Sesongen 2021

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanarivogel89
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 4322

    Ikke en signering som får meg til å hoppe i taket, men jeg synes virkelig ikke det er så ille som enkelte her inne skal ha det til. Vinduet i år er vanskelig og det finnes veldig få alternativer innenfor våre relativt trange rammer. Minner om at de to elleverene vi stilte i internkampen begge hadde en snittalder rundt 22 år. Dette holder ikke i Eliteserien, spesielt når veldig mange av disse ungguttene nærmest er uten erfaring på seniornivå. Utopisk å tro noe annet.

    Vi henter en sabla god avslutter og målsnik for en brøkdel av pengene vi fikk for BBS. Kassa er fortsatt ikke tom -- det kommer flere. Får litt sånn Kristiansund-vibber av denne signeringen -- og de har jo gjort det skarpt i det siste. Synes ellers de som sammenligner denne signeringa med Melga eller Haakenstad bommer stort. Eriksen er et velkjent navn blant norske fotballsupportere, en virkelig OBOS-gud. Melga og Haaken hadde jeg aldri hørt om da de kom til LSK. Haaken kom vel sågar fra 2. divisjon?

    Når det gjelder våre unggutter i samme posisjon så er Braut spennende, mens Sannes fortsatt ikke har bevist noe som tilsier mange minuttene. Han har vært langtidsskadet og vil ikke være tilbake for fullt før om en stund. Jeg synes det er fornuftig å få inn en kar som Eriksen som kan pushe Braut og TLO og som samtidig kan beklé begge vingene.

    Gleder meg personlig stort til å se Kent i treningskampene. Tror han er jævla sulten på å vise seg fram på dette nivået.

    Kommentar

    • HSft
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2004
      • 6075

      Opprinnelig skrevet av Fugggel

      Du synes dette overgangsvinduet ligner på da vi hentet de nevnte?
      Må jeg minne deg på at vi har signert Kaan, Åsen, ogbu, Dragsnes og forlenget med Mathew.

      I Eriksen er det snakk om en back up spiss som har vært blant de bedre i obos de siste årene. 60 mål på siste 5 sesongene.
      Vi har gjort mye fornuftig i dette overgangsvinduet. Så hadd elitt håp om at vi skulle gjøre gode valg nå. Ogbu, Kairinen og MAtthew er bra overganger. Dragsnes virker også bra.

      Kommentar

      • HSft
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2004
        • 6075

        Opprinnelig skrevet av Sailor Man
        Dette er jo i ferd med å bli reine Sarpsborg 08-stallen. Kall meg gammaldags, men jeg ser ikke helt at det er lurt for en klubb som oss å ha oppi 30 spillere på kontrakt! Det fører jo med seg at en god porsjon spillere ikke får kamparena på andrelaget en gang.

        Da er det like greit å låne ut unggutta, jeg gjetter på at Tongnoy, Edh, Ødegaard, Sannes og Knudsen blir lånt ut hele gjengen.
        Sånn blir det når man har lovt å satse på talenter men ikke tørr å slippe dem til som backup... Da blir det trippeldekning. Er bare å låne ut alle som ikke er født på 90-tallet.

        Kommentar

        • HSft
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2004
          • 6075

          Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
          Ikke en signering som får meg til å hoppe i taket, men jeg synes virkelig ikke det er så ille som enkelte her inne skal ha det til. Vinduet i år er vanskelig og det finnes veldig få alternativer innenfor våre relativt trange rammer. Minner om at de to elleverene vi stilte i internkampen begge hadde en snittalder rundt 22 år. Dette holder ikke i Eliteserien, spesielt når veldig mange av disse ungguttene nærmest er uten erfaring på seniornivå. Utopisk å tro noe annet.

          Vi henter en sabla god avslutter og målsnik for en brøkdel av pengene vi fikk for BBS. Kassa er fortsatt ikke tom -- det kommer flere. Får litt sånn Kristiansund-vibber av denne signeringen -- og de har jo gjort det skarpt i det siste. Synes ellers de som sammenligner denne signeringa med Melga eller Haakenstad bommer stort. Eriksen er et velkjent navn blant norske fotballsupportere, en virkelig OBOS-gud. Melga og Haaken hadde jeg aldri hørt om da de kom til LSK. Haaken kom vel sågar fra 2. divisjon?

          Når det gjelder våre unggutter i samme posisjon så er Braut spennende, mens Sannes fortsatt ikke har bevist noe som tilsier mange minuttene. Han har vært langtidsskadet og vil ikke være tilbake for fullt før om en stund. Jeg synes det er fornuftig å få inn en kar som Eriksen som kan pushe Braut og TLO og som samtidig kan beklé begge vingene.

          Gleder meg personlig stort til å se Kent i treningskampene. Tror han er jævla sulten på å vise seg fram på dette nivået.

          En brøkdel er vel å ta i. Med overgangssum og lønn i ett år så er vi over en mill tenker jeg. B$ fikk vi vel 1,5 for + litt ekstra om han er en suksess der.

          En OBOS-gud synes jeg også er å ta i. Bidrar vel først og fremst med mål og var ikke mer enn nr 5 på toppscorerlista. Magnus Grødem putta like mange fra midtbanen til Ulf. Henrik Udahl som noen foreslo tidligere i dag har 19 mål i år. Det ville tilsvart 95 mål på de samme 5 sesongene. Vil si han er en bra OBOS-spiller, men ingen gud som er for god for OBOS.

          Sammenligningen med Melga, Haaken og Rafn går på at man velger å gi spillere i sin beste alder muligheten på et høyere nivå uten at de er for gode for nivået de har spilt på i hele karrieren eller at er noe som tyder på at de skal ta et nytt steg i utviklingen sin. Ikke klassespillere som går rett inn og styrker oss og ikke spillere som er på vei opp og vil utvikle seg til en spiller som hever laget.

          Fint å se at folk er positive, håper jeg tar feil og dere får rett. Men om han ikke utkonkurrerer LEhne, så ser jeg på detta som en bom signering. Det koster dyrt å ta fra up and coming spillere spilletid.

          Kommentar

          • Kanarivogel89
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2006
            • 4322

            Opprinnelig skrevet av HSft


            En brøkdel er vel å ta i. Med overgangssum og lønn i ett år så er vi over en mill tenker jeg. B$ fikk vi vel 1,5 for + litt ekstra om han er en suksess der.

            En OBOS-gud synes jeg også er å ta i. Bidrar vel først og fremst med mål og var ikke mer enn nr 5 på toppscorerlista. Magnus Grødem putta like mange fra midtbanen til Ulf. Henrik Udahl som noen foreslo tidligere i dag har 19 mål i år. Det ville tilsvart 95 mål på de samme 5 sesongene. Vil si han er en bra OBOS-spiller, men ingen gud som er for god for OBOS.

            Sammenligningen med Melga, Haaken og Rafn går på at man velger å gi spillere i sin beste alder muligheten på et høyere nivå uten at de er for gode for nivået de har spilt på i hele karrieren eller at er noe som tyder på at de skal ta et nytt steg i utviklingen sin. Ikke klassespillere som går rett inn og styrker oss og ikke spillere som er på vei opp og vil utvikle seg til en spiller som hever laget.

            Fint å se at folk er positive, håper jeg tar feil og dere får rett. Men om han ikke utkonkurrerer LEhne, så ser jeg på detta som en bom signering. Det koster dyrt å ta fra up and coming spillere spilletid.
            Nå hadde jo også BBS en lønn som var heftig så vi går greit i pluss der kontra Eriksen.

            OBOS-gud i den forstand at han har levert helt i toppen mange sesonger på rad. Litt ala Güven eller Sortevik. Grødem og Udahl har mer imponerende tall i 2020, men de har også kun én sesong å vise til.

            Jeg synes et målsnitt på 14 kasser over fem sesonger absolutt er godt nok til at han bør få prøve seg på nivået over. Så blir vi nok aldri enige om dette med talenter. Jeg tror Eriksen blir gull å ha både på feltet og benken. Vil absolutt hevde at han hever laget som helhet. I fremre treer har vi kun Lehne og DG som er over 21 år. Dette er syltynt. Skade på en av dem så mister vi helt ekstreme mengder rutine. Derfor er det fint at vi får inn en allrounder som Eriksen for en relativt billig penge. Jeg tror ikke det betyr at vi får se Eriksen - TLO - DG som vår faste treer foran. Det er bredden som er viktig her.

            Det er heller ikke sånn at andre Eliteserieklubber har nekta i ta i fyren med ildtang. Både Glimt og Haugesund, klubber som er kjent for å hente klokt, har fått bud avslått. Jaggu er fyren fugl fra barndommen av og. Synes dette er helt strålende jeg!

            Ønsker masse lykke til!

            Kommentar

            • HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6075

              Vi blir nok ikle enige, nei. Men fint at du er fornøyd.

              Jeg synes ikke det er noen voldsom pluss at han har vært en brukbar OBOS spiller i 5 år når han blir 30 om 2 måneder. Han har aldri havna på topp 3 på toppscorerlista så vidt jeg kan se?

              Kommentar

              • DoubleHi5
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2011
                • 3961

                Opprinnelig skrevet av HSft
                B$ fikk vi vel 1,5 for + litt ekstra om han er en suksess der.
                Du har tydeligvis informasjon de fleste av oss andre ikke har. Hvor har du dette fra?

                Elska þetta félag

                Kommentar

                • HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6075

                  Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

                  Du har tydeligvis informasjon de fleste av oss andre ikke har. Hvor har du dette fra?
                  Beklager, bare jeg som huska feil. Jeg har ikke noen informasjon som ikke alle andre har. 2 mil skulle det være, ikke 1.5.

                  Kommentar

                  • Kanarivogel89
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2006
                    • 4322

                    Opprinnelig skrevet av HSft
                    Vi blir nok ikle enige, nei. Men fint at du er fornøyd.

                    Jeg synes ikke det er noen voldsom pluss at han har vært en brukbar OBOS spiller i 5 år når han blir 30 om 2 måneder. Han har aldri havna på topp 3 på toppscorerlista så vidt jeg kan se?
                    Jeg forstår skepsisen godt jeg, men har vanskelig for å se hvordan vi skulle klare å hente noe bedre for den summen. Vi har andre plasser på banen (les: høyreback) hvor det er langt viktigere å smelle penger i bordet for å sikre oss en ordentlig storfisk.

                    Kommentar

                    • HSft
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2004
                      • 6075

                      Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                      I fremre treer har vi kun Lehne og DG som er over 21 år. Dette er syltynt. Skade på en av dem så mister vi helt ekstreme mengder rutine. Derfor er det fint at vi får inn en allrounder som Eriksen for en relativt billig penge. Jeg tror ikke det betyr at vi får se Eriksen - TLO - DG som vår faste treer foran. Det er bredden som er viktig her.
                      Hvorfor er 21 en magisk grense? Er da mange bra spillere under 21. Svendsen og Braut er begge for gamle for juniorfotball, det er Knudsen også.

                      Ny ving/Sefeiris - Lehne/Braut - DG/Svendsen

                      Ser ikke noe behov for enda en spiller inn der. Om vi ikke skulle hente en ny ving hadde jeg forstått argumenter bedre.

                      Kommentar

                      • Kjøttkaka
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2012
                        • 290

                        En ting er i hvert fall sikkert, og det er at denne fjasefasen har vært ufattelig mye mer spennende og interessant enn mange tidligere år. Vi har gjort noen virkelig storkjøp som Ogbuh og Kairinen. En profil som Åsen er kommet inn, og vi linkes heftig til Helland. Jeg ser enkelte sammenligner Eriksen med Haakenstad og Rafn, men nå har vi faktisk klasket penger i bordet for en profil i OBOS, ikke bare en ledig spiller fra lavere divisjoner.

                        Vi skal ikke så langt tilbake før de store ryktene rundt klubben handlet om diverse 2.divisjonsspillere på prøvespill som fort viste seg å egentlig bare være broren til en på laget som var med og trente.

                        Kommentar

                        • hthaug
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2004
                          • 402

                          Jeg spør, fordi jeg lurer, men hvorfor er ikke intern-kamper noe man kjører oftere? Burde vel være lettere å se hvilke talenter man beholder.

                          Vi skulle ha komprimert den vanlige sesongen og hatt en inne-serie på vinteren istedet for halve året i oppkjøring.

                          Kommentar

                          • DoubleHi5
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2011
                            • 3961

                            Opprinnelig skrevet av HSft

                            Beklager, bare jeg som huska feil. Jeg har ikke noen informasjon som ikke alle andre har. 2 mil skulle det være, ikke 1.5.
                            Eller 2,5. Pluss mulighet for 1,0 til? Når man bare ser det negative, er det lett å ta feil...
                            Elska þetta félag

                            Kommentar

                            • HSft
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2004
                              • 6075

                              Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

                              Eller 2,5. Pluss mulighet for 1,0 til? Når man bare ser det negative, er det lett å ta feil...
                              Kjedelig å være negativ. Men jeg er positiv til det jeg synes er fornuftig (Ogbu, Kairinen, Matthew, Dragsnes, Braut, Uranik) og negativ til det jeg synes er ufornuftig.

                              Når det kommer til pengene for BBS så er ikke den nøyaktige summen fryktelig viktig for meg, men Stavrum er vel den eneste involverte som har uttalt seg direkte om summene. Nå får jeg ikke lest artikkelen siden jeg ikke har rbnett, men har antatt at den ble referert riktig her:

                              https://vgd.no/sport/fotball-norsk/t...7756/#50117756

                              Kommentar

                              • DoubleHi5
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2011
                                • 3961

                                Opprinnelig skrevet av HSft

                                Kjedelig å være negativ. Men jeg er positiv til det jeg synes er fornuftig (Ogbu, Kairinen, Matthew, Dragsnes, Braut, Uranik) og negativ til det jeg synes er ufornuftig.

                                Når det kommer til pengene for BBS så er ikke den nøyaktige summen fryktelig viktig for meg, men Stavrum er vel den eneste involverte som har uttalt seg direkte om summene. Nå får jeg ikke lest artikkelen siden jeg ikke har rbnett, men har antatt at den ble referert riktig her:

                                https://vgd.no/sport/fotball-norsk/t...7756/#50117756
                                Summen er ikke det viktige. Svesengen skriver det jeg skrev. Grunnen til at jeg synes det blir litt underlig, er at du er så gjennomgående negativ til det meste som skjer i klubben. Synes det er godt gjort å til og med dømme ungdomssatsinga til klubben som en fiasko. Før sesongen har starta og før vi har spilt en eneste treningskamp. Beklager hvis du føler det blir personlig, men jeg synes du skal lese igjennom noen av innleggene du har postet i det siste.
                                Elska þetta félag

                                Kommentar

                                • Kanarivogel89
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2006
                                  • 4322

                                  Opprinnelig skrevet av HSft

                                  Hvorfor er 21 en magisk grense? Er da mange bra spillere under 21. Svendsen og Braut er begge for gamle for juniorfotball, det er Knudsen også.

                                  Ny ving/Sefeiris - Lehne/Braut - DG/Svendsen

                                  Ser ikke noe behov for enda en spiller inn der. Om vi ikke skulle hente en ny ving hadde jeg forstått argumenter bedre.
                                  Ingen magisk grense, det er bare fasit. Vi har kun DG og TLO (og nå Kent) over 21 i angrepsrekka. Seferi er 17 og har trent med laget i noen uker. Tar han kvantesprang i år så er det helt fantastisk. Jeg har sinnsykt trua på ham, mener han er det største talentet i troppen med unntak av MHC, men nøkternt anslått tror jeg ikke vi skal forvente så alt for mye allerede i år. Gjør han den påstanden til skamme blir jeg kjempeglad, men da var det uansett ikke en type som Eriksen som stod i veien. Igjen, Eriksen er hentet inn for å gi bredde og rutine på topp. Sesongen er lang, og det kommer skader og suspensjoner. Synes det er godt å se at klubben er føre var.

                                  Jeg tror flere her inne ikke er klare over nøyaktig hvor unge flere av spillerne våre er. Unggutta i år fra eldst til yngst:

                                  Kairinen (22)
                                  Ranger (21)
                                  Ødegaard (21)
                                  Mathisen (21)
                                  Svendsen (21)
                                  Ogbu (21, bursdag i går)
                                  Braut Brunes (20)
                                  Sandberg (20)
                                  Slørdahl (20)
                                  MHC (20)
                                  Baccay (19)
                                  Knudsen (19)
                                  Hrcka (18)
                                  Edh (18)
                                  Tongnoy (18)
                                  Seferi (17)

                                  Dette er 16 av 26 spillere i stallen. Og da har jeg ikke tatt med bærebjelka Mathew på 23, selve limet i laget.

                                  La oss se litt på dette:

                                  I buret har vi en kar på 20 år som utfordres av en som er året eldre.

                                  På stopperplass kniver to 20-åringer og en nybakt 21-åring om en av to plasser.

                                  På backene har vi en langtidsskadd SKM, erfarne Dragsnes og fortsatt purunge Baccay (19) på venstre. På høyre har vi kun Ranger som fortsatt bare er 21. Til sammenligning var Ringstad 20 da han etablerte seg, SKM var 21.

                                  På midten kommer vi GARANTERT til å stille med en midtbane bestående av en 22- og en 23-åring. Regner med Åsen tar den siste plassen. Bak disse har vi Krogstad med erfaring, mens de to andre som presser på er Knudsen (19) og Mathisen (21). Og da har jeg ikke tatt med Edh eller Tongnoy som begge er 18.

                                  Så kommer vi da til plassene fremst på banen. TLO og DG bankers, helt åpent på venstre. Kampen blir knallhard mellom Svendsen (21) og Seferi (17). Regner med begge disse vil få godt med minutter, og jeg håper Svendsen virkelig tar steget i år. Men hva skader det å ha Eriksen i bakhånd dersom disse eller evt. Braut trenger et år til? Mannen er gjennomtrent og framstår som en vanvittig profesjonell type med veldig gode holdninger og nese for mål.

                                  Jeg synes det er helt på sin plass at vi får inn noen litt eldre typer i troppen, og igjen utfordrer jeg da eventuelle andre her inne til å finne noe bedre til samme pris innenfor Norges grenser.

                                  Kommentar

                                  • HSft
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2004
                                    • 6075

                                    Synes ikke det er så skummelt å la noen 20-åringer ha gode muligheter for spilletid. Det finnes lag som har langt yngre lag enn oss. Matthew og Svendsen har mange år bak seg i toppfotballen.

                                    På keeperplassen er MHC god nok, da bryr jeg meg ikke om alderen hans.

                                    I forsvaret hadde det vært gunstig med en rutinert spiller med høyere nivå enn Garnås sentralt. Ogbu er veldig spennende og Sandberg blir veldig god om han holder seg skadefri, men skulle gjerne hatt en ordentlig klippe som vi kan stole mer på her. Dragsnes er ung og god nok. Ranger er ubeskrevet siden vi ikke lot han få prøve seg noe særlig i OBOS i fjor.

                                    På midtbanen holder Kairinen, Matthew, Åsen, Krogstad, Knudsen og Mathiesen bra nok nivå. Alder er ikke viktig, det er massevis av erfaring der.

                                    I front treern har vi DG og Lehne med erfaring og rutine. Svendsen debuterte i tippeligaen i 2016 og er for gammel for u21-landslaget. Braut er gammel nok til å kjøpe sprit. Her trenger vi en ny ving av høy kvalitet. Ikke eldre spillere. Eneste spilleren jeg har tenkt at passer veldig bra av de som har vært på markedet i år er egentlig Delaveris, lurer på om vi var i bildet der. Om vi skal fylle opp med rutinerte OBOS spillere som backup så har vi ikke plass til de unge utfordrerne i stallen. De bør ikke sitte på benken og se på når vi spiller 11 mot 11 på trening. Henter vi ikke en ving til, så er det plass til Eriksen i stallen, som ving. Men jeg regner med at vi skal ha en ving til inn.


                                    Kommentar

                                    • HSft
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2004
                                      • 6075

                                      Lurer veldig på hvem vi skal ha inn som ving om det ikke blir Helland. Hele tippeligaen jakter vinger til 433. Synes fortsatt 442/4222 fort kunne passa laget vårt bedre. Da ville det også gitt mer mening å hente en ekstra spiss.

                                      Kommentar

                                      • Kanarivogel89
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2006
                                        • 4322

                                        Opprinnelig skrevet av HSft
                                        Lurer veldig på hvem vi skal ha inn som ving om det ikke blir Helland. Hele tippeligaen jakter vinger til 433. Synes fortsatt 442/4222 fort kunne passa laget vårt bedre. Da ville det også gitt mer mening å hente en ekstra spiss.
                                        Her er vi enige Kan jo være fint at vi har en tropp som kan spille både 4-3-3 og 4-4-2?

                                        Angående vår lille diskusjon over så mener jeg da det fortsatt er mange 20-åringer som har gode muligheter for spilletid. Vi var også flinke i 2020, kanskje med unntak av stakkars Ranger.

                                        Jeg sjekket litt gjennomsnittsaldre i Eliteserien. Transfermarkt er ikke helt oppdatert (Smarason og Tryggvi står fortsatt som LSK-spillere, Owusu (16) er tatt med og trekker ned mye, mens Eriksen fortsatt mangler), så ta dette med en liten klype salt, men vi har den yngste stallen i ligaen. Fra eldst til yngst (tar også med lagene som rykket ned):

                                        S08: 26,1
                                        KBK: 25,8
                                        RBK: 25,7
                                        VIK: 25,7
                                        Brann: 25,6
                                        Molde: 25,4
                                        Mjøndalen: 25,4
                                        Tromsø: 24,9
                                        Sanddefjord: 24,5
                                        Haugesund: 24,3
                                        (Start): 24,2
                                        (Aalesund): 24,2
                                        Odd: 24,2
                                        VIF: 23,5
                                        Glimt: 23,4
                                        Stabæk: 23,4
                                        Godset: 23,2
                                        LSK: 22,9

                                        Godset skriker etter mer rutine, mens Stabæk er et lag som alltid har satset ungt og som har et jævla bra akademi etter mange års arbeid av vår egen Toni Ordinas. Glimt har fulgt i samme spor og det samme gjelder VIF. Jeg synes det er interessant å se at vi fortsatt har en yngre stall enn dem alle. Er jo lite som er kulere enn unggutter som slår gjennom!

                                        Men så må man også huske på at spilletid kun er en del av et større bilde. Jeg tror treningshverdagen (som ikke skal undervurderes som en utviklingsfaktor) kan styrkes ved å få inn mer rutine. Bakke har vært krystallklar her, og Åsen var inne på det selv etter internkampen:

                                        – Det er mange unge spillere i klubben. Men det er mange spennende unge, og jeg har merket meg at det er mange lærevillige gutter. Det trengs sikkert litt mer rutine inn, men jeg liker holdningene til de unge, sier Åsen.

                                        Kommentar

                                        • HSft
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2004
                                          • 6075

                                          Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

                                          Summen er ikke det viktige. Svesengen skriver det jeg skrev. Grunnen til at jeg synes det blir litt underlig, er at du er så gjennomgående negativ til det meste som skjer i klubben. Synes det er godt gjort å til og med dømme ungdomssatsinga til klubben som en fiasko. Før sesongen har starta og før vi har spilt en eneste treningskamp. Beklager hvis du føler det blir personlig, men jeg synes du skal lese igjennom noen av innleggene du har postet i det siste.
                                          Jeg stoler mer på tallene som kommer fra Stavrum som er direkte involvert og trolig den som har forhandla frem avtalen, enn Svesenegen som har ukjente kilder.

                                          Jeg trenger ikke å lese gjennom noe. Jeg er klar over at jeg er uenig i mye som gjøres i klubben. Jeg har vært uenig i alt som har blitt gjort i klubben siden sommeren 2012 omtrent. Men Mesfin sine utsagn om hvordan klubben skulle bygges opp igjen i fjor var veldig lovende. Så nå føler jeg på frustrasjonen hver gang man hopper bort fra den strategien og gjør valg som for meg fremstår som dårlig klubbdrift. Men jeg er ikke negativ uansett, jeg er positiv når jeg synes de gjør bra ting på Åråsen(https://www.kfl.no/debatt/forum/hove...668#post946668), men så sier jeg hva jeg mener når jeg synes man gjør feil også. Og da gjerne med en god dose synlig frustrasjon.

                                          Synes det er trist hvordan forumet her har dødt ut de siste årene, personlig har jeg vel hatt noen år før vi rykka ned der jeg droppa å skrive noe negativt og endte med å være fraværende på forumet. Nå tenker jeg at forumet trenger mer aktivitet og at negative kommentarer om valg man tar også er med å skape aktivitet. Er du uenig?

                                          Jeg synes klubben sin ungdomssatsning er noe tannløs når de ikke tørr å la de unge vise seg frem i OBOS, jeg synes det er feigt når man ikek lar up and coming talenter være backup og jeg skjønner ikke hvorfor vi absolutt skal spille 433 når vi omtrent ikke har vinger som kan utfordre, gå på mål og være bakromstrussel.

                                          Men så synes jeg på den positive siden at vi har en del spennende talenter i klubben og at det var godt gjort å forlenge med Matthew og Kairinen, at Ogbu er en kjempespennende signering, at å signere 2 av 3 nominerte til årets postnord talent er veldig spennende (fjorårets vinner gikk rett inn på stabæk og spilte 90 min x 9 når de henta han i sommer). Man har mange gode byggeklosser her, men det er også det som gjør det så frustrerende når man ser ut til å gjøre dårlige valg.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎