Sesongen 2021

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lynginator
    Medlem
    Hoffnarr
    • Aug 2020
    • 52

    Stavrum sier jo her at de ikke MÅ ha en ny spiss og heller ikke stresser med denne overgangen. De sitter med en 18-åring, Knudtzon og Bolly, og skal spille mot Hoffenheim om 3 uker. Klart de stresser! Dette er bare en måte å få ned prisen på BBS.

    Om de ikke stresser, så hvorfor ikke vente til sommeren eller hente han gratis neste år?

    Kommentar

    • lsk_rob
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • Mar 2016
      • 139

      Tror de bare kan komme og plukke spillere til "slikk og ingenting" fra oss, makan til frekkhet!

      Kommentar

      • Lynginator
        Medlem
        Hoffnarr
        • Aug 2020
        • 52

        Opprinnelig skrevet av lsk_rob

        Tror de bare kan komme og plukke spillere til "slikk og ingenting" fra oss, makan til frekkhet!
        Forstår sånn sett at de trodde det her. Nesten ikke spilt pga skader, 1 år igjen på kontrakt. BBS vil selv dra og Molde trodde visstnok at det var en klausul i kontrakten. Men de kan bare få bla opp når de får vite at han vil koste, istedenfor å krangle på prisen

        Kommentar

        • BD
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2006
          • 1386

          Molde tatt på senga av LSKs priskrav for Sigurdarson – har ikke lagt inn bud – VG

          1. Tenk hvor mye bedre forhandlingskort vi hadde sittet med hvis vi ikke hadde gitt spilleren lov til å prate med hvem som helst, når som helst.

          2. Og når man først gir han tillatelse - tenk å ikke avklare bedre hva "...å ikke stå i veien dersom en toppklubb kommer på banen" betyr...

          Nå sitter vi igjen med en spiller som har sagt at han vil vekk, og vil være misfornøyd dersom klubben ikke selger. Han har også mistet all verdi for LSK med tanke på å attrahere sponsorer og supportere... Selvfølgelig blir han billig for Molde nå!

          Hva faen er det LSK holder på med?

          Dette er så amatørmessig håndtert at det det er uten sidestykke i nyere tid.

          Jeg er mer skuffet over klubbens håndtering enn jeg er forbannet på bbs. Og jeg er ganske forbannet på bbs...

          Det er supporterne som holder liv i klubben. Alle inntekter kommer i bunn og grunn fra oss. Den direkte sponsingen via forskjellige vippskampanjer har vist et enormt engasjement og en unik givervilje de siste årene. Det blir kanskje ikke slik fremover... Avsløringen av hvor dårlig vurderingsevne som besittes i klubben når det gjelder forvaltning av sportslige midler må gjøre en hver supporter motvillig eller svært skeptisk.

          Kommentar

          • Dumbo
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2004
            • 467

            Jeg synes faktisk ikke det er noen grunn til å være forbannet på BBS. 95% av alle spillere ville valgt det samme som ham. 10 millioner for 2 sesonger i Molde er rett og slett er tilbud det er umulig å si nei til (i alle fall for dem som har et normalt forhold til penger). Om noen er å bebreide i denne saken, så er det Lillestrøm og verken BBS eller Molde.

            Kommentar

            • LS89
              Kamptrådkongen
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2013
              • 3324

              Opprinnelig skrevet av Dumbo
              Jeg synes faktisk ikke det er noen grunn til å være forbannet på BBS. 95% av alle spillere ville valgt det samme som ham. 10 millioner for 2 sesonger i Molde er rett og slett er tilbud det er umulig å si nei til (i alle fall for dem som har et normalt forhold til penger). Om noen er å bebreide i denne saken, så er det Lillestrøm og verken BBS eller Molde.
              Slik jeg har forstått det er det 5 millioner over to år.

              Kommentar

              • LS89
                Kamptrådkongen
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2013
                • 3324

                Nå melder Nidaros at Helland ønsker seg til LSK for å gjenforenes med Åsen. Dette var også en av grunnene til at Åsen valgte LSK og ikke Tromsø melder de.

                Kommentar

                • Lynginator
                  Medlem
                  Hoffnarr
                  • Aug 2020
                  • 52

                  Opprinnelig skrevet av LS89

                  Slik jeg har forstått det er det 5 millioner over to år.
                  Stemmer det, at det er snakk om 5 millioner over 2 år. Fortsatt mer enn jeg hadde drømt om i dag.

                  Kommentar

                  • G-Man
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2011
                    • 3150

                    Opprinnelig skrevet av LS89
                    Nå melder Nidaros at Helland ønsker seg til LSK for å gjenforenes med Åsen. Dette var også en av grunnene til at Åsen valgte LSK og ikke Tromsø melder de.
                    Glimrende. Hent Helland hit, og send bbs til Molde for noen millioner, og jeg er veldig godt fornøyd!

                    Kommentar

                    • DoubleHi5
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2011
                      • 3956

                      BBS: – Jeg signerte kontrakt for et nytt år for at klubben uansett skulle få igjen pengene som jeg har kostet dem.

                      Mesfin: Samtidig vil det jo være en mulighet for at han gjør seg attraktiv for større ligaer allerede til sommeren. Men i så fall må klubber kjøpe ham ut av kontrakten med LSK.

                      Dette viser jo at de to partene har forskjellige oppfatninger av hva som er avtalt. Det viser også at muntlige avtaler er risikable.

                      BBS har antageligvis tenkt og trodd at han kunne gå for «kostpris», som jeg anslår ligger mellom noe under 1 million og 2 millioner, avhengig av hva sign on fee var da han kom. Dette har han antageligvis også fått Molde til å tro.

                      LSK snakker om et salg, om å gjøre seg attraktiv for en større liga og med et tidsperspektiv «til sommeren». Når BBS så vil til Molde for penga, slik han jo sier rett ut, etter 3 uker, synes det for meg ganske åpenbart at det er BBS som har dummet seg ut her.

                      LSK vil selge, men selv om BBS bare har kontrakt for ett år, er det klart han setter klubben i en svært vanskelig situasjon siden de på dette tidspunktet må ut og lete etter en erstatter. Ved å gå til en norsk klubb, pisser BBS også på alle som holder med LSK og skuffer tusenvis av unge spillere som hadde ham som et stort forbilde. Det er også en ikke ubetydelig kostnad BBS gjennom sin handling påfører LSK.

                      Molde har penga og bør betale en skikkelig pris for BBS. LSK-ledelsen har «ikke råd» til å sprike med rumpeballene i denne saken. Hvis de ikke klarer å få gode penger ut av dette, vil de miste troverdighet.
                      Elska þetta félag

                      Kommentar

                      • Snow
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Jul 2019
                        • 179

                        Hva er det BBS har gjort for LSK på banen? Ingen ting. Han var mer skadet enn han var på banen. La oss bli kvitt han. Hvis ikke så blir det som med Ozil i Arsenal Vi har 3 spisser TLO, Sannes og han Braut Håååå

                        Kommentar

                        • Dumbo
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jul 2004
                          • 467

                          Opprinnelig skrevet av LS89

                          Slik jeg har forstått det er det 5 millioner over to år.
                          Sitat fra RB;

                          Likevel må jeg innrømme at jeg ikke trodde Molde skulle være så desperate etter en ny spiss da Leke James dro gratis til en klubb i Saudi-Arabia at de skulle tilby Sigurdarson minst fem millioner i total lønn hvert av de to neste årene. Det er sannsynligvis minst tre ganger så høy lønn som han har i LSK.

                          Med tanke på at avisen også nevner at han har omtrent 1,8 mill. i Lillestrøm, så tyder det på at vi snakker om minimum 5 millioner pr. år.

                          Kommentar

                          • LS89
                            Kamptrådkongen
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2013
                            • 3324

                            Opprinnelig skrevet av Dumbo

                            Sitat fra RB;

                            Likevel må jeg innrømme at jeg ikke trodde Molde skulle være så desperate etter en ny spiss da Leke James dro gratis til en klubb i Saudi-Arabia at de skulle tilby Sigurdarson minst fem millioner i total lønn hvert av de to neste årene. Det er sannsynligvis minst tre ganger så høy lønn som han har i LSK.
                            Hvis det stemmer må Molde virkelig være desperate etter BBS. Ikke engang Eikrem er i nærheten av en slik lønn. Her er det bare å skvise hver krone ut av Moldepungen.

                            Kommentar

                            • Playboy1
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 2115

                              Opprinnelig skrevet av G-Man

                              Glimrende. Hent Helland hit, og send bbs til Molde for noen millioner, og jeg er veldig godt fornøyd!
                              Enig .

                              Helland kommer selvfølgelig ikke til å spille alle kampene , neste sesong heller.
                              Men bør evt da være det klare førstevalget på høyre ving/kant . Så kan DG steppe inn når det trengs , samt at DG kan også være en reserve løsning
                              på spiss-plassen , om det trengs?

                              Kommentar

                              • DoubleHi5
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2011
                                • 3956

                                Opprinnelig skrevet av Dumbo

                                Sitat fra RB;

                                Likevel må jeg innrømme at jeg ikke trodde Molde skulle være så desperate etter en ny spiss da Leke James dro gratis til en klubb i Saudi-Arabia at de skulle tilby Sigurdarson minst fem millioner i total lønn hvert av de to neste årene. Det er sannsynligvis minst tre ganger så høy lønn som han har i LSK.

                                Med tanke på at avisen også nevner at han har omtrent 1,8 mill. i Lillestrøm, så tyder det på at vi snakker om minimum 5 millioner pr. år.
                                Han skriver jo det, men nå skal vi muligens ikke ta alt som kommer fra Svesengen for vedtatte sannheter. Han er jo journalist! To bekjente av meg som jobbet som journalister, og som klarte å lure VG til å bruke hele forsida på en oppdiktet historie for en del år siden, sa det på følgende måte: "95 prosent av alle gode historier blir ødelagt av grundig research!" Han kan jo også ha skrevet feil. Raymond Johansen snublet for eksempel en smule da han for et par dager siden uttalte på nyhetene at "det muterte viruset er mellom 50 og 70 ganger mer smittsomt!" Det gjelder å holde tunga i rett munn!

                                Ser for øvrig at Stavrum i Molde sier at de er i samtaler både med LSK og BBS. Tipper BBS må gi fra seg noe av tilbudet "han ikke kunne si nei til" for å få denne dealen i boks.
                                Elska þetta félag

                                Kommentar

                                • Snow
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Jul 2019
                                  • 179

                                  Molde skal ut i Europa og spille. Det er vel ikke så mange med den erfaringen som man kan få på kort tid.

                                  Kommentar

                                  • kunden
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2005
                                    • 2296

                                    Men la os nå huske Bjørn for hva han var. Faktisk er denne jeg husker best. Borte mod Odd 2011. Vi lå under ved pause. Nosa hadde kommet på kant med Henning Berg og var benka , men kom inn i andre og snudde kampen. Bjørn putter i 90.
                                    Følg med på LIVE resultater for dine favorittlag og ligaer i hele verden og Eliteserien, Toppserien, Obos-ligaen og resten av norsk toppfotball.


                                    Nå fyker han videre. Jeg tippet 2mill. Får vi mer er det glimrende selvsagt.

                                    Kanskje litt OT, men ettersom tråden mer eller mindre har handlet om Bjørn de siste døgna så bør det være på sin plass med heder. Nå skal vi høste kronasjer og så er dette kapitellet ferdig

                                    Kommentar

                                    • Tjodleif
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2017
                                      • 850

                                      Sves: "Likevel må jeg innrømme at jeg ikke trodde Molde skulle være så desperate etter en ny spiss da Leke James dro gratis til en klubb i Saudi-Arabia at de skulle tilby Sigurdarson minst fem millioner i total lønn hvert av de to neste årene. Det er sannsynligvis minst tre ganger så høy lønn som han har i LSK."

                                      Måten Sves formulerer seg på her tyder ikke på en forsnakkelse/"forskrivelse", men at Sves faktisk erfarer at BBS er blitt tilbud rundt 5 mill i årslønn. Hele Moldeforumet på VGD og mange fler har konkludert, uten diskusjon, at Sves' skrablerier melder om 5 mill over to år, altså 2,5 mill i årslønn

                                      Hva som er det rette i saken er det få som vet, men folk må da klare å tolke et avsnitt bokstavelig.

                                      Kommentar

                                      • MortenA
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2007
                                        • 3352

                                        Er det mulig å få flyttet diskusjonen rundt Bjørn til hans tråd?
                                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                        Kommentar

                                        • HSft
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2004
                                          • 6075

                                          Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

                                          LSK vil selge, men selv om BBS bare har kontrakt for ett år, er det klart han setter klubben i en svært vanskelig situasjon siden de på dette tidspunktet må ut og lete etter en erstatter.
                                          Enig i alt utenom det der. Lehne og Braut er bra dekning på spissplassen. Man må erstatte Haraldsson. Er en venstreving av høy kvalitet vi mangler. Skremmende at vi ikke er linka til noen.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎