Sesongen 2021

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • bjarmann
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 2864

    Moses putta 2 i Bærum. Nok en spiller som blomstrer etter å ha dratt fra oss
    I år så tar vi alt

    Kommentar

    • Kanarivogel89
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2006
      • 4313

      Moses har alltid hatt et uforløst potensiale. Var god både i Kamma og Strømmen, mens det gikk tråere hos oss. Synd at vi ikke klarte å få mer ut av ham, men også helt innafor å la ham gå etter fire middelmådige år i klubben.

      Moses har for øvrig scora 4 på 7 kamper. Lehne har 3 på 5 kamper. Så får vi se når disse to barker sammen til helga
      Last edited by Kanarivogel89; 14.06.2021, 19:12.

      Kommentar

      • Tjodleif
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2017
        • 850

        De to på Moses i dag var ferdigscora. 1v1 klarte han ikke putte.

        Kommentar

        • brune stakkeland
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2012
          • 864

          Har ingen problemer med å ønske Moses alt godt, herlig fyr det neppe finnes noe vondt i. Og han hadde masse flotte kombinasjoner og ballvinninger og.
          Men jeg ser ikke en eneste spiller i stallen vår jeg ville ha bytta med Moses. Braut Brunes, Svendsen, Mathisen, Sannes?

          Kommentar

          • HSft
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2004
            • 6075

            Opprinnelig skrevet av brune stakkeland
            Har ingen problemer med å ønske Moses alt godt, herlig fyr det neppe finnes noe vondt i. Og han hadde masse flotte kombinasjoner og ballvinninger og.
            Men jeg ser ikke en eneste spiller i stallen vår jeg ville ha bytta med Moses. Braut Brunes, Svendsen, Mathisen, Sannes?
            Kunne vel kanskje beholdt Moses istedenfor å hente Eriksen. Men Moses gjør det bra i Tromsø, fint for han at han er der. Likte han, men syntes han hadde kraftige begrensninger med ball, og er overraska over at han har gjort det så bra.

            Kommentar

            • Sailor Man
              Moderator
              • Jun 2007
              • 1330

              Opprinnelig skrevet av HSft

              Kunne vel kanskje beholdt Moses istedenfor å hente Eriksen. Men Moses gjør det bra i Tromsø, fint for han at han er der. Likte han, men syntes han hadde kraftige begrensninger med ball, og er overraska over at han har gjort det så bra.
              Han fikk det aldri til å stemme hos oss, selv om han fikk en god del muligheter. Etter en del ganske svake sesonger der han ikke fikk ut potensialet sitt, var det uansett riktig å slippe ham, synes jeg.

              Men unner ham å gjøre det bra, bare ikke mot oss.

              Kommentar

              • HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6075

                Opprinnelig skrevet av Sailor Man

                Han fikk det aldri til å stemme hos oss, selv om han fikk en god del muligheter. Etter en del ganske svake sesonger der han ikke fikk ut potensialet sitt, var det uansett riktig å slippe ham, synes jeg.

                Men unner ham å gjøre det bra, bare ikke mot oss.
                Enig, men han fikk vel ikke mange kamper som spiss hos oss.

                Kommentar

                • Fugggel
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2020
                  • 489

                  Ikke mye som tilsa at Moses skulle bli en hit når han ikke presterte noe i obos etter å ha vært hos oss i 4 år. At han lykkes hos andre det er fint for han og selvfølgelig litt kjedelig for oss.

                  Spillerutvikling er så ekstremt komplisert at man nå regne med at disse situasjonene forekommer. Blir han god nok og blir solgt vil jeg anta at vi skal ha noen solodaritetsmidler. Og det kan vise seg at det er det beste vi kunne fått ut av han, trolig ville han ikke lykkes hos oss når han også kom stadig lengre bak i køen.

                  Kommentar

                  • Sailor Man
                    Moderator
                    • Jun 2007
                    • 1330

                    Opprinnelig skrevet av HSft

                    Enig, men han fikk vel ikke mange kamper som spiss hos oss.
                    For det meste innhopp, det er riktig. Men husker han var i elleveren i starten av 2019-sesongen da Smarason var ute, uten at han klarte å forsvare plassen.

                    edit: Ifølge kanaripedia har han så mange som 43 kamper, 3 mål for oss.

                    Kommentar

                    • MortenA
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2007
                      • 3349

                      Opprinnelig skrevet av Sailor Man

                      Han fikk det aldri til å stemme hos oss, selv om han fikk en god del muligheter. Etter en del ganske svake sesonger der han ikke fikk ut potensialet sitt, var det uansett riktig å slippe ham, synes jeg.

                      Men unner ham å gjøre det bra, bare ikke mot oss.
                      Han fikk begrenset med muligheter hos oss. 2019 spilte han 270 min. 3 kamper fra start, og 1 mål. Til sammenligning i 2019 fikk TLO 2221 min og produserte 8 mål + 2 assist. Det er vanskelig å spille på seg selvtillit når konkurrentene får tilnærmet klippekort. Skylden ligger selvfølgelig hos Lennartsson som tilsynelatende ikke gjorde noe for å utvikle talentet.
                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                      Kommentar

                      • knut
                        Make knut Great Again
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2006
                        • 9372

                        Higer ikke etter Moses ass, og jeg har lyst på alt av spisser...

                        Blir som med menneskerettighetsforkjemper'n Pellegrino; funker ikke i LSK, uten at det helt er klubben sin feil.

                        Kommentar

                        • Fugggel
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2020
                          • 489

                          Opprinnelig skrevet av MortenA

                          Han fikk begrenset med muligheter hos oss. 2019 spilte han 270 min. 3 kamper fra start, og 1 mål. Til sammenligning i 2019 fikk TLO 2221 min og produserte 8 mål + 2 assist. Det er vanskelig å spille på seg selvtillit når konkurrentene får tilnærmet klippekort. Skylden ligger selvfølgelig hos Lennartsson som tilsynelatende ikke gjorde noe for å utvikle talentet.
                          Nå er det slik at når du er i utfordrerposisjon må du levere når du får spille. Kan knapt huske at han har levert noe hverken fra start eller når han kom inn.

                          Tror man kan telle på en hånd av folk som trodde at Moses etter å ha vært hos oss i 4 år skulle ha 5 mål på 7 kamper. Jeg vil påstå at det ville vært en dårlig avgjørelse å ikke selge han når tilbudet lå på bordet.

                          Kommentar

                          • Tvilling
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2006
                            • 1465

                            Opprinnelig skrevet av HSft

                            Kunne vel kanskje beholdt Moses istedenfor å hente Eriksen. Men Moses gjør det bra i Tromsø, fint for han at han er der. Likte han, men syntes han hadde kraftige begrensninger med ball, og er overraska over at han har gjort det så bra.
                            Jeg tror Eriksen bidrar enda mer på treningene enn Moses gjorde.
                            Og jeg unner Moses å lykkes! (bortsett i fra kommende helg)

                            Kommentar

                            • Tvilling
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2006
                              • 1465

                              Jeg synes det er oppløftende å se hvordan spillet har bedret seg steg for steg, kamp for kamp!
                              Vi har hatt en amputert opptrening, og i mine øyne blir vi så langt bedre jo mer vi trener og spiller, noe som ikke akkurat er uvesentlig..eller deprimerende.
                              Vet det vil svinge, men følelse av at det spirer og gror er såå ubeskrivelig uvant - og herlig!!

                              Kommentar

                              • hekk
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Mar 2019
                                • 221

                                Da er det vedtatt at Lillestrøm kommune går over til nasjonale tiltak (bortsett fra skjenketid) som betyr at det skal være mulig med 5000 tilskuere mot bart.

                                Kommentar

                                • Kanarivogel89
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2006
                                  • 4313

                                  Best i samtlige siste fire kamper. Ni poeng i samme periode. Nå venter trøndere i elendig form og deretter et Brann i total oppløsning. Herregud tenk om vi skulle stå med 15 poeng etter 8 kamper. Får vann i munnen!

                                  Kommentar

                                  • ChrisK
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2013
                                    • 302

                                    Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                                    Best i samtlige siste fire kamper. Ni poeng i samme periode. Nå venter trøndere i elendig form og deretter et Brann i total oppløsning. Herregud tenk om vi skulle stå med 15 poeng etter 8 kamper. Får vann i munnen!
                                    Finnes det noe mer typisk enn 0 poeng på de neste to?

                                    Kommentar

                                    • sigurdsen
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2006
                                      • 1817

                                      Hva er sannsynligheten for å hente tilbake Erik Tobias nå? Når vi spiller med tre stoppere har vi ingen back-up og Slørdahl har ikke virket veldig trygg i de første kampene. Sandberg har vel spilt mer eller mindre alle minuttene for Jerv og har etter rapportene vært meget bra.

                                      Kommentar

                                      • LS89
                                        Kamptrådkongen
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2013
                                        • 3324

                                        P.t 3 poeng bak vif med tre kamper mindre spilt.

                                        Kommentar

                                        • Tvilling
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2006
                                          • 1465

                                          Opprinnelig skrevet av ChrisK

                                          Finnes det noe mer typisk enn 0 poeng på de neste to?
                                          Klarer vi 1p mot RBK, så tror jeg på 3 mot Brann

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎