Sesongen 2021

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6075

    Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

    Er i tillegg spent på Seferi. Han er riktignok ung, men ikke yngre enn en del andre som har fått gjennombrudd i Eliteserien.
    Enig. I min bok er han den eneste ordentlige venstrevingen i troppen, så veien inn på laget bør ikke være helt uoverkommelig om han får flyt og tillitt.

    Kommentar

    • Kjøttkaka
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2012
      • 290

      Jeg mener den midtbanetrioen er god nok for ES. Det er ikke den lagdelen der er viktigst å styrke etter min mening, men hvis vi skal ha inn noen, så bør det være en spillertype som Åsen med offensiv slagkraft.

      Etter at midtbanen fikk satt seg, og samspillet mellom Kairinen og Mathew begynte å fungere, var vi OBOS klart beste lag. Midtbanen skal ha en stor del av æren for at vi var såpass solide defensivt, mens jeg mener det er andre lagdeler som bør styrkes offensivt. I fjor syns jeg vi manglet vinger med evne til å utfordre en mot en, og skape ubalanse hos moststanderen. Dette får vi forhåpentligvis med Seferi og Svendsen.

      Samtidig led vi litt under backer med for få og for upresise offensive bidrag. Rafn er ivrig og stormer gjerne fram, men det ender stort sett alltid opp med at han vender opp og spiller støtte. Melgalvis produserer mer offensivt og kan også slå forløsende pasninger og skåre mål, men han har også en veldig høy feilprosent. Dersom disse to erstattes med mer kreative og pasningssikre backer som kan bidra enda mer offensivt, så tror jeg det vil kunne lette angrepsspillet vårt veldig. Kombinert med kanter som evner å skape ting på egenhånd, så tror jeg det vil lette jobben til Lehne og gi Kairinen enda større mulighet til å skinne.

      Jeg er fornøyd med at Krogstad forlenger. Han har bra ferdigheter som ryddegutt og er en kriger som kan dra lasset i avgjørende kamper på ren vilje. Det siste blir det forhåpentligvis ikke behov for, men de siste ti årene har vi trengt spillere som Riise og Krogstad som står fram i viktige kamper med en intens vilje. Selv om Krogstad var elendig høsten 2019, så tror jeg kampen mot 08, der Lennartsson gamblet på at 0-0 skulle være nok til å holde plassen, ville sett helt anderledes ut med Krogstad.

      Men selv om Krogstad er fin å ha som midtbaneterrier og kontuitetsbærer, så håper jeg Knudsen eller Mathisen tar indreløperplassen fra ham. Krogstad har rett og slett for dårlig nærteknikk. Han er den fremste eksponenten for det jeg kaller "LSK-mottak", som innebærer at man mottar alle pasninger ved å dempe dem en halvmeter opp i lufta og må bruke tre touch på å få den under kontroll. Krogstad har pga teknikken sin alltid fryktelig dårlig tid, og som et resultat tar han ofte dårlige valg. Han fikk ofte god nok tid i Obos og var til tider bra offensivt, men jeg er redd det ikke holder i ES. Knudsen derimot framstår som om han alltid har god tid, og Mathisen virker som en spiller med veldig bra frekvens i beina. Jeg både tror og håper at en av disse viser seg verdig og kaprer en indreløperplass.

      Kommentar

      • Egumen
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Sep 2011
        • 177

        Så på deler av dagens trening på RB og dette er noe av det jeg fikk med meg:

        - Dragsnes ikke med pga en uke ekstra ferie etter kvalikk med Mjøndalen.
        - SKM operert forrige fredag og var derfor ikke med.
        - Ezeh er fortsatt på ferie i Nigeria, men tanken er at han skal bort fra LSK selv om han har et halvt år igjen av kontrakten
        - Krogstad signerer mest sannsynlig ny kontrakt ila dagen. Han var ikke med på dagens trening i påvente av svar på coronatest.
        - Mathew og LSK er enige om ny kontrakt, men der er ting uavklart ifb arbeidstillatelse osv. Han trener på egenhånd i påvente av svar i denne saken. Uvisst om det tar én eller fire uker å få avklaring fra myndighetene her.

        Det mest spennende i mine øyne, som Mesfin for så vidt har nevnt før, er at det skal 4-5 nye spillere inn, men dette er altså i tillegg til Krogstad og Mathew. Her spesifiserte han vel at det var snakk om en stopper, en høyreback og en ving som skal erstatte Haraldsson. Usikker på de siste, men vil anta at det er snakk om en indreløper, mtp kontaken med RBK angående Gjermund Åsen.

        Kommentar

        • G-Man
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2011
          • 3146

          Var Ødemarksbakken med på dagens trening? Jeg antar at han ikke er med i våre videre planer?

          Er forøvrig en tidligere LSK-spiller på Kisa som ble årets spiller der oppe. Hadde det vært en tanke, å bytte han med Ødemarksbakken?

          Kommentar

          • ChrisK
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2013
            • 301

            Opprinnelig skrevet av G-Man
            Var Ødemarksbakken med på dagens trening? Jeg antar at han ikke er med i våre videre planer?

            Er forøvrig en tidligere LSK-spiller på Kisa som ble årets spiller der oppe. Hadde det vært en tanke, å bytte han med Ødemarksbakken?
            Han var med på trening. Kisa ønsket han med videre, men Ødemarksbakken ville tilbake til LSK.

            Kommentar

            • lsk_rob
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Mar 2016
              • 139

              Opprinnelig skrevet av G-Man
              Var Ødemarksbakken med på dagens trening? Jeg antar at han ikke er med i våre videre planer?

              Er forøvrig en tidligere LSK-spiller på Kisa som ble årets spiller der oppe. Hadde det vært en tanke, å bytte han med Ødemarksbakken?
              Jeg fikk ikke med meg hele reportasjen fra treninga, men jeg så at Ødemarksbakken var med. Fra det jeg hørte av intervjuet med Simon er at han er tilbake og kjemper på lik linje med de andre om en plass på laget, samtidig som han bekreftet at det var interesse for Ødemarksbakken fra andre klubber. Det blir vel til å se det an i forhold til hva han presterer på treningen og eventuelle tilbud klubben får.

              Kommentar

              • woodford
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Aug 2004
                • 162

                Ødemarksbakken var med på dagens trening. Fremsto som "sulten" og ville prøve å spille seg inn på laget. Han påpekte at sesongen ifjor hadde blitt ødelagt av skaden han fikk tidelig i første treningskamp og var preget av den dårlige sesong oppkjøringen og form lenge.
                Viste ikke at Ull Kisa hadde opsjon på kjøp og at han takket nei til de, samt det samme med Bodø-Glimt tidligere i fjor.
                Ga et positivt inntrykk synes jeg, håper han får det til og kommer opp på godt nivå igjen.

                Kommentar

                • G-Man
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2011
                  • 3146

                  Takk for tilbakemeldingen på Ødemarksbakken, høres ut som om LSK er i en god posisjon der.

                  Hva med Kristiansen på Kisa da, noen som har en sterk mening om han enten den ene eller andre veien?

                  Kommentar

                  • Fugggel
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2020
                    • 489

                    Opprinnelig skrevet av G-Man
                    Takk for tilbakemeldingen på Ødemarksbakken, høres ut som om LSK er i en god posisjon der.

                    Hva med Kristiansen på Kisa da, noen som har en sterk mening om han enten den ene eller andre veien?
                    Tipper det er en spiller man følger nøye. I følge transfermarkt så går kontrakten ut neste sesong.

                    Dette er en fin case for 2022. Lsk kan følge han igjennom 2021 i obos og dersom han leverer som han gjorde i store deler av 2020 så bør det være en no brainer. Vil tro han ønsker å komme tilbake også.

                    Kommentar

                    • Kanarivogel89
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2006
                      • 4304

                      Krogstad klar ut 2022: https://www.lsk.no/nyheter/krogstad-...ny-storhetstid

                      Kommentar

                      • Zindrinho
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2019
                        • 455

                        Opprinnelig skrevet av Fugggel
                        Vil tro han ønsker å komme tilbake også.
                        Husker jo avskjedsintervjuet han prøvde å gi til lsk.no da han dro, liten tvil om at den karen har følelser for klubben. Ble han årets spiller for dem altså? Godt gjort isåfall, på 3 år, han brukte vel største deler av første sesongen på 2.laget til kisa.. sier ikke nei til en mer angripende midtbanespiller, magnus knudsen må vel snart finne ut om han er en, eller mer kantspiller.

                        Kommentar

                        • G-Man
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2011
                          • 3146

                          Opprinnelig skrevet av Zindrinho

                          Husker jo avskjedsintervjuet han prøvde å gi til lsk.no da han dro, liten tvil om at den karen har følelser for klubben. Ble han årets spiller for dem altså? Godt gjort isåfall, på 3 år, han brukte vel største deler av første sesongen på 2.laget til kisa.. sier ikke nei til en mer angripende midtbanespiller, magnus knudsen må vel snart finne ut om han er en, eller mer kantspiller.
                          Kristiansen har utviklet en ganske så bra dødballsfot også, har savnet litt presisjon på en del av innleggene våre. Visste ikke at han hadde 1 år igjen med Kisa, men hvis han fortsetter utviklingen bør han være veldig aktuell for 2022.

                          Kommentar

                          • G-Man
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2011
                            • 3146

                            Likte forøvrig intervjuet med Lehne fra treningen i dag. Sammenlign gjerne gliset og overskuddet med tilsvarende intervjuer for 1 år siden da det var alvor og høye skuldre så det holdt. Tror på en bra sesong for spissen vår, jeg!

                            Kommentar

                            • Sailor Man
                              Moderator
                              • Jun 2007
                              • 1328

                              Ifølge VG går Owusu til Odd. Har takka nei til oss og Tromsø. Det var litt forsmedelig, tror han hadde passa godt inn hos oss.

                              Kommentar

                              • DoubleHi5
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2011
                                • 3954

                                Opprinnelig skrevet av Sailor Man
                                Ifølge VG går Owusu til Odd. Har takka nei til oss og Tromsø. Det var litt forsmedelig, tror han hadde passa godt inn hos oss.
                                Går nok på at de kan betale høyere lønn, hvis det stemmer. LSK kommer til å være en bedre klubb enn Odd de neste åra. Tror jeg!
                                Elska þetta félag

                                Kommentar

                                • kunden
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2005
                                  • 2288

                                  Litt mer om Åsen og generelt om innkommende spillere
                                  LILLESTRØM (VG) Foran returen til Eliteserien legger ikke Lillestrøm-trener Geir Bakke skjul på sitt ønske om å få hentet Rosenborg-spiller Gjermund Åsen (29) – og spillerens agent ber Rosenborg være fleksible.

                                  Kommentar

                                  • Tvilling
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2006
                                    • 1465

                                    Det skal skrues til et par hakk på treninger/opplegg... Noen spillere har gitt uttrykk for at det er nødvendig.. (inkl uttalelser i fjor..(som feks at BBS betydde mye og satte en ny standard i garderoben..) ) og at Bakke påpekte det svært klart etter opprykket..
                                    Kan selvsagt lure på hvordan ting kan ha vært, men viktigst er at det nå virker som om "gamlegutta" er positive, og unggutta jager...
                                    Krogstad poengterer at de nå har "det beste trener-teamet".. og heller ikke her er et poeng å lure på hva som har vært.. men veldig positivt at forhåpentligvis alle har trua på trenerne.. noe jeg tenker er en forutsetning for å dra i samme retning i dette lagspillet!
                                    Det er også herlig å høre Kairinen hvordan han gleder seg.
                                    Vi skal forhåpentligvis inn i en øvelse igjennom et par-tre år med "tabellklatring".. bare å trekke pusten.. og stålsette seg som supporter

                                    Kommentar

                                    • BD
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2006
                                      • 1385

                                      Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

                                      Går nok på at de kan betale høyere lønn, hvis det stemmer. LSK kommer til å være en bedre klubb enn Odd de neste åra. Tror jeg!
                                      Husker ikke hvor jeg leste det, men han sa visstnok nei fordi LSK ville benytte han som back

                                      Kommentar

                                      • plantemiddel
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Feb 2012
                                        • 801

                                        Uten sammenlikning for øvrig, men interessant å se hva dagens trenerteam velger å fokusere på sammenliknet med hva vi gjorde på samme tid for to år siden, hvor svensken lot trening være trening og like godt samlet hele spillergruppa i Gøteborg for å snakke om klubbens verdier og retningslinjer (https://www.rb.no/skal-en-klubb-utvi.../s/5-43-974678).

                                        Jeg tror vi er på rett vei med å bruke tida på å trene i stedet for

                                        Kommentar

                                        • Fugggel
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Dec 2020
                                          • 489

                                          Opprinnelig skrevet av plantemiddel
                                          Uten sammenlikning for øvrig, men interessant å se hva dagens trenerteam velger å fokusere på sammenliknet med hva vi gjorde på samme tid for to år siden, hvor svensken lot trening være trening og like godt samlet hele spillergruppa i Gøteborg for å snakke om klubbens verdier og retningslinjer (https://www.rb.no/skal-en-klubb-utvi.../s/5-43-974678).

                                          Jeg tror vi er på rett vei med å bruke tida på å trene i stedet for
                                          Det ene utelukker vel ikke det andre? I en preseason som varer i 4 måneder så kan man vel gjøre begge deler, man kan ta lennartsson på ekstremt, ekstremt mye. Men at han tar med laget og hele organisasjonen til Gøteborg for teambuilding bør vel ikke være en del av det...

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎