Sesongen 2021

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • ChrisK
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2013
    • 307

    Opprinnelig skrevet av plantemiddel
    Uten sammenlikning for øvrig, men interessant å se hva dagens trenerteam velger å fokusere på sammenliknet med hva vi gjorde på samme tid for to år siden, hvor svensken lot trening være trening og like godt samlet hele spillergruppa i Gøteborg for å snakke om klubbens verdier og retningslinjer (https://www.rb.no/skal-en-klubb-utvi.../s/5-43-974678).

    Jeg tror vi er på rett vei med å bruke tida på å trene i stedet for
    Nå var det vel Mesfin (?) som sa i intervju med Sves tidligere i dag at klubben planlegger noe lignende i løpet av pre-season, da de ikke kan dra på treningsleir til utlandet som vanlig.

    Kommentar

    • Tvilling
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2006
      • 1467

      Opprinnelig skrevet av ChrisK

      Nå var det vel Mesfin (?) som sa i intervju med Sves tidligere i dag at klubben planlegger noe lignende i løpet av pre-season, da de ikke kan dra på treningsleir til utlandet som vanlig.
      Han sa vel at det ville bli noe team-building i fravær av treningsleir.

      Kommentar

      • Aderyn
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Dec 2020
        • 133

        Jeg tar gjerne Åsen på lån i en sesong nå som det rett og slett bare handler om å overleve. Håper dog vi slipper å betale hele lønna som vel lå på 1.5 mill. Bra fotballspiller, kanskje bedre enn mange tror. Startet 15 kamper i fjor for RBK, og var på banen i 22. 2019 også 15 kamper fra start og så har han erfaring fra Europa League. Største minuset med han er at han ikke er en veldig stor poengspiller, hvert fall med tanke på målscoring. Som egentlig har vært det jeg har ønsket meg på midten fremfor Krogstad. Men kvalitetsmessig er han god nok til å spille fast i en 4-6 klubb i Eliteserien. Også mulig å dytte ut på en kant om nødvendig.

        Kommentar

        • HSft
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2004
          • 6075

          "Vi må ha inn noen referansespiller rundt disse unge og uerfarne" sier Bakke. Men vi har vel omtrent ikke unge og uerfarne spillere på laget? Forventa startelver er vel noe sånt:

          Bergmann (29)
          Lehne Olsen (29)
          DG(30)

          Krogstad(25)
          Matthew(23, fast i LSK i 5 sesonger)
          Kairinen (22)

          Ranger (21)
          Garås(26)
          Slørdahl/Sandberg (20)
          Dragsnes(26)

          Christiansen (20) Blir ikke sjokkert om Bakke kjører på med Coppens etter oppkjøringa...


          Føler ikke vi har et voldsomt urutinert og ungt lag som skriker etter referansespillere.

          Kommentar

          • Snow
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Jul 2019
            • 179

            Hvordan har de tenkt å gi de unge spilletid lurer jeg på.

            Kommentar

            • HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6075

              Opprinnelig skrevet av Snow
              Hvordan har de tenkt å gi de unge spilletid lurer jeg på.
              En del av dem må nok ut på utlån eller salg i hvert fall, så får de se referansespillerne på tv og lære av det.

              Stallen må nok slankes en del.

              Kommentar

              • banan
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jun 2018
                • 438

                Opprinnelig skrevet av HSft
                "Vi må ha inn noen referansespiller rundt disse unge og uerfarne" sier Bakke. Men vi har vel omtrent ikke unge og uerfarne spillere på laget? Forventa startelver er vel noe sånt:

                Bergmann (29)
                Lehne Olsen (29)
                DG(30)

                Krogstad(25)
                Matthew(23, fast i LSK i 5 sesonger)
                Kairinen (22)

                Ranger (21)
                Garås(26)
                Slørdahl/Sandberg (20)
                Dragsnes(26)

                Christiansen (20) Blir ikke sjokkert om Bakke kjører på med Coppens etter oppkjøringa...


                Føler ikke vi har et voldsomt urutinert og ungt lag som skriker etter referansespillere.
                BBS og Lehne Olsen er midtspisser. Og de ønsker kantspillere som er offensive og gode en mot en: Tobias Svendsen er 21 år og Seferi blir 18. Ødemarksbakken har ikke overbevist i ES så langt. DG er ikke veldig god en mot en men er selvfølgelig soleklart førstevalg på høyrekanten per dags dato. Men spesielt på venstekanten er det lite med rutine.

                De tre på midten. Matthew er rutinert tross ung alder. Kairinen er urutinert, og Krogstad trenger en utfordrer. Utfordrerne som allerede er i klubben er unge og urutinerte.

                Forsvaret er veldig urutinert. Garnås er i sin beste alder, men har ingen erfaring fra ES. Slørdahl/Sandberg er begge unge og med minimal erfaring fra toppdivisjonen. Det samme gjelder Ranger. Eneste med rutine og erfaring fra Eliteserien er Dragsnes.

                Keeperplassen er vel den enste hvor vi det ikke trengs å gjøre noe med Christiansen som førstekeeper, med en erfarnen keeper pustende i nakken.

                I mine øyne finnes det ikke fnugg av tvil om at stallen bør styrkes med "referansespillere" som kan gå foran å vise hvor lista skal ligge både i trening og på banen.

                Kommentar

                • Sailor Man
                  Moderator
                  • Jun 2007
                  • 1353

                  Jeg er overbevist om at dette handler om å bygge en bedre kultur, med tanke på trening, kosthold og det å være en 24-timers-utøver. Bakke har vært klar på at det må endres, og at vi trenger spillere som går foran og viser hvor lista ligger.

                  Alder og erfaring er én side av det, men det handler også om å få inn folk med riktig mindset. Sånn sett kan man tolke det som at Bakke ikke er helt fornøyd med profesjonaliteten til noen av de etablerte spillerne våre. Jeg liker den tankegangen. Skal vi få max ut av unggutta våre, må de være i et miljø som hjelper dem å se hvor mye jobb som skal til for å bli ordentlig god.

                  Vi har hatt mange spillere de siste årene som har talentet som skal til, men som ikke har klart å ta steget til å bli faste A-lagsspillere. Det er det sikkert mange grunner til, men for enkelte stortalenter har nok litt slappe holdninger vært en faktor.

                  Ser vi bort fra de nigerianske gutta begynner det å bli veldig lenge siden vi tjente noen penger på salg av egenutvikla spillere, og det er ikke mange eksemplene de siste 10 årene på spillere fra UA som har klart å etablere seg på laget.

                  Kommentar

                  • Fugggel
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2020
                    • 489

                    Referansespillere kan også være spillere som er klare førstevalg. Etter min menig trenger vi en slik spiller i flere posisjoner.

                    Trenger 2 stoppere som først og fremst er første 11’er spillere, en HB som i utgangspunktet er førstevalg, venstreving som førstevalg og en indreløper som spiller sammen med Kaan og mathew.

                    så er det vel ikke helt sannsynlig at jeg får det som jeg vil ;-)

                    Kommentar

                    • HSft
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2004
                      • 6075

                      Opprinnelig skrevet av banan

                      BBS og Lehne Olsen er midtspisser. Og de ønsker kantspillere som er offensive og gode en mot en: Tobias Svendsen er 21 år og Seferi blir 18. Ødemarksbakken har ikke overbevist i ES så langt. DG er ikke veldig god en mot en men er selvfølgelig soleklart førstevalg på høyrekanten per dags dato. Men spesielt på venstekanten er det lite med rutine.

                      De tre på midten. Matthew er rutinert tross ung alder. Kairinen er urutinert, og Krogstad trenger en utfordrer. Utfordrerne som allerede er i klubben er unge og urutinerte.

                      Forsvaret er veldig urutinert. Garnås er i sin beste alder, men har ingen erfaring fra ES. Slørdahl/Sandberg er begge unge og med minimal erfaring fra toppdivisjonen. Det samme gjelder Ranger. Eneste med rutine og erfaring fra Eliteserien er Dragsnes.

                      Keeperplassen er vel den enste hvor vi det ikke trengs å gjøre noe med Christiansen som førstekeeper, med en erfarnen keeper pustende i nakken.

                      I mine øyne finnes det ikke fnugg av tvil om at stallen bør styrkes med "referansespillere" som kan gå foran å vise hvor lista skal ligge både i trening og på banen.
                      Tror fort Lehne er et alternativ på venstre. Kan ikke se for meg at vi kun bruker en av de to om vi får i gang begge. Alternativene på ving er :

                      DG (30)
                      Lehne Olsen (29)
                      Svendsen (21, debuterte i tippeligaen i 2016)
                      Ødemarksbakken (25)
                      Knudsen (19)
                      Uranik (17)

                      Enig i at vi gjerne skulle hatt noe her. Men det manger kvaitet, ikke rutine. Tar gjerne en unggutt med voldsomme ferdigheter heller enn en rutinert som sitter på benken i nåværende klubb og krever høy lønn. Heller Mvuka enn Mostrøm.

                      På midten er det vel ikke noe problem at utfordrerne er urutinerte? utfordrere er urutinerte er vel ikke et stort problem? Matisen er 22 om han ikke er klar for å være 4. valg på midten burde vi aldri signert han. Vi skulle gjerne hatt inn en som er bedre enn Krogstad, men manglende rutine er ikke et issue.

                      I forsvaret trenger vi opplagt en midtstopper og en høreback. Ikke pga rutinen, men kvaliteten.

                      Stallen må styrkes for å få inn kvalitet, men rutine i seg selv synes jeg har liten verdi her.

                      Kommentar

                      • lsk_rob
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Mar 2016
                        • 139

                        Leste akkurat nå i overgangsryktene til Nettavisen:
                        "Lillestrøm og Aalesund er i konkrete forhandlinger om Kristoffer Ødemarksbakken. Etter det Nettavisen forstår ønsker OBOS-ligaklubben å signere 25-åringen."

                        Kommentar

                        • DoubleHi5
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2011
                          • 3967

                          Som flere har skrevet tidligere, trenger klubben sårt en markant Ledertype! Det har vi manglet i mange år, selv om vi har hatt spillere som har vært gode og gått foran i perioder. Vi mangler en spiller av typen Wehrmann, Solbakken, Tom Sundby eller lignende. En som både er god nok til å ta tak og styre spillet og få med seg resten av laget. En som er god nok til å være forskjellen på å bestemme en kamputvikling eller måtte tilpasse seg motstanderne. En som også har den rette personligheten og naturlige autoriteten.

                          Det er selvsagt ikke lett å finne en slik spiller, og spesielt ikke når vi må konkurrere med klubber med langt bedre økonomi og rikere onkler. Jeg vet at klubben er veldig klar over dette, men om de vil lykkes med å finne ham og hente ham, har jeg ingen anelse om.

                          (For ordens skyld: Jeg skriver "ham", men jeg har ikke hørt noe navn og jeg vet ikke om klubben har noen av dette formatet i kikkerten.)
                          Elska þetta félag

                          Kommentar

                          • bema0806
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2011
                            • 521

                            Opprinnelig skrevet av lsk_rob
                            Leste akkurat nå i overgangsryktene til Nettavisen:
                            "Lillestrøm og Aalesund er i konkrete forhandlinger om Kristoffer Ødemarksbakken. Etter det Nettavisen forstår ønsker OBOS-ligaklubben å signere 25-åringen."
                            Hvis man så på treningen i går på rb.no og intervjuet med Øde så virker det ikke akkurat troverdig at han bytter klubb

                            Kommentar

                            • HSft
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2004
                              • 6075

                              Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                              En som både er god nok til å ta tak og styre spillet og få med seg resten av laget. En som er god nok til å være forskjellen på å bestemme en kamputvikling eller måtte tilpasse seg motstanderne. En som også har den rette personligheten og naturlige autoriteten.
                              Ikke lett å hente en sånn spiller. Vi får se hvordan Bergmann ser ut etter pre season.

                              Kommentar

                              • fredpet76
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2004
                                • 1216

                                Opprinnelig skrevet av bema0806

                                Hvis man så på treningen i går på rb.no og intervjuet med Øde så virker det ikke akkurat troverdig at han bytter klubb
                                Bekreftes av lokalavisen

                                Tolket jeg han rett i går er han derimot veldig lysten på ta opp kampen om en plass på laget ja. At han var såpass svak før han dro til Kisa skyldes iflg han selv at han var halvskada og var langt ifra bra nok trent. Han har jo et potensiale og er ung, så håper han blir
                                Last edited by fredpet76; 19.01.2021, 11:47.

                                Kommentar

                                • Fugggel
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2020
                                  • 489

                                  Etter hva Ødemarksbakken har prestert etter han kom til Lsk, så er det virkelig bra om vi kan få penger for han. Han har også bare et år igjen av kontrakten.

                                  Bakke snakker om at man skal stille knallharde krav og da bør man kvitte seg med spillere som ikke presterer på nivå man forventer. To av de fikk ikke fornyet kontrakt og nå forhandler man om salg av en som heller ikke prestert. Liker det jeg ser!

                                  Kommentar

                                  • ChrisK
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2013
                                    • 307

                                    Opprinnelig skrevet av fredpet76

                                    Bekreftes av lokalavisen

                                    Tolket jeg han rett i går er han derimot veldig lysten på ta opp kampen om en plass på laget ja. At han var såpass svak før han dro til Kisa skyldes iflg han selv at han var halvskada og var langt ifra bra nok trent. Han har jo et potensiale og er ung, så håper han blir
                                    Ødemarksbakken fyller 26 i år og bør derfor ikke klassifiseres som ung. Bør gå inn i sine beste år
                                    som fotballspiller nå, men det han har vist tidligere tilsier ikke at han holder brukbart ES-nivå.

                                    Kommentar

                                    • DoubleHi5
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2011
                                      • 3967

                                      Opprinnelig skrevet av ChrisK

                                      Ødemarksbakken fyller 26 i år og bør derfor ikke klassifiseres som ung. Bør gå inn i sine beste år
                                      som fotballspiller nå, men det han har vist tidligere tilsier ikke at han holder brukbart ES-nivå.
                                      Jeg synes han i sine aller beste stunder holder godt ES-nivå. Utfordringen hans er at han, dessverre i likhet med litt for mange av spillerne våre de siste årene, bare glimtvis har vist frem sitt toppnivå. Synes også vi har sett tegn på at han ikke er av de hardeste i skallen. Jeg utelukker ikke helt at han kan bli stabilt god i "nye" LSK med riktig trening og nye, mer spissede krav. Men det føles litt som om vi eventuelt beholder ham "på mistanke" og det er vel en luksus vi ikke har råd til.
                                      Elska þetta félag

                                      Kommentar

                                      • ChrisK
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2013
                                        • 307

                                        Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

                                        Jeg synes han i sine aller beste stunder holder godt ES-nivå. Utfordringen hans er at han, dessverre i likhet med litt for mange av spillerne våre de siste årene, bare glimtvis har vist frem sitt toppnivå. Synes også vi har sett tegn på at han ikke er av de hardeste i skallen. Jeg utelukker ikke helt at han kan bli stabilt god i "nye" LSK med riktig trening og nye, mer spissede krav. Men det føles litt som om vi eventuelt beholder ham "på mistanke" og det er vel en luksus vi ikke har råd til.
                                        Høye topper, enda dypere daler. Ødemarksbakken har aldri ordentlig tatt de sjansene han har fått og prestert på et stabilt høyt nivå og det er nok riktig både for klubb og spiller at han ikke spiller i gult og svart i 2021. Blomstrer nok mer i en klubb hvor presset ikke er like stort.

                                        Kommentar

                                        • G-Man
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2011
                                          • 3163

                                          Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                          Men det føles litt som om vi eventuelt beholder ham "på mistanke" og det er vel en luksus vi ikke har råd til.
                                          Det er litt der skoen trykker. Når jeg så Ezeh på første trening trodde jeg vi hadde gjort et varp, og det hadde vi, for å si det veldig forsiktig, ikke gjort...

                                          Ødemarksbakken var tidvis veldig god i Kisa før han kom til oss. I LSK har han ikke vist stort. Her må Bakke følge intuisjonen, tenker jeg.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎