter som gjør at han passer på kant.

                        Men dersom han er tiltenkt rolle som backup spiss tenker jeg at det er et bra alternativ.
                        Er nok i så fall ikke snakk om en kant som skal ligge bredt og slå innlegg. Er nok en kantspiller som går på løp inn i boksen rundt Lehne.

                        Kommentar

                        • Fugggel
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2020
                          • 489

                          Opprinnelig skrevet av HSft

                          Er nok i så fall ikke snakk om en kant som skal ligge bredt og slå innlegg. Er nok en kantspiller som går på løp inn i boksen rundt Lehne.
                          Det vil jeg tro, men det vil gå på bekostning av hvordan kantrollen har vært i vår spillestil under Geir Bakke. Synes ikke det vil være særlig smart heller.
                          Tror uansett ikke at han er i startoppstillingen om alle våre spillere er friske.

                          Kommentar

                          • banan
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jun 2018
                            • 438

                            Er også helt sikker på at han blir en offensiv innoverkant om han plasseres på kant. Med Dragsnes som kommer løpende bredt og slår innlegg.

                            Kommentar

                            • Lars Henrik Dahl
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2020
                              • 2123

                              Opprinnelig skrevet av HSft
                              ... at å signere 2 av 3 nominerte til årets postnord talent er veldig spennende (fjorårets vinner gikk rett inn på stabæk og spilte 90 min x 9 når de henta han i sommer).
                              Hva skjedde egentlig med sistemann, hvorfor gjorde vi ikke rent bord?

                              Kommentar

                              • Zindrinho
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2019
                                • 475

                                Er det noen som har fått med seg regla for årets sesong? Evt vet om de er fastslått ennå, antall på benken f.eks, antall lovlige innbyttere, har vi implementert "concussion subs" i Norge ennå?
                                Og enda viktigere, blir det noe 3div? Eller er det allerede avklart og avslått?

                                Kommentar

                                • HSft
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 6075

                                  Opprinnelig skrevet av Zindrinho
                                  Er det noen som har fått med seg regla for årets sesong? Evt vet om de er fastslått ennå, antall på benken f.eks, antall lovlige innbyttere, har vi implementert "concussion subs" i Norge ennå?
                                  Og enda viktigere, blir det noe 3div? Eller er det allerede avklart og avslått?
                                  Tviler på at det er avklart. Men man har garantert ikke avlyst 3. div. Blir vel i første omgang bare utsatt. Man har vel et håp fortsatt om at vi kan være tilbake til mer normale former til høsten.

                                  Kommentar

                                  • Håvard Ottesen
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • Aug 2012
                                    • 132

                                    Det virker som det er vedtatt at Slørdahl nå er 3/4-valg som stopper, potensielt enda lenger bak om vi henter en til.

                                    Hvorfor er det sånn? Hvorfor garnås foran Slørdahl?

                                    Kommentar

                                    • Fugggel
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2020
                                      • 489

                                      Opprinnelig skrevet av Håvard Ottesen
                                      Det virker som det er vedtatt at Slørdahl nå er 3/4-valg som stopper, potensielt enda lenger bak om vi henter en til.

                                      Hvorfor er det sånn? Hvorfor garnås foran Slørdahl?
                                      Etter min menig har ikke Slørdahl egentlig noen utpregede svakheter. Han er relativt komplett som stopper, men han har ingen tydelig styrker heller. Som for eksempel Garnås har i hodespill og duellspill. Grunnen til at jeg anser Slørdahl som 3. Valg pr nå er at jeg synes rett og slett at han ikke har nivå inne. Han imponerte ikke meg i stor grad i fjor.

                                      Kommentar

                                      • Kanarivogel89
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2006
                                        • 4316

                                        Opprinnelig skrevet av Fugggel

                                        Grunnen til at jeg anser Slørdahl som 3. Valg pr nå er at jeg synes rett og slett at han ikke har nivå inne. Han imponerte ikke meg i stor grad i fjor.
                                        Sjukt å melde.

                                        Synes det er håpløst at det klages over at unggutta ikke får spilletid når man samtidig ikke lar seg imponere når en 19-åring er involvert i 2/3 av kampene for ligaens gjerrigste lag i en posisjon hvor erfaring og rutine tradisjonelt sett er ekstremt viktig. Slørdahl hadde både Amundsen, Garnås og Kippe som makker og takla det på en ypperlig måte. Kun Tromsø var i nærheten av å slippe inn så få mål som oss, og Philip skal ha sin del av æren for det. 14 av 26 baklengsmål i fjor kom i løpet av den katastrofale første tredelen av sesongen, og det var først etter at Slørdahl kom inn for Salquist at vi mura igjen bakover. Vi slapp nesten ikke inn mål på de 13 kampene Slørdahl spilte fra start.

                                        Jeg er enig i at Slørdahl nå sannsynligvis forsvinner på lån, spesielt mtp. at vi skal ha inn en stopper til (jeg håper personlig ikke at vi går for Solholm Johansen), men da mener jeg det være til en OBOS-klubb. Send ham til Kisa eller noe. Viktig å pleie det forholdet sånn at vi kan knabbe Elias Solberg om litt nå som utenlandsdrømmen hans gikk i vasken. Bare tull av ham å skulle gå til Juventus uansett. Blir Sakor 2.0 det.

                                        Slørdahl har definitivt vist seg god nok for OBOS, og kan fortsette å ta steg der dersom vi ikke finner plass til ham på benken vår. Slørdahl er fersk, men jøje meg for noen steg han tar. Spilte i 5. divisjon for et par år siden. Nå var han plutselig en viktig bidragsyter i kampen om opprykk for Sportsklubben. Og dette etter en totalt katastrofal debut mot KBK i 2019 som nok gjorde at flere her inne avskrev ham. Avstanden er ikke stor mellom nedre halvdel av Eliteserien og øvre halvdel av OBOS, så jeg har trua på at han kan bli en fremragende stopper for oss i årene som kommer.
                                        Last edited by Kanarivogel89; 10.02.2021, 21:27.

                                        Kommentar

                                        • Fugggel
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Dec 2020
                                          • 489

                                          Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                                          Sjukt å melde.

                                          Synes det er håpløst at det klages over at unggutta ikke får spilletid når man samtidig ikke lar seg imponere når en 19-åring er involvert i 2/3 av kampene for ligaens gjerrigste lag i en posisjon hvor erfaring og rutine tradisjonelt sett er ekstremt viktig. Slørdahl hadde både Amundsen, Garnås og Kippe som makker og takla det på en ypperlig måte. Kun Tromsø var i nærheten av å slippe inn så få mål som oss, og Philip skal ha sin del av æren for det. 14 av 26 baklengsmål i fjor kom i løpet av den katastrofale første tredelen av sesongen, og det var først etter at Slørdahl kom inn for Salquist at vi mura igjen bakover. Vi slapp nesten ikke inn mål på de 13 kampene Slørdahl spilte fra start.

                                          Jeg er enig i at Slørdahl nå sannsynligvis forsvinner på lån, spesielt mtp. at vi skal ha inn en stopper til (jeg håper personlig ikke at vi går for Solholm Johansen), men da mener jeg det være til en OBOS-klubb. Send ham til Kisa eller noe. Viktig å pleie det forholdet sånn at vi kan knabbe Elias Solberg om litt nå som utenlandsdrømmen hans gikk i vasken. Bare tull av ham å skulle gå til Juventus uansett. Blir Sakor 2.0 det.

                                          Slørdahl har definitivt vist seg god nok for OBOS, og kan fortsette å ta steg der dersom vi ikke finner plass til ham på benken vår. Slørdahl er fersk, men jøje meg for noen steg han tar. Spilte i 5. divisjon for et par år siden. Nå var han plutselig en viktig bidragsyter i kampen om opprykk for Sportsklubben. Og dette etter en totalt katastrofal debut mot KBK i 2019 som nok gjorde at flere her inne avskrev ham. Avstanden er ikke stor mellom nedre halvdel av Eliteserien og øvre halvdel av OBOS, så jeg har trua på at han kan bli en fremragende stopper for oss i årene som kommer.
                                          Jeg klager ikke over at unggutta ikke får spille, jeg er opptatt av at den beste i hver posisjon skal spille. Dersom det er en unggutt, er det ikke noe som er mer positivt enn det. Men de skal være gode nok. Lar du spillere spille fordi at de er unge gjør du deg selv en bjørnetjeneste.

                                          Så må du gjerne mene at Slørdahl var en av de viktigste årsakene til at vi fikk orden på det defensive, men man kan også argumenter for at Garnås kom inn og strammet opp forsvaret omtrent på samme tid. Grunnen til at vi også slapp inn mindre mål har vel så mye å gjøre med at laget som helhet fungerte bedre. Dersom du har flyt og styrer alle kamper, vil man naturligvis slippe til mindre også.

                                          Man kan selvfølgelig bruke tall og statistikk til å forklare at Slørdahl var bra. Det er også vanskelig å argumentere mot at det er gode tall. Men jeg er mer opptatt av hvordan det fremstår på banen og da synes jeg han har mye å gå på. Han er tidvis upresis med ball, blir fort stresset i frispillingfasen. Plasseringsmessig har han også mye og gå på.

                                          Jeg tror han har godt av et utlån til obos, hvor han forhåpentligvis får 30 kamper. Han trenger jevnlig spilletid på riktig nivå, etter min menig er ikke det eliteserien. Jeg har også troen på at han kan bli bra og tror sjansen for det er større ved et utlån.

                                          Forøvrig helt enig når det gjelder Solholm, synes ikke han tilbyr noe annet enn hva vi allerede har.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎