Sesongen 2021

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fugggel
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2020
    • 489

    Opprinnelig skrevet av Sailor Man

    Pluss lønnsutgifter så klart.

    Enig i at 150k er billig for en så god spiller, men det er jo ikke plass til ham i troppen. Vi har gått for Braut Brunes som utfordrer på spissplass, og så lenge vi bare spiller med én ren spiss vil det bli veldig vanskelig for Nordås å få noe særlig med spilletid så lenge TLO er kaptein og førstevalg og Eriksen er henta for å avlaste ham.

    Hvis vi ville ha Nordås, tror jeg vi ville henta ham i vinter - istedenfor Braut.
    Jeg mener at vi skal kjøpe han og leie han ut igjen, nok av klubber i obos som også trenger spiss. Spørsmålet er om man har "råd" til å la han gå til andre, når vi har den lave klausulen.

    om man leier han ut til en litt større obos klubb en strømmen så vil de sannsynligvis betale store deler/hele lønnen.

    en no brainer spør du meg :-)

    Kommentar

    • HSft
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2004
      • 6075

      Problemet er kanskje at fotballspillere ikke er slaver. Vil Nordås signere for lsk for å bli lånt ut til OBOS eller Glimt som vil bruke han på a-landslaget og har hatt stor utvikling på en rekke spillere de siste par årene?

      Kommentar

      • Fugggel
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2020
        • 489

        Opprinnelig skrevet av HSft
        Problemet er kanskje at fotballspillere ikke er slaver. Vil Nordås signere for lsk for å bli lånt ut til OBOS eller Glimt som vil bruke han på a-landslaget og har hatt stor utvikling på en rekke spillere de siste par årene?
        Det vet verken du eller jeg vil jeg tro. Poenget er hva LSK bør gjøre, men om en spiller ikke vil så er det ikke så mye å gjøre med det.

        Kommentar

        • HSft
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2004
          • 6075

          Enig i det, men om man hadde hatt planer om å satse på eller bruke han så hadde han nok vært mer interessert. F.eks om han fikk Eriksens plass i stallen.

          Kommentar

          • fredpet76
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2004
            • 1211

            Lasse fikk siste 15 min i dagens treningsmatch for Strømmen, så han er ikke førstevalg ser det ut til. Jeg håper vi signerer han, men må leies ut for å få spilletid. Ser at Sarp også vurdere han og sikkert fler også.

            Kommentar

            • Fugggel
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2020
              • 489

              Opprinnelig skrevet av fredpet76
              Lasse fikk siste 15 min i dagens treningsmatch for Strømmen, så han er ikke førstevalg ser det ut til. Jeg håper vi signerer han, men må leies ut for å få spilletid. Ser at Sarp også vurdere han og sikkert fler også.
              Tror han har vært småskadet, tipper det er grunnen

              Kommentar

              • Kanarivogel89
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 4304

                Porselensfiguren Espejord ut med skade i første kamp for sesongen. Da er angrepet til Tromsø plutselig dvaskere enn ukegammel spinat. En klokkeklar dumpekandidat uten Wangberg og Espejord.

                så må vi bare se å starte jobben med å skape avstand neste uke.

                og Rosenborg ser akkurat så blodfattige ut som jeg har antatt. Masse leiesoldater fra Allsvenskan og gamle helter mette av suksess. Helt uten sjel. Supertalentet Klaesson i ingenmannsland på scoringa deres dog. Takke meg til MHC.
                Last edited by Kanarivogel89; 09.05.2021, 19:47.

                Kommentar

                • G-Man
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2011
                  • 3146

                  Hvis det overhypede bydelslaget eller Hareides tunge, trauste wannabe trøndere er gullkandidater basert på det de viste i går, så er det noe seriøst feil i norsk fotball.

                  Kommentar

                  • ChrisK
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2013
                    • 301

                    MHC har forlenget avtalen med LSK ut 2023-sesongen, mens Seferi har forlenger avtalen ut 2024-sesongen.

                    Kommentar

                    • BD
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Feb 2006
                      • 1385

                      Opprinnelig skrevet av ChrisK
                      MHC har forlenget avtalen med LSK ut 2023-sesongen, mens Seferi har forlenger avtalen ut 2024-sesongen.
                      Begge deler er virkelig fantastiske nyheter! At kontrakten til Seferi forlenges allerede nå, selv om det bare er med ett ekstra år, er musikk i mine ører.

                      Kommentar

                      • Kanarivogel89
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2006
                        • 4304

                        Lag i andre deler av landet henter nå utenlandske spillere over en lav sko. Her på Romerike får vi ikke lov pga. koronaen. Lite rettferdig spør du meg.

                        Men så mener jeg samtidig det er bedre å sitte stille i båten enn å ta en Brann og panikkhente Vieux Sané fra Senegal. Kanskje er det en blessing in disguise at vi tvinges til å spille med de vi har første halvdel av sesongen. Time will show.

                        Kommentar

                        • Kanarivogel89
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2006
                          • 4304

                          Nordås klar for Glimt. Vi får i det minste prosenter av salgssum, men forsmedelig å se et spisstalent vi selv har flaska opp gå til Glimt. Glir sikkert rett inn i systemet deres og blir en storscorer om 1-2 år...

                          https://www.eurosport.no/fotball/eliteserien/2021/glimt-bekrefter-kjop-av-spisstalent_sto8314278/story.shtml

                          Kommentar

                          • Fotball24/7
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2008
                            • 263

                            Vi kommer til å ha utfordringer i begge boksene i år og er veldig spent på hva vi gjør hvis Lehne ikke skulle prestere opp mot ønsket nivå. Sier ikke at Nordås er svaret men skulle ønske vi hadde en spiss på samme nivå. Krysser fortsatt fingrene for Brauten, som helt sikkert er et vel så godt talent.
                            Dette er en ball

                            Kommentar

                            • HSft
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2004
                              • 6075

                              Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                              Lag i andre deler av landet henter nå utenlandske spillere over en lav sko. Her på Romerike får vi ikke lov pga. koronaen. Lite rettferdig spør du meg.

                              Men så mener jeg samtidig det er bedre å sitte stille i båten enn å ta en Brann og panikkhente Vieux Sané fra Senegal. Kanskje er det en blessing in disguise at vi tvinges til å spille med de vi har første halvdel av sesongen. Time will show.
                              Husker jo hvor rettferdig det skulle være i OBOS i fjor, da LSK ikke kunne trene fordi andre klubber i OBOS ikke klarte å trene i henhold til smittevernsreglene. I år sitter LSK med treningsnekt og uten mulighet til å hente fra utlandet mens resten kjører på.

                              Kommentar

                              • Kanarivogel89
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2006
                                • 4304

                                Emil Ødegaard lånes mest sannsynlig ut til Stjørdals/Blink. Apipon Tongnoy er samtidig på vei til Skeid på lån. Hrcka Sannes er tilbake i full trening og er en annen som kan bli lånt ut. Kan det tenkes at vi låner ham ut til et nå spissjagende Strømmen tro?

                                Kommentar

                                • kunden
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2005
                                  • 2288

                                  Burde LSK vært på ballen her. Mtp prisen som oppgis:
                                  Norrköping-speider Stig Torbjørnsen mener det var et kupp å hente Samuel Adegbenro (25) «meget billig» fra Rosenborg. RBKs sportslige leder Mikael Dorsin svarer at klubben er fornøyd med avtalen.

                                  Kommentar

                                  • jerven
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2007
                                    • 272

                                    Opprinnelig skrevet av kunden
                                    Burde LSK vært på ballen her. Mtp prisen som oppgis:
                                    https://www.aftenposten.no/sport/fot...esuksessen-ade
                                    Det blir vanskelig å vurdere når vi ikke kjenner totalpakka. Jeg vil tro vi måtte overtatt en betydelig lønnskostnad i tillegg til overgangssummen. Men helt klart en klassespiller.

                                    Kommentar

                                    • Snow
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Jul 2019
                                      • 179

                                      Opprinnelig skrevet av Fotball24/7
                                      Vi kommer til å ha utfordringer i begge boksene i år og er veldig spent på hva vi gjør hvis Lehne ikke skulle prestere opp mot ønsket nivå. Sier ikke at Nordås er svaret men skulle ønske vi hadde en spiss på samme nivå. Krysser fortsatt fingrene for Brauten, som helt sikkert er et vel så godt talent.
                                      Lasse Nordås og Alexander Hrcks Sannes herjet sammen for LSK2 . Sannes var mere målfarlig og skåret 15 mål om jeg husker riktig. Tror Lasse takket nei til LSK kontrakt fordi han ble sett på som nummer 3 etter Sannes og TLO. Tror det var bra for Lasse at han valgte Strømmen for vi ser at det ble ikke mye spilletid for Sannes. Dessverre ble han skadet og da henta dem Braut som ikke har overbevist meg. Skåret 2 mål i intern kamp og alle tror han er den ny Haaland Sannes skåret 2 mål mot Sandefjord i Spania og avgjorde treningskampen for LSK.Hva som skjer videre når det gjelder spiss blir interessant ? En ting er sikkert å det er at det blir mye på benken på den som er nummer 2 og 3. Beste er vel å bli lånt ut? Vi ser på Lasse hvor mye spilletid betyr for utviklingen.

                                      Kommentar

                                      • lsk_rob
                                        Seniormedlem
                                        Forumsadist
                                        • Mar 2016
                                        • 139

                                        Opprinnelig skrevet av Snow

                                        Lasse Nordås og Alexander Hrcks Sannes herjet sammen for LSK2 . Sannes var mere målfarlig og skåret 15 mål om jeg husker riktig. Tror Lasse takket nei til LSK kontrakt fordi han ble sett på som nummer 3 etter Sannes og TLO. Tror det var bra for Lasse at han valgte Strømmen for vi ser at det ble ikke mye spilletid for Sannes. Dessverre ble han skadet og da henta dem Braut som ikke har overbevist meg. Skåret 2 mål i intern kamp og alle tror han er den ny Haaland Sannes skåret 2 mål mot Sandefjord i Spania og avgjorde treningskampen for LSK.Hva som skjer videre når det gjelder spiss blir interessant ? En ting er sikkert å det er at det blir mye på benken på den som er nummer 2 og 3. Beste er vel å bli lånt ut? Vi ser på Lasse hvor mye spilletid betyr for utviklingen.
                                        Sannes fikk forsåvidt ok med innhopp i starten av sesongen ifjor, frem til han dessverre ble langtidsskadet og mistet godt over halve sesongen. I og med at han har vært ute lenge så tror jeg ut utlån for han kan være veldig bra, og Strømmen vil det være gode muligheter for spilletid dersom han skulle være aktuell for de. Det jeg synes Brauten har vært god på er å komme til sjanser. Husker blant annet treningskampen mot Stabær ifjor hvor han kom til mange sjanser, dog uten å omsette noen av de, så klarer han å bedre effektiviteten så tror jeg han kan bli spennende for oss. Men hvor mange sjanser han får iår gjenstår å se, er vel en mulighet for at han kanskje blir lånt ut om omstendighetene tilsier det.

                                        Kommentar

                                        • kunden
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2005
                                          • 2288

                                          Ila et min er to tidligere LSK involverte. Ohi gir molde ledelsen. Moses utlikner. Blir spennende å se om Glimt kan foredle Nordås.
                                          Statistisk sett har vi med å skusle bort talenter/kvalitet i større grad enn vi finner skjulte skatter(som feks Zane), Vi har endt opp med å erstatte
                                          ES klassespillere med heller sjabert materiale, som fikk i uføret. Hvis Nordås slår til har LSK mao ikke lært mye.

                                          Edit: Ohi setter 2-1 rett etter.

                                          Edit 2: Moses reduserer til 2-3
                                          Last edited by kunden; 13.05.2021, 17:45.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎