Sesongen 2021

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BD
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2006
    • 1386

    Under 4 mill. for Sigurdarson er kun en god deal hvis han tar med seg Mesfin når han stikker

    Kommentar

    • banan
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jun 2018
      • 438

      Ser at det er flere som trekker med seg Mesfin i BBS-kritikken. Er fullstendig uenig i det!

      Det sier seg selv at klubben ønsket BBS i mer enn 1 år, og at de hadde lyst til å få så mye som mulig for han om han skulle forlate klubben. Spesielt med tanke på at mange store klubber hadde BBS i kikkerten også på slutten av fjoråret.
      Men når Klubben kunne velge mellom 1 år inkl. en gentleman agreement eller ingen kontrakt i det hele tatt så var jo valget enkelt fra klubbens side.

      Så går han til Molde så er det trist, men noe som kun BBS kan klandres for.

      ​​​

      Kommentar

      • knut
        Make knut Great Again
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2006
        • 9373

        Høres ut som god butikk. Bra det ble forlenga me'n i fjor!

        Kommentar

        • BD
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2006
          • 1386

          Opprinnelig skrevet av banan
          Ser at det er flere som trekker med seg Mesfin i BBS-kritikken. Er fullstendig uenig i det!

          Det sier seg selv at klubben ønsket BBS i mer enn 1 år, og at de hadde lyst til å få så mye som mulig for han om han skulle forlate klubben. Spesielt med tanke på at mange store klubber hadde BBS i kikkerten også på slutten av fjoråret.
          Men når Klubben kunne velge mellom 1 år inkl. en gentleman agreement eller ingen kontrakt i det hele tatt så var jo valget enkelt fra klubbens side.

          Så går han til Molde så er det trist, men noe som kun BBS kan klandres for.

          ​​​

          Dersom klubben har inngått en avtale hvor de må gi han bort dersom han vil, alternativt betale dyr lønn igjennom et helt år dersom han er skadeplaget, er dette en elendig avtale å inngå. Den baserer seg i så fall på flaks.

          Når det er sagt, så regner jeg med at vi får minst 4-5 mill. Hvis vi får mindre er det rett og slett en skandale.

          Kommentar

          • Roll75
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2007
            • 834

            Hvis man legger vekk den emosjonelle siden her, så har han ikke prestert i 2020. Sportslig kan han erstattes om han fortsetter som i fjor. Om han forsvinner håper og ber jeg for at en ung og sulten spiller kan tre fram i lyset og blomstre.

            Kommentar

            • banan
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jun 2018
              • 438

              Opprinnelig skrevet av BD


              Dersom klubben har inngått en avtale hvor de må gi han bort dersom han vil, alternativt betale dyr lønn igjennom et helt år dersom han er skadeplaget, er dette en elendig avtale å inngå. Den baserer seg i så fall på flaks.

              Når det er sagt, så regner jeg med at vi får minst 4-5 mill. Hvis vi får mindre er det rett og slett en skandale.
              Minst 4-5 mill for en skadeplaget fyr som ikke har prestert nevneverdig på 4,5 år?? Det henger jo ikke på greip.
              Er enig i at 1 mill er for lite. Men at vi har mulighet for å få mer enn 4 mill virker helt usannsynlig grunnet skadeshistorikk og mindre enn 1 år igjen av kontrakten.
              ​​​​​​

              Kommentar

              • HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6075

                Opprinnelig skrevet av banan
                Ser at det er flere som trekker med seg Mesfin i BBS-kritikken. Er fullstendig uenig i det!
                Om han islendingen var en helt normal spiller for oss og Mesfin, så hadde jeg vært enig. Men her ble det omtrent presentert som Mesfin sin månelanding. Islendingen er vel gudfaren til ungen til Mesfin og det fremstod nesten som Mesfin sin beste egenskap, at han var bestisen til islandingen. Han hadde massevis av uttalelser om hvor fantastisk viktig og flott LSK var for Islendingen og bygde opp detta luftslottet noe voldsomt.

                Får inntrykk av at man ikke kan stole på hva Mesfin sier i media. Han sier bare det han tror folk vil høre der og da. Blir som når man bestemte hvordan klubben skulle bygges opp:

                " Vi kan ikke belage oss på å hente dyre spillere som er på topp. Vi er nødt til å utvikle egne unge spillere og foredle dem gjennom spill på A-laget, i tillegg til å hente noen spillere «på vei opp» utenfra. Det er det som ligger i å være bærekraftig. For LSK skal og må være en bærekraftig klubb i fremtiden."

                For så å året etter ligge langflat etter alt vrakgodset til RBK, som runder 30, året etter.

                Kommentar

                • hthaug
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2004
                  • 402

                  Opprinnelig skrevet av HSft

                  For så å året etter ligge langflat etter alt vrakgodset til RBK som runder 30 året etter.
                  Er virkelig alder så utrolig avgjørendes? Zlatan er 40. Rutine er vel ikke heller noe man burde avfeie og farten er vel ikke merktbart mye mindre som 30 åring enn f.eks 25.

                  Jeg finner ingen referanser til BBS og Molde så velger å avstå å kommentere noe til det kommer noe med håndfast, men ser på forsiden av RB at "Vi får se hva vi får til" betyr vel at Helland er på tur inn også. Mulig Mesfin MÅ ha penger og velger å sende BBS til Molde også.

                  Kommentar

                  • HSft
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2004
                    • 6075

                    Opprinnelig skrevet av hthaug

                    Er virkelig alder så utrolig avgjørendes? Zlatan er 40. Rutine er vel ikke heller noe man burde avfeie og farten er vel ikke merktbart mye mindre som 30 åring enn f.eks 25.
                    Man kan være uenig om hvordan man burde bygge klubben. MEn det er vel vanskelig å være uenig i at det er stikk i strid med det som ble presentert for et år siden?

                    Kommentar

                    • bema0806
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2011
                      • 521

                      Da er BBS så å si klar for Molde

                      tydelig fått et tilbud han ikke kan si nei til. I følge rb

                      Kommentar

                      • hthaug
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2004
                        • 402

                        Opprinnelig skrevet av HSft

                        Man kan være uenig om hvordan man burde bygge klubben. MEn det er vel vanskelig å være uenig i at det er stikk i strid med det som ble presentert for et år siden?
                        Er ikke uenig med deg der, men tror også at mangelen på matching på andrelaget har gjort at ting har blitt litt annerledes. Nå er ikke jeg i nærheten av å være et trenervirke, men i en slik situasjon så synes jeg det rart at man ikke har satt hatt flere interne kamper for å bruke de ressursene man har istedet for bare trening.

                        Kommentar

                        • hthaug
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2004
                          • 402

                          Opprinnelig skrevet av bema0806
                          Da er BBS så å si klar for Molde
                          Hvor og hva? Ryktetråden er tom og man burde kanskje flytte den til hovedforumet her eller lage en ny en, noe mer håndfast hadde vært fint, men om det er sant så må fakta på bordet her litt brennkvikt.

                          Kommentar

                          • bema0806
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2011
                            • 521

                            Opprinnelig skrevet av hthaug

                            Hvor og hva? Ryktetråden er tom og man burde kanskje flytte den til hovedforumet her eller lage en ny en, noe mer håndfast hadde vært fint, men om det er sant så må fakta på bordet her litt brennkvikt.
                            Øverst på rb sin side om LSK...

                            Attached Files
                            Last edited by bema0806; 27.01.2021, 10:14.

                            Kommentar

                            • Fugggel
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2020
                              • 489

                              Opprinnelig skrevet av HSft

                              Man kan være uenig om hvordan man burde bygge klubben. MEn det er vel vanskelig å være uenig i at det er stikk i strid med det som ble presentert for et år siden?
                              Om jeg husker riktig så var det vel snakk om at man skulle få opp talenter fra eget akademi, man skulle hente noen av de større talentene nasjonalt og at man skulle ha en stamme med etablerte spillere?

                              det er uansett ikke bærekraftig med en tropp hvor gjennomsnittsalderen er på 20 år. Det er i aller høyeste grad naivt.

                              jeg skjønner skepsisen ovenfor Helland, men om man går inn i tallene har han ikke spilt så lite som folk skal ha det til. Samtidig leverer han alltid når han er tilbake, det er særdeles få spillere som går inn på et lag å presterer med engang de er tilbake fra skade.


                              skepsisen for Åsen klarer jeg ikke å skjønne, nå har vi i tilegg fått en kjøpsklausul.

                              Gjermund Åsen var en av de beste spillerene til Rbk når Trond Henriksen ledet de i sommer, i den perioden spilte Rbk en klassisk 4-3-3 hvor Åsen fikk angripe i mellomrommet gang på gang. Han er ekstremt fremover rettet, han har bra nærteknikk, bra pasningsfot og bra avslutningsegenkaper. Ved hans inntog så kan vi stille en midtbane 3’er med Eliteserie klasse.

                              Kommentar

                              • BD
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2006
                                • 1386

                                Opprinnelig skrevet av bema0806

                                Øverst på rb sin side om LSK...

                                https://www.rb.no/lsk/
                                Jeg ser ikke noen ny artikkel, kun den fra mandag..?

                                Kommentar

                                • Fotball24/7
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Sep 2008
                                  • 263

                                  Artikkelen er fjernet pt.
                                  Dette er en ball

                                  Kommentar

                                  • bema0806
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2011
                                    • 521

                                    Opprinnelig skrevet av BD

                                    Jeg ser ikke noen ny artikkel, kun den fra mandag..?
                                    Her et screenshot
                                    Attached Files

                                    Kommentar

                                    • BD
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2006
                                      • 1386

                                      Da ligger saken ute igjen... Med disse uttalelsene er det bare å be fyren ryke og reise. Han uttaler at han vil tilbake til klubben etter at han har lagt opp - det skal faen ikke skje!

                                      Jeg blir svært skuffet over klubben og Mesfin dersom vi ikke får minst 4 mill. Skuffelse holder ikke som betegnelse for denne Sigurdarson sine handlinger, særlig dersom han krever å gå billig som følge av "gentlemans agreement". Han må gjerne sitte skadet og råtne på tribunen der oppe resten av karrieren.

                                      Avtalen mellom LSK og Sigurdarson virker å være en kompistjeneste fra Mesfin som spilleren nesten uansett ville komme best ut av. Jeg blir kvalm.

                                      Kommentar

                                      • DoubleHi5
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2011
                                        • 3956

                                        Jeg tror de som skriver om fantasisummer på flere millioner blir skuffet. BBS til rb.no: – Jeg signerte kontrakt for et nytt år for at klubben uansett skulle få igjen pengene som jeg har kostet dem.
                                        Elska þetta félag

                                        Kommentar

                                        • TomLundby
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2006
                                          • 616

                                          Fatter ikke hva enkelte LSK supportere blir så sure av. Dette er da en finfin avtale for både LSK og Bjørn! Bjørns 2. periode i LSK har vært en ubetinga suksess om dette er slutten. Det er mer enn du kan si om de fleste andre som kom tilbake fra utlandet.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎