Sesongen 2021

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • ChrisK
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2013
    • 303

    Blir han en ny Pontus Engblom?

    Kommentar

    • HSft
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2004
      • 6075

      Skeptisk...

      Kommentar

      • HSft
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2004
        • 6075

        600 000 kr for å kjøpe en snart 30 år gammel OBOS-spiss er dårlig buisness synes jeg. Er man så redd for å gi spilletid til Braut?

        Kommentar

        • Robiwan
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2006
          • 603

          Opprinnelig skrevet av HSft
          600 000 kr for å kjøpe en snart 30 år gammel OBOS-spiss er dårlig buisness synes jeg. Er man så redd for å gi spilletid til Braut?
          Er verken referansespiller eller ungt talent. Den gode nyheten er vel at han neppe blir videresolgt til Molde
          Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

          Kommentar

          • banan
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jun 2018
            • 438

            Kentemann som han kalles er jeg veldig positiv til!
            Han er, inntil han offisielt er LSK-spiller, kapteinen til Sandnes Ulf og har denne pene scoringsrekken fra 2016 til i fjor, om man tar bort 2018 hvor han var ute grunnet skade,: 13-15-14-14.
            Det er et snitt på 14 mål per sesong - 5 mål mer enn Lehne Olsen scoret i fjor. Han kan i tillegg spille både midtspiss og på kantene. Så kan ikke skjønne annet enn at dette er en veldig veldig god signering.

            Kommentar

            • LS89
              Kamptrådkongen
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2013
              • 3324

              Blir Braut og Sannes utlånt da? Sannes tenker jeg PostNord-klubb, mens Braut Obos. Braut fort tredjevalg som spiss da, ikke heldig.

              Kommentar

              • kunden
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 2296

                Antar at dette betyr at Helland ikke kommer inn. Virker som en spennende spiller. Erfaren og vet hvor målet er. Kan absolutt utkonkurrere TLO på topp hvis vi ønsker en annen type kanter

                Kommentar

                • HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6075

                  Opprinnelig skrevet av kunden
                  Antar at dette betyr at Helland ikke kommer inn. Virker som en spennende spiller. Erfaren og vet hvor målet er. Kan absolutt utkonkurrere TLO på topp hvis vi ønsker en annen type kanter
                  Detta er unødvendig bruk av en drøy mill for å ha unødvendig backup på spissplassen som presser spisstalenter ut av klubben. Helland er ment på vingen. Vil tro Helland er like aktuell som tidligere.

                  Kommentar

                  • Aderyn
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Dec 2020
                    • 133

                    Er vel en ok signering dette, selv om det er litt rart at vi ikke bare satser på Braut Brunes som andrevalg på topp. Hvordan skal han få spilletid denne sesongen? Lukter vel fort utlån. KHE ser ut som en god OBOS spiss men lurer på om han kommer til å holde mål i ES, selv som backup type. Ser folk sier han kan bekle en kantrolle også som hvert fall gir noe mer valuta for pengene hvis tilfellet.

                    Kommentar

                    • kunden
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 2296

                      Opprinnelig skrevet av HSft

                      Detta er unødvendig bruk av en drøy mill for å ha unødvendig backup på spissplassen som presser spisstalenter ut av klubben. Helland er ment på vingen. Vil tro Helland er like aktuell som tidligere.
                      Hvis det er noe negativt i mine øyne er at han kan virke som en blåkopi av TLO. Utifra 2019 høydepunkter: https://www.youtube.com/watch?v=1RyHwKwi-pc

                      Kommentar

                      • armykanari
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2009
                        • 736

                        Altså her skjønner jeg ingen ting. Også 600 000,- og null potensiale for videresalg. Men nå er jo ikke jeg en fotballtrener heller...

                        Kommentar

                        • HSft
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2004
                          • 6075

                          Opprinnelig skrevet av armykanari
                          Altså her skjønner jeg ingen ting. Også 600 000,- og null potensiale for videresalg. Men nå er jo ikke jeg en fotballtrener heller...
                          Ikke er han en referansespiller med erfaring fra tippeligaen heller. 10 kamper i tippeligaen og 0 mål i 2014.

                          Kommentar

                          • Fugggel
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2020
                            • 489

                            Jeg ble også litt overrasket over denne signeringen. Men han er uten tvil en målscorer, etter hva jeg har sett er han en god avslutter. Hovedsaklig i boksen, god alene mot keeper. Sånn sett mer klinisk en Lehne.

                            Synes dog at han ikke har kvaliteter til å spille på en kant, så litt rar signering. Men samtidig har han en del kvaliteter vi har bruk for.

                            Kommentar

                            • Fotball24/7
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2008
                              • 263

                              På papiret ikke den mest «sexy» spilleren men tror han passer fint inn i den sammensetningen vi har nå. Det skal bygges et kollektiv også og en god treningskultur. Tror dette er en fin «blø for drakta spiller» som vi kommer til å like. Kommer til å gå foran og sette standaren for våre offensive unggutter.
                              Dette er en ball

                              Kommentar

                              • fredpet76
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2004
                                • 1214

                                Helland med et hint? Kaffekopp med Tassen Bar&Bistro..

                                Lokale nyheter, sport, kultur, næringsliv, hilsener, dødsannonser og mye mer

                                Kommentar

                                • hthaug
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2004
                                  • 402

                                  Kult at det kommer mye nytt, men det må da snart noen ut eller på lån. Håpe vi ikke skroter talenter og bare henter inn folk som skal få etablert oss i tippeligaen.

                                  Kommentar

                                  • HSft
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2004
                                    • 6075

                                    Opprinnelig skrevet av hthaug
                                    Kult at det kommer mye nytt, men det må da snart noen ut eller på lån. Håpe vi ikke skroter talenter og bare henter inn folk som skal få etablert oss i tippeligaen.
                                    Redd vi går i OBOS-fella igjen. Minner om når vi henta Megalvis, Rafn, Haakestad og co, som var gode OBOS-spillere med erfaring fra OBOS, så tok det noen år og så var vi en OBOS-klubb.

                                    Vi må hente inn topp-kvalitet når vi har muligheten og satse på talentene når vi ikke får topp kvalitet. Feige signeringer av OBOS-spisser i 30 årene som backup trenger vi ikke. Da burde vi heller spare den drøye millen vi bruker på det og ha den tilgjengelig når vi har muligheten til å hente topp kvalitet. Sats heller på Braut som backup og hiv en ekstra mill på Eid eller en topp ving.

                                    Kommentar

                                    • hthaug
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2004
                                      • 402

                                      Jeg er helt enig. Jeg tror ikke mange av talentene kommer til å bli lengre enn sommervinduet.

                                      Kommentar

                                      • Fugggel
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2020
                                        • 489

                                        Opprinnelig skrevet av HSft

                                        Redd vi går i OBOS-fella igjen. Minner om når vi henta Megalvis, Rafn, Haakestad og co, som var gode OBOS-spillere med erfaring fra OBOS, så tok det noen år og så var vi en OBOS-klubb.
                                        Du synes dette overgangsvinduet ligner på da vi hentet de nevnte?
                                        Må jeg minne deg på at vi har signert Kaan, Åsen, ogbu, Dragsnes og forlenget med Mathew.

                                        I Eriksen er det snakk om en back up spiss som har vært blant de bedre i obos de siste årene. 60 mål på siste 5 sesongene.

                                        Kommentar

                                        • Sailor Man
                                          Moderator
                                          • Jun 2007
                                          • 1340

                                          Dette er jo i ferd med å bli reine Sarpsborg 08-stallen. Kall meg gammaldags, men jeg ser ikke helt at det er lurt for en klubb som oss å ha oppi 30 spillere på kontrakt! Det fører jo med seg at en god porsjon spillere ikke får kamparena på andrelaget en gang.

                                          Da er det like greit å låne ut unggutta, jeg gjetter på at Tongnoy, Edh, Ødegaard, Sannes og Knudsen blir lånt ut hele gjengen.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎