Sesongen 2021

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BD
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2006
    • 1400

    Apropos det å spare penger på spillere det ikke satses på, så er det vel nærliggende å tro at vi forsøker å kvitte oss med spillere som Ezeh og Ødemarksbakken...

    Noen som har hørt om at disse (eller andre) er på vei ut?

    Kommentar

    • Fugggel
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2020
      • 489

      Opprinnelig skrevet av BD
      Apropos det å spare penger på spillere det ikke satses på, så er det vel nærliggende å tro at vi forsøker å kvitte oss med spillere som Ezeh og Ødemarksbakken...

      Noen som har hørt om at disse (eller andre) er på vei ut?
      ikke hørt noe rykter på noen av de, men er vel nærliggende å tro at Kisa jobber for å få Ødemarksbakken permanent.

      Kommentar

      • bema0806
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2011
        • 521

        Ezeh har vel bare kontrakt frem til sommeren(?)

        Kommentar

        • Lars Henrik Dahl
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2020
          • 2185

          Opprinnelig skrevet av bema0806
          Ezeh har vel bare kontrakt frem til sommeren(?)
          Det er riktig, men bør uansett være en kandidat for free transfer nå. Vi får neppe noe for ham, og han har ikke noe å tilføre laget. Bedre å spare lønna i 5 måneder

          Kommentar

          • Lars Henrik Dahl
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2020
            • 2185

            Opprinnelig skrevet av Fugggel

            Litt annerledes sak med Åsen enn Adegbenro med tanke på videresalgspotensial. Sies at grunnen til at Adegbenro gikk næmrest gratis er fordi at RBK har en bra deal på videresalgsprosenter og prestasjons bonuser. Med Åsen som fyller 30 år i år så er potensial for vidersalg ganske lavt. Dersom vi skal få til noe annet enn lån må vi nok betale og han må være villig til å gå ned i lønn
            Tror neppe noen Norske klubber vil betale full lønn til Åsen. Hvis RBK ikke vil ha ham, har de fortsatt en kontraktsforpliktelse, og får neppe solgt ham. Godt utgangspunkt for forhandlinger om at de dekker deler av lønna.

            Kommentar

            • TomLundby
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2006
              • 616

              Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

              Har fra en sikker kilde i klubben at media tar feil når det gjelder noen av spillerne som blir linket til oss. Men også at man jobber med spillere som media ikke har skrevet om.
              Media leser ryktetråden og forslag til nye spillere her på forumet. Så blir det artikler om de som nevnes der.

              Kommentar

              • Fugggel
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2020
                • 489

                Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                Tror neppe noen Norske klubber vil betale full lønn til Åsen. Hvis RBK ikke vil ha ham, har de fortsatt en kontraktsforpliktelse, og får neppe solgt ham. Godt utgangspunkt for forhandlinger om at de dekker deler av lønna.
                Det kan godt være at man finner en løsning på betaling av lønn ved lån.

                Men jeg tenkte mer på dersom man skulle få til noe annet enn lån, at vi da måtte betalt.

                Jeg håper det er innstillingen til Lsk også, evt et lån med kjøpsopsjon.

                Kommentar

                • Sailor Man
                  Moderator
                  • Jun 2007
                  • 1353

                  Ifølge VG går det mot to nye år på Krogstad. Da beholder vi den sentrale midtbanen fra i fjor - og en kontinuitetsbærer. Samtidig vil jeg tro det betyr at det ikke kommer flere indreløpere/sentrale inn. Med nye kontrakter på ham og sannsynligvis Mathew, har vi de to, Mathisen, Knudsen og Kairinen. Det bør være bra nok dekning.

                  Kommentar

                  • Fugggel
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2020
                    • 489

                    [QUOTE=Sailor Man;n946252]Ifølge VG går det mot to nye år på Krogstad. Da beholder vi den sentrale midtbanen fra i fjor - og en kontinuitetsbærer. Samtidig vil jeg tro det betyr at det ikke kommer flere indreløpere/sentrale inn. Med nye kontrakter på ham og sannsynligvis Mathew, har vi de to, Mathisen, Knudsen og Kairinen. Det bør være bra nok dekning.[/QUOTE

                    Simon bekreftet at Lsk var i kontakt med Rbk om Åsen i går, så tror fortsatt det kan komme inn en til i midtbaneleddet.

                    Fint at Krogstad signerer, men nivåmessig bør han først og fremst være en utfordrer. Han har fine kvaliteter i pressspillet, intensitet i spillet sitt osv. men har dessverre fortsatt store mangler med nærteknikk ,valg og pasningsspill.

                    kan være at man har planer om å låne ut Knudsen, tror han har bedre av å spille fast på et lag i obos enn å få noen innhopp i ny og ned.

                    Kommentar

                    • HSft
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2004
                      • 6075

                      Er vi virkelig så redd for å bruke talentene at vi vil signere Krogstad som backup på midtbanen? Jeg skulle gjerne sett at vi henta en som heva laget eller satsa på Svendsen/Knudsen/Mathisen der.

                      Svendsen er jeg fortsatt ikke overbevist over at er en 433 ving. Synes han mangler bakromstrussel og målteft. Ville heller sett at vi henta en ny ving og ga Svendsen muligheten som indreløper.

                      Kommentar

                      • Fugggel
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2020
                        • 489

                        Opprinnelig skrevet av HSft
                        Er vi virkelig så redd for å bruke talentene at vi vil signere Krogstad som backup på midtbanen? Jeg skulle gjerne sett at vi henta en som heva laget eller satsa på Svendsen/Knudsen/Mathisen der.

                        Svendsen er jeg fortsatt ikke overbevist over at er en 433 ving. Synes han mangler bakromstrussel og målteft. Ville heller sett at vi henta en ny ving og ga Svendsen muligheten som indreløper.
                        skjønner ikke helt hvorfor du mener at Svendsen ikke passer som ving i vår spillestil.
                        hans største kvaliteter er 1v1, kombinasjonsspill og at han har et veldig bra rykk. Og i lsk sin vingrolle ( utgangspunkt 2020) så er det en smal kantrolle hvor man ofte blir satt i situasjoner hvor man utfordrer inn i boks eller kombinere med back eller indreløper.
                        Dette er etter min menig en rolle som passer hånd i hanske med spillertypen Tobias Svendsen

                        Kommentar

                        • HSft
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2004
                          • 6075

                          Mener at man i vingrollen i større grad må kunne brukes i bakrom tidlig og gå på løp i boks rundt spissen. I 433 må vingen kunne true bakrom i tillegg til å være bra i mellomrommet. Svendsen har et bra rykk, men er ikke rask på lenger avstander, og ville aldri blitt vurdert som spiss. I en 4222 mener jeg han passer bedre. Der forventes spissene å true bakrom og spilleren bak forventes å operere i mellomrommet.

                          Tror han hadde vært strålende som innoverkant i 442/4222, men som kant i 433 så mestrer han deler av oppgaven godt, men man bør være ha raskere spillere som kan true bakrom og gå på løp rundt spissen, også en fordel om man kan være en trussel i feltet ved innlegg fra motsatt side.

                          Som den mest offensive av tre på midten får han også brukt ferdighetene sine i kombinasjonsspillet og evnen til å dra av en mann.

                          Kommentar

                          • Fugggel
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2020
                            • 489

                            Opprinnelig skrevet av HSft
                            Mener at man i vingrollen i større grad må kunne brukes i bakrom tidlig og gå på løp i boks rundt spissen. I 433 må vingen kunne true bakrom i tillegg til å være bra i mellomrommet. Svendsen har et bra rykk, men er ikke rask på lenger avstander, og ville aldri blitt vurdert som spiss. I en 4222 mener jeg han passer bedre. Der forventes spissene å true bakrom og spilleren bak forventes å operere i mellomrommet.

                            Tror han hadde vært strålende som innoverkant i 442/4222, men som kant i 433 så mestrer han deler av oppgaven godt, men man bør være ha raskere spillere som kan true bakrom og gå på løp rundt spissen, også en fordel om man kan være en trussel i feltet ved innlegg fra motsatt side.

                            Som den mest offensive av tre på midten får han også brukt ferdighetene sine i kombinasjonsspillet og evnen til å dra av en mann.
                            Joda, jeg er med på det meste her. Men samtidig har vi DG som er den utpregede bakromskanten, etter min mening er da veldig viktig å ha en annen spillertype på den andre kanten. Så selvom svendsen ikke har den toppfarten som du snakker om så er fortsatt hans kvaliteter passende for en kant i vår variant av 433.

                            Jeg er ikke helt overbevist om at han er god nok for start plass, men spillertypen synes jeg passer ;-)

                            Kommentar

                            • Radulovic
                              Medlem
                              Møteplager
                              • Mar 2016
                              • 86

                              Jeg synes DG er mer enn god nok for LSK. Helt siden han kom har han med unntak av perioden han spilte spiss vært nødt til å bruke mye krefter bakover for å "redde" backen sin. Jeg drømmer om at vi får på plass en stødig back og en ballsikker indreløper på høyre side (om vi fortsetter med 433). Da kan DG endelig fokusere på å angripe.

                              Kommentar

                              • Sailor Man
                                Moderator
                                • Jun 2007
                                • 1353

                                Opprinnelig skrevet av HSft
                                Er vi virkelig så redd for å bruke talentene at vi vil signere Krogstad som backup på midtbanen? Jeg skulle gjerne sett at vi henta en som heva laget eller satsa på Svendsen/Knudsen/Mathisen der.

                                Svendsen er jeg fortsatt ikke overbevist over at er en 433 ving. Synes han mangler bakromstrussel og målteft. Ville heller sett at vi henta en ny ving og ga Svendsen muligheten som indreløper.
                                Jeg tviler på at Krogstad er hentet tilbake for å være backup, planen er nok at han skal spille mye. Samtidig er det plassens hans (hvis vi regner med at Mathew kommer tilbake) som er mest utsatt. Med den midten har vi i alle fall reell konkurranse om den ene indreløperplassen og ok dekning ved skader og suspensjoner.

                                Vi veit hva vi får av Krogstad, men jeg håper en av de yngre tar steget.

                                Kommentar

                                • Lars Henrik Dahl
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2020
                                  • 2185

                                  Opprinnelig skrevet av Radulovic
                                  Jeg synes DG er mer enn god nok for LSK. Helt siden han kom har han med unntak av perioden han spilte spiss vært nødt til å bruke mye krefter bakover for å "redde" backen sin. Jeg drømmer om at vi får på plass en stødig back og en ballsikker indreløper på høyre side (om vi fortsetter med 433). Da kan DG endelig fokusere på å angripe.
                                  Vil vi ha offensive backer, må vi også regne med at de av og til må støttes av spillerne lenger frem i banen. Det er mulig at DG har fått for store defensive oppgaver, men synes enkelte overfokuserer på det. For å si det sånn, Mo Salah rydder også regelmessig opp defensivt for Trent-Alexander. (UTEN SAMMENLIGNING FORØVRIG) (Beklager at jeg roper, men regner med at det var nødvendig for å bli hørt)

                                  Kommentar

                                  • Lars Henrik Dahl
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2020
                                    • 2185

                                    Opprinnelig skrevet av Sailor Man
                                    Ifølge VG går det mot to nye år på Krogstad. Da beholder vi den sentrale midtbanen fra i fjor - og en kontinuitetsbærer. Samtidig vil jeg tro det betyr at det ikke kommer flere indreløpere/sentrale inn. Med nye kontrakter på ham og sannsynligvis Mathew, har vi de to, Mathisen, Knudsen og Kairinen. Det bør være bra nok dekning.
                                    Dette er vel den samme midtbanen som de fleste har vært enige om at ikke var god nok i OBOS (obs: sier god nok I obos, ikke god nok FOR obos )

                                    Kommentar

                                    • HSft
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2004
                                      • 6075

                                      Opprinnelig skrevet av Fugggel

                                      Joda, jeg er med på det meste her. Men samtidig har vi DG som er den utpregede bakromskanten, etter min mening er da veldig viktig å ha en annen spillertype på den andre kanten. Så selvom svendsen ikke har den toppfarten som du snakker om så er fortsatt hans kvaliteter passende for en kant i vår variant av 433.

                                      Jeg er ikke helt overbevist om at han er god nok for start plass, men spillertypen synes jeg passer ;-)
                                      Kan være enig i mye her. Vi har jo sett tidligere at vi har spilt en ganske skeiv variant der vi faktisk forsvarer oss i 442 og der Knudsen, først og fremst, har sett ut som en ganske klassisk 442-innoverkant. Når man spiller på den måten er jeg enig i at han passer. Men synes samtidig han har sett vel så god ut når han har spilt på høyresiden.

                                      Før han dro til LSK hadde jeg bare sett han på aldersbestemt landslag, og jeg må si at tanken om at man burde flytte han ut på kanten ikke slo meg.

                                      Kommentar

                                      • Lars Henrik Dahl
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2020
                                        • 2185

                                        Opprinnelig skrevet av Sailor Man
                                        Ifølge VG går det mot to nye år på Krogstad. Da beholder vi den sentrale midtbanen fra i fjor - og en kontinuitetsbærer. Samtidig vil jeg tro det betyr at det ikke kommer flere indreløpere/sentrale inn. Med nye kontrakter på ham og sannsynligvis Mathew, har vi de to, Mathisen, Knudsen og Kairinen. Det bør være bra nok dekning.
                                        Dette er bra nok dekning - i betydningen mange nok spillere. Men har vi tre spillere som er gode nok? Håper alle tre hever seg noe til neste år, Krogstad, til tross for at han er lokal, er den jeg har vært mest villig til å slippe. På sitt beste er han en herlig kriger, men det litt for langt mellom høydepunktene. Ville gjerne se mer spilletid for Mathisen og Knudsen hvis de skal utvikle seg videre. Er i tillegg spent på Seferi. Han er riktignok ung, men ikke yngre enn en del andre som har fått gjennombrudd i Eliteserien.

                                        Kommentar

                                        • HSft
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2004
                                          • 6075

                                          Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                                          Dette er vel den samme midtbanen som de fleste har vært enige om at ikke var god nok i OBOS (obs: sier god nok I obos, ikke god nok FOR obos )
                                          To anker og en arbeidshest, omtrent blotta for målfarlighet. Det vil kanskje være en bedre løsning når man skal kjempe i bunn av tippeligaen enn når man skal dominere kamper i OBOS.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎